با ما در ارتباط باشید: 0314566

هوش مصنوعی را می توان یکی از پرحاشیه ترین شاخه های تکنولوژی در دنیای امروز دانست. هنگامی که عبارت هوش مصنوعی به گوشمان میخورد، به صورت ناخودآگاه به یاد ربات هایی می‌افتیم که توانسته‌اند به درجه‌ای برسند که انسانها را کنترل و کل زندگیشان را تبدیل به یک فیلم علمی تخیلی ترسناک کنند. اما بهتر است که در این مورد زیاد سختگیر و بدبین نباشیم، چرا که هوش مصنوعی در دنیای امروز توانسته در زمینه های بسیاری به کمک انسان بیاید و او را از انجام برخی پروسه های وقت گیر نجات دهد. در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم در مورد کاربرد هوش مصنوعی در طراحی سایت صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم که باعث شود روند طراحی سایت را با سرعت و دقت بالاتر و صد البته هزینه پایین انجام دهید.

طراحی سایت با هوش مصنوعی

طراحی سایت قبل از ظهور هوش مصنوعی در این عرصه، کار سخت و زمانبری بود که حتما شما باید برای این کار سراغ متخصصانی در این زمینه می رفتید و هزینه های بسیار زیادی را متقبل می شدید. شما مجبور بودید در مسیر طراحی وب سایت خود از فناوری های طراحی مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS استفاده کنید. عملیاتی که گزارش آن را به صورت جداگانه برای هر کدام از صفحات وب سایت خود انجام می دهید. البته ممکن است بگویید که این روش برای وب سایت های کوچک خوب بود اما به یاد داشته باشید که وب سایت هایی که به مرور زمان بزرگ تر می شدند و یا به طور کلی تعداد صفحات زیادی داشتند، مشکلات زیادی را در زمان طراحی برای صاحبان خود به همراه می آوردند. تکنولوژی بعدی که باعث شد دنیای طراحی سایت به طور کلی متحول شود و تا حد زیادی کار طراحان سایت را راحت کند، استفاده از تکنولوژی درگ اند دراپ (Drag and Drop) بود. استفاده از این روش بسیار راحت تر از روشهای قبلی بوده اما هنوز هم زمانبر و سخت به نظر می رسید. همین جا بود که ظهور هوش مصنوعی و استفاده از آن در زمینه های مختلف توجه طراحان وب سایت را به خود جلب کرد و به این صورت کم کم هوش مصنوعی یا Ai وارد دنیای طراحی سایت شد و توانست تاثیرات بسیار زیادی را روی روند طراحی سایت داشته باشد. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت


استفاده از هوش مصنوعی در طراحی وب سایت

به طور ساده میتوان گفت که هوش مصنوعی بخشی از علوم کامپیوتری است که می تواند نیروی کاری را در اختیار ما قرار دهد که با دقت و کیفیت بیشتری از انسان کار میکند. می توان گفت که اهداف فعلی استفاده از هوش مصنوعی در مواردی مانند برنامه ریزی، تحلیل و بررسی اطلاعات، پردازش متن ها و تصاویر مختلف، حل مسائل مختلف، انجام کارهای حرکتی و فیزیکی، ثبت و یادگیری اطلاعات برای استفاده در موارد مختلف و… می باشد. از طرفی موارد استفاده از هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است و امروز ما به وضوح می بینیم که شرکت های بزرگ دنیا مانند تسلا، مایکروسافت، اپل، آمازون و گوگل در بخش های مختلف سیستم های پیشرفته خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند. همچنین امروز در دنیای طراحی سایت می بینیم که از هوش مصنوعی استفاده های زیادی می شود و حتی در برخی موارد هوش مصنوعی بخش هایی مانند تولید محتوا، طراحی تصاویر، طراحی و توسعه وب سایت و صد البته الگوریتم های موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرارداده است. امروزه وب سایت هایی با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به طراحی سایت می کنند برای این هدف از ابزار های مختلفی استفاده می کنند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

پلاگین های وردپرس

سیستم های مدیریت پرطرفدار توانسته است پلاگین های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار دهد که به شما کمک می‌کند با استفاده از هوش مصنوعی به کار رفته در پلاگینی همچون The Grid برخی از مراحل طراحی سایت را انجام دهید. علاوه بر آن هوش مصنوعی استفاده شده در پلاگین AI-powered SEO به شما کمک می کند که فعالیت های مربوط به سوال را راحت‌تر انجام دهید. در ضمن نباید فراموش کرد که پلاگین های مختلفی وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک می کند عکس ‌العمل‌های بازدیدکنندگان سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. استفاده از پلاگین Chatbots به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی با افرادی که وارد سایتتان میشوند تعامل داشته باشید.

هوش مصنوعی در پلاگین های وردپرس


استفاده از سایت FireDrop

این وب سایت برای طراحی وب سایت به صورت هوشمند از یک هوش مصنوعی که Sacha نام دارد استفاده می کند. روند طراحی وب سایت با استفاده از این سایت بسیار ساده میباشد و شما فقط کافیست که با هوش مصنوعی در این وبسایت چت کرده و او را از نیازهای خود آگاه کنید، سپس بلافاصله به وبسایت خود دسترسی داشته باشید و از طرفی بتوانید در هر زمانی که خواستید قسمت های مختلف وب سایت خود را تغییر دهید.
استفاده از سایت WIX

یکی از سایت های معروف در زمینه طراحی وب سایت با استفاده از هوش مصنوعی wix می باشد. این وبسایت در اوایل دوران کاری خود از سیستم Drag and drop استفاده می کرد و به این شکل این امکان را در اختیار شما می گذاشت که وبسایت خود را به راحتی سفارشی سازی کنید. وب سایت wix این روزها از یک هوش مصنوعی با نام ADI استفاده می کند که به شما امکان طراحی سریع و بدون دردسر یک وب سایت را می دهد.
وب سایت Grid

این وب سایت که یکی از اولین سایت های فعال در زمینه طراحی وب سایت با استفاده از هوش مصنوعی می باشد، به شما این امکان را می دهد که با چند کلیک ساده و بدون هیچ دردسری بتوانید وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. برای این کار کافی است که به چند سوال ساده پاسخ دهید، ترکیب رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و در پایان عکس های مورد نظر خود را آپلود کنید و منتظر نتیجه نهایی طراحی وب سایت باشید. یکی از نکات مثبت در مورد این وب سایت این است که هرگاه سیستم های هوش مصنوعی و الگوریتم های مربوط به آن به روز رسانی می شود، وب سایت شما نیز تحت تاثیر آن تغییرات قرار خواهد گرفت.

 نتیجه گیری:

همانطور که انتظار می رود با پیشرفت ابزارهای طراحی سایت بدون شک در آینده هوش مصنوعی حضور پر رنگ تری در این زمینه خواهد داشت و بصورت مستقیم با این ابزار ترکیب خواهد شد. بدون شک طراحی سایت با هوش مصنوعی بسیاری از مشکلات از جمله کارهای اضافی در هنگام طراحی سایت را حل می کند. artificial intelligence به نقطه ای خواهد رسید که قادر است بصورت مستقل روند طراحی را بصورت استاندارد در دست بگیرد که در حال حاضر به کمک وب سایت Grid می توانید از طریق هوش مصنوعی روند طراحی سایت را انجام دهید.

5 از 5