با ما در ارتباط باشید: 0314566
بازاریابی جستجوی محلی

بازاریابی جستجوی محلی هر عملی که در وب انجام می‌دهید تا به کسب و کاری فیزیکی منجر شود و ارتباط رو در رو با مشتری را ایجاد کند. بازاریابی جستجوی محلی شامل، کسب و کارهای کوچک و متوسط ‌محلی ، برندهای کارآفرین ملی و زنجیره‌ها می‌شود. اگر یک شرکت مستقیماً با مشتری‌هایش در ارتباط باشد – چه از طریق فروشگاه و چه از حوزه خدماتی – «کسب و کار محلی» نامیده می‌شود و از تکنیک‌ها و مهارت‌های منحصر به فردی استفاده می‌کند تا دیدن شدن خود در اینترنت را افزایش دهد. همچنین می‌توان نامش را «سئو محلی» یا بهینه‌سازی موتور جستجوی محلی هم گذاشت.


جدای از کارآمد بودن در حوزه بازاریابی، یک سئوی محلی خوب بر پایه‌ی اطلاعات کسب و کاری دقیق بنا می‌شود، و با استفاده از روش های بازاریابی تلاش میکند تا یک برند ناشناخته را تبدیل به برندی معروف بکند. 
نمودار زیر یک شمای کلی برای ساختن یک کمپین سئو محلی را به ما نشان می‌دهد، از پائین (پایه) به بالا (پیشرفته).

بازاریابی جستجوی محلی نمودار هرمی

فهم بازاریابی جستجوی محلی

مدیریت سئو محلی به معنی ساختن یک پایه ی محکم برای به دست آوردن مزیت رقابتی است. این عناصر پایه ای در هرم بالا نشان داده شده اند.بیاید از پائین به بالا این وظایف را تعریف کنیم:

- پیروی از دستورالعمل ها

روش تجاری‌سازی و بازاریابی شما از کسب و کار محلی‌تان باید بر اساس دستورالعمل ارائه کسب و کارتان در گوگل باشد. لیست «کسب و کار من را گوگل کنِ» شما مهم‌‌ترین لیستی است که برای شرکتتان می‌سازید؛ عدم رعایت دستورالعمل‌های گوگل رتبه شما را پائین می‌آورد و حتی می‌تواند منجر به حذف شما از لیست گوگل هم بشود. برای اینکه زرنگ باشید، باید کسب و کارتان را جوری ببینید که گوگل می‌بیند و از دستورالعمل‌های مناسب پیروی کنید.

- اعتبار سایت

وبسایت شما با گذر زمان خودش اصالتش را به دست می‌آورد، اما شما هم می‌توانید با انتشار لینک و منشن کسب و کارتان از طریق منابع مرتبط و باکیفیت، اصالت وبسایت خود را بالا ببرید. مراقب لینک‌های بی کیفیت و تله‌های لینک سازی باشید زیرا سعی می‌کنند بدون دلیل ظرفیت لینک‌ها را پر کنند. آمارهای صنعتی نشان می‌دهند کیفیت و اصالت لینک‌هایی که دریافت می‌کنید تأثیر زیادی بر روی رده‌بندی جستجوی محلی‌تان دارد.

- کیفیت سایت

اگر وبسایت شما سریع بارگذاری می‌شود، ساختار زیبایی دارد، با همه دستگاه‌ها سازگار است، محتوای باکیفیت دارد، عاری از هرگونه malware یا هرگونه المان مخرب است، و استفاده از آن برای عموم ساده است، آنگاه شما اصول پایه‌ی کیفیت را رعایت کرده‌اید. هیچ نوع بازاریابی نمی‌تواند تجربه کاربری بد سایت را جبران کند.

- بهینه‌سازی سایت

هدف از بهینه سازی موتورهای جستجوگر سایت شما افزایش ارگانیک بازدید (بدون پرداخت) از طریق تکنیکی و یا با ابزارهای خلق شده است. آموزش مقدماتی سئو این مبحث را برای شما باز میکند.
همچنین باید متوجه باشید که سئوی محلی شامل تمام چیزهایی که سئوی معمولی دارد می‌شود، فقط جغرافیا را هم به آن اضافه کنید. به عبارت دیگر، وبسایت‌های کسب و کار محلی فقط روی کلیدواژه‌های محصولات، خدمات، و موضوعات تمرکز نمی‌کنند؛ آن‌ها همچنین کلماتی مرتبط با شهرهایی که آنها سرورهای کسب و کار دارند نیز به کار می‌برند.

- تداوم صحت (NAP)

NAP سر نام سه کلمه ی name به معنی نام و address به معنی آدرس و phone number به معنی شماره تلفن است. این سه قسمت از اطلاعات هسته ی تجارت شما را در دنیای جستجوی محلی میسازند. همچنین ممکن است شما گاهی به این صورت مشاهده کنید که NAP+ W که W نشان دهنده ی URL وب سایت میباشد. به منظور اینکه مشتری و موتورهای جستجو به اطلاعات ما اعتماد کنند, شما باید تلاش زیادی کنید که اطمینان دهید NAP+W در وب سایت شما و همچنین تمامی بسترهایی که اشخاص ثالث از کسب و کار شما نام برده اند ثابت است.
ثبات نداشتن NAP میتواند باعث گمراهی مشتریان شود. علاوه بر این وقتی موتورهای جستجو گر مانند گوگل تنوع NAP+W را در کسب و کار شما مشاهده کنند باعث میشود اعتماد خود را نسبت به شما از دست بدهند و در نتیجه رتبه شما با افت رو به رو خواهد شد. برای جلوگیری از بی ثبات بودن NAP شما میتوانید تمامی مکانهایی که کسب و کار شما در آنجا لیست شده است را بررسی کنید و هرگونه تغییری در اطلاعات را تصحیح کنید.

