با ما در ارتباط باشید: 0314566
پست مهمان چیست؟ مهمترین نکات نوشتن پست مهمان

یکی از موارد کلیدی تاثیر گذار در سئو است، استفاده درست از بک لینک هاست. از طرفی شما برای لینک سازی و گرفتن بک لینک دو راه پیش رو دارید:

  • یک محتوای پربار و حرفه ای آماده کنید و صبر کنید تا بقیه از محتوا شما استفاده کنند و از لینک شما استفاده کنند.
  • محتوای پربار و حرفه ای تولید کنید و صبر نکنید! بلکه دست به کار شوید.

پست کردن محتوا در سایت های دیگر و به عنوان مهمان که در دسته بندی بالا در دسته دوم قرار می گیرد یکی از راهای مناسب و حرفه ای برای ارتباط سازی با وب سایت های دیگر و ساختن یک بک لینک معتبر می باشد و دقیقا به دلیل وجود چنین مزایایی میبینیم که از هر سه بلاگر، 2 نفر تولید پست مهمان را در دستور کار خود قرار داده اند. البته باید بدانید که استفاده از پست مهمان کار ساده ای نیست، به خصوص پیدا کردن یک موقعیت مناسب برای پست مهمان کار سختی است. به همین دلیل در این مقاله تمرکز خود را روی موضوع محل مناسب برای پست مهمان می گذاریم.

 

پست مهمان یعنی چه؟

به زبان خیلی ساده پست مهمان (Guest post) به نوشتن مقاله در سایتی به غیر از سایت شما گفته می شود. وقتی شما در سایت خود مقاله می نویسید به آن "پست" می گویند اما در در سایت های دیگر به این مقاله "پست مهمان " می گویند. پست مهمان یکی از روش های سئو برای دریافت بک لینک است. اگر این روش به درستی انجام شود برای سایت شما ترافیک بالایی به همراه خواهد داشت.

فواید پست مهمان چیست؟

پست مهمان یکی از تاکتیک های بازاریابی دو طرفه محسوب می شود چرا که هم برای نویسنده و هم برای سایتی که در آن پست گذاشته می شود فایده دارد. وقتی محتوایی که تولید می کنید مرتبط، با کیفیت و مهم باشد سایتی که آن را منتشر می کند به سادگی به یک محتوای درجه یک دست پیدا می کند. از جمله فواید پست مهمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کمک به شناسانده شدن برند
  2. بالا بردن اعتبار
  3. پیدا کردن مخاطب جدید
  4. بالا بردن ترافیک سایت
  5. ساخت بک لینک و بهبود سئو
  6. بالا بردن تعداد فالور ها در شبکه های اجتماعی

پیاده سازی یک پست مهمان در 8 قدم

برای پیاده سازی یک استراتژی پست مهمان شما باید مراحلی را طی کنید. این قدم ها به شما کمک می کنند یک فونداسیون قوی برای رسیدن به هدف خود داشته باشید. مراحل پیاده سازی استراتژی پست مهمان عبارتند از:

  • مرحله اول: اهداف پست مهمان را مشخص کنید

مثل هر استراتژی بازاریابی دیگری در ابتدا شما باید اهداف خود را بشناسید. اینکه شما بدانید انتظار چه نتیجه ای را دارید برای ساخت یک نقشه راه موفق به شما کمک خواهد کرد. از حمله اهداف استفاده از پست مهمان می توان به: معرفی خدمات، به مخاطب نشان بدهید از چه راه هایی می توانید به او کمک کنید، بهبود سئو، بالا بردن اعتبار، بالا بردن ترافیک و ... اشاره کرد.

  • مرحله دوم: پیدا کردن مکان هایی برای پست مهمان

اگر نمیدانید که چطور می توانید سایت هایی برای پست مهمان پیدا کنید ما سه تاکتیک برای اینکار به شما معرفی می کنیم.

