با ما در ارتباط باشید: 0314566
ریتارگتینگ چیست و چگونه به افزایش فروش شما کمک می‌کند؟

هر سایت مسلما تعداد زیادی بازدید کننده دارد که با بررسی داده ها مشخص می شود، تمام بازدید کنندگان از سایت خرید نخواهند کرد. برای هر وب سایتی تعداد زیادی بازدیدکنندگان وجود دارد که بدون هیچ نرخ تبدیلی سایت را رها می کنند منظور ما از نرخ تبدیل همان خرید می باشد. نرخ تبدیل (conversion rate) برای بازدیدکنندگانی که سایت را رها کرده اند صفر می باشد. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گوگل بیش از 96 درصد از بازدیدکنندگان بدون تبدیل شدن، از سایت خارج می شوند. این آمار با توجه به هزینه و زمانی که برای راه اندازی و مدیریت سایت خود گذاشته اید بسیار مایوس کننده است.

ریتارگتینگ چیست

امروزه پلت فرم های تبلیغاتی برای ارتباط و تعامل با افرادی که سایت را بدون نرخ تبدیل ترک کرده اند، راهکاری با نام ریتارگتینگ (Retargeting) یا همان هدف گیری مجدد را ارائه داداند. برای روشن شدن اهمیت ریتارگتینگ می توانید به دیگر آمارهای منتشر شده از سایت گوگل توجه نمایید.

  • بیش از 70 درصد مردم سبدهای خرید خود را بدون پرداخت رها می کنند.
  • مشتریان قبل از خرید به دو الی چند وب سایت دیگر نیز مراجعه می کنند.

برای حل این موضوع ریتارگتینگ چه کمکی به ما میکند؟

  •  ریتارگتینگ بازدیدکنندگان قبلی را پیدا می کند و با تحریک کردن، آنها را وادار میکند به سایت شما مراجعه کنند.
  • با توجه به متفاوت بودن علاقه ها و سلیقه های هر فرد، در ریتارگتینگ تبلیغات متناسب با علاقه آنها را به افراد نشان می دهیم.
  • ریتارگتینگ یک فرصت استثنایی برای تعامل با افرادی است که تنها چند قدم از خرید خود فاصله دارند.

امروزه استفاده از ریتارگتینگ برای افزایش فروش یک ضرورت محسوب می شود. تا کنون با برخی از مزایای ریتارگتینگ آشنا شدید برای مطالعه بیشتر در این خصوص می توانید ادامه مطلب را مطالعه نماید.

ریتارگتینگ چیست

 

ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ نوعی تبلیغات، با هدف تحریک پذیری مشتری می باشد. در این روش تبلیغات با توجه به اطلاعاتی که قبلا از مشتریان خود به دست آورده ایم تبلیغات خود را متناسب با نیاز آنها شخصی سازی می نماییم. به بیان ساده در ریتارگتینگ، تبلیغی از آن صفحه ای را که کاربر قبلا مشاهده است، را با استفاده از روش های مختلف در برابر وی قرار می دهیم تا با مشاهده آن مجدد به سایت ما .مراجعه کند

مزایای استفاده از ریتارگتینگ

ریتارگتینگ به عنوان یک روش تبلیغات دارای مزایای مختلفی است، برخی از مزایای این روش به شرح زیر می باشد:

  • تقویت برند : با استفاده از ریتارگتینگ شما می توانید آگاهی نسبت به برند یا awareness را تقویت نمایید. هر چه برند شما در اینترنت بیشتر دیده شود، افراد بیشتری با آن آشنا می شوند. با استفاده از ریتارگتینک آگهی شما برای افرادی به نمایش گذاشته می شود که علاقه مندی خود به برند شما را نشان داده اند این کار موجب تاثیر گذاری بیشتر می شود.
  • افزایش نرخ تبدیل (conversion rate): در ریتارگتینگ می توانید محصولات متناسبی را به افرادی پیشنهاد دهید که قبل آن صفحات و یا محصولات مشابه با آن محصول را مشاهده نموده اند. باتوجه به علاقه ای که فرد نسبت به محصول دارد موجب می شود در بازدیدهای بعدی اقدام به خرید نماید بنابراین با افزایش نرخ تبدیل همراه خواهیم بود. ریتارگتینگ یک روش تبلیغات شخصی سازی شده خودکار می باشد که از بازدهی بیشتری برخوردار است.

