با ما در ارتباط باشید: 0314566
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان آن را تدوین کرد

استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک برنامه است که بر اساس اهداف، مخاطبین و نیاز شما تدوین می شود. استراتژی دیجیتال مارکتینگ می تواند کوتاه مدت و بلند مدت باشد. اما آن چیزی که در مورد استراتژی اهمیت دارد، تشخیص هدف است.

اگرچه بسیاری از افراد با شنیدن اسم استراتژی دیجیتال مارکتینگ، احساس می کنند که این موضوع، یک موضوع بسیار سخت بوده و حتی امکان دسترسی به آن به راحتی وجود ندارد، اما واقعیت این است که برخلاف اسم غلط انداز «استراتژی» این کلمه بسیار ساده تعریف می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد استراتژی دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر روی کسب و کارها صحبت کنیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 

استراتژی در لغت یعنی راهبرد. به قول جک ولش، مدیر جنرال الکتریک، استراتژی یعنی این که ما درباره نحوه رقابل با دیگران تصمیم‌های شفاف و دقیق بگیریم. خب با این تعاریف، استراتژی دیجیتال مارکتینگ یعنی راهبردی برای نتیجه گرفتن از بازاریابی دیجیتال. یعنی برای پیروزی در رقابت دیجیتال مارکتینگ، تصمیم‌های دقیق و شفاف بگیریم و پروژه را طوری پیش ببریم که برنده بازی باشیم.

اگر بخواهیم توضیح استراتژی دیجیتال مارکتینگ را ملموس تر کنیم، بهتر است که یک مثال بزنیم. تصور کنید که قرار است دانش آموزان یک مدرسه به اردو بروند. مدیر یا معاون مدرسه تلاش می کند که با توجه به نیاز دانش آموزان، به آن ها خدمات ارائه کند. در مورد زمان و امکان اردو تحقیق می کند و به دانش آموزان رضایت نامه می دهد. مبالغ دریافت شده از دانش آموزان را جمع آوری می کند و خلاصه بگوییم یک برنامه ریزی منظم برای تحقق هدف خودش (یعنی برگزاری یک اردوی تفریحی) را تدوین می کند.

این موضوع دقیقا همان چیزی است که باید برای هر کسب و کار تدوین شود و با نام استراتژی دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود. با این استراتژی، می دانید که قرار است در آینده چه کاری انجام دهید، جامعه هدف شما چه کسانی هستند و قرار است به چه شکل در خدمت آن ها باشید.

چرا استراتژی دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

اگر از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نکنید، کسب و کار شما برای رسیدن به اهداف مالی و رشد فاقد نقشه و برنامه خواهد بود. در حقیقت بدون استراتژی دیجیتال مارکتینگ، خواسته‌ها و اهداف خود را می‌دانید اما مسیر دستیابی به آنها را ایجاد نکرده‌اید. اگر می‌خواهید در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید، باید برای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ کاربردی و حرفه‌ای سرمایه گذاری کنید.

چگونه می‌توان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین کرد؟

برای تدوین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ هشت مرحله وجود دارد که باید از آنها پیروی شود:

مرحله اول: تعریف نام‌ تجاری

طراحی نماد و نشانه که معرف محصولات و خدمات و ایجاد تمایز با رقبای تجاری کسب و کارتان می‌شود و همچنین ایجاد لحن منحصر به فرد برای تعامل با مخاطبان، اولین مرحله استراتژی دیجیتال مارکتینگ است.

مرحله دوم: تعیین جمعیت هدف

پس از اینکه کاربران و انگیزه‌های افراد در خصوص انتخاب شرکت، محصولات و خدمات شما مورد بررسی قرار گرفتند، جمعیت هدف شما به منظور ایجاد تعامل سازنده و کاربردی مشخص می‌شود. این مرحله نقش مهمی در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کند به همین دلیل باید با دقت بسیار بالایی انجام گیرد.

