با ما در ارتباط باشید: 0314566
لینک سازی شبکه اجتماعی سئو رتبه بندی گوگل

می توانیم یکی از بزرگترین سوء  تفاهمات دنیای سئو را به شما بگوییم ؟!!!!

بک لینک های رسانه های اجتماعی در سئو بی تاثیراند. دلیل آن را می توان حدس زد. بازاریابان و حتی خود شما ممکن است جزء افرادی باشید که فکر می کنند لینک از رسانه های اجتماعی nofollow است و به همین خاطر در سئو تاثیری ندارد. اما واقعیت این است که سیگنال های شبکه های اجتماعی در رتبه بندی نقش دارند. توجهی که به رسانه های اجتماعی وجود دارد هیچ وقت از بین نمی رود. اگر شما از رسانه های اجتماعی غفلت کنید بخش بزرگی از مخاطبان خود را از دست می دهید. افراد روی لینک ها کلیک می کنند و سایت های جدیدی پیدا می کنند. وقت آن است که شما هم یکی از آنها باشید. در این مقاله 28 روش لینک سازی در رسانه های اجتماعی را به شما معرفی میکنیم که می تواند به سرعت ترافیک شما را افزایش دهد و رتبه شما را ارتقا دهد.

بعد از خواندن این مقاله شما یاد می گیرید که:

  1. 28 روش بک لینک سازی به طور موثر ایجاد کنید.
  2. چگونه لینک ها را از پروفایل ردیابی کنید.
  3. چطور بدون اسپم شدن لینک های مفید بسازید.

 

چگونه بک لینک های خود در رسانه های اجتماعی را دنبال کنیم؟

شاید شما هنوز هم نسبت به اهمیت بک لینک های اجتماعی شک دارید. بگذارید کمکتان کنیم. چرا اول وضعیت بک لینک های رسانه های اجتماعی را دنبال نمی کنید تا به اهمیت آنها پی ببرید. راحت ترین راه استفاده Google Analytics است. شما این اطلاعات را می توانید از مسیر زیر به دست آورید :

Acquisitions > Campaigns > All Campaigns

این مسیر در Google Analytics در این قسمت قرار دارد:

پیدا کردن بک لینک ها در گوگل آنالیتیک

خب حالا برویم سراغ مکان هایی که شما می توانید در آن لینک بسازید.

لینک سازی در فیس بوک

اجازه بدهید با مشهورترین شبکه رسانه اجتماعی شروع می کنیم: فیس بوک

لینک #1 : پروفایل شخصی شما

وقتی یک نفر از پروفایل شخصی شما بازدید میکند مایل است وب سایت شما را نیز بازدید کند:

برای این کار لینک وب سایت خود را در زیر اطلاعات تماس Contact و اطلاعات اصلی Basic Info قرار دهید.

 لینک سازی در فیس بوک


مطمئن شوید که این فیلد را در حالت عمومی یا public قرار داده اید و همه شما را می بینند. یک نفر که حتی در فیسبوک ثبت نام نکرده باز هم می تواند لینک وب سایت شما را از ستون راست قسمت بالا مشاهده کند. شما می توانید صفحه فیسبوک خود را به پروفایلتان  لینک دهید. این کار را از طریق اضافه کردن آپشن current employer انجام دهید.

لینک #2 : تمام پست های صفحه و پروفایل شخصی

مشخصا شما می توانید در پست فیس بوک لینک قرار دهید تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد. اما در مورد پست هایی که به هیچ مقاله ای لینک نیستند چطور؟

فیسبوک در حال حاظر هر مرجعی را به دامنه .com لینک می کند. وقتی چیزی را پست می کنید مخصوصا پست های عمومی را  آدرس وب سایت خود را نیز در آن قرار دهید.

به عنوان مثال وقتی یک نفر با اشتراک لینک شما و منشن کردن شما وب سایتتان را در جایی درج می کند می توانید از او تشکر کنید.

 

لینک به پروفایل فیسبوک

 

شما می توانید این کار را درمورد نقل قول های نوشته شده، نقل قول های منتشر شده در وبلاگتان و یا آمار منتشر شده بر روی وب سایت انجام دهید.