بدون شک نمی توان از تاثیر ریتارگتینگ غافل بود. این روش به شما امکان بخش بندی یا (segmention) مشتریان را می دهد. به عنوان مثال شما می توانید بازدیدکنندگان سایت خود را بر اساس صفحاتی که مشاهده نموده اند، انواع مختلف تبلیغات را نشان دهید مسلما تبلیغات برای کسانی که تنها صفحه اول را مشاهده کردند باید نسبت به کسانی که سبد خرید را بدون پرداخت نهایی رها کرده اند متفاوت باشد. این روش تبلیغات به این دلیل که به رفتار و شرایط بازدید کننده و موارد مورد علاقه کاربر بسیار نزدیک می باشد از بازخورد بهتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است بنابراین درصد کلیلک کردن بر روی این تبلیغات نسبت به تبلیغات بنری به شدت بالا می باشد.

 تاریخچه ریتارگتینگ

کوکی (cookie) که پایه و اساس ریتارگتینگ می باشد برای اولین بار در سال 1994 به وسیله یکی از مهندسان Netscape اختراع شد، با استفاده از اینترنت اکسپلورر 2  در سال 1995 این فناوری در دسترس عموم قرار گرفت. اولین نسخه ریتارگتینگ، با نام Boomerang پا به عرضه دنیای اینترنت گذاشت Boomerang اولین نسخه ریتارگتینگ به شمار می آمد.

بعده ها گوگل ادوردز نیز پا به این عرصه گذاشت و سرویس خود را با نام ریمارکتینگ معرفی نمود برای استفاده از این ابزار کاربران می توانستند یک قطعه کد را با هدف مشاهده اطلاعات و آمار بازدیدکنندگان در سایت خود قرار دهند، تا بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را جمع آوری نمایند. گوگل به دلیل ارزشمند شدن دیتا در سال2010 این کد را بروز کرد تا جمع آوری اطلاعاتی خاص تر را برای هدف گیری خاص تر امکان پذیر نماید. در سال 2013 برای یوتیوب فعال شد. ریمارکتینگ داینامیک و ریمارکتینگ جست و جو (search remarketing) نیز از دیگر ابزاری هستند که توسط گوگل ادوردز معرفی شدند.

فیسبوک نیز به عنوان یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی در جهان در سال 2013 دارای 845 میلیون کاربر بود که اقدام به معرفی پلت فرم ریتارگتینگ خود با نام FBX کرد. در نهایت در سال 2015 گوگل توانست با پیوند دادن گوگل آنالتیکس با گوگل ادوردز یک ابزار قدرتمند با نام Remarketing Lists for Search Ads for Google Analytics را برای ریتارگتینگ عرضه نماید. این ابزار کلمات کلیدی صفحاتی که کاربر مشاهده شده است با جست و جوی او در گوگل تطبیق داده می شد.

ریمارکتینگ چیست؟

بازاریابی مجدد یا همان ریمارکتینگ در اصل ریتارگتینگ می باشد. تنها وجه تمایزی که می توان بین ریتارگتینگ و ریمارکتینگ قائل شد این است که ریمارکتینگ واژه ای می باشد که توسط پلتفرم Google Ads استفاده می شود. ریمارکتینگ از دیدگاه Google Ads به صورت زیر تعریف می شود.

ریمارکتینگ در اصل روشی است برای ارتباط با افرادی که قبلا با سایت شما در تعامل بوده اند.

ریمارکتینگ در اصل ایمیل محور می باشد اما در ریتارگتینگ از کوکی کاربر برای نشان دادن تبلیغات استفاده می کند.

بنابراین ریتارگتینگ به معنی سفارشی سازی تبلیغات با توجه به علایق و سلایق هر فرد به صوت مجزا

ریتارگتینگ چگونه انجام می شود؟

زمانیکه با یک شرکت تبلیغاتی در خصوص راه اندازی ریتارگتینگ همکاری داشته باشید یک کد جاوا اسکریپت را برای شما ارسال می کنند که لازم است این کد توسط بخش فنی سایت شما در سورس سایت شما قرار بگیرد به اینگونه کدها اصطلاحا tracking tags گفته می شود. بعد از قرار گرفتن این کد در سایت هر بازدید کننده ای که به سایت مراجعه نماید یک کوکی در داخل مرورگر وی ثبت می شود تا بتوان کارها و رفتار شخص را در سایت با هدف ارائه خدمات بهتر و افزایش فروش بررسی کرد. کوکی ها اطلاعات اضافی مانند ایمیل، شماره تلفن را از کاربر دریافت نمی کند.

