با ما در ارتباط باشید: 0314566
CTA یا Call To Action چیست؟

CTA مخفف call to action به فارسی دکمه فراخوان  است.

همانطور که از نامش مشخص است هدف این تکنیک اینست که کاربر را تشویق به کلیک بر روی دکمه CTA کند تا فعالیت مورد نظر انجام شود. CTA ها در بنرها ، وب سایت ها و خبرنامه ها کاربرد دارد.
اولین سوالی که برای طراح سایت بوجود می آید این است که محل مناسب قراردادن CTA کجای صفحه سایت،بنر و یا خبر نامه است؟بهترین جا که کاربر بیشترین تمرکز را دارد در ابتدای صفحه و یا در مرکز آن است.در سایت هایی که زبان آن ها انگلیسی هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهیم و در سایت هایی که از زبان فارسی استفاده شده است CTA را در سمت راست قرار دهیم.
متن یا عبارتی که برای CTAها بکار میبریم بسیار حائز اهمیت است.در کشور ما اکثر طراحان از عبارت "اطلاعات بیشتر" استفاده می کنند که تاثیر گذاری چندانی ندارد.برای انتخاب عبارت مناسب برای call to action ابتدا باید مقدمه و زمینه کلیک کردن روی CTA خودتان را فراهم کنید.با پاسخ دادن به این پرسش "کسب و کار شما چه خدماتی را به کاربران ارائه می دهد؟" برای موثر واقع شدن CTA کافیست در یک عبارت و یا جمله خدماتی را که عرضه می کنید شرح دهید.

نکاتی که به هنگام استفاده CTAها در طراحی سایت باید رعایت شوند:


1.اندازه  CTA باید بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعالیت که جلب توجه کاربر است محقق شود.

1

2.فضای کافی برای CTA  ، دکمه فراخوان در نظر بگیرید زیرا شلوغ کردن صفحه کاربرد CTA را از بین میبرد. پس ترکیب مناسبی بین CTA و دیگر المان های صفحه ایجاد کنید.
3. CTA را در ابتدا و بالای صفحه قرار دهید تا کاربر بدون اسکرول کردن به پایین صفحه آن را مشاهده کند.
4. یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگی است.برای این کار می توانید از رنگی مخالف رنگ زمینه برای متن و یا دکمه خود استفاده کنید
5. استفاده از جهت ها و فلش ها برای جلب توجه بیشتر CTA.
6.در CTA بیشتر برروی متن توجه کنید تا گرافیک!تحقیقات نشان می دهند که کاربران محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند.
7.ترجیحا از چند CTA در یک صفحه استفاده نکنید.

بهترین رنگ برای CTA چه رنگی است؟
قرمز:رنگ قدیمی CTA ها که باید همراه با اخطار استفاده شود.
زرد:اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را جذب می کند.
 نارنجی: ترکیبی از فعالیت رنگ زرد و قرمز است. بهترین رنگ برای ساختن CTAهای قوی.
آبی: بازدید کننده در کار خود تجدید نظر خواهد کرد
سبز: ساده ترین رنگ برای چشم. برای قسمت نظرات مشتریان ممکن است اما نه برای CTAها.
سفید: بقیه رنگ ها را برجسته نمایش می دهد و CTA شما را از بین می برد.

چطور می‌توان بازدهی پلن call to action را افزایش داد؟
حتما در ایران نمایندگی برندهای خودرویی را دیده اید که برای فروش خودرو به مشتریان بالقوه خود،قبل از صحبت در مورد قیمت خودرو و نحوه پرداخت،مشتری را دعوت به Test Drive می کنند.به همراه نماینده شرکت سوار خودرو می شوید و او همزمان با رانندگی شما، در حال تشریح امکانات مختلف خودرو و مزایای رقابتی محصول است. با Test Drive در حقیقت آنها در حال تولید محتوا برای مشتری احتمالی خود هستند تا بتوانند او را به خودروی مورد نظر علاقه مند کنند.حتی از شما دعوت می کنند که در قبال پر کردن فرم اطلاعات تماس،چندبار دیگر هم برای تست خودرو به آنجا مراجعه کنید. همین نکته ساده فروش نمایندگی را چند برابر یک نمایندگی معمولی می کند.حال تصور کنید که در لحظه اول، نماینده شرکت فقط از پول و پرداخت می‌گفت و شما را وارد فرآیند ضرب و تقسیم می کرد. همین کافی است که برای بررسی ارزش این خرید برای همیشه از آن شرکت خارج شوید.

هدف اول همه CTA ها باید دریافت اطلاعات تماس کاربر برای ترغیب وی به مراجعه مجدد باشد.در مراحل بعدی است که می تواند به او پیشنهاد پرداخت مبلغ در شرایط ویژه را کرد.
تحقیقاتی در امریکا نشان داده که با اعمال تغییرات بسیار ساده اما هوشمندانه در نوع ارائه CTA ، تا 90 درصد می توان بازدهی آن ها را در برقراری ارتباط و تا 25 درصد در پرداخت ها افزایش داد.

توصیه می شود که در طراحی CTA ها یا دکمه های فراخوان call to action توجه ویژه ای به سه نکته زیر داشته باشید:


1.جای مناسب را تشخیص دهید.
2.به شخص بها دهید.
3.رهگذران را فراموش کنید.

8 نوع CTA ، دکمه فراخوان call to action که در وب سایت ها استفاده می‌شود:


1.دکمه هدایت کاربران
2.ثبت نام فرم
3.دکمه «بیشتر بخوانید»
4.دکمه معرفی محصولات یا خدمات
5.دکمه به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی
6.ترغیب برای خرید
7.امکان گفت و گوی آنلاین و مستقیم
8.رخداد و رویدادها

امتیازی ثبت نشده است.