مرحله  سوم: تعیین اهداف

اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌بینانه شما در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ تأثیر می‌گذارد. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را با وسواس و دقت بیشتری مشخص کنید.

مرحله چهارم: انتخاب استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ

با توجه به اینکه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ متنوع و متفاوت هستند، انتخاب مناسب‌ترین استراتژی برای کسب و کار شما نیازمند مشاوره دیجیتال مارکتینگ با متخصصان این رشته است. در نظر داشته باشید که استراتژی‌هایی که به درآمدزایی بیشتر و رشد کسب و کار کمک می‌کنند همیشه در اولویت قرار دارند.

مرحله پنجم: تعیین بودجه

دیجیتال مارکتینگ نیاز به سرمایه‌ گذاری دارد، هر چه میزان سرمایه گذاری بیشتر باشد دستیابی به اهداف تسریع می‌یابد. شرکت‌ها می‌توانند بر حسب اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنند.

مرحله ششم: طرح ایده

طرح ایده‌های نوآورانه می‌تواند کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت ‌کند. اگر در حال تبلیغ هستید، استراتژی دیجیتال مارکتینگ هزینه تبلیغات شما را مشخص می‌کند و اگر در حال انتشار محتوا هستید، برای‌ شما یک تقویم محتوا ایجاد می‌کند.

مرحله هفتم: راه‌اندازی کمپین‌

کمپین‌های شما در کانال‌های مختلف توسط متخصصان دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی می‌شوند. نحوه برگزاری این کمپین‌ها براساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین می‌شوند. در این مرحله دیجیتال مارکتینگ اطمینان حاصل می‌کند که تمامی کانال‌های شما دارای اطلاعات قابل ردیابی هستند. به عنوان مثال، وبسایت شما باید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس داشته باشد.

مرحله هشتم: ارزیابی نتایج

در مرحله آخر استراتژی دیجیتال مارکتینگ عملکرد خود را ردیابی و اندازه‌گیری می‌کند. دیجیتال مارکتینگ از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console و Google Ads استفاده می‌کند تا نبض استراتژی‌های خود و بازگشت سرمایه را حفظ کند.

شرکت شما با پیروی از این هشت مرحله می‌تواند اولین استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنلاین خود را تدوین کند. اگر برای ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود به کمک نیاز دارید و یا قصد دارید از بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ بهره‌مند شوید می‌توانید از خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه ای پونه مدیا استفاده کنید.

نمونه استراتژی دیجیتال مارکتینگ

استراتژی دیجیتال مارکتینگ شامل برنامه های بسیار مختلفی است و می تواند برای رشد کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، بهترین گزینه باشد. اگر شما هم قصد استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را دارید، بهتر است که با چند نمونه از این استراتژی ها آشنا شوید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • تولید محتوا در وب سایت

تولید محتوا یکی از استراتژی های هدفمند دیجیتال مارکتینگ است که می تواند تاثیری غیرقابل باور بر روی پیشرفت یک کسب و کار داشته باشد. از مزیت های این استراتژی این است که به راحتی می توان خلاقیت را به آن اضافه کرد و مخاطبین بیشتری را جذب نمود.

تولید محتوا باید مانند انواع دیگر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، هدفمند باشد. قرار دادن صفحات لندینگ مناسب در سایت، تولید محتوا تخصصی به صورت منظم برای جذب مشتریان، ارائه توضیحات محصول و ... از جمله استراتژی های تولید محتوا هستند که باید به ترتیب و بر اساس هدف اجرا شوند.

هر چقدر تولید محتوا خلاقانه تر باشد، مشتریان بیشتری نیز به سایت و مطالب آن جذب می شوند. در میان تولید محتوا، باید به نکات سئو نیز توجه بسیار زیادی داشت. گوگل با کمک سئو سایت شما، می تواند باعث افزایش درآمد کسب و کارتان نیز شود.