ریتارگتینگ چگونه کار می کند؟

 همانطور که بیان شد روش کار ریتارگتینگ به این صورت است که یک نفر که وارد سایت شما شود یک یا چند کوکی که کدهای جاوا اسکریپت هستند در مرورگر بازدید کننده قرار داده می شود و با استفاده از این روش فعالیت های کاربر در سایت بررسی می شود. کوکی ها این قابلیت را دارند که تمام رفتار فرد، صفحاتی که بازدید می کند و خریدهایی که انجام میدهد را ثبت کنند.

بعد از خارج شدن کاربر از سایت کار ریتارگتینگ با نمایش تبلیغات متناسب با اطلاعاتی که از کاربر ثبت شده است شروع می شود. این تبلیغات عموما در سایت ها، اپ های موبایل و شبکه های اجتماعی به کاربر نمایش داده می شود.

نمایش ریتارگتینگ

انواع ریتارگتینک

ریتارگتینگ دارای انواع مختلفی است که می توان به برخی از نمونه های آن اشاره کرد:

Website retargeting (وب سایت ریتارگتینگ)

 وب سایت ریتارگتینگ پروسه ای است که در آن تبلیغات را به افرادی نشان خواهند داد که قبلا از سایت شما بازدید داشته اند اما با توجه به دلیلی به مشتری تبدیل نشده اند. با استفاده از این فرآیند تلاش می کنیم با توجه به اطلاعاتی که از کاربر جمع آوری کرده ایم درصد خرید های نیمه تمام را به نحوی کاهش دهیم. ریتارگتینگ می تواند آگاهی نسبت به برند و همچنین نرخ تبدیل را افزایش دهد.

ایمیل یا CRM ریتارگتینگ (Email/CRM retargeting)

به صورت کلی ایمیل سودآوری بالایی دارید و میزان درآمد با استفاده از این روش 44 دلار به ازای هر دلار سرمایه گذاری می باشد و از محبوب ترین و قدیمی ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می آید که دارای پتانسیل بالایی می باشد.

crm  ریتارگتینگ

با استفاده از ایمیل ریتارگتینگ تلاش می کنید ایمیل های خود را به افرادی نشان دهید که قبلا آن را خوانده اند. هنگامیکه که یک شخص ایمیل شما را باز می کند یک کوکی در مرورگر وی ذخیره می شود و زمانیکه به سایر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مراجعه می کند با استفاده از آن کوکی شناسایی می شود و تبلیغات متناسب با نیاز شخصی وی به او نشان داده می شود.

اما با تغییری که گوگل در سال های اخیر در جیمیل لحاظ کرده است استفاده از این روش به نحوی سخت تر و غیرممکن شده است، زیرا گوگل تصاویر را در حافظه موقت خود ذخیرمی کند، لذا کوکی هدفگیری را نمی توان در مرورگر کاربر ذخیره نمود در چنین شرایطی مسلما نمی توان لیستی را که از وب سایت شما دیدن کرده اند را جمع اوری کنید تا تبلیغات را به آنها نشان دهید.

CRM ریتارگتینگ بهترین جایگزین برای افرادی بوده است که از محتوا استفاده می کنند. تبلیغات در CRM ریتارگتینگ به چه نحوی نمایش داده می شود؟ در این روش تبلیغات را با استفاده از آدرس ایمیل آنها به آنها نشان می دهیم. برای استفاده از crm ریتارگتینگ می بایست آدرس ایمیل های کاربران خود را در برنامه ریتارگتینگ آپلود کرده و یا آنها را به سرویس دهنده های ریتارگتینگ ارائه دهد. بعد از این مرحله، اطلاعاتی که شما ارائه می دهید با اطلاعات به دست آمده از سایر سیستم های آنلاین و آفلاین CRM مقایسه می شود.

