با ما در ارتباط باشید: 0314566
درج کامنت روی نتایج جستجوی گوگل؛ به‌زودی!

گوگل تصمیم دارد در آینده‌ای نزدیک، به کاربران اجازه بدهد که روی نتایج جستجو، کامنت درج کنند. چگونگی استفاده از این ویژگی در ادامه مطلب توضیح داده می‌شود. حتی قرار است برای هر کاربر پروفایلی ساخته شود که در آن نظرات و جستجو‌هایی که انجام داده است، دسته بندی شوند. شاید جالب باشد که بدانید گوگل در هر ثانیه، به طور میانگین به۴۰۰۰۰ هزار کوئری جستجو پاسخ می‌دهد. حالا تصور کنید چند تا از این کوئری‌ها تکراری هستند و چه تعداد کامنت بر روی آنها درج خواهد شد. قطعا حجم این محتوا بسیار زیاد است و همه در اختیار گوگل خواهد بود. حتی اگر این جستجو‌ها و نظرات بر اساس زبان یا کشور‌ها دسته بندی شود، حجم اطلاعاتی که توسط برخی زبان‌ها در کشور‌های پر جمعیت تولید می شود، عظیم خواهد بود، شاید حتی عظیم‌تر از شبکه‌های اجتماعی کنونی.

کوئری‌های جستجو
یکی از امکانات جالبی که با درج کامنت، ایجاد می‌شود، نظراتی است که آنها می‌توانند در هنگام پخش زنده مسابقه‌های ورزشی، در نتایج مرتبط درج کنند.

گوگل در صفحه رسمی خود اعلام کرده است: برای هر چیزی که جستجو انجام می‌دهید می‌توانید کامنت درج کنید. چنین به نظر می رسد که گوگل قصد دارد با استفاده از ویژگی درج کامنت، از نظرات کاربران هم به عنوان محتوا استفاده کند. با اینکه در حال حاضر یعنی در زمان نگارش این مطلب، امکان درج کامنت روی جستجو‌ها وجود ندارد ولی کاملا مشخص است که گوگل روی این ویژگی کار می‌کند و در آینده‌ای نزدیک در دسترس همگان خواهد بود. یک نسخه بتا هم از صفحه پروفایل نظرات وجود دارد که اگر دارای حساب کاربری جیمیل باشید می‌توانید آن را به این شکل ببینید:پروفایل نظرات در گوگل

گوگل قدرتمند‌ترین موتور جستجو است و در صدد است همیشه در صدر باقی بماند و یکی دیگر از قدم‌های مهم گوگل، معرفی این ویژگی جدید است که کاربران را تا حد بیشتری درگیر همکاری می‌کند. می توان گفت کاربران به دلایل منطقی یا احساسی، تشویق می‌شوند که نظرات خود را درباره نتایج جستجویی که انجام داده اند، درج کنند و به این شکل، محتوایی ایجاد می‌شود که ارزشمند است از این نظر که موتور جستجوی گوگل از این نظرات استفاده می‌کند تا به نتایج و سایت‌ها رتبه‌های جدید بدهد. البته گوگل تا به امروز اعلام نکرده که تا چه حد از نظرات کاربران برای رتبه دهی سایت‌ها استفاده خواهد کرد ولی کاملا واضح است که این ویژگی جدید، چالشی جدی در زمینه سئو خواهد بود. مطمئنا گوگل از استراتژی‌های موثری برای تشخیص کامنت‌های واقعی و ارزشمند استفاده خواهد کرد.

ویژگی درج کامنت روی نتایج، تنها محدود به اینها نیست، بلکه قرار است ویژگی‌هایی مانند لایک و دیسلایک برای نتایج قرار داده شود، به نوعی می‌توان گفت در قالب نتایج جستجوی گوگل، یک شبکه اجتماعی بوجود می‌آید که تمام قابلیت‌ها و اطلاعات آن در کنترل گوگل خواهد بود و به این شکل تسلط او روی کاربرانی که از موتو جستجوی گوگل
استفاده می‌کنند بسیار بیشتر از پیش می‌شود.

