با ما در ارتباط باشید: 0314566
چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟

اهمیت سئو موضوعی است که برای بیشتر شما واضح است. امروز همه افراد میدانند برای موفقیت کسب و کار خود باید یک سایت داشته باشند و این سایت باید در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.
شما وقتی به دنبال کالا و یا خدمت میگردید این کار را به صورت فیزیکی انجام نخواهید داد (با بررسی مغازه ها و شرکت ها در خیابان) بلکه این کالا را در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو سرچ می کنید و با توجه به نتایج بدست آمده تصمیم میگیرید از کدام مغازه یا شرکت برای رفع نیاز خود استفاده کنید.
اگر برای شما سوال پیش آمده که چرا سایت به سئو نیاز دارد، جواب ساده این سوال رقابت بالا در زمینه های کاری مختلف است. در این مطلب ما اهمیت سئو و دلیل نیاز سایت ها به سئو را به شما توضیح خواهیم داد. 

اهمیت سئو سایت

دلیل اهمیت سئو چیست؟ هر کسب و کاری داشته باشید با تعداد زیادی رقیب مواجه خواهید شد بنابراین باید به کمک سئو تا جایی که ممکن است رقبا را کنار بزنید و وب سایت خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید. موتور‌های جستجو، ۲۴ ساعت شبانه‌روز در حال سرویس دادن به کابران هستند تا پاسخ سؤالات آن‌ها را با معرفی وب سایت‌های مختلف بدهند. اگر مدیریت وب سایت، بلاگ یا یک فروشگاه آنلاین را به عهده دارید می‌توانید به کمک سئو در رده‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرید و به واسطه موتور‌های جستجو، ترافیک سایت را افزایش دهید.

چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟

همچنین می‌توانیم دلایل دیگری برای اهمیت سئو نام ببریم:

  • تعداد زیادی از کاربران موتور‌های جستجو، بعد از انجام سرچ، فقط به ۵ نتیجه اول در لیست توجه کرده و روی لینک آن‌ها کلیک می‌کنند. پس برای اینکه بتوانید روی موتورهای جستجو حساب کنید باید در ۵ نتیجه اول نمایش داده شوید. تنها در این صورت است که ترافیک هدایت شده از موتور‌های جستجو به وب سایت شما، به تعداد قابل قبولی می‌رسد. پس چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟ زیرا با کمک سئو می‌توان در رده‌های بالای موتور جستجو قرار گرفت و کابران بیشتری را به وب سایت هدایت کرد.
  • قواعد سئو فقط بر نتایج موتور جستجو تأثیر نمی‌گذارند، بلکه وقتی سئو به خوبی پیاده شده باشد، فاکتور‌های مثبت دیگری نیز به وب سایت اضافه می‌شوند. برای مثال تجربه کاربری بهتر، محتوای مفید‌تر و … که همه این فاکتور‌ها نهایتاً شناسنامه قدرتمندی برای برند شما خواهند بود.
  • کاربران به موتور‌های جستجو اعتماد دارند و وقتی وب سایت شما در صدر نتایج جستجو باشد، تعداد افراد بیشتری به کسب و کار شما، اعتماد می‌کنند.
  • وقتی در صدر نتایج جستجو باشید و اعتماد کاربران را به خود جلب کنید، آن‌ها کسب و کار شما را به دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی، ابزار قدرتمندی در فضای مجازی هستند که نقشی تعیین کننده در میزان محبوبیت برند شما بازی می‌کنند.
  • سئو یک مزیت دیگر هم برای وب سایت شما به همراه دارد و آن هم اینکه اگر سایت، چند مدیر یا کپی رایتر یا تولید کننده محتوا داشته باشد، همه باید از قوانین سئو تبعیت کنند و مطالب خود را بر اساس آن منتشر نمایند. به این ترتیب با وجود چند تولید کننده محتوا، باز هم یکپارچگی در وب سایت رعایت می‌شود و مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند.
  • اگر یک رقیب قدرتمند در زمینه کسب و کار خود داشته باشید، به شکلی که در همه زمینه‌ها برابری کنید، با کمک سئو و سرمایه‌گذاری بیشتر روی افزایش ترافیک سایت، می‌توانید با این برگ برنده، رقیب سر سخت خود را پشت سر بگذارید.

چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟

مهم‌ترین اجزای سئو

مهم‌ترین اجزای سئو را می‌توانیم در سه قسمت دسته بندی کنیم و به عبارتی هر کاری در زمینه بهبود سئو انجام می‌دهیم زیر مجموعه‌ای از این سه قسمت خواهند بود. توجه داشته باشید که سئو یک فرآیند استاتیک و ثابت نیست بلکه همواره نیاز به نگهداری دارد و یک متخصص سئو یا مدیر سایت با تجزیه و تحلیل، سعی می‌کند، سئو را تا سطح قابل قبولی حفظ کند. با این حال سئو دارای سه جز اصلی است که عبارتند از:

  • سئو تکنیکال: این قسمت بر عهده کدنویسان است که با استفاده از متا تگ‌ها و دیگر تکنیک‌ها برای بهبود سرعت بارگذاری، استاندارد ‌های لازم را در ظاهر کلی سایت و عملکرد آن پیاده‌سازی می‌کنند.
  • Off-Page-Seo: این قسمت از سئو در سایت انجام نمی‌شود برای مثال تبلیغاتی که برای وب سایت در شبکه‌های اجتماعی یا دیگر وب سایت‌ها برای معرفی بیشتر سایت، انجام می‌دهید، Off-Page-Seo نام می‌گیرد.
  • On-Page-Seo: این قسمت شامل کار‌هایی است که در صفحات وب سایت انجام می‌دهید که در راستای ارتقای سئو می‌باشد. برای مثال تولید محتوا زیر مجموعه‌ای از On-Page-Seo است.

باید توجه داشته باشید که تمام اجزایی که از سئو نام بردیم، حائز اهمیت هستند و نمی‌توان یکی را مهم‌تر از بقیه دانست. با این حال تولید محتوای مفید و ارزشمند، دقیقاً همان چیزی است که کاربران را به وب سایت شما جذب می‌کند. زیرا کاربران با مشاهده محتوای وب سایت، می‌توانند پاسخ نیازمندی‌های خود را پیدا کنند و اگر این محتوا به شکلی باشد که در هیچ سایت دیگری یافت نشود، در کاربران ایجاد اعتماد کرده و برند شما را به عنوان کسب و کاری قابل اعتماد به دیگران معرفی می‌نماید.

 چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟

چرا نباید سئو را متوقف کرد؟

اگر سئو سایت را متوقف کنید، پس از مدتی رتبه سایت شما در نتایج جستجو پایین می آید. با گذشت زمان، این امر منجر به کاهش ترافیک سایت شما و کمتر دیده شدن آن می شود. اگر به داد آن نرسید و سئو سایت‌تان را از سر نگیرید، سایت شما گوی رقابت کاهش رتبه را در دست می گیرد، البته این اتفاق یک شبه رخ نمی دهد.
اگر در حالی که شما استراحت می کنید رقبای شما به سئو ادامه دهند، رتبه شما به سرعت افت پیدا می کند و آن‌ها را قادر می سازد که از رتبه شما پیشی بگیرند و ترافیک شما را بدزدند. می توانید انتظار داشته باشید که اعدادی مانند آنچه در نمودار زیر از Google Analytics نشان داده شده است را مشاهده کنید، که نشان می دهد تعداد کاربران ارگانیک ثابت مانده و سپس شروع به کاهش می کند.
در زیر، چند دلیل برای اینکه می‌گوییم "سئو را نباید متوقف کرد" آورده‌ایم:

  • دلیل 1: جستجو همیشه در حال تغییر است
    یکی از بزرگترین دلایل برای ادامه به روز رسانی سئوی وب سایت، این است که موتورهای جستجو دائماً به روز می شوند. به طور متوسط هر روز 12 به روز رسانی برای گوگل ایجاد می شود. در حالی که همگام شدن با این مقدار از به روز رسانی واقع بینانه نیست، مهم است که به طور دوره ای سایت خود را به روز کنید تا در طول این به روز رسانی های مداوم گم نشوید.
  • دلیل 2: رقابت شما عظیم است
    چیزی که بسیاری از صاحبان مشاغل به آن فکر نمی کنند این است که وب سایت شما در هنگام هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی چقدر رقابت دارد. سایت های رقیب نیز همان کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند که شما بر اساس تحقیقاتتان انتخاب کرده اید. تصور کنید حتی نیمی از رقبای شما دائماً سئوی خود را به روز می کنند. این باعث می شود وب سایت شما عقب بیفتد، زیرا آن ها تمام تلاش خود را می کنند و راهشان را ادامه می دهند. اجرای مداوم استراتژی‌های فنی سئو به شما این امکان را می‌دهد که با آن رقابت همگام شوید.
  • دلیل 3: به روز رسانی وب سایت یک کار تمام وقت است
    وب سایت شما به دلیل ماهیت سئو باید اغلب به روز شود. یک وب سایت خوش ساخت می تواند ارزش زیادی برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، اما جنبه سئو آن باید به طور مداوم به روز شود. گوگل بررسی می کند که آیا وب سایت شما دائما به روز می شود یا خیر. اگر به نظر برسد که سایت شما رها شده است، گوگل سایت شما را با رتبه پایین کیفیت صفحه علامت گذاری می کند که بر رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد. 