سیستم Custom Audience فیسبوک

CRM ریتارگتینگ را می توان بسیار مشابه با سیستم Custom Audience فیسبوک می باشد. در برنامه Custom Audience شما باید لیستی از آی دی کاربران، شماره تلفن های کاربران هدف را وارد نمایید. در مرحله بعد فیس بوک با توجه به اطلاعات وارد شده با شناسایی کاربران هدف تبلیغات را به آنها نشان می دهد.

Social media retargeting (ریتارگتینگ شبکه های اجتماعی)

زمانیکه تبلیغات را در شبکه های اجتماعی با توجه به سلیقه کاربران برای انها نمایش دهیم پای ریتارگتینگ شبکه ها اجتماعی به میان می آید. اما چه تفاوتی میان ریتارگتینگ در شبکه های اجتماعی با ریتارگتینگ سایت وجود دارد؟ ریتارگتینگ سایت فقط مرتبط با گام نخست که همان ذخیره کردن کوکی می باشد می شود و کاری به کانال هایی که بعدا تبلیغات را به کاربران نشان می دهند ندارد. اگر شما هم برای تبلیغات از سایت های دیگر استفاده می کنید به نحوی از ریتارگتینگ سایت استفاده کرده اید.

 ریتارگتینگ شبکه های اجتماعی

Search retargeting (ریتارگتینگ جستجو)

ریتارگتینگ جست و جو از انواع ریتارگتینگ متفاوت است. از این نوع ریتارگتینگ به منظور جذب مشتریان بیشتر استفاده می کنیم این کاربران که تبلیغات شما را مشاهده می کنند با نحوی با شما در ارتباط بوده اند ریتارگتینگ جست و جو قابلیت بالایی در جذب مشتریان جدیدی دارد که از پتانسیل بالایی برای خرید برخوردار هستند با استفاده از ریتارگتینگ می توانید اطلاعات خود را به کاربران نشان دهید و آن ها را به خرید بیشتر تحریک نمایید.

ریتارگتینگ جست و جو

در ریتارگتینگ جست و جو تبلیغات خود را به کاربرانی نشان می دهیم که قبلا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جست و جو کرده اند اما از سایت شما بازدید نکرده اند. به عنوان مثال اگر فروشگاه لباس مردانه داشته باشید تبلیغ شما برای افرادی که قبلا کلماتی مانند پیراهن آستین بلند را جست و جو کرده اند نمایش داده می شود.

Remarketing lists for search ads (تبلیغ در نتایج جست و جو با استفاده از فهرست ریتارگتینگ)

شرکت های ارائه دهنده خدمات ریتارگتینگ، انواع مختلفی از این خدمات را برای کسب و کارهای مختلف ارائه می دهند. اما استفاده از فهرست ریتارگتینگ که گوگل از آن با نام ریمارکتینگ یاد می کند، جهت تبلیغ در نتایج جست و جو مختص به google ads می باشد. در این سرویس می توانید با استفاده از فهرست ریتارگتینگی که در اختیار دارید مجددا در نتایج جست و جو به آنها دسترسی داشته باشید. در این زمان که این افراد برای جست و جو از گوگل استفاده می کنند به جای مشاهده تبلیغات بنری و تصویری تبلیغاتی را مشاهده می کنند که به صورت متنی می باشد.

از آن جهت که مباحث زیادی در خصوص این نوع ریتارگتینگ در اینترنت وجود ندارد، نسبت به سایر ریتارگتینگ ها از محبوبیت چندانی برخوردار نمی باشد اما اگر بخواهید در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار کنید می بایست اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید.

 استفاده از فهرست ریتارگتینگ برای تبلیغ در نتایج جستجو

توجه داشته باشید که ریتارگتینگ در نتایج جست و جو را با استفاده از فهرست‌های ریتارگتینگ برای تبلیغات در نتایج جستجو با یکدیگر اشتباه نگیرید زیرا این دو روش ریتارگتینگ کاملا از یکدیگر مجزا می باشند. استفاده از فهرست ریتارگتینک برای نمایش تبلیغات در نتایج جست و جو این امکان را به شما می دهد که تبلیغات متنی خود را به بازدیدکنندگان قبلی سایت خود در موتورهای جست و جو نمایش دید. در ریتارگتینگ جست و جو تبلیغات شما در معرض دید کسانی قرار می گیرد که به هیچ وجه از سایت شما بازدید نداشته اند اما برخی از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جست و جو کرده اند.