لایک و دیسلایک

همچنین طبق گفته‌های اخیر گوگل، کاربران نمی‌توانند به صورت ناشناس کامنت درج کنند یا لایک و دیسلایک انجام دهند بلکه باید در اکانت خود لاگین کنند، اکانت هم همان حساب کاربری جیمیل است، البته هر کامنت یا لایک یا دیسلایکی را کاربر می‌تواند در هر لحظه‌ای بعد از انتشار پاک کند.

جیمیل
همان طور که متوجه شدید، طبق معمول نشانه‌هایی از انحصار طلبی گوگل در این ویژگی جدید دیده می‌شود. شاید در حال حاضر نتوانیم پیش بینی کنیم که امکان درج کامنت روی نتایج، به چه شکل پیش خواهد رفت، ولی تصور کنید اگر کاربران از آن استقبال کنند، شکل و شمایل صفحات نتایج جستجو بیشتر شبیه به یک شبکه اجتماعی خواهد بود که میلیون‌ها مشترک دارد.

باید صبر کنیم و ببینیم نتیجه این ویژگی چه خواهد بود آیا برای کاربران جالب است یا تنها باعث بوجود آمدن شغل‌های عجیبی مانند کامنت گذاری می‌شود. حتی ممکن است کاربران دوست نداشته باشند با یک عالمه کامنت و لایک و دیسلایک مواجه شوند و تنها دوست داشته باشند صرفا نتایج مورد نظرشان را ببینند و سریع روی آن کلیک کنند. به یاد داشته باشید که گوگل یک تجربه بد به نام گوگل پلاس داشت که با تمام قدرت و نفوذ گوگل، سرانجام مورد استقبال کاربران واقع نشد. حتما به یاد دارید که گوگل برای سر پا نگه داشتن گوگل پلاس از همه قدرت خود استفاده کرد و اکانت‌های گوگل پلاس و محتوای آن‌ها را وارد نتایج جستجو کرد. گوگل پلاس مورد علاقه عمومی نبود و هیچ چیزی نتوانست به محبوبیت آن کمک کند.

چگونه می‌توان روی نتایج گوگل کامنت درج کرد؟

درست است که هنوز این ویژگی روی گوگل فعال نیست ولی گوگل در مطلبی چگونگی درج کامنت را توضیح داده است تا وقتی در آینده ویژگی کامنت فعال شد بتوانید این کار را انجام دهید. دستور العمل و مقررات گوگل را در این باره به طور دقیق در Google help بخوانید یا در ادامه مطلب به صورت خلاصه دنبال کنید:

کامنت روی جستجوی گوگل

توجه کنید که شما نمی‌توانید به صورت ناشناس کامنت درج کنید، پس باید در اکانت جیمیل خود وارد شوید و سپس کامنت درج کنید. همچنین نظرات شما برای همه قابل مشاهده است و اگر کسی به بخش About me وارد شود می تواند تمام نظرات شما را ببینید ولی اگر دوست داشته باشید می‌توانید هر کامنتی که قرار داده‌اید پاک کنید.

برای درج کردن کامنت کافیست:


- به Google.com بروید و یک سرچ انجام دهید.
- در overview box روی more کلیک کنید.
- بعد روی public comment کلیک کرده و کامنت خود را وارد کنید.

جمع بندی

به نظر می‌رسد درج کامنت روی نتایج بسیار آسان باشد ولی همان طور که گفتیم باید منتظر بمانیم و نتیجه را بینیم. اگر این ویژگی با استقبال همراه باشد، قطعا محلی برای ایجاد شغل‌های جدید و همچنین سود دهی فراوان شرط بندی‌های مسابقات ورزشی خواهد بود.

امتیازی ثبت نشده است.