با ما در ارتباط باشید: 0314566
آخرین به روز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل 2018

گوگل در یک اگوست 2018 از بزرگترین آپ دیت الگوریتم هسته ای خود رو نمایی کرد. این به روز رسانی آنقدر بزرگ بود که بسیاری از سایت ها در اقسا نقاط جهان را تحت تاثیر قرار داد. گوگل این تغییر را جهانی و بزرگ خواند به طوری بسیاری از سایت ها از جمله سایت های پزشکی و سایت های پول و زندگی (YMYL) و سایت های دیگر را تحت تاثیر قرار داد. گوگل به ما می گوید هیچ کاری از دست کسی بر نمی آید مگر اینکه طبق روال گذشته به تولید محتوای بهتر و افزایش تجربه مثبت کاربران خود بپردازید و سایت مفید تری ایجاد کنید. این آپ دیت با نام Medicupdate معرفی شد زیرا بیشتر حوزه سلامت و پزشکی را در بر گرفته بود اما وب سایت های دیگر نیز تحت تاثیر آن قرار گرفتند. گوگل خود این تمرکز محض را تایید نمی کند.

 

آپدیت هسته الگوریتم گوگل در سال 2018 چیست؟

همگی می دانیم که گوگل در هر سال صدها بار الگوریتم خود را به روزرسانی می کند و این کار در راستای بهینه تر کردن رتبه بندی نتایج انجام می شود. بسیاری از این به روزرسانی ها با نام هایی مانند کبوتر، پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار و کافئین و … شناخته می شوند که هرکدام از آن ها روی حوزه ای خاص متمرکز شده اند.
به عنوان مثال الگوریتم پنگوئن با هدف بررسی لینک سازی وبسایت ها و شناسایی اسپمرها ایجاد شد و وظیفه الگوریتم پاندا شناسایی محتوای تکراری سایت ها و جریمه آن ها می باشد. اما آپدیت هسته اصلی الگوریتم گوگل مانند این ها نیست!
آپدیت هسته اصلی موجب می شود که در الگوریتم رتبه بندی گوگل و فاکتورهای موثر بر آن تغییراتی اساسی ایجاد شود. حدود 200 فاکتور اصلی برای مشخص کردن جایگاه یک سایت مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش محتواهای مربوط به سئو در پونه مدیا می توانید درباره این فاکتورها بیشتر بدانید. بنابراین آپدیت هسته به این معنی است که تغییرات اساسی در ارزش و اثرگذاری این فاکتورها ایجاد شده است.
تصور کنید در به روز رسانی الگوریتم هسته گسترده گوگل، گوگل از بین این 200 فاکتور، به تعدادی از فاکتورها بیشتر توجه کند یا تاثیر برخی از فاکتورها را در رتبه بندی نتایج کم کند. بنابراین کار تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری برای کارشناسان سئو و مدیران وبسایت ها سخت می شود.
متخصصین سئو از گوگل انتظار دارند در مورد تغییرات الگوریتم خود اطلاعات دقیق تری را منتشر کند.

به عنوان مثال مانند متن ساختگی زیر یک اطلاع رسانی کاربردی و منطقی منتشر کند:
" در آپدیت جدید گوگل ارزش و تاثیر تگ h1 نسبت به گذشته 2 درصد افزایش داشته و سایت هایی که از https استفاده میکنند 18 درصد شانس بهبود جایگاه خواهند اشت. حضور کلمه کلیدی در عنوان صفحه، تاثیر خود را به اندازه 9 درصد از دست داده است. در این الگوریتم رفتار کاربران فقط برای کسانی که به حساب کاربری خود وارد شده باشند، بررسی می شود و رفتار کاربران ناشناس بررسی نمی شود."
اگر گوگل تغییراتش را به این صورت اطلاع رسانی می کرد، برای بسیاری از فعالان این حوزه درک آن راحت بود ولی در شرایط فعلی می توان هر احتمالی را تصور کرد. ممکن است تاثیر محتوای ارزشمند بیشتر از لینک سازی شده باشد و یا حتی این موضوع برعکس باشد.

گوگل در مورد بروز رسانی الگوریتم هسته ای خود چه می گوید؟

گوگل اعلام کرد " این به روز رسانی یک به روز رسانی بزرگ در الگوریتم هسته ای گوگل است."