- پهنای NAP

وظیفه ی اصلی سئو محلی این است که nap شما را در اینترنت پخش کند. قسمت اعظم این کار توسط لیستهای کسب و کارهای محلی در چارچوب های مهمی مانند Google My Business, Facebook, Bing, Yelp, Superpages, انجام میشود.همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های خاصی که در صنعت یا جغرافیایی شما محبوب است هم استفاده کنید. پهنای نات شما می‌تواند با معرفی‌های غیرساختاری کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری، و منابع دیگر افزایش پیدا کند. باور بر این است؛ تعداد معرفی‌های ساختاری و غیرساختاری که برای شما انجام می‌شود تأثیر مثبتی بر روی رده‌بندی جستجوی محلی شما دارد، به این دلیل که موتورهای جستجو خواهند فهمید که در سراسر وب به طور گسترده به کسب و کار شما اشاره شده است. شما میتوانید تمامی این مراحل را بصورت دستی انجام دهید و یا از ابزارهای مناسب که نقل قول های ساختار یافته را بطور اتوماتیک انجام میدهد ویا مدیریت اطلاعات موقعیت شما را فعال میکنند استفاده کنید.

- دریافت نقد و بررسی

شاید نقد و بررسی تأثیرگذارترین فاکتور اینترنتی برای کسب و کارهای محلی باشد. تخمین زده شده که 92 درصد مصرف‌کنندگان نقد و بررسی‌های آنلاین (برخط) را می‌خوانند و 68 درصد می‌گویند که نقد و بررسی مثبت بر حس اعتمادشان به یک کسب و کار تأثیرگذار است. هر کسب و کار محلی به یک راهکار نیاز دارد که مشتریان را تشویق کند که در پلتفرم‌های مختلف نقد و بررسی‌شان کنند. وظیفه شما این است که دستورالعمل هر پلتفرم را بدانید تا قوانین را زیر پا نگذارید، و اینکه منابع زیادی را برای این بخش اساسی بازاریابی در نظر بگیرید. تعداد نقد و بررسی‌هایی که دریافت می‌تواند مستقیماً بر رده‌بندی موتور جستجو تأثیر بگذارد، بطوریکه احساسات مثبت و منفی در آن نقد و بررسی‌ها مستقیماً منجر به سود یا ضرر می‌شود. در طول زندگی کاری‌تان، باید به دنبال دریافت نقد و بررسی‌های مثبت زیادی باشید.

- انتشار استراتژی ها

لحظه ای که هر کسب و کار محلی پا در محیط وب میگذارد, به یک منتشر کننده تبدیل میشود. ارتباط شما با مشتریان ممکن است شامل محتوی متنی یک سایت, یک وبلاگ, ویدیو یا محتوی تصویری , مسئول پاسخ به بازخوردها و یا مشارکت در رسانه اجتماعی باشد. هر چیزی که شما منتشر میکنید باید باعث درگیری مشتری شود و آنها را در معرض برند شما قرار دهد. موتورهای جستجو نه تنها کیفیت محتوی شما را بلکه روشی که کاربر با محتوی تعامل برقرار میکند را اندازه میگیرد , به این معنی که محتوایی که شما تولید میکنید باید باعث درگیری شدید کاربر شود. به علاوه, محتوای کیفیت بالای شما ممکن است با صنعت شما سهیم شود یا همچنین باعث ارتقا کسب و کار شما شود. شما باید خلاقیت و زمان زیادی برای پیشرفت و اجرای استراتژی ها اختصاص دهید تا جایی که شرکت شما در حال فعالیت است.

- مزیت رقابتی

سه گروه زیرین هرم ما از پایه ای ترین وظایف کمپین محلی سئو میباشند. در یک مکان و یا صنعت رقابتی وقتی به این مرحله میرسیم رقبای ما همگی متخصص هستند. اگر میخواهید با بقیه متفاوت باشید شما باید نگاهی فراتر داشته باشید.

به دست آوردن یک مزیت رقابتی در بازار شلوغ امروزه نیازمند یک تلاش بی همتا برای هر کسب و کار بر اساس کشف فرصت هایی است که رقیب شما هنوز نیافته است.
یک فروشگاه زنجیره ای متوجه شد که رقبای آن هیچ ویدیو تبلیغاتی از یک سر آشپز در حال تهیه غذای محبوب و به روز است در یوتیوب تهیه نمیکنند. اگر فروشگاههای زنجیره ای این ویدیو ها را تهیه میکردند آنها کسب و کار خود را جدا میکردند. افرادی که باعث ایجاد تفاوت میشوند برای هر شرکتی بی همتا خواهند بود و هنگامی که مبانی مقدماتی هیچ مزیت رقابتی در اختیار قرار نمیدهند , تدابیر پیشرفته ی تجاری که نیاز به انجام دارد را ارائه میدهند. این همانجایی است که نبوغ بازاریابی به میان می آید.

چقدر طول میکشد تا سئو محلی یاد گرفته شود؟

همانطور که تا کنون آموختید, بازاریابی جستجو ی محلی تلاش میکند که مشتریان را در یک منطقه خاص جغرافیایی درگیر کند. تقریبا تمامی تکنیک های سئو محلی نیازمند تداوم هستند همانطور که هر تجارتی برای رشد برند خود سرمایه گذاری میکند و جامعه هدف خود را شناسایی میکند. ما کار را برای آشنایی شما با هر یک از اشکال سئو محلی در آموزش سئو آسان کرده ایم. اگرچه اجرای اولیه و مدیریت هر یک از این اجرا به منابع و زمان نیاز دارد. زمانی که شما نیاز دارید با میزان رقابت در صنعت و مکان جغرافیایی شما مشخص میشود.

 

5 از 5