شما می توانید هر پست روی فیس بوک را مثل یک امضا ساین کنید. اگر آپدیت ها فعال باشد فالوور ها و کسانی که وب سایت شمارا میبینند می توانند لینک وب سایت شما را نیز مشاهده کنند. برای کسانی که در حال سرمایه گذاری روی اشتراک ویدئو هستند کمک می کند تا آدرس وب سایت خود را به صدها که نه هزاران و شاید میلیون ها بازدید کننده برسانند.

به یاد داشته باشید، این تاکتیک همه جا به کار می آید. روی پست ها، تب پروفایل، تب گروه و...

لینک #3 : تب درباره صفحه شما (About)

به لطف دامنه .com، تب درباره صفحه، فرصت لینک دهی به وب سایت شما را فراهم می کند. از طرفی شما می توانید در قسمت شرح کوتاه (description)نیز لینک وب سایت خود را قرار دهید و یک صفحه ورودی برای وب سایت خود ایجاد کنید. مثلا می توانید برای ورود به صفحه خاص یک لینک قرار دهید.

لینک #4 : دکمه صفحه (page button)

مثل باکس درباره صفحه می توانید از برخی دکمه ها هم به عنوان صدا زدن فالوور های خود استفاده کنید. این دکمه ها زیرِ تصویر شما به صورت آبی رنگ نمایش داده شده اند. برای ویرایش آنها، موس را روی آن برده و منوی آن را باز کنید.

 

 لینک سازی در شبکه های اجتماعی با دکمه صفحه

 حال می توانید دکمه را ویرایش یا ادیت کرده و یک لینک برای سایت خود اضافه کنید.

لینک #5 : پروفایل و توصیفات عکس

اغلب این مورد را فراموش می کنند. اما وقتی یک نفر روی عکس شما کلیک می کند یک باکس کوچک همرا با عکستان می بیبند. سمت راست عکس، می توانید وب سایت خود را درج کنید. به مثال زیر نگاه کنید.

عکس کاور فیس بوک

این یک راه خوب است که مردم روی عکس شما کلیک کنند  سپس به سایت شما هدایت شوند.

لینک #6 : توصیف گروه شما

آیا شما در فیس بوک گروه دارید؟ اجازه ندهید توصیفات آن بی استفاده بماند. در 96 کاراکتر اول نام دامنه خود را وارد کنید به طوری که هر کس با بازدید گروه شما از وب سایتان نیز بازدید کند.

 کاربری گروه های در فیس بوک

 
لینک #7 : پست های پین شده گروه فیسبوک

در گروه فیس بوک خود می توانید در پست های اول لینک سایت خود را قرار دهید. این کار را انجام دهید و افزایش ترافیک خود را ببینید.

این روش راهکار مناسبی است. در صورتی که در گروهی که ایجاد کردید، سایرین نیز می توانند عضوی به گروه شما ادد کنند از این امکان غافل نمانید.

لینک سازی در توئیتر

شاید توئیتر مثل گذشته قوی عمل نکند اما این پرنده هنوز زنده است. اجازه دهید به شما نشان دهیم که چطور می توانید با استفاده از توئیتر لینک رسانه اجتماعی بسازید.

لینک #8 : پروفایل

وقتی در توئیتر ثبت نام می کنید دقت کنید در پروفایل خود لینک وب سایت را قرار دهید.

 لینک سازی در پروفایل توئیتر

لینک #9 : bio در توئیتر

شما در قسمت پروفایل خود یک فیلد وب سایت دارید. اما می توانید در قسمت 160 کاراکتری بیو خود لینک را مجددا قرار دهید .

 لینک بیوگرافی توئیتر

 

این عمل چه کمکی به شما می کند؟ شما نه تنها می توانید دو لینک مختلف برای وب سایت خود ایجاد کنید بلکه لینک قسمت بیو شما در قسمت های دیگر توئیتر مانند نتایج جستجو نیز نمایش داده می شود.

لینک وب سایت شما در قسمت پروفایل این قسمت نشان داده نمی شود. سایت های دیگر مانند Klout اطلاعات بیو شما را نمایش می دهند.

نکته : توئیتر مثل بقیه سایت ها مانند klout دامنه .com را بدون Http// هایپرلینک می کند اما در قسمت بیو، http:// باید وجود داشته باشد.

