با ما در ارتباط باشید: 0314566
 نحوه مهاجرت از Yoast SEO به The SEO Framework

یواست سئو یکی از افزونه های خوب سئو ووردپرس است اما تبلیغات زیاد و برخی مسائل آن برای برخی خوش آیند نیست. یکی دیگر از افزونه های مناسب برای سئو در ووردپرس، The SEO Framework است که در این مطلب، آموزش مهاجرت از Yoast به این افزونه را در چند گام به طور کامل بررسی می کنیم.

گام اول: گرفتن بک آپ

این کار باید در هر مهاجرتی انجام شود؛ می توانید این کار را از طریق cPanel، بک آپ های روزانه خود یا یک ابزار دیگر مثل WP Migrate DB Pro انجام دهید. مهم نیست که این کار را چگونه انجام می دهید اما بک آپ گیری بسیار مهم است و حتما از صحت انجام آن مطمئن شوید.

گام دوم: افزونه مهاجرت اطلاعات سئو را نصب کنید

افزونه ای به نام SEO Data Transporter از شرکت سازنده Framework وجود دارد که برای مهاجرت اطلاعات سئو از چندین افزونه و پلتفرم مختلف ساخته شده است. برای مهاجرت از Yoast به The SEO Framework، این افزونه کاملا مناسب است پس آن را نصب کنید.

گام سوم: مهاجرت دادن اطلاعات

انتقال دهنده اطلاعات را در قسمت Tools > Convert SEO Data پیدا کرده و در آن، Yoast SEO را انتخاب کنید؛ در قسمت دوم نیز از گزینه Genesis استفاده کنید؛ دلیل انتخاب این گزینه این است که شرکت جنسیس، سازنده افزونه سئو فریم وورک است و پلتفرم پیشنهادی برای انتقال داده هاست.
مهاجرت دادن اطلاعات

گام چهارم: Yoast SEO را غیرفعال کنید

حالا باید افزونه یواست را غیر فعال کنید. صبر کنید که این افزونه کاملا پاک شود تا بتوانید اطلاعات جدیدی را نصب و فعال سازی کنید.

گام پنجم: The Seo Framework را نصب و فعال سازی کنید

حالا می توانید در قسمت اضافه کردن افزونه جدیدی، سئو فریم وورک را نصب کرده و آن را فعال سازی کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

گام ششم؛ وضعیت اطلاعات سئو صفحات و پست ها را چک کنید

دوباره چک کنید که آیا همه اطلاعات افزونه قبلی منتقل شده اند؟ اگر چیزی اشتباه شده بود، شما می توانید دوباره یواست را فعال سازی کنید و از گام اول، کارها را دوباره انجام دهید.
وضعیت اطلاعات سئو صفحات و پست ها را چک کنیداطلاعات سئو صفحات و پست ها را چک کنید

گام هفتم: تنظیمات The SEO Framework را انجام دهید

سئو فریم وورک یک افزونه با قابلیت های تنظیمات بسیار زیاد است. با مراجعه به آدرس SEO > SEO Settings می توانید به تمامی تنظیمات دست پیدا کنید. مطمئن باشید که هر قسمت را به دقت مطالعه کرده و شخصی سازی کنید.

گام هشتم: نقشه سایت XML خود را در کنسول جستجوی گوگل آپدیت کنید

یواست برای شما فایلی XML می سازد که برای فهرست بندی ها استفاده شود؛ سئو فریم وورک هم این کار را می کند اما تفاوت این دو فایل، در آدرسی که قرار دارند است. در یواست، احتمالا نقشه سایت شما در آدرس https://yourdomain.com/sitemap_index.xml قرار دارد اما در سئو فریم وورک، شما نقشه سایت خود را در لینک https://yourdomain.com/sitemap.xml پیدا می کنید؛ پس باید در کنسول جستجوی گوگل این مسئله را آپدیت کنید تا در فهرست بندی سایت شما مشکلی به وجود نیاید و افت رنکینگ نداشته باشید.
نقشه سایت XML خود را در کنسول جستجوی گوگل آپدیت کنید

گام نهم: افزونه یواست را پاک کنید؛ افرونه انتقال اطلاعات را غیر فعال و پاک کنید

تمامی افزونه های اضافه به غیر از The Seo Framework را پاک کنید؛ شما به این افزونه ها دیگر نیازی نخواهید داشت.

امتیازی ثبت نشده است.