با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو و بهینه سازی صفحه تماس با ما

همه ما از اهمیت صفحه تماس با ما برای کسب و کارمان آگاه هستیم. هدف ما این است که بازدیدکنندگان سایت پس از گشت و گذار در آن، سری به این صفحه زده و گزینه‌های موجود درآن را پر کنند. اما بسیاری از سایت‌ها از پتانسیل موجود در این صفحه به خوبی استفاده نمی‌کنند. توجه داشته باشید که مهم نیست موضوع و محتوای سایتتان چیست. در هر صورت باید صفحه تماس با ما به بهترین شکل بهینه شده باشد. در ادامه این مطلب به 9 روشی که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید بهینه سازی صفحه تماس با ما را به خوبی انجام دهید می‌پردازیم.

علت عدم توجه به سئوی صفحه تماس با ما چیست؟

همانطور که اشاره شد در بسیاری از سایت‌ها می‌بینیم که به خوبی از پتانسیل صفحه تماس با ما استفاده نمی‌شود. مشکل اکثر این صفحات به محتوای آ‌ن‌ها برنمی‌گردد بلکه به عناصری که در آن به کار گرفته نمی‌شوند مرتبط است. بیشتر صاحبان سایت‌ها توجهی به بکارگیری کلمات یا عبارات کلیدی در این صفحه ندارند. دلیل این امر بیش از همه آن است که این افراد متوجه اهمیت این صفحه در به دست آوردن بهترین رتبه در موتورهای جستجو نیستند.

9 روش سئو صفحه تماس با ما

اضافه کردن تصویر و ایندکس‌گذاری آن‌ها

آیا به جز متن و یک نقشه، عنصر دیگری هم در صفحه تماس با ما وجود دارد؟ استفاده از تصاویر می‌تواند انتخاب خوبی برای این کار باشد. این کار نه تنها باعث جلوه بهتر سایتتان خواهد شد بلکه می‌تواند در بهینه سازی سئوی آن هم کمک حالتان باشد. هر چند ماه، تصاویر را تغییر دهید تا ظاهر صفحه تازه به نظر برسد. ضمن اینکه با انجام این کار، موتورهای جستجو هم اقبال بیشتری به این صفحه نشان خواهند داد (به دلیل وجود محتوای جدید).

اضافه کردن ویدئو به صفحه تماس با ما

این صفحه مکانی عالی برای قرار دادن ویدئوهایی از کارکنان شرکت یا رضایت مشتریان است. یک ویدئو می‌تواند درست مانند تصاویر و از طریق فراهم کردن محتوای جالب برای بازدیدکنندگان، موجب بهینه سازی این صفحه شود. علاوه بر این، ویدئوی مورد نظر می‌تواند شامل لینکی به کانال یوتیوب هم باشد. بدین ترتیب می‌توانید بازدیدکنندگانتان را ترغیب به کسب اطلاعات بیشتر درباره کسب و کار خود کنید.

استفاده از نقشه استاندارد گوگل و نقشه‌های خیابانی

اضافه کردن نقشه به صفحه تماس با ما از طریق گوگل به راحتی انجام می‌شود. این نقشه‌ها تاثیر به سزایی در سئوی صفحه تماس با ما هم خواهند داشت. از خوانایی نقشه مطمئن شوید. ضمن اینکه نحوه نمایش آن در صفحات گوشی‌های همراه را هم بررسی نمایید. این صفحه باید در هر ابزاری، به شکلی کاربرپسند نمایش داده شود.

اضافه کردن محتوای جالب در صفحه تماس با ما

محتوای کاربردی و درگیرکننده می‌تواند در صفحات تماس با ما هم مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، فرض کنیم که شما یک فروشنده عتیقه جات بوده و می‌خواهید از طریق سایتتان، مشتریان را به سمت مغازه خود راهنمایی کنید. می‌توانید این کار را با ارائه اطلاعاتی مثل مکان پارکینگ، قیمت پارکینگ و اطلاعات مورد نیاز قبل از مراجعه به شما جالب‌تر کنید. همه این موارد دقیقا به هدف اصلی شما مرتبط بوده و اتفاقا دانستن آن‌ها باعث قدردانی مشتریان از شما هم خواهد شد.

تغییر عنوان و توضیحات متا

آدرس سایت شما چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا از عنوان صفحه یا تگ‌ها استفاده‌ای کرده‌اید؟ در بیشتر موارد، جمله بندی.‌های موجود در صفحه تماس با ما، خیلی کلی و عاری از کلمات کلیدی است. علاوه بر خوانایی متن، باید از به کار بردن کلمات کلیدی در آن هم مطمئن شوید. سعی کنید از حداکثر تعداد کلماتی که می‌توانید به کار ببرید استفاده کنید (مثلا 160 کاراکتر برای توضیحات متا). فضایی را که در اختیارتان قرار گرفته است هدر ندهید.

تغییر عنوان و توضیحات متا

استفاده از توضیحات موجود در صفحه "درباره ما"

حتما در صفحه درباره ما هم توضیحات مفصلی راجع به سایت و هدف آن نوشته‌اید. صفحه تماس با ما می‌تواند مکانی عالی برای استفاده مجدد از این توضیحات به صورت خلاصه شده باشد. خودتان را معرفی کنید و بگویید که چرا مشتاق کار کردن با مشتریانتان هستید. ضمن اینکه می‌توانید لینکی به صفحه تماس با ما هم قرار دهید تا بازدیدکنندگان در صورت تمایل به گرفتن اطلاعات بیشتر و کامل‌تر بتوانند به آن مراجعه کنند.

اهداف اصلی کسب و کار خود را شرح دهید

این موارد می‌تواند شامل ساعات کاری، شماره‌های تلفن و نام پشتیبان باشد. از اینکه صفحه تماس با ما نسبت به رقبا اندکی طولانی‌تر شود نترسید. تا جایی که خواندن متن موجود در این صفحه مشکل نباشد دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

از عبارت "متشکریم" استفاده کنید

می‌توانید از هر کسی تشکر کنید؛ از مشتریانتان گرفته تا فروشندگان و نمایندگی‌هایتان. بدین ترتیب می‌توانید در عین بهینه سازی صفحه تماس با ما به ارتباط با مخاطبان خود هم بپردازید. یادتان باشد همه دوست دارند بدانند که از کاری که می‌کنند قدردانی می‌شود؛ حتی اگر در حد خواندن یک صفحه وب باشد.

استفاده از توصیه نامه مشتریان

می‌توانید از توصیه نامه مشتریان در پایین صفحه یا جایی در میان آن استفاده کنید. اگر توصیه نامه‌های خیلی خوبی از مشتریانتان در اختیار دارید، صفحه تماس با ما یکی از بهترین مکان‌ها برای قرار دادن آن است. نیاز نیست این قسمت بیش از حد طولانی باشد. ضمن اینکه می‌توانید از متن و ویدئو برای جلب توجه کاربران بهره ببرید.
اگر توصیه نامه‌ای از مشتریان در اختیار ندارید می‌توانید با آن دسته از مشتریانی که تعامل بیشتری با آن‌ها داشته‌اید تماس بگیرید. شاید از میزان اشتیاق آن‌ها برای گفتن چیزهای خوب راجع به کسب و کارتان شگفت‌زده شوید.

امتیازی ثبت نشده است.