  • ایمیل مارکتینگ

تصور کنید که مخاطبان شما هر روز از برندتان ایمیل دریافت می کنند؛ خبرنامه های مهم، مطالب آموزشی و یا حتی کدهای تخفیفی که آن ها را به خرید ترغیب می کند. ایمیل مارکتینگ می تواند یک استراتژی موثر در دیجیتال مارکتینگ باشد. اگرچه دریافت لیست ایمیل ها از مشتریان کار ساده‌ای نیست و حتی ممکن است چندین سال طول بکشد، اما آنقدر موثر و کارآمد است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

  • تبلیغات پولی و کلیکی

احتمالاً زمانی که نام استراتژی دیجیتال مارکتینگ را می شنوید، اولین چیزی که ذهن شما را درگیر می کند، تبلیغات است. تبلیغات به عنوان یکی از بهترین استراتژی های هدفمند در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. تبلیغات کلیکی و دیگر انواع تبلیغات مانند اجاره بنر، تبلیغات در فضای مجازی و ... همگی می توانند تاثیر زیادی روی رشد کسب و کارها داشته باشند.

  • تولید محتوا در یوتیوب

مخاطبین برنامه یوتیوب در کشور ایران کم نیستند و این موضوع می تواند راهی روشن برای رسیدن به اهداف باشد. این روزها بسیاری از مردم و کسب و کارها در یوتیوب فعالیت می کنند و قطعا شما هم می توانید با رقابت با آن ها، به موفقیت دست پیدا کنید.

تولید یک محتوای ویدیویی جذاب که به درد کاربر می خورد، می تواند تاثیر زیادی روی نتیجه کار شما داشته باشد. یوتیوب نیز مانند شبکه های اجتماعی دیگر، در رشد کسب و کارها تاثیر بسیار زیادی دارد. اما باید بدانید که برای موفقیت در آن هم نیاز به نظم و انضباط است. منتشر کردن ویدیوهای جذاب، منظم و باکیفیت، راهکارهایی برای جذب مخاطبین در یوتیوب هستند.

  • استفاده از رسانه های اجتماعی

تقریبا می توان گفت که همه مردم اهمیت رسانه های اجتماعی و تاثیر آن ها بر روی کسب و کارها را درک کرده اند. به همین خاطر، یکی از استراتژی های موفق دیجیتال مارکتینگ، استفاده از رسانه های اجتماعی است.خوشبختانه، بسیاری از مردم علاقه زیادی به دنبال کردن صفحات کسب و کارها در رسانه های اجتماعی دارند و نظر مثبت آن ها بر روی این رسانه ها، باعث بهبود شرایط کسب و کارهای فعال در رسانه های اجتماعی شده است.

البته نباید از این موضوع غافل شد که شبکه های اجتماعی نیز برای رشد کسب و کارها، نیاز به نظم و انضباط دارند. اگر قصد فعالیت در این شبکه ها را دارید، باید محتواهای مفید و کاربر پسند را منتشر کنید. توجه به نیاز و علاقه مخاطب در شبکه های اجتماعی، حرف اول را می زند.

  • رپورتاژ نویسی و انتشار آن

یکی دیگر از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، رپورتاژ نویسی است. رپورتاژ یک راه حل اصولی برای رشد کسب و کارهاست که به صورت غیر مستقیم یک کسب و کار را تبلیغ می کند. از مزیت های رپورتاژ این است که در سایت های پربازدید منتشر می شود. البته رپورتاژ نویسی نیز باید به صورت تخصصی باشد. هر چقدر محتوا خلاقانه تر و کاربر پسندتر باشد، جذب مشتری هم بیشتر خواهد بود.

  • پادکست و تاثیر خاص بر روی مخاطبین

دغدغه های زیاد مردم باعث شده است که وقت کافی برای مشاهده تبلیغات نداشته باشند. اما همین مردم علاقه زیادی به گوش دادن آهنگ، موزیک و ... خواهند داشت. اگر به دنبال یک فرصت مناسب برای معرفی محصولات و خدمات خودتان هستید، می توانید از پادکست استفاده کنید. پادکست باید خلاقانه و پر از ایده های جذاب باشد. حرف های مهمی که تا به حال در مورد برند خود نزده‌اید را در پادکست بازگو کنید.

