با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت خبری

سئو یکی از بایدهای سایت های پخش اخبار است. با افزایش روزافزون مطالب تازه در وب ، تولیدکنندگان اخبار و روزنامه نگاران دائما در تلاشند تا مخاطبان خود را حفظ کنند. از وقتی که بیشتر مردم اخبار خود را به صورت آنلاین دریافت میکنند روزنامه ها با افت زیادی در فروش مواجه شده اند. تنها راهی که برای روزنامه نگاران باقی میماند ارائه اخبار به صورت آنلاین در یک سایت خبری است.

همانطور که هر روزنامه ای نیاز به مخاطب های خود را دارد تا بتواند فروش خود را بالا ببرد وبسایت های خبری نیز برای موفقیت نیاز به ورودی بیشتر دارند. هرچه تعداد کاربرانی که به یک سایت خبری وارد میشوند بیشتر باشد موفقیت این سایت بیشتر است در دسترس ترین و ماندگار ترین راه برای بالا بردن ورودی در یک سایت خبری، سئو است.  

در این مطلب ما تلاش خواهیم کرد که شما را با مفهوم سئو سایت خبری، چالش های آن و بهترین استراتژی های یک سایت خبری آشنا کنیم. در اینجا منظور ما از سایت خبری، سایت هایی هستند که فقط برای تولید و ارائه اخبار ساخته شده اند. اگر سایت شما قسمت اخبار دارد یک سایت خبری به حساب نمی آید. 

 

سئو سایت خبری

اگر هدف اصلی سایت شما ارائه اخبار به صورت مدام است شما میتوانید سایت خود را یک سایت خبری در نظر بگیرید. برای سئو چنین سایتی قوانین سئو از جمله تولید محتوای عالی و تجربه کاربری یکی از قدم هایی است که شما باید به آن توجه کنید. تمام قوانین سئو سایت باید برای بهینه سازی یک سایت خبری رعایت شود اما نکته ای که در این جا سایت شما را با سایر وبسایت ها متفاوت میکند حجم اطلاعات و اهمیت به روز بودن آنها است. شما برای سئو این سایت باید از ابتدای کار اقدام کنید چرا که بعد از گذشت زمان اطلاعات موجود در سایت شما ارزش خود را از دست خواهند داد.

تفاوت سئو سایت خبری با سئو سایت معمولی چیست؟

برای بهینه کردن یک سایت خبری شما با چالش هایی مواجه خواهید شد که ما بعضی از این چالش ها را برای شما توضیح خواهیم داد اما این فقط یک قسمت از ماجراست.
شما برای سئو باید تمام مواردی که در سئو از اهمیت برخوردارند را نیز رعایت کنید. وقتی شما دارید یک محتوا در سایت غیر خبری مینویسید اگر عنوان خوبی انتخاب نکردید، میتوانید به راحتی بعد از چند ماه عنوان این محتوا را تغییر بدهید و هنوز هم با آن ورودی دریافت کنید اما در سایت خبری اگر شما زمان طلایی را از دست بدهید و با یک عنوان غیر جذاب مطلب را منتشر کنید رقبای شما به راحتی ترافیک را از چنگ شما در می آورند.

تولید محتوا در سایت های خبری باید با سرعت بالا و روزانه صورت بگیرد. درسته که تولید محتوای جدید برای تمامی سایت ها مهم است اما برای سایت خبری این موضوع مهمترین قسمت کار است. 
سئو برای تمام قسمت های یک سایت خبری مثل کلمات کلیدی، تگ ها ، عکس ها و ... اهمیت دارد. در یک سایت خبری فردی که از ریز و درشت سئو بی خبر است نمیتواند با آزمون خطا دست به سئو سایت خود بزند چرا که زمان آن را ندارد.

چالش های سئو سایت خبری

در زیر بعضی از چالش هایی که برای سئو یک سایت خبری با آن مواجه خواهید شد را برای شما آورده ایم. 