لینک #10 : عکس و توئیت شما

آیا به عکس ها و ویدئوها توجه می کنید؟ اگر ویدئو یا عکس در توئیتر قرار می دهید یادتان باشد لینک وب سایت خود را نیز در آن قرار دهید. به این صورت وقتی کاربران روی یکی از آنها کلیک می کند لینک URL شما را نیز در یک باکس کوچک نمایش داده می شود. در غیر این صورت با تصویر زیر مواجه خواهند شد.

 عکس توئیتر

 

لینک سازی در لینکدین

در این قسمت بک لینک سازی در رسانه اجتماعی LinkedIn از طریق پروفایل، صفحه و گروه انجام می شود.

لینک #11 : اطلاعات تماس پروفایل

تب اطلاعات تماس به شما امکان اضافه کردن 3 لینک می دهد. این لینک ها در بالای پروفایل شما برای کاربران لوگ این نشده قابل نمایش است.

لینک سازی مخاطبین لینکدین

مطمئن شوید که از هر سه استفاده می کنید.

لینک #12 : پروژه ها و انتشارات شما

اطلاعات تماس شما برای کاربرانی که لوگ این نکرده قابل نمایش نیست و شاید به همین خاطر بخواهید در بخش های دیگر نیز لینک وب سایت خود را قرار دهید. مخصوصا در قسمت Project  و Publication. پست ها و گزارشات یا کتاب های الکترونیک را می توانید در قسمت publication به راحتی نشر دهید و لینک خود را نیز در آنجا قرار دهید.

پروژه ها و انتشارات

این بخش ها لینک مستقیم از پروفایل شما به وب سایت را وصل می کنند بدون آنکه افراد بر روی اطلاعات شخصی شما کلیک کنند می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند.

لینک #13 : اطلاعات اصلی کمپانی شما

صفحات کمپانی در LinkedIn به شما امکان می دهد آدرس وب سایت خود را به عنوان بخشی از اطلاعات وارد کنید.

اطلاعات اصلی کمپانی شما 

به جای تب قدیمی خدمات و محصولات اکنون یک صفحه showpage وجود دارد که شما می توانید در زیر صفحه کمپانی در LinkedIn آن را بسازید. می توانید صفحه درگاه URL محصولات و خدمات متناظر با آن را در صفحه showcase اضافه کنید.

لینک #14 : وب سایت گروه

اگر یک گروه در LinkedIn دارید اطلاعات وب سایت خود را به بخش تنظیمات گروه اضافه کنید .این اطلاعات به صورت پیش فرض به اعضای گروه نمایش داده می شود. اگر شخصی به گروه شما ملحق شود وب سایت شما به آنها معرفی می شود.

لینک #15 : اعلام گروه

داشتن گروه در LinkedIn نسبت به فیسبوک دارای مزیت هایی است. گروه LinkedIn اعلامیه به ایمیل اعضای گروه ارسال کند. شما می توانید به این باکس افراد دست پیدا کنید. تنها به قسمت مدیریت گروه بروید و گزینه send announcement را فعال کنید.

 اعلام گروه

اگر تاکنون انگیزه نداشتید تا در LinkedIn گروه بسازید اکنون دارید.

لینک سازی در یوتیوپ

ویدئو بخش جدانشدنی از کسب و کار شماست. اکنون می تواند بخشی از استراتژی لینک سازی شما باشد.

لینک #16 : صفحه about page در یوتیوپ

لینک در این صفحه دو مزیت دارد. اول اینکه جایگاه شما را بالا می برد و افراداحتمال زیادی دارد از این طریق به وبلاگ شما بیایند.

صفحه about page در یو تیوپ


اما مزیت دوم  این است که وقتی مردم وارد کانال شما می شوند در قسمت هدر تصویر شما آن لینک ها را نیز میبینند. به علت نزدیک بودن این گزینه به دکمه دنبال کردن (subscribe) توجه زیادی را به خود جلب می کند.

لینک #17 : توصیفات ویدئو

هر ویدئویی یک توصیف دارد. وقتی موس روی آن قرار بگیرد قابل کلیک کردن است. سعی کنید در 25-50 کاراکتر اول توصیف ویدئو لینک خود را قرار دهید.

لینک سازی در پینترست

آیا تا به حال محتوای وب سایت خود را در Pinterest پین کرده اید تا به ترافیک بیشتر دست پیدا کنید؟  اینجا همه چیز در مورد لینک سازی در Pinterest وجود دارد.