انواع ریتارگتینگ ها بر اساس نوع هدف گیری

ریتارگتینک ها بر اساس هدف گیری به دسته های زیر تقسیم می شوند:

ریتارگتینگ فهرست محور

پایه و اساس این نوع ریتارگتینک، فهرستی از مشتریان فعلی تان می باشد که فراهم کرده اید. اگر تصمیم به راه اندازی این نوع ریتارگتینگ دارید فهرست ایمیل های خود را در یک پلت فرم ریتارگتینگ وارد می نمایید در گام بعدی آن پلتفرم کاربرانی را که در فهرست شما قرار دارند را شناسایی می کند بعد از شناسایی این پلت فرم تبلیغات شما را به آنها نمایش می دهد. مهم ترین مزیت ریتارگتینگ فهرست محور، شناختی می باشد که از مخاطبان هدف خود دارید اما در دیگر روش ریتارگتینگ که به آن ریتارگتینگ پیکسل محور گفته می شود بخش اعظم کسانی که تبلیغات شما را مشاهده می کنند افراد ناشناس هستند. در روش پیکسل محور تنها شاید به دو دلیل تبلیغات را به آنها نمایش داده ایم مورد اول این است که از سایت شما بازدید داشته است و مورد دوم این است که عکس العملی را از خود نشان داده اند که حاکی از علاقه آنها به محصولی خاص می باشد.

در ریتارگتینگ فهرست محور، شما دقیقا فرد مورد نظر خود را که می خواهید تبلیغات شما را مشاهده نماید را انتخاب می نمایید بنابراین از اثر بخشی بالاتری برخوردار است. از مهم ترین معایب ریتارگتینگ فهرست محور را می توان این موضوع دانست که امکان دارد آدرس ایمیل هایی را که در پلت فرم ریتارگتینگ وارد می نمایید ممکن است با ایمیل های موجود در پلت فرم ریتارگتینگ تطابق نداشته باشد. بنابراین هیچ جای تعجب نمی باشد که فهرستی از ایمیل های مشتریان راغب leads وارد نمایید و تنها اطلاعات تعداد اندکی از آنها با پلت فرم ریتارگتینگ تطابق داشته باشد.

ریتارگتینگ فهرست محور

ریتارگتینگ پیکسل محور

ریتارگتینگ پیکسل محور، بخش اعظمی از ریتارگتینگ را به خود اختصاص می دهد. اما ریتارگتینگ پیکسل محور چیست؟ پیکسل، قطعه کدی است که در وب سایت شما قرار می گیرد. زمانیکه آن فرد به سایت شما مراجعه می نماید پیکسل یک کوکی در مرورگر وی ذخیره می کند و با استفاده از همان کوکی کاربر مورد نظر را بررسی می نماییم. بنابراین هر گاه فرد وارد سایتی شود که به آن تبلیغ داده اید، تبلیغ شما را مشاهده خواهد کرد.

 سرعت مهم ترین مزیت ریتارگتینگ پیکسل محور می باشد، به محض وارد شدن کاربر به سایت کوکی مرورگر او دریافت می شود و از همان لحظات نخست ورود با سایت فرآیند تبلیغات ریتارگتینگ آغاز می شود. فیس بوک را می توان یکی از پلت فرم های ارائه دهنده خدمات ریتارگتینگ فهرست محور دانست. 

ریتارگتینگ پیکسل فیس بوک

 

انواع تبلیغات ریتارگتینگ

انواع تبلیغات ریتارگتینگ را می توان به دو دسته ریتارگتینگ ایستا و ریتارگتینگ پویا تقسیم نمود. در ادامه به تفصیل هر کدام از این دو نوع روش می پردازیم.

ریتارگتینگ استاتیک یا ثابت (static retargeting )

در این نوع ریتارگتینگ عموما از تعداد محدودی قالب تبلیغاتی استفاده می شود. روند کار این نوع ریتارگتینگ به این صورت است که بعد از قرار گیری تبلیغات در پلتفرم ریتارگتینگ، بر اساس قوانینی که می توانید تعریف کنید در تبلیغات می توانید صفحاتی را به کاربرنشان دهید که قبلا از آن ها دیدن کرده است. این نوع تبلیغات مخصوص شرکت هایی می باشد که از نوع b2b می باشند و تعداد محصولات زیادی ندارند. b2b به این معنی است که شرکت شما محصولات و خدمات خود را به شرکت های دیگر عرضه می کند.

