با ما در ارتباط باشید: 0314566
نردبان سئو و راهنمای صعود از آن

زمانی که صحبت از سئو و تعاریف آن به میان می‌آید، متخصصان این رشته کاربردی با یکدیگر اتفاق نظر دارند، اما زمانی که صحبت از تکنیک‌های سئو به میان می‌آید، مفاهیم پیچیده‌تر می‌شوند و اختلافات ظاهر!

درک اینکه موتورهای جستجو چگونه عمل می‌کنند و با چه معیارهایی صفحات وب‌سایت‌های را رتبه بندی می‌کنند، نیازمند ارائه راهنمای جامع و کاربردی است. اما اصل قضیه این است که سئو نردبانی است که برای بالا رفتن از آن باید از افراد باتجربه کمک بگیرید.

پونه مدیا برای صعود از نردبان سئو در کنار شماست. در این مطلب قصد داریم تا مفاهیم دشوار سئو و تعریف سئو را برای شما شرح دهیم، درک آنها را ساده کنیم و به شما بگوییم که چطور می‌شود به بالای این نردبان بلند رسید.  

 

سئو: نردبان موفقیت شما

روزانه صدها هزار، یا بهتر است بگوییم میلیون‌ها کاربر، از طریق جستجوی کلمات و عبارات کلیدی به دنبال پاسخ سوالات خود و دستیابی به راهکارهایی برای مشکلاتشان هستند. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تنها ابزاری است که می‌تواند در حالی که به کاربران کمک می‌کند پاسخ سوالات و راه حل مشکلات خود را پیدا کنند، به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین کمک کند تا رشد کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

به طور کلی، سئو به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که صاحبان وبلاگ‌ها یا سایت‌ها می‌توانند با پیروی از آنها، در حالی که سایت خود را برای موتورهای جستجوگر نظیر گوگل و بینگ بهینه‌ سازی می‌کنند، رتبه سایتشان را در صفحات نتایج جستجو ارتقا دهند. بسیاری از متخصصان معتقدند که سئو همانند یک نردبان است که موفقیت صاحبان وب‌سایت‌ها را تضمین می‌کند. اما این نردبان دارای چه سطوحی است و در هر سطح باید به چه موضوعی پرداخت؟ برای مرور راهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئو، با پونه مدیا همراه باشید.همچنین برای آموزش تهیه پروپوزال سئو با ما در پونه مدیا همراه شوید، ما شما را در تهیه پروپوزال آماده سئو برای ارائه به مشتریانتان یاری می کنیم.

سئو: نردبان موفقیت شما 

راهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئو

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، سئو مانند یک نردبان است که در هر سطح آن باید فعالیت‌هایی را انجام  دهیم و از دستورالعمل‌هایی پیروی کنیم.

  1. ساخت دیوار ابتدایی برای تکیه دادن نردبان سئو

تمامی وب‌سایت‌های موجود در اینترنت به دنبال هدفی ایجاد می‌شوند و فعالیت می‌کنند. پیش از تعیین تعداد پله‌های موجود در نردبان سئو لازم است دیواری که قرار است نردبان به آن تکیه داده شود را بسازیم. این دیوار شامل هدف صاحبان وب‌سایت‌ها و هدف کاربران از جستجوی آنها می‌شود.
هدف‌گذاری به شما کمک می‌کند تا توجه داشته باشید که محتوای سایت با هدف شما و هدف مشتریان بالقوه شما همخوانی و هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت بازدیدکنندگان سایت ناامید می‌شوند و با کسب تجربه بد کاربری بر عملکرد کلی وب‌سایت شما تأثیر منفی می‌گذارند. اگر محتوای وب‌سایت شما به صورت تخصصی دسته بندی شود و به سوالات و نیازهای بازدیدکنندگان مختلف پاسخ دهد، به سادگی می‌تواند افراد بیشتری را به صورت همزمان جذب محتوای ارزشمندانتان کند و به نیازهای آنها پاسخ دهد.
به‌روزرسانی مطالب و انتشار مداوم و منظم محتوا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار باعث می‌شود بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما اعتماد بیشتری پیدا کنند و برای تهیه محصولات و خدمات شما بدون هیچگونه شک و تردیدی اقدام کنند. با توجه به اینکه الگوریتم های سئو گوگل به طور مداوم به روز می شوند، برای انجام سئو پیشرفته نیاز به کمک افراد متخصص در این زمینه دارید ما در پونه مدیا همراه و همقدم شما در تمامی این مراحل هستیم.

