با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو پیشرفته | 12 تکنیک سئو پیشرفته

انجام سئو پیشرفته ، به تحقیق و آزمایش زیادی نیاز دارد. چرا که الگوریتم های سئو گوگل به طور مداوم به روز می شوند، بنابراین مهم است که در جریان آخرین اخبار سئو باشید. با در نظر گرفتن این نکته و کمی تمرین، می توانید تبدیل به یک متخصص سئو شوید.
هر روز مردم در گوگل اقدام به انجام بیش از 3.5 میلیارد جستجو می کنند. در ایالات متحده، 78٪ مردم قبل از خرید محصول مورد نظر خود، از گوگل برای تحقیق در مورد آنها استفاده می کنند.
هنگامی که وب سایت شما شروع به ایندکس شدن و تلاش برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل می کند، مسلما روز به روز ترافیک بیشتری خواهید داشت. این به معنای بازدید بیشتر، نرخ تبدیل بیشتر و در نهایت افزایش درآمد است.
رفتن به صفحه اول نتایج جستجو بسیار حیاتی است. چرا که 75٪ از کاربران حتی لینک های سوم و چهارم از صفحه اول را نیز کلیک نمی کنند!
طبق آمار، 60٪ از کل بازدید از طریق جستجوی ارگانیک وب به دست می آید. 14.6٪ از بازدیدها نیز از طریق نتایج مرتبط به موضوع سرچ شده یا سایر روش های جستجو به دست می آید، در حالی که تنها 1.7٪ از بازدیدها از طریق کانال هایی مانند تبلیغات چاپی یا پست الکترونیکی به دست می آید.
خب اکنون که با اهمیت فوق العاده سئو آشنا شدید، برویم سر اصل مطلب. این که چگونه وبسایت و محتوای خود را به صورت پیشرفته بهینه کنیم؟

تکنیک های سئو پیشرفته سایت 

بررسی دقیق بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو (SEO Audit)

بررسی دقیق بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو (SEO Audit)

بررسی دقیق بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو به شما کمک می کند تا دلیل کافی برای بازدید و فروش کم خود را متوجه شوید. بسیاری از شرکت های سئو این خدمات را ارائه می دهند. با انجام این کار می توان بسیاری از هزینه های بهینه سازی را کاهش داد.
به فرض شما هزینه زیادی برای بهینه سازی سرعت سایت خود انجام می دهید. اما دلیل پایین بودن ترافیک سایت شما در بینه نبودن محتوای شماست. از این رو دیگر توجهی به سئو سرعت نکرده و تمام تلاش خود را معطوف به بهینه سازی محتوای سایت می کنید.
از طرفی، بررسی دقیق بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو به این معنی است که شما عملکرد کلی سایت خود را از نزدیک بررسی می کنید. سپس اهداف جدیدی را بر اساس آنچه پیدا کرده اید تعیین کرده و برای رسیدن به این اهداف از تاکتیک های مختلف استفاده می کنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا با استفاده بهینه از محتوای موجود، میزان ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
شاید خیلی مواقع ساده ترین کارها را انجام نداده اید. مسلما از شنیدن این که چگونه بسیاری از وب سایت ها به دلیل عدم داشتن عنوان درست و متای توضیحات از دید گوگل به دور مانده اند، شگفت زده خواهید شد. پس خیلی ساده موارد زیر را در سایت خود بررسی کنید:
آیا همه صفحات وب سایت شما دارای عناوین و توضیحات متای سئو شده هستند؟
آیا هر صفحه در وب سایت شما برای کلمات کلیدی بهینه شده اند؟
آیا ساختار URL شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است؟
آدرس های اینترنتی شما باید ساده، کوتاه و قابل هضم باشند تا موتورهای جستجو به راحتی موضوع صفحه را بفهمند. به پیوند زیر نگاه کنید:
https://www.poonehmedia.com/1947-instagram-content-marketing
شرط می بندم شما می توانید حدس بزنید که این مقاله در مورد بازاریابی محتوا در اینستاگرام است!
اما اگر در عوض URL اینگونه باشد ، چه می شود؟
https://www.poonehmedia.com/1947-instagram45677/content/2020?-2345-%%&*&09790marketing
کمی پیچیده به نظر می رسد، درست است؟ از آنجایی که کلمات کلیدی توسط پوشه ها و تاریخ ها تجزیه می شوند، یک موتور جستجو زمان سختی را در تعیین موضوع آن پست خواهد داشت. پس امتیاز کمی به محتوای شما قائل خواهد شد و به دنبال محتوای بهتر می رود.

