با ما در ارتباط باشید: 0314566
not provided و not set در گوگل آنالیتیکس Google Analytics

مطالعه این پست به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

این پست برای کسانی مناسب می باشد. که از ابزار گوگل مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای بررسی آمار وب سایت خود از این ابزار استفاده می کنند. گوگل آنالیتیک یکی از ابزارهای رایگان گوگل ابزاری به منظور بررسی آمار وب سایت می باشد که توسط گوگل شرکت گوگل طراحی گردیده است. در هنگام استفاده از این ابزار اگر به قسمت جستجوهای انجام گرفته مراجعه نمایید دو آیتم با عنوان not provided و not set مشاهده خواهید نمود در ادامه این مطلب دو این مفهوم به طور اساسی شرح داده شده است.

 not provided و not set در گوگل آنالیتیکس

در سال 2011 گوگل برای امنیت بیشتر به سرورهای امن https خود مهاجرت نمود با این تغییرات برخی از نتایج جست و جو کدگذاری می شود. این به آن معناست که زمانی که به حساب گوگل خود وارد می شوید و یا زمانی که مستقیما از این پروتکل استفاده می کنید و بر روی این پروتکل کار می کنید به منظور امنیت بیشتر نتایج جست و جو در گوکل ذخیره نمی شود. بنابراین گوگل عنوان جستجوهایی که از سایت شما بازدید می نمایند و در پروتکل https انجام می گیرد را Not Provided نامگذاری نموده است. 

Not Provided keyword

 

Not Set نسبت به حالت قبلی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و به معنای بازدید مستقیمی است که از سایت دیگر ارجاع داده شده است. و وقتی که گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی را قابل تشخیص ندارد آن را به صورت Not Set اعلام می نماید. به عنوان مثال در صورتی که صفحه ای را یافتید که نتیجه جستجوی آن Not Set بود ممکن است که به این معنا باشد اطلاعات در متغیر sesssion ثبت نگردیده اند.

not provided و not set  ومدیران سئو

هر متخصص دوست دارد که پایان هر ماه گزارشاتی را به منظور پیشبرد پیشرفت خود به مشتریان ارائه دهد. که این گزارشات می تواند شامل کلمات کلیدی باشد که سایت ما با آنها در نتیجه جست و جو رنک خوبی دارد؟ با استفاده از این کلمات کلیدی چه تعداد بازدید کننده به دست آورده است؟ این بازدید کننده ها چه مقدار در افزایش درآمد شما تاثیر داشته است؟
مشخص بودن اطلاعات بالا برای استراتژی سئو , وب سایت شما بسیار مهم است. بنابراین در سئو این مهم است که چه گروه از کلمات کلیدی مهم هستند و باید به بهینه شدن آن ها ادامه داد. و اینکه کدام کلمات بیشترین ارزش مالی را برای شما فراهم می کند؟

این روزها کارشناسان سئو بیشتر دوست دارند که رتبه سایت را در مجموعه ای از کلمات کلیدی خاص بهبود دهند به جای اینکه کارایی سایت را برای به دست آوردن سرچ طبیعی بیشتر بهبود دهند. بنابراین وقتی مدیران سئو مشاهده کنند که برای کلمه کلیدی خاص آنها اطلاعاتی در دسترس نیست ممکن است که کمی ناراحت و عصبانی شوند.

 چه کارهایی می توانیم برای کلید واژه های ارائه نشده انجام دهیم

اگر شما هم در مورد بازیابی اطلاعات کلمات کلیدی خود نگران هستید. می توانید از دیگر ابزار گوگل با نام Google Search Console برای تشخیص تعداد کلیک های وب سایت , متن جست و جوی کاربران و جایگاه وب سایت خود برای مجموعه ای از کلمات کلیدی مشاهده کنید. به راحتی می توانید این اطلاعات را در بخش Search Traffic > Search Analytics مشاهده کنید.

ترافیک وب سایت پونه مدیا

داده های موجود در Search Console  تنها برای 90 روز قابل مشاهده است چنانچه برای بررسی اطلاعات وب سایت نیاز به بررسی کامل دارید می توانید این داده ها را دانلود و مشاهده کنیو به مرور زمان آن ها را با هم مقایسه کنید. اگر بیشتر ترافیک به دست آمده برای سایت شما از نتایج جست و جو هستند می توانید از ابزار  Yandex and Baidu و... استفاده کنید. ابزار Baidu’s webmaster tools هم مختص به چینی ها است که با استفاده از آن می توان ترافیک وب سایت خود را مشاهده کنند. 

اگر هم تمایلی به مدل کردن اطلاعات کلمات کلیدی خود ندارید می توانید از ابزارهایی مانند Keyword Hero استفاده کنید . که با اتصال به Search Console اطلاعات را به شما نمایش می دهد.

امتیازی ثبت نشده است.