با این حال گوگل همیشه یک راز بزرگ را پیش خود نگه می دارد و از جزئیات سیگنال های رتبه بندی هسته خود و به روز رسانی های آن سخن نمی گوید. اما در به روز رسانی های اخیر خود در الگوریتم هسته ای خطاب به مراجعانش گفت: " برای کسانی که دارای عملکرد پایین تر از امروز بودند راه خلاصی وجود ندارد و هیچ کاری عملی نمی شود مگر اینکه مثل گذشته بر تولید محتوای بهتر تمرکز کنید و این رویه را همچنان ادامه دهید. با این به روز رسانی، برخی سایت ها شاهد رشد خواهد بود و برخی با افت مواجه خواهند شد. هیچ ایرادی در خصوص وب سایت هایی که کمتر از زمان حال فعالیت می کردند وجود ندارد. در عوض با این به روز رسانی وب سایت هایی که در گذشته موهبت کمی از طرف ما دریافت کرده بودند اکنون از مزیت این به روز رسانی بهره مند می شوند".

و ما همیشه درپونه مدیا درگیر کشف رازهای گوگل هستیم

چه کسانی تحت تاثیر آخرین بروز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل قرار گرفتند؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم این به روز رسانی جهانی بود و تمام وب سایت های دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد. اما بر اساس آمار به دست آمده از نظر سنجی شرکت ها و مشاوران سئو به نظر می رسد وب سایت های پزشکی و سلامت و وب سایت های پول و زندگی  (YMYL) و پس از آن وب سایت های بازی و سرگرمی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند. سایت Sistrix برخی از این داده ها را به اشتراک گذاشت و بیان کرد: "بیشتر این تغییرات در وب سایت های موفقیت و ثروت اتفاق افتاده و شاهد خیز و افت چند درصدی در آنها بودیم." و ادامه گفت" صفحات پزشکی و مالی اکثرا نیز تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفتند. اما می توان دید که سایت های تجارت الکترونیک و آموزشی و وب سایت های خودروسازی نیز از این به روز رسانی متاثر شده اند."

بر طبق رهنمود گوگل سایت های پول و زندگی سایت های زیر را شامل می شود:

  • سایت هایی که در خصوص مسائل مهم زندگی که بر شادکامی و امور مالی مردم در آینده تاثیر می گذارد مشاوره می دهند مانند سایت های مشاوره مالی و قانونی
  • سایت هایی که در مورد تصمیمات مهم زندگی مانند فرزند داری، خریدخانه و یا اتومبیل مشاوره می دهند.
  • سایت هایی که به مراودات مالی می پردازند و در آن کابران اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری خود را ارائه می دهند مانند هر سایتی که به شما امکان خرید می دهد.
  • صفحاتی که اطلاعات شخصی افراد مانند شماره شناسایی، شماره حساب بانکی، شماره گواهینامه و .. را برای شناسایی سرقت درخواست می کنند.
  • سایت هایی که اطلاعات عمومی در مورد سلامت و تندرستی انسان ها به آنها ارائه می دهند.

سایت Sistrix در ادامه دو سایت پزشکی را به عنوان نمونه مثال زد که یکی با افزایش چشم گیر قابلیت دیده شدن خود در صفحه نتایج گوگل مواجه شد و دیگری با نوسانات شدید. در این زمینه به نمودارهای زیر توجه کنید.

آخرین به روز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل

آخرین به روز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل

در نمودار زیر نیز تغییرات میزان رویت شدن دو سایت زندگی و خانواده را در مقابل سایت ورزش و سلامت مشاهده می کنید. ( رنگ سبز سایت ورزش و سلامت و رنگ آبی سایت زندگی و خانواده)

آخرین به روز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل

این تنها دو نمونه از صدها نمونه بود. به شکل دیگر نیز می تواند به قضیه نگاه کرد. در جدول زیر نوسانات قبل و بعد از این به روز رسانی برای وب سایت های حوزه های مختلف نشان داده شده است. می توانید ببینید که چطور در برخی حوزه ها مانند پزشکی، مالی و وسایل خانگی تغییرات رخ داده است. این اعداد و ارقام نشان می دهد که این به روز رسانی تا چه حد قوی و گسترده عملکرده است به طوری که نظیر آن تاکنون دیده نشده است.
الگوریتم هسته گوگل 2018

همچنین از جمع آوری 300 دامنه در خصوص میزان تاثیر گذاری به روز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل بر آنها مشخص شد که تقریبا بیش از نیمی از آنها در حوزه سلامت و پزشکی با 41.4% درصد قرار داشتند و پس از آن وب سایت های تجارت الکترونیک با 16.2% درصد، وب سایت های کسب و کار با 11.1% ، وب سایت های مالی با 7.4%، فناوری با 5.7% ،مسافرت و اوقات فراغت هر یک با 3.7% و ... به ترتیب در رده های بعد قرار داشتند. در این قسمت نمودار دایره شکل حوزه های مختلف نشان داده شده است.