بهینه سازی صفحات فرود (landing pages)

یک صفحه فرود با طراحی مناسب می تواند تولید و فروش خالص شما را بهبود بخشد. هرچه تعداد صفحات فرود بیشتری ایجاد کنید، دروازه های بیشتری برای بازدیدکنندگان ایجاد می کنید.
متاسفانه، بسیاری از شرکتهای B2B اهمیت استفاده از صفحات فرود را برای جذب کاربران جدید درک نمی کنند.
طبق تحقیقات شرکت MarketingSherpa، 44 درصد از کلیک هایی که به سوی این شرکت ها هدایت می شود، معطوف به صفحه اصلی است. اما صفحه فرود جایی است که می تواند شامل وبلاگ، خدمات، تعرفه ها و ... باشد.

بررسی واکنشگرا بودن وبسایت برای موبایل

مطمئن شوید که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی ظاهر می شود و عملکرد مناسبی دارد.
در ماه مه 2016، گوگل به روزرسانی جدیدی برای الگوریتم جستجوی خود ارائه داد که به طور قابل توجهی اولویت را در نتایج جستجوی ارگانیک به وب سایتهایی می دهد که دارای سایتی واکنش گرا هستند. یعنی سایت آنها در تلفن همراه کاملا بی نقص لود می شود و تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد.
بیش از 60 درصد سرچ های کنونی توسط تلفن های همراه انجام می شوند. طراحی وب به صورت ریسپانسیو (RWD) یا واکنشگرا روشی است که با هدف هم سایز شدن صفحات دسکتاپ در پاسخ به اندازه صفحه یا مرورگری است که با آن مشاهده می شود.

محتوای خود را برای RankBrain بهینه کنید

اگر می خواهید در نتایج جستجو گوگل پیشرفت کنید، باید از آخرین به روزرسانی های الگوریتم گوگل و بهترین روش های جستجوگرها آگاهی داشته باشید.
سومین عامل مهم رتبه بندی گوگل الگوریتمی به نام RankBrain است. RankBrain یک سیستم هوش مصنوعی است که به تجزیه و تحلیل نتایج جستجو کمک می کند. این ابزار به موتورهای جستجو می فهماند که صفحه مورد نظر در چه خصوصی محتوا نوشته و چگونه با کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران مرتبط است؟
به فرض شما می خواهید کلمه "شیر" را بهینه کنید. گوگل از کجا بفهمد منظور شما شییر جنگل، شیر آب یا شیر پاستوریزه است؟
خیلی ساده!
شما باید کلمات مرتبط با آنها را در محتوای خود بیاورید. مثلا برای بهینه کردن کلمه "شیر (پاستوریزه)" استفاده از کلمات چربی، گاو، لاکتوز، پروتئین و ... منظور شما را به موتورهای جستجو می رساند.

نوشتن حداقل 1890 کلمه محتوا

وبسایت Backlinko بیش از 1 میلیون جستجو را تجزیه و تحلیل كرد و دریافت كه میانگین نتایج جستجو در صفحه اول 1890 كلمه است. مطالعات و آزمایش های زیادی در مورد ارتباط بین طول محتوا و رتبه بندی موتور جستجو انجام شده است.
نمودار ارائه شده توسط سایت Backlinko یافته های آنها را نشان می دهد که پنج نتیجه برتر جستجو دارای طول محتوای متوسط بیش از 1900 کلمه بودند.
طبق بررسی صورت گرفته توسط تیم سئو پونه مدیا از طریق QuickSprout، نتایج نشان داد که پست های منتشر شده توسط تیم ما که دارای بیش از 1500 کلمه هستند تقریبا دو برابر تعداد پست هایی که کمتر از 1500 کلمه بودند، بازدید کسب کرده است.
این در حالی است که مطالعه اخیر Ahrefs نشان داد که میانگین اولین نتیجه ارگانیک در گوگل تقریبا محتوایی با 1000 کلمه است.
اما به نظر تحقیقات وبسایت Backlinko درست ترند. چراکه آنها بیش از 1 میلیون محتوا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند!
پس انتشار مداوم محتوای آموزنده بیش از 1890 کلمه بازده زیادی در ترافیک جستجوی ارگانیک دارد.

