با ما در ارتباط باشید: 0314566
مجوز فروشگاه اینترنتی

در چند سال اخیر و به صورت تدریجی فروشگاه اینترنتی و خرید اینترنتی در میان کاربران ایرانی جای پیدا کردند. البته وجود یکسری مشکلات مانند قطع و وصلی اینترنت و یا کند بودن سرعت آن باعث شده است که مردم اطمینان کامل به این مدل سیستم خرید نداشته باشند.

در کنار مشکلات اینترنتی موجود ترس از به سرقت رفتن اطلاعات بانکی به عنوان یک مشکل امنیتی همیشه مطرح بوده است. وجود افرادی که مایل به این مدل خرید هستند منجر به رونق یافتن سیستم فروشگاه اینترنتی شده است و روز به روز برتعداد این مدل کسب و کار های اینترنتی افزوده می شود و نسبت به گذشته رونق بسیار خوبی داشتند.

بااستقبال فراوان کاربران اینترنتی در خصوص فروشگاه های اینترنتی مدیران کشور را  بر این داشت که به این دسته از کسب و کار ها رسمیت بیشتری ببخشند که البته نتیجه آن افزایش میزان امنیت در فضای کسب و کار الکترونیکی کشور می شود. از جمله فعالیت های صورت گرفته در این خصوص دریافت ای نماد بوده و اگر شما از جمله کسانی می باشید که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید نیاز به دریافت تاییدیه از سازمان نماد اعتماد الکترونیکی خواهید داشت.

مجوز فروشگاه اینترنتی

نماد اعتماد الکترونیکی اعتبار و نشانه ای میباشد که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران میباشد و به دارندگان فروشگاهی اینترنتی داده می شود و وجود چنین نشانه ای بر روی سایت های فروشگاه اینترنتی می تواند مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب نماید و مردم با مشاهده این نشان با اعتماد بیشتری در فروشگاه مربوطه خرید می کنند.

الزامی شدن صدور مجوز برای فروشگاه های اینترنتی و تجاری امکان نظارت بر نحوه فعالیت این سایت ها و پیگیری اشتباهات رخ داده در روند پرداخت و سفارش بسیار راحت تر شده است و به راحتی امکان بررسی و در آوردن آمار دقیقی از تخلفات و اشتباهات بوجود آمده در روند خرید و فروش اینترنتی وجود خواهد داشت.

 در حال حاضر نمادهای اعطا شده برای فروشگاه اینترنتی سه گونه هستند:

1. نماد موقت: اعطای نماد موقت جهت تسریع در فرآیند اعطای نماد صورت گرفته است. در این مرحله فروشگاه با حداقل معیارهای ضروری جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

2. نماد دائم یک ستاره: پس از اعطای نماد موقت فرآیند بررسی فروشگاه جهت دریافت نماد دائم آغاز می‌شود. اعطای نماد دائم، مستلزم احراز مجموعه‌ای از معیارهاست.

3. نماد دائم دو ستاره: فرآیند اعطای نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملا مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. تنها تفاوت الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت فروشگاه است.

دارندگان کسب و کار اینترنتی با ثبت نام در سایت نماد اعتماد الکترونیک و در ادامه به منظور مبادله امن اطلاعات ما بین کاربران و سامانه، با دریافت گواهی امنیت SSL می توانند سایتی امن داشته باشند که نتیجه آن جلب توجه هر چه بیشتر کاربران اینترنتی میباشد.

اخذ پروانه کسب فروشگاه اینترنتی

متقاضیانی که دارای شرایط دریافت نماد اعتماد دو ستاره میباشند می توانند برای درخواست پروانه کسب فروشگاه اینترنتی از اتحادیه فناوران رایانه استان تهران نیز اقدام نمایند و البته این مجوز شامل وب سایت هایی می باشد که در ان فرآیند فروش کالا و یا خدمات ارائه می شود.

امتیازی ثبت نشده است.