چه مواردی باعث اثربخشی بیشتر استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌شود؟

اگرچه استراتژی بازاریابی دیجیتال می تواند اثربخشی زیادی بر روی رشد کسب و کارها داشته باشد، اما این اثربخشی همیشه دائمی نیست. شما باید اقداماتی را انجام دهید که می توانند باعث افزایش اثربخشی استراتژی های دیجیتال مارکتینگ شوند.

  1. شرایط را در هر زمان بسنجید.

سعی کنید که در بازه های زمانی مختلف در مورد استراتژی های خودتان تجدید نظر کنید. شاید به دلیل تغییر شرایط و اضافه شدن یک سری محصولات و خدمات جدید به کسب و کار شما، نیاز به ایجاد تغییرات باشد.

  1. مشتری خود را حفظ کنید.

همیشه حفظ مشتری از جذب مشتری آسان تر بوده است. شما هم می توانید با حفظ ارتباط میان خود و مشتریان، مشتریان بیشتری را برای خودتان نگه دارید.

  1. پیشگویی کنید.

از ابزارهای دقیق دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید و در مورد آینده کسب و کار خودتان پیشگویی کنید. این ابزارها به شما این امکان را می دهند تا بتوانید رفتارهای مشتریان خود را پیش بینی کنید.

  1. از ابزارهای چرخه تکرار استفاده کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارند. اگر می خواهید که تمرکز بیشتری روی دیگر استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود داشته باشید، بهتر از ابزارهای چرخه تکرار استفاده کنید. این ابزارها می توانند برای ارسال پیامک و یا ایمیل خوشامدگویی مورد استفاده قرار گیرند.

  1. تولید محتوا کنید، اما کاربر پسند.

همیشه به سلیقه کاربران خودتان توجه داشته باشید. اگر قرار است تولید محتوا کنید، حتما سلیقه و نظر مخاطبین خود را در نظر بگیرید.

نکات طلایی برای داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب

همیشه تصور نکنید که می توانید با توجه به اهداف خودتان اقدام به تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ کنید و موفق شوید. واقعیت این است که اگر به صورت اصولی این کار را انجام دهید، نه تنها به موفقیت دست پیدا نمی کنید، بلکه هزینه زیادی را به صورت بیهوده خرج کرده‌اید. به همین خاطر، در ادامه قصد داریم نکات طلایی را به شما ارائه کنیم که قطعا برای تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، بسیار ضروری و مهم هستند.

  • واقع گرا باشید.

برای اینکه یک استراتژی خوب در دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، باید واقع گرا باشید. مجموعه ای از اقدامات سخت و غیر قابل دسترس، نمی توانند به شما برای رسیدن به هدفتان کمک کنند.

  • از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ بدون وجود ابزارهای مناسب، قطعا به خوبی اجرا نمی شود. پس از ابزارهای مناسب کمک بگیرید تا بتوانید یک استراتژی خوب داشته باشید.

  • محتوای خوب تولید کنید.

دنیای اینترنت پر است از محتواهای بی‌کیفیت و بدون هیچ سند و مدرکی که برای کاربران مفید نیستند. اگر می خواهید در این دنیای مجازی پیروز باشید، می توانید از استراتژی دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید و محتواهای مفید، آموزشی و با منابع معتبر تولید کنید.

  • در مورد داده ها و آمارها تحلیل کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید بر اساس تحلیل باشد. سعی کنید که آمارها و داده های مختلف را تحلیل کنید و در نهایت بر اساس آن ها پیش بروید. با تحلیل نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بررسی می کنید

  • در برنامه خود انعطاف پذیر باشید.

همیشه همه چیز طبق مراد شما پیش نمی رود. ممکن است یک سری رویدادها باعث ایجاد تحول و تغییر در استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما شوند. پس جای تغییر را در برنامه خودتان بگذارید تا در صورت نیاز، با انعطاف پذیری برنامه خودتان و راه های میانبر به هدف نهایی خود برسید.