  1. تعیین ارتفاع نردبان سئو بر اساس ارتفاع دیوار

تصور کنید که وب‌سایت شما یک وب‌سایت معرفی آخرین دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت مانند لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های برندهای مختلف و مطرح جهان است. در این مرحله لازم است میزان رقباتی بودن بازار تعیین شود و پس از آن نوع صفحات وب‌سایت شما مشخص گردد. توجه داشته باشید که نردبان سئو را بر اساس ارتفاع دیوار و پس از آن نوع و شکل فعالیتی که به دنبال انجامش هستید، مشخص می‌کنید. به بیانی دیگر، شما استراتژی سئو خود را بر اساس میزان رقابت و پیچیدگی کلمات هدفتان مشخص می‌کنید.

راهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئو 

نکته: نحوۀ مواجه شدن با دیوارهای بلند

زمانی که دیوار ما بسیار بلند است و نردبان سئو برای دستیابی به لبه دیوار کفایت نمی‌کند، لازم است از تبلیغات، سرمایه گذاری و حتی بازسازی برند استفاده شود. اگر زمان و بودجه کافی برای رسیدن به لبه دیوار را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دیوارهای کوتاه‌تر یا همان اهداف کوچک‌تر و قابل دستیابی‌تری را انتخاب کنید. توجه داشته باشید زمانی که ارتفاع دیوار و نردبان سئو با یکدیگر همخوانی نداشته باشند دستیابی به اهداف تا حدودی غیرممکن می‌شود و سرمایه شما در این میان از بین می‌رود.

  1. تقویت پایه نردبان

اگر دیوار شما بسیار بلند باشد، بالا رفتن از نردبان به افزایش تعادل نیاز دارد. در این وضعیت طراحی وب‌سایت شانس بیشتری برای کسب رتبه و دستیابی به رتبه نخست گوگل را خواهد داشت. طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگذاری صفحات، کدنویسی استاندارد، طراحی کاربرپسند و استفاده صحیح از تگ‌ها و متاتگ‌ها فاکتورهایی هستند که می‌توانند در رتبه بندی وب‌سایت شما موثر واقع شوند. بسیاری از وب‌سایت‌ها بدون تقویت کردن پایه‌های نردبان سئو به بالا رفتن از آن ادامه می‌دهند و زمانی متوجه عدم تعادلشان می‌شوند که تقویت نردبان برای‌شان هزینه فراوانی را دربر دارد. از طرفی عدم سرمایه گذاری یعنی عدم تعادل و درنهایت، سقوط.

  1. حرکت آهسته و پیوسته

سرعت بالا رفتن از نردبان سئو از دیگر عواملی است که موفقیت شما را تضمین می‌کند. توجه داشته باشید که بالا رفتن پرسرعت از نردبان بسیار خطرناک است و همیشه ریسک سقوط را برای شما به همراه دارد. فراموش نکنید که بالا رفتن از نردبان سئو نیازمند زمان است و باید آهسته و مداوم طی شود. در حالی که تغییرات ناگهانی و تصمیمات عجولانه احتمال سقوط شما را افزایش می‌دهند، پشتکار و صبر عواملی هستند که صعود شما را تضمین می‌کنند.

راهنمای قدم به قدم برای بالارفتن از نردبان سئو 

  1. کمک گرفتن در نردبان‌های مرتفع

اگر هدف بزرگی را دنبال می‌کنید به این معنی است که از دیوار بلند و در پی آن نردبان بلندتری بالای می‌روید. بدون هیچ شکی با نیروهای کمکی تماس بگیرید. هر گونه لینک سازی، دستیابی به بک لینک‌های معتبر یا پیوندهای خارجی و تبلیغات کلیکی می‌توانند به عنوان نیروهای کمکی رشد شما را تضمین کنند.

اگر می‌خواهید با چشم خودتان ببینید که نردبان سئو در نهایت به کجا ختم می‌شود و چالش‌های پیش‌روی صاحبان وب‌سایت‌ها بر روی این نردبان چیست، با کارشناسان ما در پونه مدیا تماس بگیرید. پشتیبانی سئو از کارهایی است که توسط پونه مدیا انجام می گیرد و این امر باعث می شود سایت شما برای مدت طولانی جایگاه های برتر گوگل را تصاحب کند. 

5 از 5