آخرین به روز رسانی الگوریتم هسته ای گوگل  

با بروز رسانی جدید الگوریتم هسته ای گوگل چه کاری از دست ما بر می آید؟

حال که گفته های گوگل در خصوص به روز رسانی اخیر الگوریتم هسته ای خود را دانستیم و آمار و داده را نیز مشاهده کردیم اکنون چه کاری از دست ما بر می آید؟
این بزرگترین سوال وب سایت هایی است که به طور منفی تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفتند.
در این به روز رسانی که بسیار بزرگ و گستره بود بسیاری از سایت های پزشکی و سایت های پول و زندگی تحت تاثیر قرار گرفتند اما حوزه های دیگر نیز از آن متاثر شدند. تمرکز این به روز رسانی بر سایت هایی است که محتوای قابل اعتماد تری تولید می کنند. در این زمینه قطعا وب سایت های فروم و مشاوره که دارای پیشنهادات سطح پایین هستند حذف می شوند . به این ترتیب کسب و کارها نیز در خطر قرار دارند تا به تولید محتوایی که از تخصص و اعتماد و اعتبار کافی برخوردار نیست نپردازند.
همانطور که گوگل گفت کاری از دستتان برنمی آید. تعمیری وجود ندارد. اما گوگل در این میان بیان کرد که همچنان تلاش و تمرکز خود را بر بهبود وب سایت خود قرار دهید، محتوای بهتر تولید کنید، تجربه کاربر را بهبود دهید و در نهایت خواهید دید که به روز رسانی بعدی رتبه بندی شما را بهتر نیز خواهد کرد. اگر سایت شما به طور منفی تحت تاثیر قرار گرفته باید وب سایت خود را بررسی کنید و خطاهای آن را رفع کنید. همیشه اشکال از یک نقطه نیست. مجموعه ای از آنها منجر به یک اتفاق بد می شود.

هنگامی که الگوریتم جدید یا به روزرسانی هسته برای شما مبهم است، بهتر است به استانداردهای سئو برگردید و از روش های سئو کلاه سیاه دوری کنید. از جمله مهمترین فاکتورهایی که باید به آنها توجه کنید عبارت است از:
- تولید محتوا با مفهوم
- استفاده از ویدئو و اینفوگرافیک و تصاویر اختصاصی
- تولید محتوای ارزشمند و اختصاصی برای کاربران
- بهینه سازی ساختار کد نویسی سایت
- بهبود وضعیت لینک سازی خارجی براساس سئو کلاه سفید
- رعایت استانداردهای سئو در طراحی سایت
اگر شما با استانداردهای گوگل در سنجش رضایت کاربران آشنا باشید و در سایت خود از آن ها استفاده کنید، هر الگوریتم و آپدیتی می تواند جایگاه شما را در صفحه نتایج بهبود دهد.

در آپدیت های گوگل، تصمیم هیجانی نگیرید و صبور باشید

یکی از نکات مهم برای موفق شدن در سئو، داشتن صبر و حوصله است. گرفتن تصمیمات هیجانی و احساسی تنها مشکلات جدی تری را برای شما ایجاد می کند.
اگر یادتان باشد گوگل یکبار اعلام کرد که می خواهد 320 کاراکتر برای فضای نمایش توضیحات متا در نظر بگیرد. بسیاری از سایت ها توضیحات متای خود را به روزرسانی کردند و از 170 کاراکتر به 320 کاراکتر رساندند. اما در کمتر از یک ماه گوگل پشیمان شده و نحوه نمایش را به حالت قبل برگرداند!

نتیجه گیری

به نظر شما آپدیت هسته الگوریتم گوگل بر رتبه بندی سایت ها چقدر موثر بوده است؟ آیا شما در جایگاه خود دچار رشد یا افتی شده اید؟ در صورتی که با معرفی آپدیت جدید جایگاه بهتری نسبت به گذشته کسب کرده اید، به این معنی است که روش شما درست بوده و باید همین مسیر را ادامه دهید. تجربه خود از آپدیت جدید را در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل چیست؟
از موثرترین روش تبلیغ اینترنتی است.به قرار گرفتن سایت شما در نتایج اولیه گوگل در قبال پرداخت هزینه، تبلیغات گوگل می گویند.
هزینه سفارش تبلیغات گوگل چقدر است؟
بسته به تعداد کلمات کلیدی، تعداد کاربران، مشاوره سئو و ... تعیین خواهد شد. برای مشاهده پکیج ها به صفحه تبلیغات گوگل پونه مدیا مراجعه نمایید.
چرا تبلیغات گوگل را به پونه مدیا سفارش دهیم؟
در پونه مدیا، امکان گزارش گیری به صورت لحظه ای وجود دارد،مشاورین سئوی پونه مدیا بعد از انتخاب بهترین کلمات برای تبلیغ، به صورت بهینه در جستجوهای محلی گوگل می توانید ظاهر شوید.