ارائه یک پست مصاحبه وار (roundup post)

پست roundup در واقع به پستی گفته می شود که حاصل گردآوری یک مصاحبه کوتاه با مردم باشد. در این پست باید بهترین عناوین انتخاب شوند و هر پاراگرافت شامل پرس و پاسخ باشد.
این کار نه تنها یک روش عالی برای جذب دیدگاه های مختلف برای مقاله و یادگیری چیزهای جدید است، بلکه به افزایش رتبه بندی و جذب مخطب ارگانیک کمک می کند.
برای شروع ابتدا باید یک موضوع جذاب را انتخاب کنید در واقع موضوع همان سوالی است که قرار است از مردم پرسید. مثلا می توانید از عناوین پیشنهادی زیر استفاده کنید:
• چقدر از شبکه های اجتماعی برای برندسازی استفاده می کنید؟
• تا حالا به دورکاری فکر کردید؟
• اصلا می دانید سئو یعنی چه؟
• تبلیغات تلویزیون جذاب تره یا تبلیغات شبکه های ماهواره ای؟ و ...
در گام بعدی باید لیستی از سوالات خود تهیه کنید. این سوالات باید کاملا مرتبط با عنوان باشند. سوالات را طوری طراحی کنید که نیاز به ارائه پاسخ کوتاه یا متوسط باشد.
در گام سوم پاسخ مردم را جمع آوری کرده و آنها را طبقه بندی می کنیم. حال باید یک کلمه کلیدی کانونی برای محتوای خود در نظر بگیریم تا محتوا را بر اساس آن بهینه کنیم.
در مرحله آخر نیز باید بر اساس دانش فنی خود اقدام به افزودن محتوای بیشتر در کنار پاسخ های کاربران کنیم.

لینک سازی داخلی در سئو پیشرفته

لینک سازی داخلی عمیق عملی است که از متن لنگر برای پیوند دادن به صفحات دیگر وبلاگ استفاده می شود. این امر صفحات پنهان سایت شما را به گوگل نشان می دهد و او را تشویق می کند تا تعداد بیشتری از آنها را ایندکس کند.
این کار برای سایت های نوپا بسیار کارساز است. چراکه گوگل مطالب چنین سایت هایی را خیلی دیر ایندکس می کند. لینک سازی عمیق یک فرق اساسی با لینک سازی معمولی دارد. به طوری که در لینک سازی عمیق مانند تار عنکبوت یک زنجیره به هم پیوسته از صفحات را ایجاد می کنیم. این گونه اغلب صفحات سایت به یکدیگر متصل شده و امکان هدایت شدن به هم را آسان می کنند.

انتقال اعتبار به صفحات (link juice)

اگر صفحه ای دارید که در حال حاضر در صفحه 2 یا 3 نتایج جستجوی گوگل است، می توانید از آن صفحات به صفحاتی با رتبه پایین تر لینک دهید. در واقع این امر مانند این می ماند که شرکت بنز از تولیدات یک شرکت نوپا حمایت کند.
این کار تاثیر به سزایی در اعتمادسازی مردم دارد. تا جایی که خیلی ها به استناد این که یکی از محبوب ترین برندهای جهان از چنین شرکت نوپایی حمایت کرده اقدام به خرید از آن می کنند.
در این فرایند باید فقط به صفحات مرتبط لینک داد. مثلا اگر یک پست از وبسایت شما با عنوان "خرید کفش" در صفحه اول گوگل قرار دارد، باید تنها به پست هایی لینک دهید که درباره کفش باشند. گوگل به سرعت متوجه بی ربط بودن لینک ها می شود.
توجه داشته باشید که لینک های اعتبار (link juice) از صفحه A به صفحه B پیوند داده می شوند. پس در این کار دقت کنید تا لینک ها را از صفحات پایینتر به صفحات بالاتر برای کسب اعتبار پیوند ندهید.
به طور کلی، گوگل تمایل زیادی به link juice ها دارد. به طوری که از اعتبار صفحات برتر سایت برای امتیازدهی به صفحات پایین تر استفاده می کند.