لینک #18: شما در Pinterest فقط یک لینک می گیرید پس از آن استفاده کنید.

Pinterest از شما می خواهد لینک خود را تایید کنید این امر به شما اجازه می دهد برای به دست آوردن یک لینک در جای دیگر آن را از حالت قفل خارج کنید.

لینک سازی در پینترست


لینک #19 : Rich Pin

Rich pin به شما امکان می دهد بتوانید عکس ها و تصاویر خود را در Pinterest مثل فیس بوک پین کنید. به این معنی که لینک شما را به محتوای آخر پین به صورت بی سیم متصل می کند. 

لینک سازی در اینستاگرام

اینستاگرام گزینه های زیادی برای لینک دهی به شما می دهد.

لینک #20 : پروفایل شما

شما می توانید  لینک خود را در صفحه پروفایل خود قرار دهید. سعی کنید با یک آیکن یا شکلک آن را درج کنید که جلب توجه کند.

لینک #21 : استوری اینستاگرام

استوری های اینستاگرام در حال حاضر به شما کمک می کند به آنها لینک اضافه کنید. این یک لینک دائم نیست و بعدا ناپدید می شود. اما اگر یک استوری ایجاد کردید که با موضوع مورد نظر شما متناسب است آن را قرار دهید و آن را call to actionکنید.

لینک #22 : پروفایل شما

مثل هر پلت فرم دیگری می توانید یک لینک در صفحه شرح خود به صورت هایپر لینک قرار دهید.

لینک #23: جواب های شما

حتما در این قسمت لینک خود را قرار دهید این متن برای ماه ها و شاید سال ها باقی بماند. قرار دادن یک لینک در آن می تواند ترافیک زیادی به سایت شما وارد کند . 

ایده های دیگر برای لینک سازی در رسانه های اجتماعی

آیا می دانستید که در واتس آپ نیز می توانید لینک بسازید . تنها کاری که باید بکنید این است که به قسمت تنظیمات بروید و بر روی عکس خود کلیک کرده و یک لینک را وارد کنید.

لینک پروفایل واتساپ 

لینک #25 : سایت های نشر ویدئو

آیا شما برای کمپین لینک سازی خود ویدئو زنده دارید؟ می توانید از طریق سرویس هایی مانند Twitch و Periscope آن را قرار داده و یک لینک هم ایجاد کنید. افراد ویدئو شما را به طور طبیعی در این سایت ها می یابند . اینجا مکان خیلی خوبی برای قرار دادن ویدئو های شماست.

لینک #26 : Do An AMA

اگر در سایت های Do An AMA (از من بپرسید) مانند Inbound می روید می توانید یک لینک همراه با معرفی برای خود درست کنید. وقتی مردم به سراغ شما و حرفه شما می آیند احتمالا علاقه مند می شوند درباره شما بیشتر بدانند و از طریق وب سایت با شما تماس بگیرند.

لینک #27 : در گفتگوهای آنلاین کامنت بگذارید.

سایت هایی مثل Reddit اگر شما را اسپم شناسایی کنند خیلی بی رحم می شوند. اما اگر مفید باشید شما را می پذیرد. گذاشتن یک لینک در یک قسمت از بحث به شما یک لینک فالو میدهد و  اگر آن را درست انجام دهید مانع اسپم شدن شما می شود .

لینک #28 : بک لینک های اجتماعی دیگر را بررسی کنید.

آیا می دانستید 500 رسانه اجتماعی دیگر وجود دارد؟ knowEm آنها را فهرست کرده است.

 نتیجه گیری

اگر تاکنون لینک سازی در رسانه های اجتماعی انجام نداده اید امیدواریم با خواندن این مقاله بروید و لینک سازی را آغاز کنید. امیدوارم باز هم بتوانید راه های خلاقانه دیگری برای لینک سازی در رسانه های اجتماعی بیابید. اگر یافتید حتما آن را با ما در میان بگذارید.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
سلام وقت بخیر. واقعا خیلی برا استفاده داشت باز هم از این مطالب قرار دهید اگر امکان داره ممنونم.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • سل 1 سال قبل
    مطلب بسیار مفیدی بود برای سایت خلاق شاپ استفاده می کنم امیدوارم نتیجه بده.