با ما در ارتباط باشید: 0314566
تکنیک آسمان خراش یا Skyscraper Technique چیست؟

به دنبال ترافیک بیشتر وب هستید؟ می خواهید سئو سایت خود را بهبود دهید؟ جلب توجه مشتری برایتان دشوار است؟ نمی توانید انتظارات آن ها را برآورده کنید؟ خب همه این موارد به این دلیل است که امروزه بازار رقابت به شدت داغ شده است.
پونه مدیا برای حل این مشکلات تکنیک آسمان خراش (Skyscraper) را به شما پیشنهاد میدهد. تکنیک آسمان خراش در سال 2015 توسط برایان دین پیاده سازی شد و 11% در افزایش لینک به وی کمک کرد پس از مشاهده میزان موفقیت وی، سئوکاران دیگر نیز تصمیم گرفتند از این تکنیک سئو استفاده کنند.
در بازار رقابتی امروز، بازاریابان خلاق تر شده اند، محتوای جدیدتری تولید می کنند و از روش های جدیدی برای جلب مشتری کمک می گیرند .کسانی که به دنبال بهترین محتوا هستند تا آن را با مخاطبان خود تطبیق دهند از نمودارهای اطلاعاتی، اینوگرافیک، پادکست، ویدئو یا هر ابزار دیگری استفاده می کنند.

تکنیک آسمان خراش چیست؟

تکنیک آسمان خراش در ابتدا توسط برایان از Backlinkos ابداع شد .این تکنیک یک نوع سیستم جهت تبدیل محتوا به لینک های باکیفیت است تا به وسیله ی آن ترافیک ارگانیک ورودی سایت خود را افزایش داده و در نتیجه سئو سایت خود را قوی تر کنید.
این تکنیک به این صورت عمل می کند که ابتدا شما به جستجوی عناوین و روندهای شناخته شده و معروف یا محتوای پرطرفدار در مورد موضوعی که معمولاً در کسب و کارتان با آن سروکار دارید می پردازید. بعد از این به دنبال یک راه کار منحصر به فرد می گردید تا محتوایی تولید کنید که حاوی همان پیام مشابه باشد. شاید در این راه طراحی خود را بهتر کنید یا آمارها را به روز کنید و یا از واسطه های بیشتر استفاده کنید.
وقتی یک محتوای خوب و جدید خلق کردید به سراغ افرادی می روید که به محتوای مشابهی لینک کرده اند و محتوای خود را در رادار دید آنها قرار می دهید و به امید لینک های بیشتر به سمت محتوای خود منتظر می مانید. البته میتوانید برای اینکه سرعت کار بالاتر برود به سایت ها و افراد مشهوری که از مطلب قبل (مطلبی که جدیدا ترند شده) استقبال کرده بودند پیام داده و از آنها بخواهید با خواندن مطلب شما نظر خود را اعلام کنند و در صورتی که این مطلب مورد پسند آنها بود آن را به اشتراک بگذارند. 

چرا محتوای آسمان خراش یا Skyscraper Technique  یک تکنیک جوابگو است؟

1- برای آن تقاضا وجود دارد. با بررسی محتواهای موفق می توان دریافت که برای آن تقاضایی وجود داشته است. چرا آن محتوا تا این اندازه موفق بوده است؟ خوب شاید مشکلی را حل کرده و یا اینکه واقعا سرگرم کننده بوده است.پس شما اگر مطلبی در این خصوص بنویسید موفقیت آن را به وضوح خواهید دید. 

2- مخاطبان شما هیجان زده شده اند. اگر بتوانید چیزی خلق کنید که حتی از منبع اولیه آن نیز بهتر باشد می توانید مخاطبان خود را با آن هیجان زده کنید. اگر موضوعی که شما انتخاب کرده اید داغ و ناب است توصیه می شود هم زمان یک فهرست از برندها، انتشارات و یا افراد تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها که به نوعی محتواهای پیشین را به اشتراک گذاشته اند و یا به آن لینک داده اند تهیه کنید. تا بتوانید بعد از انتشار مطلب از آنها درخواست لینک بکنید.

