با ما در ارتباط باشید: 0314566
ساخت اکانت شاپیفای

ساخت اکانت شاپیفای به کسب و کار‌های نوپا کمک می‌کند بدون صرف هزینه‌های بالا، یک فروشگاه آنلاین داشته باشند. در‌ واقع در حال حاضر ساخت اکانت شاپیفای یکی از گزینه‌های اقتصادی برای شروع خرده فروشگاه‌های آنلاین است. صرفه اقتصادی و چندین مزایای مهم دیگر در شاپیفای باعث شده است که این پلتفرم، یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های آنلاین آماده در جهان باشد. حتی اگر در راه اندازی و کار با طراحی وب سایت در حد یک آماتور باشید باز هم می‌توانید اقدام به ساخت اکانت شاپیفای کنید و بعد از صرف یک الی دو ساعت، فروشگاه آنلاین خود را بسازید. درست است که شاپیفای و تمام پلتفرم‌های آماده، تا حدی محدودیت دارند ولی همواره با آپدیت‌های جدید، ویژگی‌های تازه‌ای به مجموعه خود اضافه می‌کنند تا نیاز‌های کاربران برآورده شود. شما می‌توانید یک اکانت شاپیفای بسازید، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید و اگر کسب و کار‌تان گسترده‌تر شد، این فروشگاه را بر روی وب سایتی اختصاصی انتقال دهید. با ادامه این مطلب همراه شوید تا مراحل ساخت اکانت شاپیفای را نام ببریم.

آموزش shopify

آموزش shopify یا چگونه در شاپیفای یک فروشگاه بسازیم؟ قرار بر این شد که آموزش shopify را به صورت مرحله به مرحله انجام دهیم. توجه داشته باشید که اگر بخواهید تمام مراحل را با دقت انجام دهید نیاز به حوصله دارید زیرا این کار، حداقل ۱ تا ۲ ساعت زمان لازم دارد اما مزیت مهم شاپیفای این است که نیاز به هیچ تخصصی ندارد.

ورود به سایت شاپیفای و ساخت اکانت

برای ورود به سایت شاپیفای به آدرس shopify.com بروید و گزینه sign up را کلیک کنید. در یک فرم از شما جزییاتی پرسیده می‌شود که بعد از تکمیل آن، دکمه start free trial را انتخاب نمایید. جزییاتی که از شما پرسیده می‌شود شامل نام، آدرس و محصول فروشگاه است. همچنین ممکن است اطلاعاتی مانند هدف شما از فروش محصول هم نیاز باشد. حتی اگر فقط قصد دارید از نحوه کار شاپیفای مطلع شوید و ببینید بدرد شما می‌خورد یا نه، می‌توانید گزینه I'm just playing around را انتخاب کنید. وقتی اطلاعات لازم را درج کردید، گزینهI'm done را کلیک کنید.

ساخت اکانت شاپیفای

تنظیمات فروشگاه آنلاین را انجام دهید

حالا که دیگر اکانت شاپیفای را ساخته‌اید مستقیماً به صفحه مدیریت فروشگاه، هدایت می‌شوید. در این قسمت تمام تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید، تصاویر محصولات را آپلود کنید. نوع پرداخت را مشخص کنید. همه چیز در دسترس است و براحتی می‌توانید این کار‌ها را انجام دهید.

تم مناسب برای فروشگاه انتخاب کنید

شاپیفای تعدادی تم کارآمد و زیبا به شما پیشنهاد می‌دهد که البته تعداد آن‌ها محدود است. اگر می‌خواهید یکی از تم‌ها را انتخاب کرده و کمی تغییر دهید باید تا حدی به html و css وارد باشید در غیر اینصورت باید از متخصصان شاپیفای کمک بگیرید که مشمول هزینه خواهد بود. توصیه می‌کنیم که تم‌های موجود را در شاپیفای بررسی کنید. می‌توانید به themes.shopify.com مراجعه کنید و تعداد تم‌های بیشتری را مشاهده نمایید. برخی از این تم‌ها رایگان هستند و برخی نیاز به پرداخت دارند. حتی برای جستجوی تم‌ها می‌توانید از فیلتر‌هایی مانند قیمت، محبوبیت و آن‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند، کمک بگیرید.
وقتی تم مورد نظر خود را انتخاب کردید، تصاویر آن را با دقت ببینید تا متوجه شوید عملکرد تم در هر قسمت فروشگاه به چه شکل است و همچنین چه ظاهری در گوشی‌های موبایل دارد. معمولاً نظرات کاربران هم در پایین صفحه یادداشت شده است که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

نهایتاً گزینه view demo را انتخاب کنید و دمویی از فروشگاه خود مشاهده نمایید و تصمیم بگیرید که آن را می‌پسندید یا نه.
اگر تصمیم خود را گرفتید گزینه Publish as my shop's theme را انتخاب کنید. هر چند اگر بعداً نظر خود را تغییر دادید باز هم می‌توانید تم دیگری انتخاب کنید.