بهینه سازی سرعت سایت

سال 2018 میلادی پس از به روزرسانی الگوریتم های گوگل، سرعت وب سایت تبدیل به یکی از فاکتورهای رتبه بندی شد.
البته گوگل برای سایت های نوپا و کم بازدید تخفیف هایی قائل شده است. به طوری که این فاکتور را خیلی بر رتبه بندی آنها دخیل نکرده است.
اما سرعت وب سایت در سایت های پربازدید می تواند یک برگ برنده باشد. در واقع هر چه رقابت شدیدتر می شود، فاکتورهای امتیازدهی نیز بیشتر می شود. بسیاری از داوران جهان معتقدند که امتیازدهی در ورزش پرورش اندام سخت ترین کار ممکن است. چراکه در میان قهرمانانی چون رونی کلمن، فیل هیث و ... تنها می توان از طریق امتیاز دادن به جزئیات قهرمان را مشخص کرد.
حال فرض کنید در میان سایت هایی چون یوتیوب، آمازون، علی بابا، فیسبوک و ... که میزان ترافیک در یک سطح است، معیار امتیازدهی چیست؟
مسلم است! فاکتورهایی نظیر سرعت وب سایت، میزان بهینه بودن تصاویر، بیهنه بودن جاوا اسکریپت ها، لینک سازی داخلی، حتی در برخی موارد اندازه فونت ها و کیفیت سرویس دهی.
ابزار PageSpeed Insights tool می تواند شما را در تجزیه و تحلیل سرعت وب سایت کمک کند و ایرادات موجود را نشان دهد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
what is the page speed index

بهبود گزارش CrUX گوگل

این گزارش شامل داده هایی است که توسط گوگل کروم جمع آوری می شود. گوگل در سال 2018 میلادی پس از به روزرسانی بزرگ خود اقدام به تغییراتی در ارزیابی سرعت سایت کرد.
به طوری که از داده های واقعی کاربران به عنوان سر نخ استفاده می کند.
البته این داده ها هنوز نقش مهمی در نتایج جستجوی گوگل ایفا نمی کنند. اما ممکن است که در آپدیت های آتی گوگل این امر محقق شود. یعنی بخش Field Data مهمتر از بخش Lab Data شود.
داده های CrUX توسط عموم قابل مشاهده هستند و همه می توانند به آن اشراف داشته باشند. این داده ها شامل زمان بارگذاری بازدید کاربر، نوع دستگاه، مدت زمان حضور و ... می شوند.
برای اطلاع از این داده ها می توانید پروژه ای در Google Cloud Platform ایجاد کرده تا به صفحه عمومی CrUX دسترسی داشته باشید.

از اطلاعات بیشتری برای معرفی خود به کاربران استفاد کنید

گوگل امکان درج موقعیت، شماره تلفن و میزان رضایت مندی کاربر را در نتایج جستجوی خود به صورت رایگان فعال کرده است. شما می توانید از این قابلیت برای معرفی بیشتر خود استفاده کنید.
مثلا شما می توانید حوزه فعالیت خود را مشخص کرده و از گوگل اعتبار کسب کنید. فرض کنید یک توریست برای نهار به دنبال یک رستوران خوب می گردد. در قسمت جستجوی گوگل این امکان وجود دارد که موقعیت مکانی ، شماره تماس و منوی رستوران مورد نظر را به همراه نظر کاربران دید.
استفاده از اسنیپت یک راه نسبتا پردردسر برای این کار است. گوگل اخیرا خیلی سخت به وب سایت ها امکان ساخت Featured Snippets را می دهد. اما باز هم شانس برای این کار هست. اما چگونه؟
• با تولید محتوایی که به سوالات کاربران پاسخ دهد. مثلا کاربری پرسیده آیا مصرف سیگار باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود؟ شما باید در پاراگراف ابتدایی خود و همینطور قسمت متای توضیحات به این سوال یک پاسخ روشن و مختصر دهید. گوگل خیلی زود از محتوای شما آگاه شده و بلافاصله آن را در قسمت پرسش و پاسخ خود قرار می دهد.
• ساختاربندی هوشمندانه محتوا (شامل تیتر مرتبط، جداول، لیست ها و ...)
• پاسخ به سوالات متداول کاربران در پاراگراف های کوتاه

لینک سازی به سایتهای خارجی با دامنه بالا و برعکس

هنگامی که از دامین های پرقدرت پیوند می گیرید، به شما کمک می کند تا Link Juice یا همان لینک اعتبار از گوگل کسب کنید. به همین ترتیب، هنگام پیوند به سایت های دارای اعتبار بالا، به اعتبار کلی شما در نظر گوگل نیز کمک افزوده می شود.
فرض کنید سایت Ahrefs که یکی از شناخته شده ترین سایت های آنالیز سایت است به پست شما لینک بدهد. مسلما گوگل تصور می کند که پست شما چنان کیفیت و اعتباری دارد که سایت Ahrefs را تشویق به لینک دادن به شما کرده است.
سعی کنید از سایت های مرتبط لینک دریافت کنید تا در نظر گوگل برجسته جلوه کند.

5 از 5