3- این پتانسیل وجود دارد که به رتبه بندی بهتری دست یابید .گوگل به احتمال زیاد محتواهای قبل از شما را ایندکس کرده است. برای تولید محتوای مشابه به موضوع تنها کاری که باید بکنید این است که مطمئن بشوید کیفیت محتوای شما از نفرات قبلی بالاتر است. و به این صورت رتبه بالاتری نسبت به آنها بدست بیاورید. اگر شما بتوانید لینک هایی که به مطلب آنها زده شده است را دریافت کنید این کار برای شما آسان تر نیز خواهد شد.

 تکنیک سئو آسمان خراش Sky scraper

چطور می توان از تکنیک آسمان خراش برای بهبود کیفیت سئو سایت استفاده کرد؟

طبق بررسی های انجام شده توسط پونه مدیا چندی پیش کمپانی فاست مقاله ای در مورد "محاسبه گر هزینه ساعتی نویسندگی غیروابسته" (نویسنده فریلنسر) را به اشتراک گذاشته بود. در ظرف یک هفته تقریباً یک میلیون ناشر آنلاین و نام تجاری و ایفلوئنسر به آن اشاره کردند و در مورد آن نظر دادند. کمپانی فاست توانست هزاران اشتراک به دست آورد و رتبه بندی اول گوگل را از آن خود کند. می توان تصور کرد که ارائه چنین راه حلی به نویسندگان غیر وابسته به طوری که بتوانند به صورت ساعتی خدمت رسانی خود را برآورد کنند خود یک جهش بزرگ است.

تیم هاب اسپات با دیدن این نتایج فهمید که این موضوع از جذابیت بالایی برخوردار است پس تصمیم گرفت مطلبی در همین زمینه منتشر کند. آنها یک اینفوگرافی کامل در خصوص نحوه محاسبه هزینه ساعت کاری فریلنسر ها تولید کردند. و در مطلب خود علاوه بر نحوه محاسبه حقوق ساعتی فریلنسر ها به این افراد ابزارها و خدماتی که برایشان مفید بود معرفی کردند با این هدف که وقتی مطلب منتشر شد از فریلنسرها بخواهند این مقاله را با همکاران خود به اشتراک بگذارند.
هاب اسپات همچنین یک کتاب الکترونیکی از قدم هایی که باید برای فعالیت در این شغل دنبال بشود ارائه داد. به معنای ساده آنها مطلبی را که میدانستند برای گروهی جذاب است با اطلاعات کامل تر و با کیفیت بیشتر منتشر کردند.

نتیجه چه بود؟

این پست 8200 بار به اشتراک گذاشته شد و آنها توانستند از مقاله کمپانی فاست پیشی بگیرند و به رتبه بندی بهتری دست پیدا کنند. همینطور تعداد بازدید سایت آنها به 72000 عدد رسید و در حدود 3648 ایمیل جدید ثبت نامی دریافت کردند. در نهایت می توانیم بگوییم که نتیجه نهایی این بود که کیفیت سئو سایت آنها به شدت بالا رفت.

تکنیک آسمان خراش 

آماده اید تا از این تکنیک استفاده کنید ؟ در این خصوص یک چک لیست وجود دارد : 

مراحل پیاده سازی تکنیک آسمان خراش

  1. فرصت های ممکن را پیدا کنید
  2. فهرستی از شرکای توزیع بالقوه تهیه کنید .
  3. محتوای بهتری تولید کنید .
  4. برای مخاطبان خود تبلیغ کنید .
  5. به سمت افراد هدف، نشانه روید.
  6.  همواره به روز باشید.

در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

1)فرصت های ممکن را پیدا کنید 

از google alert برای کلمات کلیدی که به شما مرتبط است استفاده کنید، از BuzzSumo در مورد عبارات کلیدی که بیشترین تعداد جستجو را داشتند کمک بگیرید و بر اساس حجم جستجو فرصت های پیش روی خود را تحلیل کنید. در این مسیر از برنامه ریز کلمات کلیدی HubSpot's Keyword App  کمک بگیرید. 