- تاریخ انقضای اخبار پایین است

برای یک سایت خبری شما همیشه باید محتوای به روز بنویسید خیلی از موضوعاتی که در مورد آنها مطلب مینویسید میتوانند به راحتی بعد از 24 ساعت ارزش خودشان را از دست بدهند. پس بعد از یک دوره ترافیکی که این خبرها وارد میکردند کمتر و کمتر خواهد شد. مثلا فرض کنید شما یک خبر در مورد برنده شدن آقای x در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 نوشتید آیا این مطلب چند سال بعد هم به اندازه سال تولید بازدید کننده خواهد داشت؟ مسلما نه.
به همین دلیل شما باید محتوای همیشه سبز برای سایت خودتون بنویسید. محتوای همیشه سبز به افزایش ترافیک سایت شما کمک میکند. محتوای همیشه سبز محتوایی است که بعد از گذشت زمان نیز اهمیت خود را از دست نمیدهد. پس میتوانید در یک بخش از سایت خبری خود محتواهایی تولید کنید که همواره برای شما ترافیک وارد کنند. 

- تلاش برای ظهور اخبار در Google news

یک سایت شرکتی که اخبار مربوط به کسب و کار خودش را می نویسد نمیتواند به راحتی در بخش اخبار گوگل ظاهر بشود چرا که این یک امر خیلی سخت است و واقعیت این است که سایت های غیر خبری نیاز آنچنانی به ظاهر شدن در اخبار گوگل ندارند اما این موضوع برای سایت های خبری اهمیت بالایی دارد.
برای اینکه در اخبار گوگل ظاهر بشوید باید استانداردهای گوگل را بررسی کرده و دستورالعمل های آن را رعایت کنید. پس از آن سایت خود را برای اخبار گوگل ارسال کنید. اصولا بعد از سه هفته میبینید که سایت شما قبول شده است یا خیر. بعد از آن فقط باید تمام تلاش خود را برای تولید محتوای بروز و جذاب بکنید.

- اهمیت معماری سایت در سئو سایت خبری

معماری سایت یکی از چالش هایی سئو سایت خبری است که با آن مواجه خواهید شد از آنجایی که این سایت ها اصولا صفحات زیادی دارند و روزانه در حال رشد هستند. معماری درست در یک سایت خبری هم برای خواننده و هم برای خزنده موتور جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است.
سازماندهی از اهمیت بالایی برخوردار است شما باید همواره مجموعه ها و تگ هایی که در سایت استفاده میکنید را بررسی کنید و ببینید آیا آنها جوابگو هستند یا خیر. درسته که برچسب و مجموعه به خواننده شما خیلی کمک میکند تا بتواند مطالب را به راحتی پیدا کند اما اگر که در سایت برچسب های زیادی داشته باشید و بیشتر آنها مطالب کمی را به خود اختصاص بدهند از ارزش سایت شما کم میشود.
پس تصمیم گیری در خصوص معماری سایت خبری از اهمیت زیادی برخوردار است و این کار هر کسی نیست. شما برای معماری سایت به یک متخصص سئو یا مشاور سئو احتیاج دارید.

- سایت خبری باید برای کاربر موبایل به راحتی قابل استفاده باشد

درست است که ما در تمام قسمت های سئو از اهمیت آن برای کاربرهای موبایل صحبت کردیم اما این موضوع در سئو سایت خبری از اهمیت بیشتری برخوردار است. امروزه بیشتر افراد اخبار را با گوشی های خودشان بررسی میکنند. کمترین کاری که باید در این قسمت انجام بدهید طراحی یک سایت با دیزاین مناسب برای تمام تلفن های همراه است.
بهتر است از AMP هم استفاده کنید. AMP یک تکنولوژی انتشار است که با حذف فرمت باعث میشود صفحات شما سریعتر لود بشوند.

- اهمیت سرعت خزش در سئو سایت خبری 

رقابت در سایت های خبری خیلی بالاست پس شما میخواهید صفحات شما توسط گوگل با سرعت بالا کرال و ایندکس بشود.
خوشبختانه چندین فاکتور سئو وجود دارد که شما با رعایت آنها میتوانید سرعت خزش را در سایت بالا ببرید. از این فاکتورها میشه به سرعت سایت، نقشه سایت XML و عملکرد هاست اشاره کرد.
نکته : شما نمیتوانید با نقشه یک سایت خبری مثل نقشه یک سایت معمولی رفتار کنید. گوگل برای نقشه خبرگزاری ها دستورالعمل های خاصی ارائه داده است.

