با ما در ارتباط باشید: 0314566
سرویس پرداخت در محل

یکی از مهمترین کارها در طراحی فروشگاه اینترنتی نحوه ارسال کالا می باشد.

آیا با سرویس پرداخت در محل (COD) آشنا هستین؟

یعنی پرداخت وجه کالای خریداری شده به مامور پست در هنگام تحویل کالا که در اکثر فروشگاه های اینترنتی این ویژگی وجود دارد و برای مشتریانی که تا قبل از دریافت کالای فیزیکی تمایلی به پرداخت آنلاین هزینه ندارند.

در سرویس پرداخت در محل می توان از واسطه تحویل کالا مانند شرکت پست یا شرکت های خصوصی ارائه دهنده این سرویس یا سیستم توزیع همان مجموعه استفاده نمود. در یک فروشگاه اینترنتی در کنار درگاه پرداخت مستقیم در جهت رفاه و راحتی هرچه بیشتر کاربر با فعال سازی سرویس پرداخت در محل می توانید نیاز کاربرانی که کارت متصل به حساب بانکی ندارند و یا به فروشندگان اینترنتی جهت خرید اعتماد ندارند و ترجیح به دریافت کالا در ابتدا و سپس پرداخت وجه دارند بسیار مناسب میباشد.

جهت ارائه سرویس پرداخت در محل به خدمات لجستیک از جمله انبارداری، بسته بندی مناسب، سیستم ارسال و ... نیاز میباشد و البته عدم وجود چنین خدماتی برای تمام فروشگاه ها اینترنتی طبیعی میباشد خصوصا فروشگاه های اینترنتی نوپا. شرکت های ارائه دهنده خدمات واسط پستی و پرداخت در محل تمام این امکانات را در اختیار فروشندگان قرار می دهند اما با خدمات مختلف، بدین صورت که تمام آن ها امکانات لجستیک در اختیار ندارند و تنها با در اختیار قرار دادن پنل سفارش به شما می توانید خرید های انجام شده را بسته بندی و ارسال نمایید و پس از تحویل کالا به مشتری هزینه مربوطه دریافت شود.

از دیگر ویژگی های شرکت های ارائه دهنده چنین خدمتی می تواند درگاه پرداخت آنلاین، فروشگاه ساز آنلاین، سیستم همکاری در فروش، فروش تلویزیونی، فروش و خدمات لجستیک و ... را در کتار هم عنوان نموده که البته مهم ترین و بزرگترین ویژگی آنها سیستم واسط پستی بوده که در زمان مقرر کالال ارسال می شود و امکان پیگیری آسان و پشتیبانی مناسب وجود دارد.

سرویس پرداخت در محل

در انتخاب شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی برای ارائه سرویس پرداخت در محل باید به یکسری نکات توجه نمود :

1. در قبال کالاهای برگشتی چه روندی دارند؟

2. نحوه واریز پول به حساب فروشگاه به چه صورت می باشد؟

3. در چه بازه زمانی هزینه دریافتی به حساب فروشگاه واریز می شود؟

4. چندبار در هفته یا ماه واریزی انجام می شود؟

5. آیا بسته بندی مرسولات توسط شرکت انجام می شود؟

طبق نظرسنجی‌ها و آمارهای غیررسمی درصد زیادی از نارضایتی مشتریان از خرید‌های اینترنتی به دلیل عدم انجام تعهدات زمانی و کیفیتی ارسال کالاست. بخش زیادی از این امر اگرچه به شرکت واسط پستی برمی‌گردد اما مشتریان از فروشگاهی که خرید کرده‌اند این انتظارات رادارند و همه نارضایتی را به سمت فروشنده‌ای ارجاع می‌دهند که از آن خرید کرده‌اند، پس در انتخاب شرکت واسط پستی خود دقت کنید.

 

امتیازی ثبت نشده است.