چرا نباید سئو را متوقف کرد؟

چه تفاوتی بین سئو و بازاریابی اینترنتی است؟

سئو درواقع یک ابزار بازاریابی دیجیتال است.
در بازاریابی اینترنتی از چندین استراتژی و ابزار برای تبلیغات آنلاین برند استفاده می کنند. سئو یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است. بهینه سازی موتور جستجوگر در درجه اول بر افزایش رتبه یک وب سایت تمرکز می‌کند. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق رسانه های مختلف اجتماعی آنلاین، مانند وب سایت ها، کار خود را پیش می‌برد و نام برند را بر سر زبان ها می‌اندازد. از دیگر تفاوت های سئو و بازاریابی اینترنتی، رایگان بودن سئو است، اما بازاریابی دیجیتال به طور کلی رایگان نیست!
سئو سایت، ترافیک ارگانیک را برای سایت و برند شما به ارمغان می آورد. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، رتبه سایت شما را افزایش می دهد و در موتورهای جستجوگر بالاتر می‌آیید. از این رو هر چه رتبه وب سایت بالاتر باشد، به تبع نرخ کلیک و بازدید طبیعی و رایگان بیشتری به سمت آن می‌آید. اما روند کار بازاریابی اینترنتی گسترده تر از سئو است، به طوری که با به کارگیری استراتژی های مختلف و تبلیغات هزینه بر، بازدیدهای زیاد اما کوتاه مدت برای شما به دست می آورند. معمولا اگر پرداخت هزینه در قبال تبلیغات و این سبک بازاریابی را متوقف کنید، به سرعت بازدید خود را از دست می‌دهید و مخاطب‌تان را از دست می‌دهید.

آیا سئو یک سرمایه گذاری قابل بازگشت است؟

ممکن است تعجب کنید که سئو چگونه امکان بازگشت سرمایه را فراهم می‌کند، اما شاخص‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بازگشت سرمایه سئو بالاتر از سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال است. برخی از مهم ترین شاخص های بازگشت سرمایه سئو شامل کم هزینه بودن، ماندگاری طولانی و بهبود بیشتر در گذر زمان است، به این معنی که سرمایه گذاری اولیه شما در نهایت ارزشمند خواهد بود و چند برابر آن بازمی‌گردد. زمانی که متخصص سئو سایت شما، مخاطب هدف را به خوبی بشناسد و بتواند استراتژی های لازم را روی سایت شما پیاده سازی کند، به مرور زمان (و نه در زمانی کوتاه و با استفاده از روش های تبلیغاتی هزینه بر موتور جستجوگر) رتبه سایت شما ارتقا پیدا می کند و در نتیجه اکثر بازدید کنندگان به سمت سایت‌تان که رتبه خوبی دارد می آیند و بخشی از آن ها تبدیل به مشتری می‌شوند. در نتیجه نه تنها سرمایه شما برمی‌گردد، بلکه فروش‌تان چند برابر شده و درآمد خوبی را از طریق سئو کسب خواهید کرد. سئو کوتاه مدت نیست و سرمایه گزافی نیاز ندارد، تنها نیاز به استمرار است تا نتیجه دلخواه را ببینید.

نتیجه گیری

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که قطعاً سئو لازمه اداره وب سایت یا هر کسب و کار آنلاین دیگری است. وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما را در موتور‌های جستجو، سرچ می‌کنند، باید وب سایت شما در ۵ لینک اول لیست نتایج نمایش داده شود تا کاربران به وب سایت شما بیایند و مخاطب دائمی شما شوند. اگر فکر می‌کنید نیاز است از یک تیم حرفه‌ای برای بهبود سئو و یا a href="/سفارش-سئو" title=">سفارش "ئو کمک بگیرید، متخصصان پونه مدیا آماده همکاری با شما می‌باشند.

4.0 از 5