با ما در ارتباط باشید: 0314566
رقص گوگل - اهمیت رقص گوگل چیست

 در سال 2003 گوگل تصمیم گرفت که صفحات ایندکس شده را به صورت هفتگی مرتب کند و رنک انها را تغییر دهد. برای گوگل دنس (google dance) تعاریف متفاوتی در سایت های مختلف سئو و وبلاگ ها اعلام شده است. طبق نتایج کارشناسان سئو پونه مدیا دنس گوگل یا رقص گوگل یک بازه زمانی است که در آن بازه گوگل در حال اپدیت کردن رتبه بندی سایت ها برای نتایج خود است. نتیجه این رتبه بندی مجدد، این بود که خیلی از سایت ها در نتایج جست و جوی گوگل  چندین صفحه جابه جا شدند. " گوگل دنس در هر سال به طور میانگین 36 روز یکبار اتفاق می افتاد" . یکی از اهداف گوگل دنس این است که به وب سایت های جدید نیز فرصت دیده شدن در نتایج گوگل داده شود.

گوگل دنس (Google Dance) چگونه اتفاق می افتد؟

همانطور که بیان شد. در گذشته به دوره زمانی که بروزرسانی نتایج گوگل در حال اجرا بود را رقص گوگل می گفتند. این کار به صورت میانگین هر 36 روز یک بار ، یا 10 بار در سال  اتفاق می افتاد. که یکی از پر چالش ترین کارهای این بروزرسانی جابه جا شدن رنک وب سایت بود. این نتایج و تغییرات به شکلی بود که یک دقیقه بعد از بروزرسانی ، تغییرات در نتایج گوگل قابل مشاهده بود. گوگل برای ارائه نتایج بهتر به مشتریان خود مجبور به این کار بود انها نمی توانستند که این بروزرسانی ها را متوقف کنند ولی با این حال هم ، رقص گوگل برای برخی از وب سایت ها باعث دچار افت رنگ گوگل (کم و زیاد) و در برخی از موارد باعث بهبود نتایج گوگل می شد. در سال 2003 گوگل اپدیت ها را به صورت هفتگی انجام می داد و نتایج این بروزرسانی ها معمولا در دوشنبه قابل مشاهده بود. بنابراین تغییرات برای ماهها به صورت جزئی بود. این تغییرات جزئی به این دلیل بود که ربات گوگل (google bot) هر هفته اجرا می شد و نتایج جدیدی را به دست می اورد. گاهی اوقات نیز گوگل تشخیص می داد که دیگر یک سایت وجود ندارد و باید از نتایج پاک شود. در طول بازه گوگل دنس ، گوگل سایت ها را بازدید کرده و لینک هایی که به ان سایت اشاره می کنند و لینک هایی که این سایت به سایت های دیگر اشاره می کند را بررسی کرده و حتی ارزشمندی لینک ها را نیز مجددا بررسی می کند. با این اوصاف فقط در پایان هفته تغییرات ناگهانی در نتایج رخ می داد و دیگر مثل قبل تغییرات شدیدی را در پایان هر ماه قابل مشاهده نخواهد بود.  این بروزرسانی ها و تغییرات نه تنها برای گوگل بلکه برای دیگر موتورهای جست و جو نیز صدق میکند.

مثالی تصویری برای فهم گوگل دنس (Google Dance)

با توجه به تصاویر زیر داستان الگوریتم گوگل دنس را برای کلمه کلیدی "شرکت بازاریابی لس آنجلس" مشاهده کنید.

gdance1 1 1024x472

google dance example 1 1 1024x467

google dance example 2 1 1024x477

google dance example 3 1 1024x477

g dance example 4 1 1024x477

g dance example 5 1 1024x477

6 1024x529

goog dance example 7 1 1024x533همانطور که در عکس های بالا میبینید به صورت رندوم در بعضی بازه های زمانی گوگل تغییراتی در رتبه صفحات بوجود می آورد اما در طولانی مدت رتبه سایت نسبتا ثابت شده است.  در نتیجه اگر سایت شما محتوای مناسب تولید کند در آخر به رتبه درست و بالا دست خواهد یافت.