  1. سایت هایی پیدا کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد. اگر نمی دانید چه چیز برای مخاطب شما جذاب است برای این کار می توانید از یک قالب پرسونای مشتری استفاده کنید.
  2. در سایت هایی پست مهمان بگذارید که با زمینه فعالیت شما هماهنگی داشته باشند.
  3. از سایت هایی که رقبای شما در آن ها پست مهمان گذاشته اند استفاده کنید. (برای پیدا کردن تمام این موارد می توانید از ابزار الکسا استفاده کنید.)
  • مرحله سوم: سایت های پست مهمان واجد شرایط را بررسی کنید.

حالا که یک لیست از سایت هایی که می خواهید در آن ها پست مهمان بگذارید در دست دارید وقت آن فرا رسیده است که با توجه به اهدافی که دارید بین آنها انتخاب کنید. یک لیست با توجه به شرایطی که هماهنگ با اهدافتان است تهیه کنید. برای این لیست به سایت هایی توجه کنید که:

  1. مخاطبانی مشابه با شما دارند.
  2. تعداد مخاطبانی که دارند زیاد است.
  3. ترافیک نسبی آنها باید بالا باشد.
  4. اعتبار بالایی در نتایج جستجوی گوگل دارند.

برای بررسی این مواد می توانید از Site Overview در الکسا استفاده کنید.

بررسی سایت های پست مهمان

برای مقایسه 10 سایت به طور همزمان می توانید از Site Comparison استفاده کنید. سایت هایی که در لیست خود دارید را در این ابزار وارد کنید تا الکسا آن ها را از لحاظ عملکرد و محبوبیت برای شما دسته بندی کند.

مقایسه سایت پست مهمان

  • مرحله چهارم: ایده وبلاگ خود را توسعه دهید.

برای اینکار بهتر است با تیم تولید کننده محتوا خود جلسه ای با هدف ایده پردازی تشکیل دهید. لیستی از پست هایی که به شما برای رسیدن به هدف تجاریتان کمک می کنند، تهیه کنید. توجه داشته باشید که این پست باید برای خواننده مناسب باشد. شما می توانید از Audience intrest tool در الکسا استفاده کنید. URL سایتی که می خواهید در آن پست بگذارید را در این قسمت وارد کنید و ببینید خواننده های آن ها به چه مطالبی علاقه نشان داده اند.

بررسی موضوعات مورد علاقه مخاطب

به دنبال محتوایی بگردید که در وبلاگ وجود ندارد. در سایت به دنبال محتوایی که هنوز مطلبی در موردش نوشته نشده اما با اهداف سایت متناسب است بگردید. برای اینکار می توانید از Competitor Keyword Matrix در ابزار الکسا استفاده کنید.

پیدا کردن گپ کلمات کلیدی

مکان هایی که مانند شکل زیر در این ابزار خالی هستند یعنی برای این کلمات کلیدی ورودی به سایت وجود ندارد.

لیست کلمات کلیدی برای پست مهمان

البته به یاد داشته باشید که عنوانی که انتخاب می کنید در درجه اول باید با اهداف شما متناسب باشد.

  • مرحله پنجم: بهترین روش ارائه پست مهمان را پیدا کنید.

پست مهمان به راحتی نوشتن یک محتوا و انتشار آن نیست. قبل از اینکه به فکر انتشار مطلب بیوفتید باید به مدیر سایتی که می خواهید در آن پست بگذارید ایده خود را ارائه دهید. برای ارائه بهتر ایده موارد زیر را رعایت کنید:

  1. ایده خود را به فرد درست ارائه دهید: به جای اینکه با استفاده از صفحه ی تماس با ما سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید بهتر است به دنبال نام و آدرس ایمیل ویراستار سایت یا کارشناس تولید محتوای آن ها بگردید و به طور مستقیم به او پیام بدهید.
  2. دستورالعمل سایت برای قبول پست مهمان را مطالعه کنید: قبل از ارائه پست بررسی کنید که آیا این سایت قوانین خاصی برای قبول پست مهمان دارد یا خیر. قبل از اینکه وقت خودتان و یا ویراستار سایت را بگیرید این موضوع را چک کنید.
  3. جذاب عمل کنید: به طور قطع شما تنها کسی نیستید که از این سایت درخواست پست مهمان دارد پس باید بین رقبای خود بهتر عمل کنید. به جای نوشتن عنوانی مثل "درخواست برای پست مهمان" یک عنوان جذاب برای ارائه ایده خود بنویسید.
  4. شخصی باشید نه تبلیغاتی: ممکن شما برای ده ها سایت درخواست پست مهمان بفرستید اما این به معنی کپی و پیست کردن یک متن برای تمام آن ها نیست. ایمیل درخواست خود را طوری بنویسید که دارید با کارشناس آن ها به صورت رو به رو صحبت می کنید.
  5. از فواید کار صحبت کنید: به ویراستار آن ها اعلام کنید که از این کار چه سودی خواهند برد. به آنها نتایج آنالیز را نشان داده و بگویید که محتوای شما خالی محتوایی که ندارند را پر خواهد کرد.
  6. اعتبار خود را ثابت کنید: لینک پست های مهمان دیگری که نوشته اید را برای آن ها ارائه دهید تا از تخصص شما مطمئن شوند.
  • مرحله ششم: یک محتوای عالی بنویسید.