فاکتورهای رتبه بندی سایت خبری در گوگل

مانند فاکتورهای سئو که ما از تمام آنها مطمئن نیستیم برای رتبه بندی سایت های خبری نیز فاکتورهایی وجود داد که بر اساس تحقیقات متخصصان سئو بهتر است شما در سایت خبری خود از آنها پیروی کنید.

seo in news site
1. اعتماد به منبع: گوگل برای رتبه بندی شما باید بداند که شما یک منبع معتبر هستید.
2. اعتبار دامنه : ناشرانی که سالهاست در زمینه خبر فعالیت دارند در این زمینه جلو افتاده اند چرا که اعتبار خود را به گوگل ثابت کرده اند. شما باید سعی کنید با ارائه اخبار حقیقی اعتبار خود را روزانه افزایش دهید.
3. چه موضوعات و تخصص های را پوشش میدهید: گوگل هدف شما را برای رتبه بندی بررسی میکند برای مثال اگر سایت خبری شما فقط اخبار ورزشی تولید کند بعد از مدتی گوگل شما را یک متخصص در این زمینه حساب میکند و سایت شما رتبه بهتری بدست خواهد آورد.
4. سئو محلی در سایت های محلی : گوگل برای رتبه بندی خود اطلاعات محلی شما را هم تحت نظر میگیرد. اگر شما فقط در مورد یک شهر خاص اخبار را تولید کنید در نتایج جستجو برای آن نشان داده خواهید شد.
5. به روز بودن محتوا: این موضوع به طور حتم برای اخبار از اهمیت بالایی برخودار است. شما اگر یک محتوای عالی برای خبری که یک ماه پیش به روز بوده بنویسید کسی از آن استفاده نخواهد کرد و در نتیجه شما رتبه بالایی در گوگل بدست نخواهید آورد.
6. زمان انتشار: چه زمانی برای تولید اخبار بهترین تایم است؟ خواننده اخبار شما چه افرادی هستند؟شما باید هنگام پخش اخبار این موضوع را بررسی کنید. برای مثال بیشتر کاربران موبایل در صبح و عصر اخبار را چک میکنند اما کاربران دسکتاپ بیشتر اخبار را در طول روز دنبال میکنند. برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیق تری در مورد خواننده ها و رفتار آنها بدست بیاورید میتوانید از ابزارهای سئو استفاده کنید.
7. کلمات کلیدی در سئو سایت خبری: کلمات کلیدی برای بهینه سازی یک سایت خبری خیلی مهم هستند. انتخاب یک کلمه کلیدی درست میتواند تفاوت دیده شدن شما در SERP باشد. 

پونه مدیا متخصص سئو سایت خبری

اگر قصد راه اندازی یک سایت خبری و سرمایه گذاری روی آن را دارید بهترین انتخاب همکاری با یک شرکت سئو است. سرمایه گذاری روی سئو سایت خبری ممکن در ابتدا برای شما هزینه داشته باشد اما مطمئن باشید که این سرمایه به شما باز خواهد گشت. کار کردن با حرفه ای ها یعنی خریدن تجربه. فراموش نکنید که سایت های خبری بسیار زیادند و این یعنی شما رقبای قدرتمندی دارید که سال هاست مشغول فعالیت هستند. بنابراین شما باید با متخصصان سئو مشورت کنید تا بتوانید مسیر درستی را برای بهینه سازی سایت  خود انتخاب کنید.

با استفاده از خدمات سئو در پونه مدیا نتایج مثبتی برای سایت خبری خود بدست می‌آورید. توجه داشته باشید که تعریف این که خدمات سئو چیست برای هر شرکتی متفاوت است و شامل موارد مختلفی می شود، قبل از بستن قرارداد سئو با شرکت در این مورد از مشاوران سئو آنها سوالات لازم را بپرسید. متخصصان پونه مدیا آماده اند تا راهنمایی های لازم را برای سئو خبرگزاری شما ارائه کنند. همین امروز با ما تماس بگیرید و اولین قدم برای موفقیت سایت خبری خود را بردارید.

آموزش سئو سایت خبری

بازار داشتن یک سایت خبری داغ تر از همیشه است و همین امر باعث سخت تر شدن سئو سایت خبری شده است. در اینجا با استفاده از 9 تکنیک، می توانید آموزش سئو سایت خبری را فرا بگیرید.