اهمیت رقص گوگل (Google Dance) چیست؟

گوگل دنس عمدتا برای عموم مردم چیز مهمی نبود اما برای صاحبان سایت و سئوکاران موضوعی نگران کننده بود زیرا در بروزرسانی ها ممکن بود که برای یک روز کامل سایت در صفحات اولیه نتایج گوگل نباشد که خود باعث از دست دادن بازدیدهای کامل صفحه اول برای ان سایت می شد. اما پس از این مدت سایت دوباره اضافه می شد و حتی ممکن بود رتبه بهتری نیز نسبت به قبل بگیرد. جابه جایی رتبه‌ سایت ها توسط گوگل دنس  در گذشته بسیار کوتاه مدت بود، و ممکن بود از چند ثانیه تا چند روز به طول بیانجامد. اخیرا با آخرین آپدیت الگوریتم پاندا، گوگل به صورت لحظه‌ای در حال بررسی تغییرات در سئو سایت ها است. رتبه  سایت ها نیز با ترکیبی از آزمایشات گوگل و تغییرات سئو آن ها نوسانات بیشتری به خود گرفته است و مدت زمان گوگل دنس بسیار بیش از پیش شده است . اگر یک کارشناس سئو نباشید، به سختی می توانید متوجه شوید که این تغییرات آزمایش و رقص گوگل است و یا اینکه واقعا سایتتان پیشرفت و یا پسرفت کرده است.

متوقف شدن گوگل دنس (Google Dance)

بعد از چند باری که گوگل بروزرسانی های خود را به صورت ماهانه انجام داد و شاهد تغییرات زیاد سایت ها در رتبه بندی نتایج گوگل بود. بنابراین سیاست خود را بهبود بخشید رتبه بندی ماهانه خود را متوقف کرد و این کار مکررا به صورت هفتگی و یا حتی انلاین و لحظه ای انجام داد و از ان پس دیگر شاهد رقص گوگل برای وب سایت های سابقه دار نبودیم. 

به چه دلیل سایت شما با رقص گوگل مواجه می شود؟

در اجرای رقص گوگل، اینکه سایت شما در چه محدوده ای است، هیچ اهمیتی ندارد. اما وب سایت هایی با شرایط زیر تحت تاثیر رقص گوگل قرار می گیرند:

  • وب سایت هایی که شیوه های غیر اصولی سئو مانند لینک سازی سریع و محتوای تکراری استفاده می کنند. 
  • وب سایت های تازه تاسیس
  • وب سایت هایی که دارای کلمات کلیدی جدیدی هستند که هنوز برای گوگل ثبت نشده اند. 

کدام وب سایت ها از رقص گوگل در امان هستند؟

  • وب سایت که دارای سئو داخلی اصولی و کامل است. 
  • وب سایت هایی که دارای محتوای با کیفیت هستند و از تکنیک های سئو محتوا استفااده کرده اند. 
  • لینک سازی داخلی و خارجی انها به صورت سیستماتیک و بهینه شده است.  

رقص پاندا چیست (Panda Dance) 

رقص جدید گوگل رقص پانداست. در بروزرسانی هایی که برای الگوریتم پاندا انجام شد این الگوریتم تصمیم به ارائه نتایج با کیفیت برای کاربران سایت خود گرفت و کوچکترین تغییرات در لینک سازی ها  را در نظر گرفت تا  شما را بیازماید که چه تلاشی برای بهبود آن می کنید. این بروزرسانی ها در الگوریتم پاندا به شکلی بود که به صورت دائمی درحال اجرا بود و یک فیلترینگ دوره ای را روی سایت ها اعمال می کرد.

بدین صورت هرهفته چندبار گوگل سایت هایی که توسط الگوریتم پاندا برچسب بی اهمیت بر آنها زده می شد را از نتایج گوگل در صفحه اول حذف می کرد و آنها را به صفحات دیگر منتقل میکرد.  
رقص گوگل

در هنگام گوگل دنس چه کار کنیم؟

  بدترین کار ممکن در این برهه زمانی این است که خونسردی خود را از دست داده و اقداماتی مثل انجام بهینه سازی مجدد کدها، خرید بک لینک، تغییر در کلمات کلیدی، تغییرعنوان صفحه و تغییرات اساسی قالب را انجام دهید تا بخواهید از این تغییر گوگل جان سالم به در ببرید با این تصور که از نتایج گوگل حذف شده اید و یا دچار افت رتبه شده اید. اگر دچار گوگل دنس شدید همچنان تمرکز خود را بر تولید محتوای باکیفیت قرار دهید و به تولید و انتشار آن بپردازید. چه بسا پس از دوره رقص گوگل رتبه شما بهتر نیز بشود. بسیار دیده است که پس از رقص گوگل جایگاه وب سایت نه تنها بدتر نشده بلکه بهتر نیز شده است پس بی دلیل همه چیز راخراب نکنید و همچنان روش های صحیح سئو خود را ادامه دهید. 

سخن آخر 

رقص گوگل جای نگرانی ندارد. این فقط یک آزمایش ساده است که گوگل هر چند وقت یک بار برای جابه جایی رتبه سایت ها انجام می دهد. اگر شما تمام اصول سئو را رعایت کرده باشید نگران هیچ چیز نباشید. 

 

امتیازی ثبت نشده است.