تبلیغات ریتارگتینگ پویا Dynamic retargeting

این نوع تبلیغات نوع خاصی از تبلیغات می باشد که با توجه فعالیت هایی که فرد انجام می دهد تبلیغ خاصی از محصولات که به علایق فرد نزدیک می باشد برای وی نشان داده می شود. ریتارگتینگ پویا تبلیغاتی را که به کاربر می تواند نشان دهد بر اساس محوریت یک یا چند محصول می تواند باشد. این نوع ریتارگتینگ بر خلاف ریتارگتینگ ایستا برای هر فردی متفاوت می باشد.

ریتاگتینگ داینامیک به دلیل تاثیر گذاری مثبتی که دارند بیشتر مناسب فروشگاه هایی می باشد که تعداد محصولات بالایی دارند. تبلیغات ریتارگتینگ داینامیک ریسپانسیو نوعی از تبلیغات می باشد که از انواع مختلف تبلیغات مانند تبلیغات متنی، تصویری و native استفاده می کند و به دلیل ریسپانسیو بودن در هر اندازه ای تطابق می یاید.

در هنگام ساخت این نوع تبلیغ ها باید توجه داشته باشید که مواردی مانند لوگو، تصویر، توضیح و عناوین مرتبط را درسیستم وارد می نمایید و سفارشی سازی تبلیغ نیز بر عهده سیستم گذاشته می شود.

در تصویر زیر می توانید تفاوت دو سیستم ریتارگتینگ پویا و ایستا را مشاهده نمایید.

تفاوت ریتارگتینک ایستا و پویا

نحوه راه اندازی کمپین ریتارگتینگ

برای استفاده از ریتارگتینگ نیازمند پنل های ریتارگتینگ می باشید که توسط شرکت های ارائه دهنده ریتارگتینگ ارائه می شوند. نحوه کار راه اندازی کمپین ریتارگتینگ در پلت فرم google ads به صورت زیر می باشد. سایر پلت فرم های تبلیغات ریتارگتینگ نیز از همین سیستم پیروی می کند.

تمام صفحات سایت خود را با کد ریتارگتینگ تگ کنید

برای استفاده از ریتارگتینگ با کد یا پیکسلی که شرکت ارائه دهنده ریتارگتینگ را به شما ارائه می دهد در تک تک صفحات وارد نمایید. اگر با کد نویسی آشنایی داشته باشید این کار را می توانید به راحتی انجام دهید اما اگر به برنامه نویسی آشنایی کاملی ندارید توصیه می کنم این کار توسط نیروهای توسعه هنده سایت یا برنامه شما انجام شود. اما آن کدی که در سایت یا برنامه قرار می گیرد چه کارهایی را می تواند انجام دهد؟ 

این کد قادر است تا کارهای زیر را انجام دهد:

  • اطلاعات کلیک بر روی تبلیغی که بازدید کننده را به سایت شما هدایت کرده است ثبت نماید.
  • اطلاعات بازدیدکننده های وب سایت شما را جمع آوری کند تا آنها را به یک فهرست ریتارگتینگ در پلت فرم ریتارگتینگ وارد نماید. از نمونه این پلت فرم ها می توان به doodle ads, facebook ads اشاره کرد.

 از بازدید کنندگان سایت خود فهرست های ریتارگتینگ دقیقی بسازید

تفاوت بین ریتارگتینگ و ریمارکتینگ: در این بخش منظور از فهرست مجموعه ای از کاربران و بازدیدکنندگان سایت و اپ شما می باشند. زمان تهیه فهرست کنترل کاملی بر افرادی خواهید داشت که تصمیم دارید به فهرست اضافه نمایید علاوه بر آن نیز می توانید قوانینی را برای مدت عضویت آن کاربر در آن فهرست تعیین نمایید.

 بر اساس تنظیماتی که انجام داده اید هر کاربر بعد از بازدید از سایت شما در گروه خاصی دسته بندی می شود. با توجه به گروهی که در آن قرار می گیرد دفعه بعدی که در اینترنت وبگردی نماید با توجه به آن گروه، تبلیغات مختص به آن گروه را دریافت خواهد کرد.

