با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم

فروشگاه اینترنتی موفق مستلزم یک ایده خوب ، مدیریت و اجرای صحیح است  .اهداف تعریف شده برای یک فروشگاه اینترنتی باید کاملا منطقی و شدنی باشد و نباید چیزی مثل خیال پردازی محض باشد. همواره انتخاب بهترین استراتژی فروش ، میزان سود و مدیریت و شیئه ارسال و کیفیت کالا خود نقش مهمی در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی دارد. راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در ابتدا بسیار ساده به نظر می رسد اما هنگام ورود به مسئله متوجه سختی های آن می شوید. در کل مشکلات در فروشگاههای مجازی به مراتب از فروشگههای واقعی نیز بیشتر است زیرا اعتماد مشتریان به فروشگاه نیز خود نقش بسیار مهمی در خرید دارد و بدون اعتماد کسی حاضر به خرید نمی شود.
خرید کالا در فروشگاه اینترنتی مستلزم پاسخ دادن به مجموعه ای از سئوالات مشتری است و در صورتی که اطمینان خاطر او را کسب کنید می توانید گامی در موفقیت فروشگاه اینترنتی خود گام بردارید.

اهمیت داشتن فروشگاه اینترنتی موفق

از روز اول در دنیای تجارت همواره بین تاجران و فروشندگان رقابت خاصی وجود داشت فروشگاه اینترنتی نیز از این قاعده بدور نیست اما این رقابت در دنیای تجارت الکترونیکی به علت گستردگی زیاد و دسترسی آسان کاربران به فروشگاه های اینترنتی در هر نقطه از جهان  بسیار تنگاتنگ تر و شدید تر است.با رشد روز افزون اینرترنتی و علاقه مردم به خرید اینترنتی ،همواره  شاهد افزایش تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی هستیم. تنها رقیبان فروشگاه های اینترنی ، دیگر فروشگاههای اینترنتی نیست و حتی فروشگاههای فیزیکی نیز از رقیبان آنها محسوب می شوند.بنابراین فقط داشتن یک فروشگاه اینترنتی مهم نیست باید یک فروشگاه داشته باشید که توان رقابت با سایر فروشگاه ها را داشته باشد.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم ؟

موفقیت یک فروشگاه اینترنتی مجموعه ای از اقدانات صحیح و درست است . یکی از مهمترین عواملی که باعث موفقیت و بقای هر فروشگاه اینترنتی می شود این است که در نتیاج جست و جوی کلمات کلیدی خود در صفحه اول  گوگل مشاهده شود که به این کار سئو گفته می شود که لازمه ی هر کسب و کار اینترنتی موفق است .  حالا چرا گوگل به این دلیل است بیش از 85 درصد از سرچ مردم به وسیله این موتور جست و جو انجام می شود. همواره بهتر از قبل از ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی با نحوه کارکرد موتورهای جست و جو آشنا باشید. سئو فروشگاه اینترنتی ممکن است که باعث شود شما در صفحه اول نتایج جست و جو باشید و همواره از فروش بیشتری نسبت به رقیبان خود داشته باشید. زیرا کاربران بر همان لینک های صفحه اولیه و به خصوص چند لینک اولیه کلیک می کنند.

علاوه بر سئو برای برند خود باید  تبلیغات داشته باشید تا برند و کسب و کار شما در ذهن مردم بهتر باقی بماند. بنابراین ساخت یک فروشگاه اینترنتی تنها به خرید هاست و دامنه محدود نمی شود.

عامل سومی  که باید به آن توجه داشته باشید  این است که هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید به نوع محصولات خود نیز توجه داشته باشید که برای فروش چه محصولاتی را انتخاب کرده اید آیا این محصولات قابلیت فروش در اینترنت را دارند مسلماً باید جنسی ویژه و خاص و با قیمیت مناسب ارائه دهید قیمت می تواند برای شما یک مزیت رقابتی خوبی باشد.  جنسی که کارآمد و خلاقیت خاصی درآن نهفته باشد همواره به فروش بیشترشما کمک می کند.

عامل چهارمی که باید در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مد نظرتان باشد انتخاب روش های بازار یابی مناسب با نوع کسب و کارتان می باشد . کاتالوگ و پوستر فقط برای کسب و کارهای سنتی خوب بود در بازاریاب فروشگاه اینترنتی نقش این ابزار به مراتب کمتر است. روش های زیادی برا ی بازاریابی وجود دارد که هر کدام معایب خاص خود را دارد. 

1.پیامک های تبلیغاتی: با توجه به اینکه تعداد زیادی پیامک ها ممکن است برای افراد فرستاده شده باشد ممکن است که شماره های خدماتی را بلاک کرده باشند.

2  .ایمیل مارکتینگ : این روش همواره جزء ارزانترین روش های بازاریابی است و بازخورد تاحد خوبی دارد اما مشکلات اسپم شدن و نخانده شدن ایمیل ها نیز کم نیست.

3.نوشتن کامنت در دیگر سایت ها نیز جلوه خوبی ندارد. بنابراین همواره سعی داشته باشید که روشی را انتخاب کنبد که بیشترین بازخورد را داشته باشید.

عامل پنجمی که باید به آن بپردازید نحوه تحویل و دریافت پول کالا از کاربران است  همواره  افراد کلاهبرداری هستند که بعد از دریافت پول از مشتری کالا به مشتری تحویل نداده اند و یا کالای معیوبی را تحویل داده اند و نظر مردم را به خرید اینترنتی بد کرده اند و  اعتماد مردم را از بین برده اند.روشی که در اینجا پیشنهاد می شود روش پست COD می باشد که در این روش هزینه کالا هنگام تحویل دریافت می شود. و بهترین روش برای اعتماد سازی مشتری دارد.

امتیازی ثبت نشده است.