با ما در ارتباط باشید: 0314566
بهینه سازی وب سایت چیست؟

در بیشتر مواقعی که با مشتریان خود در مورد بهینه سازی وب سایت ( سئو و بهینه سازی سایت ) صحبت می کنیم عموما بیشتر افراد درک درستی از مفهوم و کارهای بهینه سازی وب سایت ندارند. عموما این افراد بهینه سازی وب سایت  website optimization را با تبلیغات کلیکی گوگل مانند Google Adwords و گوگل ادز اشتباه می کنند.

در این مطلب درک درست و صحیحی از بهینه سازی وب سایت را برای شما ارائه داده و علاوه بر آن تاثیر بهینه سازی وب سایت که به آن سئو نیز گفته می شود در فرآیند بازاریابی شما شرح داده می شود.

بهینه سازی وب سایت چیست؟

what is website optimization بهینه سازی وب سایت که از آن با نام سئو نیز یاد می شود (Search Engine Optimization) به اقدامات متمرکزی گفته می شود. که با انجام آن وب سایت شما در نتیجه جست و جوی یک کلمه کلیدی و یا یک عبارت خاص در موتور جست و جو در جایگاه قابل قبولی نمایش داده شود به عنوان مثال می توان به نمایش وب سایت شما در صفحه اول گوکل برای یک کلمه کلیدی خاص اشاره کرد.

بهینه سازی سایت چیست

اصلی ترین ویژگی های بهینه سازی سایت

شما برای قرار گرفتن در صفحه اول موتور جست لازم به پرداخت هزینه های مکرر و شارژ اکانت خود ندارید بلکه وب سایت شما می تواند به صورت کاملا طبیعی و ارگانیک توسط کارهایی که متخصص سئو بر روی وب سایت شما انجام می دهد در صفحه اول گوگل قرار گیرد، اما در صورتی که شما تبلیغات کلیکی گوگل یا MSN، را برای قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جست و جو انتخاب کرده باشید تنها با پرداخت پول و شارژ اکانت خود می توانید در صفحه اول به صورت لحظه ای قرار گیرید.

هنگامی که بهینه سازی وب سایت، را برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو انتخاب کرده باشید، این نتیجه نسبتا پایدارتر از دیگر روش ها خواهد بود. به معنی که شما برای چندین ماه در صفحه اول موتورهای جست و جو قرار می گیرید که البته این مدت بستگی به میزان فعالیت شما و رقیبانتان دارد.

قرار گرفتن در یک موقعیت مناسب در موتورهای جست و جو نسبت به روش های تبلیغات کلیکی و ... احساس اطمینان بیشتری در مخاطبان ایجاد می کند. که این اطمینان می تواند ناشی از احساس روانی  ایجاد شده در کاربر باشد. جایگاه مناسب نشان دهنده تجربه و سابقه بهتر شما در آن زمینه است لذا حس اطمینان بیشتری در مخاطب شما ایجاد می شود.

بهینه سازی وبسایت و نقش آن در بازاریابی آنلاین

دیده شدن در وب مسئله ای پالش بر انگیز است که می تواند سرعت شما را در بازاریابی به حداکثر سرعت ممکن برساند. بهینه سازی وب سایت seo می تواند به " دیدن شدن در وب " کمک کند.

برای داشتن بازاریابی آنلاین موفق لازم است در گام نخست در وحیط وب دیده شوید. بهینه سازی سایت می تاند به خوبی این کار را به بهترین شکل ایجاد کند . امروزه بیش از 90 درصد از بازدید سایت به وسیله موتورهای جست و جو ایجاد می شود. به زبان ساده وقتی که شما در اینترنت به دنبال پیدا کردن موضوع خاصی هستید یا آدرس آن سایت را بلدید که مستقیما آدرس آن سایت را تایپ می کنید و یا اینکه موضوع مورد نظر خود را در اینترنت جست و جو می کنید. در این این لحظه است که بهینه سازی سایت به کمک شما می آید تا وب سایت شما را در جایگاه مناسبی نمایش دهد.

گام نخست در بهینه سازی سایت

گام اول در بهینه سازی سایت می تواند داشتن درک درست از کاربران سایت باشد . درک کلماتی که کاربران در موتور جست و جو سرچ می کنند اهمیت زیادی دارد. بهتر است خود را جای آنها قرار داده و عباراتی را که کاربران جست و جو می کنند به دست آورید.

به عنوان مثال برای سایت هایی که خدمات مرتبط با کنکور ارائه می دهند کلمات و عباراتی مانند نمونه سوال , آزمونهای آزمایشی , دوره های آموزشی و .... می تواند برخی از کلمات مورد نظر باشد.

اگر من در این حیطه بخواهم سرچ کنم ، به احتمال زیاد عبارات "نمونه سوالات " و یا "دوره های آموزشی " و یا "آزمون آمادگی کنکور "  می تواند از بهترین عبارت های من برای جست  جو در گوگل باشد و هرگز عبارتی مانند کنکور ارشد و کنکور دکتری را در اینترنت جست و جو نخواهم کرد،زیرا به دلیل عام بودن این مفهوم به من کمکی نخواهد کرد. این کار در بهینه سازی وب سایت به استراتژی کلید واژه معروف است.
از گام های دیگر و تکنیکی بهینه سازی وب سایت می توان به مواردی مانند سئو داخلی سایت یا همان بهینه سازی درون صفحه ای (on-page SEO) و بهینه سازی برون صفحه ای یا سئو خارجی سایت (off-page SEO) اشاره کرد.

پونه مدیا چگونه به بهینه سازی وب سایت شما کمک خواهد کرد

بهینه سازی حرفه ای وب سایت یکی از پیشنهادات سئو و بهینه سازی پونه مدیا است . به موتورهای جست و جو کمک می کند علاوه بر پیدا کردن وب سایت شما ، آن را در نتایج جست و جو رتبه بندی کرده و کاربران بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند. با توجه به اینکه بهینه سازی وب سایت با توجه به  فعالیت شرکت و مخاطبان خاص هر کسب و کاری متفاوت است می توانید برای دریافت مشاوره با شماره 03136631641 تماس حاصل فرمایید.

امتیازی ثبت نشده است.