با ما در ارتباط باشید: 0314566
جایگزین الکسا کدام وب سایت ها هستند؟

سایت الکسا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد فعالیت این سایت، از تاریخ می ۲۰۲۲ متوقف خواهد شد. اگر به وب سایت الکسا مراجعه کنید می‌توانید این بیانیه را مشاهده نمایید. الکسا یکی از سایت‌های زیر مجموعه آمازون بود و عموما به عنوان ابزاری برای دیجیتال مارکتینگ به کار می‌رفت. الکسا، فعالیت کاربران را در زمینه بازدید از صفحات وب بررسی می‌کرد. در واقع فعالیت همه کاربرانی که افزونه الکسا را بر روی Browser خود نصب می کردند، مورد مشاهده قرار می‌گرفت. سپس الکسا با استفاده از پایگاه داده عظیمی که از فعالیت کاربران جمع آوری کرده بود، اطلاعاتی ارائه می‌داد. اطلاعاتی مانند میزان ترافیک سایت، رتبه سایت در سطح جهانی و کشوری، میزان علاقه کاربران به سایت و... در الکسا موجود بود. همین اطلاعات، الکسا را به ابزاری قدرتمند برای متخصصان سئو و دیجیتال مارکترها تبدیل نمود.

حال که فعالیت این سایت متوقف شده، جایگزین الکسا کدام وب سایت ها هستند؟ در مقاله پیش رو از پونه مدیا می‌خواهیم تعدادی از بهترین جایگزین‌های الکسا را معرفی کنیم، درباره نقاط ضعف و قوت آن‌ها بدانیم و ببینم کدام وب سایت‌ها شباهت بیشتری با الکسا دارند.

جایگزین الکسا کدام وب  سایت ها هستند؟

https://www.similarweb.com 

Similarweb در معرفی وب سایت خود می‌گوید: «با Similarweb بارقه‌ای از نور به دنیای دیجیتال بتابانید. این پلتفرم به مدیران کسب و کارها، تحلیل گران و مارکترها کمک می‌کند تا بهترین فرصت‌ها را کشف کنند، پتانسیل‌های قوی را شناسایی نمایند و برای افزایش ترافیک سایت تصمیماتی بگیرند.»

اگر به دنبال ابزاری هستید که ترافیک سایت‌ها را بررسی و مقایسه کند، Similarweb گزینه مناسبی است. با استفاده از Similarweb می‌توانید رتبه وب سایت‌ها را در سطح جهانی و کشوری مشاهده کنید. همچنین پارامترهای دیگری مانند میزان علاقه کاربران به وب سایت، مدت زمانی که به طور میانگین کاربران در وب سایت صرف می‌کنند و... را بررسی نمایید. چنانچه پیش از قطع فعالیت الکسا، از آن برای تحلیل و مقایسه سایت‌های رقیب استفاده می‌کردید، حال می‌توانید Similarweb را جایگزین کنید.

نقاط قوت Similarweb

  • امکان تحلیل سایت‌‌ به موازات تحلیل سایت رقبا
  • رابط کاربری مناسب، به شکلی که حتی کاربران تازه وارد را سردرگم نمی‌کند
  • نشان دادن جایگاه سایت شما در دسته بندی کسب و کار مورد نظر
  • امکان Export کردن اطلاعات در قالب فایل Excel، pdf و...
  • در دسترس بودن اپلیکشن تلفن همراه Similarweb به صورت رایگان
  • برنامه رایگان برای استفاده از امکانات اساسی Similarweb

نقاط ضعف Similarweb

  • با اینکه نسخه رایگان، دارای قابلیت‌های کاربردی است اما برای استفاده از ابزار و ویژگی‌های جذاب Similarweb مجبور هستید نسخه پرمیوم را خریداری کنید.
  • ممکن است Similarweb برای بررسی و تحلیل سایت‌ها با ترافیک پایین، کارا نباشد.
  • گروه پشتیبانی Similarweb معمولا به خوبی پاسخگوی سوالات کاربران نیست.

https://www.similarweb.com

https://www.spyfu.com  

یکی دیگر از جایگزین‌های الکسا، می‌تواند Spyfu باشد. با Spyfu می‌توانید رتبه سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی بررسی کنید، ترافیک ارگانیک رقبا را تحلیل نمایید، کلمات کلیدی منتخب رقبا برای PPC را ببینید، بر اساس کلمات کلیدی بک لینک‌های رقیبان را تحلیل کنید و... . شما می‌توانید در Spyfu داده‌ها و اطلاعات مورد نظر خود را جمع آوری کرده و در قالب فایل Excel، CSV یا PDF ذخیره نمایید.