گوگل ادز خود پیشنهاد می دهد که گروه هایی شامل این موارد بسازید: بازدید کنندگان صفحه اصلی، بازدیدکنندگان دسته بندی محصولات، بازدیدکنندگان محصول و در اخر بازدیدکنندگانی که خرید خود را تکمیل نکرده اند علاوه بر این گروهی نیز می توانید برای افرادی داشته باشید که در گذشته خرید داشته اند.

بنابراین با توجه به گروه بندی هر گروه حاوی افرادی است که عمل خاصی را در وب سایت شما انجام داده اند به عنوان مثال بازدیدکنندگان صفحه اصلی آن دسته از بازدیدکنندگان می باشند که بعد از مشاهده صفحه اصلی سایت، از سایت شما خارج شده اند.

توجه داشته باشید زمانی که می خواهید اقدام به گروه بندی بازدید کنندگان سایت خود نمایید تعداد انها از 10 گروه بیشتر نشود. تعداد بیشتر از 10 گروه به معنی زیاده روی در ساخت تعداد گروه ها می باشد و کارها را پیچیده تر می کند.

برای هر گروه ریتارگتینگ خود پیام مناسب تنظیم نمایید

تبلیغات ریتارگتینگ این قابلیت را دارد که بر خلاف تبلیغات تلویزیونی عمل کند در تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی تمام افراد با هر سلیقه ای یک پیام واحد را دریافت می کنند اما در ریتارگتنینگ می توانید برای هر گروه خاص پیام مشخصی را ارسال نمایید. به عنوان مثال اگر کسی از مجموعه لباس های زمستانه در سایت شما بازدید کرده باشد می توانید پیام های تخفیف لباس زمستانه را از طریق ریتارگتینگ برای آنها ارسال نمایید.

استفاده از تبلیغات بنری موثر و مفید

برای افزایش میزان کارائی کمپین های تبلیغاتی خود موارد زیر را دنبال نمایید:

  • سعی نمایید از تبلیغات بنری ریسپانسیو استفاده نمایید این بنرها در سایزهای مختلف صفحه نمایش سازگار می باشد.
  • سعی کنید هم از تبلیغات متنی و هم از تبلیغات تصویری استفاده نمایید. چنانچه پلت فرم تبلیغات ریتارگتینگ این امکان را به شما می دهد سه سایز در بنر را انتخاب نمایید. بهترین سایزهای انتخاب بنر شامل اندازه های 300 در 250، 728 در 90 و 160 در 600 می باشد.

تنظیمات اختصاصی ریتارگتینگ

پلت فرم های مختلف، تنظیمات اختصاصی مختلفی را به کاربران خود ارائه می دهند. این تنظیماتی که در ادامه این مطلب گفته می شود مرتبط با پلت فرم google ads و قسمت Optimize settings می باشد

  • زبان: با انتخاب زبان، تبلیغات شما به زبان انتخاب شده برای کاربر نمایش داده می شود
  • انتخاب مکان: با انتخاب هر شهر و منطقه جغرافیایی کاربرانی که در آن منطقه هستند تبلیغات شما را مشاهده می نمایند
  • ویژگی جمعیتی: در این بخش این قابلیت را دارید که گروه سنی خاص و افرادی را که متناسب با محصولات شما نمی باشند را مستثنی نمایید.
  • تناوب نمایش تبلیغ: در این بخش گوگل ادز تعداد دفعات نمایش تبلیغ به هر مخاطب را مدیریت می کند اما در پنل های دیگر نیز می توانید به صورت دستی این محدودیت را اعمال نمایید.
  • سایت ها و اپ های استثنا: در این قسمت می توانید سایت ها و برنامه هایی را که نمی خواهید تبلیغات شما در آنها نمایش داده شود را مشخص نمایید. برخی از سایت ها هستند که بعد از گزارشگیری به این نتیجه می رسید که سودی برای شما ندارند بنابراین باید آدرس این سایت ها را از لیست نمایش دهنده های تبلیغات خود حذف نمایید.
  • نوع دستگاه : امکانی که پنل گوگل ادز به شما می دهد این است می توانید نوع دستگاهی را که می خواهید تبلیغ شما در آن نمایش داده شود را مشخص نمایید.
امتیازی ثبت نشده است.