  • مسیر خود را تعیین کنید.

مدیر پروژه خودتان باشید و طبق مسیری که تعیین کرده اید پیش بروید. هر چقدر بیشتر به جزئیات توجه کنید، موفق تر خواهید بود.

  • مخاطب خود را بشناسید و او را درک کنید.

مخاطب خود را درک کنید تا بهتر استراتژی دیجیتال مارکتینگ را تدوین کنید. می توانید برای تشخیص رفتارهای مشتری، از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

  • هدف خود را مشخص کنید.

هدف شما در آینده چیست؟ می خواهید به چه چیزی برسید و از چه چیزی دوری کنید؟ برای اینکه استراتژی دیجیتال مارکتینگ خوبی داشته باشید، باید هدف خود را از همان ابتدا تعیین کنید و بر اساس همان پیش بروید.

  • درمورد بازار هدف تحقیق کنید.

بازار هدف شما چیست؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ شغل آن ها چیست؟ چقدر زمان خالی دارند و چه ساعاتی از روز را صرف گشت و گذار در اینترنت می کنند؟ با اطلاع از همه این جزئیات، می توانید استراتژی دیجیتال مارکتینگ اصولی تری داشته باشید.

  • رقبای خودتان را بررسی کنید.

اگر می خواهید هدف بلند مدتی داشته باشید، باید رقبای خود را بررسی کنید. می توانید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای این کار کمک بگیرید. پس از اینکه متوجه راز موفقیت یا عدم موفقیت رقبای خودتان شدید، می توانید یک هدف بهتر برای رسیدن به نتیجه داشته باشید.

اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ نداشته باشیم با چه مشکلاتی روبرو می‌شویم؟

آیا می توانید بدون برنامه ریزی به سفر دور دنیا بروید؟ دیجیتال مارکتینگ هم همین حکم را دارد. برای انجام هر کاری نیاز به برنامه ریزی است. عدم وجود برنامه ریزی دقیق و نظم در کارها، باعث افت عملکرد و عدم تحقق اهداف می شود. این دقیقا همان چیزی است که عدم وجود استراتژی دیجیتال مارکتینگ، به سر کسب و کار شما می آورد.

اگر قصد موفقیت و پیشبرد اهداف خودتان را دارید، باید گام به گام پیش بروید. گام به گام هزینه کنید و اهداف خود را مرحله به مرحله اجرا کنید. از تولید محتوا تا ایمیل مارکتینگ، همگی با برنامه ریزی اصولی و با کمک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قابل اجرا هستند.

عدم وجود استراتژی دیجیتال مارکتینگ در یک کسب و کار، یعنی هدر رفتن زمان و انرژی! شما هر روز اقداماتی را انجام می دهید که عملا هیچ نتیجه ای بر روی رشد کسب و کارهای شما ندارند. بسیاری از مشکلات مالی یک کسب و کار به دلیل عدم به وجود استراتژی دیجیتال مارکتینگ هستند. بدون دیجیتال مارکتینگ، دیر به اهداف خودتان می رسید و حتی ممکن است سال ها برای رسیدن به یک هدف تلاش کنید. این در حالی است که با استراتژی دیجیتال مارکتینگ، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.

چقدر بودجه برای دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

قطعا برای استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، اولین موضوعی که ذهن شما را درگیر می کند؛ میزان بودجه ای است که باید برای این کار به آن اختصاص دهید. میزان بودجه ای که برای دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز است، بستگی به خدماتی دارد که دریافت می کنید. نوع استراتژی و برنامه ریزی های شما، تاثیر بسیار زیادی روی هزینه دیجیتال مارکتینگ شما دارند.

هر چقدر بخواهید قوی تر پیش بروید، استراتژی های دیجیتال مارکتینگ بهتری هم لازم خواهید داشت. معمولا شرکت ها و کسب و کارهای مختلف به اندازه 10 درصد از میزان درآمد خودشان به را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص می دهند. با این حال این شما هستید که با انتخاب خدمات دریافت شده از آژانس های دیجیتال مارکتینگ، می توانید هزینه متفاوتی را برای اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنید. 

استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس فریم ورک RACE

فریم ورک RACE یک استاندارد خاص برای تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است. با کمک این ابزار می توان برنامه ریزی و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را با دقت بیشتری تدوین کرد. در میان روش های مختلف دیگر مانند اسمارت، AIDA و S5 که هر کدام برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند، فریم ورک RACE محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر، در ادامه بیشتر در مورد این استاندارد صحبت می کنیم.

فریم ورک RACE چیست و چه بخش‌هایی دارد؟

فریم ورک RACE یک استاندارد خاص برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که از 4 مرحله مختلف تشکیل شده است. این استاندارد می تواند با بخش های زیر، اقدام به تدوین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کند.

دسترسی (Reach):

این بخش از استاندارد فریم ورک RACE، مربوط به دسترسی مخاطبان به یک کسب و کار است. در این بخش می توان نسبت به برند و محصولات و خدمات یک کسب و کار اینترنتی آگاهی پیدا کرد.

فعالیت (Act):

مرحله اقدام، مجموعه فعالیت هایی است که می تواند باعث افزایش علاقه و تمایل کاربران به کسب اطلاعات از یک کسب و کار شود. در این مرحله کاربران می توانند از اقدامات خاصی از جمله ارائه تخفیف، بررسی محصولات و دنبال کردن در رسانه های اجتماعی کمک گرفت تا مشتریان بیشتر با یک کسب و کار تعامل داشته باشند.

تبدیل (Convert):

در این مرحله مشتریانی که در مراحل قبل به کسب و کار شما علاقه مند شده اند را به سمت قیف بازاریابی هدایت می کنید. در واقع، منظور از تبدیل، نرخ تبدیل مشتری است که می تواند باعث افزایش درآمد یک کسب و کار شود 

تعامل (Engage):

مهم ترین مرحله این استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تعامل است. با کمک تعامل، ارتباط خود را حتی پس از خرید مشتری، با او حفظ می کنید.

برترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در پونه مدیا

در حال حاضر چندین استراتژی قدرتمند دیجیتال مارکتینگ توسط پونه مدیا تدوین و ارائه می‌شود:

  • سئو: سئو فرآیند بهبود وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با تجارت شما است. هرچه کسب و کار شما رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کند، افراد بیشتری وبسایت و تجارت شما را مشاهده می‌کنند و نرخ تبدیل افزایش می‌یابد.
  • تبلیغات گوگل: در این روش شما مبلغی را به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات‌ سایت خود دریافت می‌کنید. هدف از این نوع تبلیغ هدایت کاربر آماده خرید به صفحه فرود سایت شما از طریق کلیک بر روی تبلیغ شما در یک سایت میزبان است.
  • بازاریابی محتوا: یکی دیگر از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازاریابی محتوا، کسب و کار شما بر دستیابی، تعامل و ارتباط با مصرف کنندگان از طریق محتوا متمرکز است؛ این محتوا که می‌تواند شامل ویدئوها، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و موارد دیگر شود، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان شما می‌گذارد. هدف کلی بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی رسانه دیجیتال ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان هدف، افزایش ترافیک و ایجاد تبدیل است.
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ایجاد آگاهی از برند و افزایش تبدیل تمرکز دارد. یک کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در یک یا چند پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، بسته به مخاطبان هدف، راه‌اندازی شود. با توجه به اینکه کمتر از 30 درصد از شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک استراتژی دیجیتال استفاده می‌کنند، فرصت بسیار زیادی برای کسب و کارها وجود دارد.
  • و ...

ما در پونه مدیا به شما کمک می کنیم تا با تدوین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی و استاندارد، به سرعت و مطمئن پیش بروید و بدون دردسر موفقیت را در آغوش بگیرید.

5 از 5