با اینکه نسخه رایگان Spyfu دارای امکانات قابل قبولی است اما نسخه پرمیوم، دسترسی نامحدود به داده‌ها داشته و تاریخچه ۱۰ ساله از تحلیل داده‌ های سایت‌های مورد نظر ارائه می‌کند. توجه داشته باشید که امکانات نسخه پرمیوم Spyfu محدود به مواردی که نام بردیم نیست.

نقاط قوت Spyfu

  • مناسب برای تحلیل داده‌ های سایت رقیبان
  • امکان جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی
  • نسخه رایگان Spyfu دارای امکانات قابل قبولی است
  • نسخه پرمیوم Spyfu قیمت مناسبی دارد در حالی که امکانات متنوعی فراهم می ‌کند (شروع قیمت‌ها از ۳۳ دلار به صورت ماهیانه)

نقاط ضعف Spyfu

  • واسط کاربری Spyfu از نظر اغلب کاربران، به هم ریخته به نظر می‌رسد.
  • ممکن است ارتباط برقرار کردن با رابط کاربری Spyfu برای کاربران تازه وارد، دشوار باشد.
  • نسخه آزمایشی و رایگان Spyfu دارای تمام قابلیت‌ها نیست.

https://www.spyfu.com

https://www.rankwatch.com

Rankwatch پلتفرمی برای مدیریت سئو است. شرکت اصلی در کشور هند تاسیس شده اما در بریتانیا هم پرسنلی دارد. Rankwatch با امکاناتی مانند تحلیل ترافیک ارگانیک، پیگیری میزان تاثیر کلمات کلیدی مورد نظر بر ترافیک و قابلیت‌های متنوع دیگر، به مدیران سئو و مارکترها کمک می ‌کند تا چشم انداز دقیق‌تر برای تصمیم گیری داشته باشند. برای اینکه بدانید Rankwatch گزینه مناسبی به عنوان جایگزین الکسا است یا خیر، نقاط قوت و ضعف آن را ملاحظه کنید.

نقاط قوت Rankwatch

  • استفاده از سیستم رایانش ابری که باعث می‌شود سرعت عملیات افزایش پیدا کند.
  • نمایش رتبه سایت‌ها و امکان مقایسه آن‌ها
  • امکان مشاهده کلمات کلیدی پیشنهادی مفید و کاربردی
  • نمایش گزارش به صورت خودکار از هر تحلیل
  • قیمت مناسب برای نسخه‌های پرمیوم

نقاط ضعف Rankwatch

  • ظاهر واسط کاربری کمی قدیمی به نظر می‌رسد با اینکه اغلب بخش‌ها به خوبی کار می ‌کنند.
  • عملکرد گروه پشتیبانی از نظر اغلب کاربران مناسب نیست.

https://www.rankwatch.com/

آیا وب سایتی با همه خصوصیات الکسا وجود دارد؟

با توجه به نظر بسیاری از کاربران، می‌توان گفت سایت Similarweb بیشترین شباهت را به سایت الکسا دارد. بنابراین اگر به کار با سایت الکسا عادت کرده بودید، حال می‌توانید Similarweb را جایگزین آن کنید. با این حال پیشنهاد می ‌کنیم کمی درباره سایت ها و ابزارهای دیگر تحقیق کرده و بهترین گزینه را برای بهبود افزایش سئو سایت یا اهداف دیجیتال مارکتینگ به کار ببرید. خوشبختانه تنوع ابزار و سایت‌ ها در این زمینه بسیار بالا بوده و بعضی از آن‌ها قابلیت‌های شگفت انگیزی ارائه می‌کنند.

 

اگر شما هم ابزاری می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید

در این مقاله درباره تعدادی از بهترین جایگزین‌ ها برای الکسا صحبت کردیم. البته واضح است که تعداد بیشتری ابزار و وب سایت وجود دارند که می‌توانند جایگزین خوبی برای الکسا باشند. وقتی ابزار یا وب سایت ‌ها را امتحان کرده باشید، نظرات دقیق‌تری درباره نقاط ضعف و قوت آن‌ها ارائه می ‌دهید. بنابراین اگر شما هم ابزاری می شناسید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین دلایل خود را برای ابزار مورد نظر ذکر کنید تا خوانندگان این مقاله، چشم انداز بهتری برای انتخاب داشته باشند.

5 از 5