پس از اینکه پست شما مورد تایید قرار گرفت حال باید محتوایی بنویسید که نه تنها از به اشتراک گذاشتن آن لذت ببرند بلکه تصمیم بگیرند در آینده نیز سراغ شما بیایند. برای نوشتن یک پست مهمان عالی موارد زیر را رعایت کنید:

  1. از دستورالعمل های سایت پیروی کنید.
  2. در محتوای خود بیش از حد تبلیغات انجام ندهید.
  3. حتما قبل از ارسال مطلب آن را برای غلط های املایی و نگارشی بررسی کنید.
  4. در صورت امکان در یکی از مطالب خود به پست لینک بزنید.
  5. یک بیوگرافی کوتاه از نویسنده مطلب نیز در پست بگذارید.
  • مرحله هفتم: پیگیری کنید.

کار شما هنوز تمام نشده است. بعد از پست نیز با ویراستار در ارتباط باشید و برای بازاریابی محتوا به آن ها کمک کنید. پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، به کامنت ها پاسخ دهید و یک لینک از سایت خود به پست بزنید.

  • مرحله هشتم: نتایج کار را بررسی کنید.

تا نتایج کار را بررسی نکنید، نمی توانید تشخیص دهید آیا به هدف خود رسیده اید یا خیر. برای هر پست مهمان ، از معیارها برای ردیابی و نظارت بر بازده بازاریابی کار خود استفاده کنید. لیستی از پست های خود را به همراه نام وب سایت ، لینک و KPI بازاریابی مرتبط ایجاد کنید. معیارهایی را دنبال کنید که بیشترین ارتباط را با اهداف شما دارند که در مرحله یک بیان شده است. این معیارها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. مقدار ترافیک مراجعه کننده
  2. تعداد بازدید کنندگان وب سایت جدید
  3. تعداد سهام اجتماعی
  4. تعداد نظرات
  5. تغییرات در جایگذاری SERP
  6. تعداد اشاره به نام های تجاری یا لینک ها

با استفاده از این معیارها، می توانید سایتهایی را که به شما در رسیدن به اهداف شما کمک می کنند و سایتهایی را که هدف را از دست داده اند، شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا مشخص کنید در کدام سایت ها باید دوباره پست مهمان تولید کنید و همچنین سایتهایی که باید از برنامه های ارسال مهمان در آینده حذف شوند.

5 از 5
5 سال قبل
نظر
مطلب خيلي خوبي بود ممنون
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند

سوالات متداول طراحی لندینگ پیج

لندینگ پیج چیست؟
به صفحه ای از سایت که پس از کلیک بر روی نتایج جستجو یا تبلیغات وارد آن می شوید، گفته می شود.
هزینه طراحی لندینگ پیج چقدر است؟
بسته به میزان تغییرات و تعداد المان های مورد نیاز تعیین می گردد.برای کسب اطلاعات دقیق با پونه مدیا تماس بگیرید.
طراحی لندینگ پیج شامل طراحی چه قسمت هایی است؟
در طراحی لندینگ ، تغییراتی در چیدمان محتوا و المان های این صفحات، قرار دادن یا حذف تصاویر، کوچک و بزرگ کردن ابعاد تصاویر، رنگ و محتوای هر متن اشاره نمود.