تنظیمات تم را تغییر دهید

برای این کار گزینه Go to your theme manager را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیمات تم خود را تعیین کنید. کافی است گزینه customize theme را کلیک کنید و تغییرات ساده‌ای در تم انتخاب خود، اعمال نمایید. توجه کنید که به طور کلی نمی‌توانید در شاپیفای، تغییرات محسوس و بزرگی ایجاد نمایید. اما بهتر است تا جای ممکن از امکانات استفاده کنید تا فروشگاه شما شبیه بقیه فروشگاه‌ها نباشد.

ساخت اکانت شاپیفای

محصولات را اضافه کنید

در قسمت بالا سمت چپ گزینه Product را انتخاب کنید و بعد Add product را کلیک نمایید. در صفحه بعدی که می‌بینید باید تصاویری از محصول آپلود کنید و نام آن به همراه توضیحات مورد نیاز را درج نموده و حتماً برای بهبود عملکرد از نکات مربوط به سئو استفاده کنید. البته اینکه توصیه کردیم به سئو توجه داشته باشید، گزینه اجباری نیست ولی قطعاً برای آینده فروشگاه شما، سرنوشت ساز است.

فروشگاه خود را آنلاین کنید

حالا که تمام کار‌ها را انجام دادید باید سایت را آنلاین کنید یا به عبارتی LIVE نمایید. نیاز به یک دامنه دارید که می‌توانید در ازای ۱۴ دلار برای یک سال، آن را از شاپیفای بخرید و در وقت خود صرفه جویی کنید یا اینکه از جای دیگری یک دامین تهیه نمایید. بعد از اینکه نام دامنه شما مشخص شد به قسمت Setting بروید و سپس Domains را انتخاب کنید. در نهایت Add an existing domain را کلکیک کرده و نام دامنه را در این قسمت تایپ کنید. حالا دیگر اکانت شاپیفای ساخته شده و فروشگاه آنلاین شما روی اینترنت است.

 

نتیجه گیری:
انتظار می‌رود که بعد از مطالعه این مطلب از سایت پونه مدیا، بتوانید با شاپیفای کار کنید. نگران نباشید، حتی دانش ابتدایی برای کار با اینترنت، کافی می‌باشد فقط لازم است کمی زبان انگلیسی بلد باشید. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید می توانید با متخصصان پونه مدیا در میان بگذارید.

5 از 5
2 سال قبل
نظر
اگه با آیپی ایران ثبت نام کنیم مشکل داره؟
نمایش بیشتر
9 از 11 نفر این نظر را مفید دانسته اند

سوالات متداول طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی

اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بعد از چند روز به ما تحویل داده میشود؟
از زمان شروع به کار روی اپلیکیشن شما، تیم ما ظرف 20 روز کاری اپلیکیشن شما را آماده خواهد کرد.
آیا اپلیکیشنی که شما طراحی می کنید فقط برای گوشی های اندروید است؟
در حال حاضر تیم پونه مدیا فقط برای سیستم عامل اندروید اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی طراحی میکند. 
آیا شما تمام مراحل طراحی اپلیکیشن را خودتون انجام میدهید؟
بله تیم طراحی ما 0 تا 100 مراحل طراحی اپلیکیشن را برای شما انجام خواهد داد. 
آیا همه ی پرداخت قیمت پکیج در یک مرحله است؟
برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه پرداخت شما میتوانید از تیم مالی ما مشاوره های لازم را دریافت کنید. 
امکان توسعه و سفارشی بودن اپلیکیشن وجود دارد؟
بله. توسعه اپلیکیشن یکی از قسمت های مهم فعالیت ما است.
نحوه استفاده اپلیکیشن هم جز خدمات پکیج ها هستند؟
بله.در هنگام تحویل اپلیکیشن آموزش های لازم برای شما داده خواهد شد. و اگر بعد از این آموزش ها نیز مشکلی در خصوص پیاده سازی برای شما پیش آمد ما به صورت تلفنی یا از طریق پنل مشتریان جوابگوی شما خواهیم بود.