2) یک لیست از افرادی که پتانسل لازم  برای همکاری با شما دارند آماده کنید

در این راستا برندها و بلاگ ها و یا افراد تأثیر گذار (اینفلوئنسرها) و کسانی که به طور ذاتی مطلب شما را جالب می پندارند را شناسایی کنید. از آنجا به BuzzSumo بروید و وب سایت ها و افرادی که محتوایی مانند محتوای شما به اشتراک گذاشته اند و یا منتشر کرده اند را اضافه کنید. شانس شما در این است که آنها مخاطبانی دارند که به محتوای شما علاقه مند هستند و مایلند در مورد آن بیشتر بدانند.

3) محتوای بهتری تولید کنید

اگر قرار است پستی که رقبای شما قرار داده اند را پوشش دهید شاید بتوانید با استفاده از یک ویدئو یا یک نمودار اطلاعاتی راهنمای بهتری خلق کنید که ارزش بیشتری داشته باشد. محتوای های خود را از نظر مشارکت مخاطب در آن ها بررسی کنید و آن چیزی را در اختیار مخاطب قرار دهید که بیشترین علاقه را به آن دارد. در این قسمت تمام موارد نوشتن یک محتوای عالی را رعایت کنید. 

4) برای مخاطبان خود تبلیغ کنید

اگر از همان ابتدا به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید می توانید به نوعی تضمین اجتماعی دست یابید و بعد می توانید به سراغ برندها و افراد تأثیرگذار بروید. در تمام کانال های اجتماعی و از طریق فهرست ایمیل خود مطلب را به اشتراک بگذارید و در نهایت آن را در اختیار کارمندان خود قرار دهید .

5) به سمت افراد هدف، نشانه روید

حالا که با استفاده از محتوای تاثیر گذار خود به سرعت در حال پیشرفت هستید، نوبت آن است که به فهرست افراد تأثیرگذار هدف خود یا برند و وبلاگ نویس هایی که محتوای مشابهی تولید کرده و به اشتراک گذاشته اند بروید. در یک پیام صادقانه علاقه و تمایل خود را نشان دهید، تقاضای خود را به صورت شفاف بیان کنید و یک نمونه کپی از محتوا را برای آنها ارسال کنید تا در صورتی که برای آنها جذاب بود آن را به اشتراک بگذارند.

6) همواره به روز باشید

با گذشت زمان فواید محتوای شگفت انگیز شما کاهش می یابد. دیگران شروع به تولید محتوای جدیدتر می کنند، صنعت تغییر می کند و گزینه های جدید ظاهر می شوند. باید برای حفظ ارزش محتوای خود که برای تولید آن این همه تلاش کرده اید، آن را به روز رسانی کنید در غیر اینصورت جایگاه خود را در موتورهای جستجو از دست خواهید داد. 

در پایان اگر بخواهیم تکنیک آسمان خراش در سئو را برای شما به زبان ساده و به دور از همه ی کلمات تخصصی دهیم، می توانیم آنرا به صورت داستان زیر برای شما بیان کنیم:
"فرض کنید که شما یک ساختمان ساز هستید و دارید از خیابانی که رقیبتان در آن یک برج ساخته رد می شوید، با دیدن آن برج به فکر می روید که من می توانم یک آسمان خراش مشابه با این برج بسازم که بسیار بالاتر و بهتر از این برج باشد. وقتی شما آسمان خراش خود را ساختید، بزرگی آسمان خراش شما نسبت به آن برج باعث می شود که افراد بیشتری به  سمت شما بیایند و در نتیجه شما پیشرفت بهتری داشته باشید."
کافیست در داستان بالا به جای خیابان به سایت رقیب خود بروید و به جای ساختمان ها به محتوای او نگاهی بیاندازید و نسخه ی خیلی قوی تری از بهترین محتوای او تولید کنید. اگر در این زمینه ها تبحر ندارید می توانید از خدمات سئو یک شرکت استفاده کنید آنها خودشان با این روش ها برایتان تولید محتوا می کنند. اگر می خواهید بدانید خدمات سئو چیست و شامل چه فاکتورهایی می شود با مشاوران سئو شرکت پونه مدیا تماس بگیرید.  
 

امتیازی ثبت نشده است.