  1. برای شروع ابتدا در گوشه بازار بنشینید.
    خبرها بسیار گسترده هستند و موضوعات مختلفی دارند. به همین دلیل بهتر است یک گوشه کار را بگیرید و در همان حوزه بتوانید سریع و با کیفیت اقدام کنید. رقبای شما قدر، و تعدادشان زیاد است. از این رو با فعالیت در یک حوزه هم گوگل بیشتر به شما اعتماد می کند و هم خودتان می توانید کیفیت بیشتری داشته باشید.
  2. از برچسب و لینک داخلی استفاده کنید.
    برچسب های مرتبط و دسته بندی کردن مطالب، یکی از روش های موثر در سئو سایت خبری است. لینک سازی داخلی باید به طور دقیق و در تعداد موردنیاز انجام شود. تگ ها باعث می شوند مخاطبان شما در بین صفحات بچرخند و همین امر باعث بیشتر ماندن آن ها در سایت تان می شود. 
  3. محتوای خود را سریعا آپدیت کنید.
    خبرها معمولا به سرعت پخش می شوند و به همین دلیل هر چه بتوانید اخبار مهم را سریع تر بر روی سایت تان قرار دهید و به مرور آن خبر را تکمیل کنید، موفق تر خواهید بود و سایت شما در رتبه های اول گوگل قرار می گیرد. اگر رتبه خوبی نیز گرفتید، سعی کنید با آپدیت کردم مداوم آن، رتبه اش را حفظ کنید.
  4. تمرکزتان را به اخبار محدود نکنید.
    برای بهبود سئو سایت، بهتر است مقالاتی را در سایت خود به کار ببرید که بتواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد. برای کاهش رتبه الکسای سایت، عناوین و مقالات جذب کننده همچون دامی افراد را به سمت سایت شما می کشانند و ورودی را افزایش می دهند.
  5. سرعت ایندکس را بیفزایید.
    هر چه سرعت ایندکس سایت بیشتر باشد، گوگل سریع تر آن را مشاهده می کند و نتیجه سایت را به موتور جستجوگر انتقال می دهد و باعث افزایش رتبه سایت می شود. بنابراین هر چه پس از آپلود کردن یک محتوا، گوگل سریع تر آن را مشاهده کند و در نتایج جستجو آن را نشان دهد، به رتبه سایت شما افزوده می شود.
  6. عنوان های خود را جذاب کنید.
    طرح عنوان های جذاب و متفاوت همچون "10 روش لاغری در ده روز" یا "آیا می دانید انسان در طول روز چه مقدار فکر می کند؟" باعث می شود مخاطب کنجکاو شود و به خواندن مقاله شما علاقه مند شود. به چنین مقالاتی "مقالات تله" می گویند و استفاده از این روش به همه سایت ها پیشنهاد می شود.
  7. تکنیکال سئو فراموش نشود.
    از مواردی که رعایت نکردنش همچون بختک به جان سایت شما می افتد و به آن آسیب می زند، سئو تکنیکال است. این کار را به یک متخصص بسپارید و کدهای قالب تان را بهینه کنید، سایت مپی را برای سایت خود طراحی و آن را به گوگل معرفی کنید، سرعت سایت را افزایش دهید و در صورت امکان کدهای اسکیما را به سایر کدها اضافه کنید.
  8. سایت را برای موبایل بهینه کنید.
    معمولا بیشتر افرادی که به سایت شما وارد می شوند کاربران موبایلی هستند و در صورتی که ظاهر سایت تان در حالت موبایل ایرادی داشته باشد، ترافیک خود را از دست می دهید. قالب سایت خبری را بهینه کنید و همه ورودی ها را برای خودتان نگه دارید.
  9. ساخت بک لینک را فراموش نکنید.
    اگر می خواهید جایگاه خوبی را در گوگل به دست آورید، ایجاد بک لینک یا لینک خارجی برای سایت تان را آغاز کنید. ممکن است برخی از سئوکاران بگویند بک لینک دیگر اثری در سئو سایت ندارد، اما ما این نظریه را کاملا رد می کنیم. هرچه بک لینک ها از سمت دامنه های با اعتبار و تعدادشان زیادتر باشد، نتیجه بهتر است و می بینید که چگونه سایت شما رتبه اش افزایش پیدا می کند. 

 

5 از 5