با ما در ارتباط باشید: 0314566
آموزش ساخت سایت در سرویس سایتهای گوگل google sites

گوگل به عنوان بزرگترین شرکت و دارنده محبوب ترین موتور جست و جو در جهان دارای خدمات متنوعی می باشد. sites نیز یکی از سیستم های گوگل می باشد که به شما این امکان را می دهد تا اقدام به ساخت رایگان سایت در سرویس سایتهای گوگل (google sites) نمایید. با استفاده از سرویس google sites شما می توانید تنها با چند کلیک ساده و به صورت تصویری اقدام به ساخت یک وب سایت پویا و تعاملی رایگان نمایید.

برنامه ساخت سایت در گوگل

اگر اطلاعاتی راجع به زبان های برنامه نویسی و حتی html , css ندارید جای نگرانی نیست با استفاده از برنامه ساخت سایت در گوگل نیازی به دانش برنامه نویسی نخواهید داشت. در این مطلب تصمیم داریم اقدام به آموزش تصویری ساخت سایت در گوگل، در آموزش ساخت سایت در سرویس سایتهای گوگل google sites هر آنچه لارم باشد در این خصوص بدانید برای شما بیان می شود.

ساخت سایت با سرویس Google site

نوع ویرایشگری در سرویس sites استفاده می شود WYSIWYG می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید محتوا را ویرایش و اضافه نمایید. رابط کاربری این نوع ویرایشگر بسیار شبیه به رابط کاربری سایر ویرایشگر ها می باشد بنابراین به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید به صورت تصویری و دستی اقدام به طراحی صفحات سایت خود در گوگل نمایید بنابراین هنگام استفاده از این ابزار نیازی به دانش HTML/CSS نخواهید داشت. کسانی که درک درست و صحیحی از HTML/CSS دارند می توانند خود کدهای این قسمت را وارد نمایند. بنابراین ویرایشگر استفاده شده در این ابزار بسیار منعطف می باشد.

آموزش ساخت سایت در گوگل سایت

 Google Sites یکی از سرویس ها و خدمات گوگل می باشد بنابراین هنگام استفاده از این ابزار می بایست در اکانت گوگل خود وارد شوید. اگر اکانت گوگل دارید که می توانید در آن لاگین شوید در غیر اینصورت باید اقدام به ساخت یک اکانت گوگل نمایید. بعد از آنکه اکانت جیمیل (اکانت گوگل ) خود را ساختید برای استفاده از سرویس ساخت سایت در سرویس سایتهای گوگل google sites وارد سایت Google Sites شوید و اقدام به ساخت اکانت مورد نظر خود نمایید. 

آموزش تصویری ساخت سایت در گوگل

اگر علاقه مند به آموزش ساخت سایت در گوگل سایت می باشید با ما همراه باشید. پونه مدیا هر آنچه را که برای ساخت سایت در گوگل سایت نیاز داشته باشید برای شما بیان می نماید.

نام و آدرس سایت خود را در گوگل سایت وارد نمایید

برای اینکار می بایست بر روی آیکون Create که در تصویر زیر نشان داده شده کلیک کنید، تا صفحه ساخت سایت گوگل سایت برای شما باز شود.

ساخت سایت با گوگل سایت

در این مرحله تصویری همانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد که می بایست نام سایت مورد نظر خود را وارد نماید.

نام سایت خود را وارد کنید

انتخاب قالب و رنگ زمینه سایت گوگل سایت

در این مرحله نوبت آن است که قالب و رنگ زمینه مورد نظر خود را برای سایت انتخاب نمایید.

sites، برای انتخاب قالب سایت دارای خدمات منحصر به فردی می باشد. در این قسمت کسانیکه دانش برنامه نویسی ندارند می توانند از قالب های آماده استفاده نمایند. در منوی سمت راست یکی از شش قالبی که برای شما گذاشته شده را انتخاب کنید. 

قالب خود را انتخاب کنید

شما میتوانید قالب های مختلف را در هر قسمت اضافه کنید و قسمت هایی را که نیاز ندارید حذف کرده یا آنها را جا به جا کنید. بعد از انتخاب قالب نوبت به انتخاب تم می رسد. برای اینکار روی گزینه theme کلیک کنید و یکی از تم های موجود را انتخاب کنید.

یک تم برای سایت خود انتخاب کنید

 

صفحات خود را در گوگل سایت بسازید

 برای ساخت صفحه تنها کافی است بر روی page کلیک کنید و سپس "+" را انتخاب کنید.

صفحات سایت را بسازید

این کار را می بایست برای تمام صفحات مورد نظر خود انجام دهید. بعد از این مرحله می توانید نام و قالب مورد نظر آن را انتخاب نمود و یا از قالب پیش فرض استفاده نمایید.

ساخت صفحه در گوگل سایتس

 

همانطور که صفحات وب بیشتری ایجاد می کنید ، عناوین و متن اصلی را در بخش کلیک برای ویرایش متن (Click to edit text) اضافه کنید ، سپس روی "+" کلیک کنید. با این کار منویی ظاهر می شود که به شما امکان می دهد رسانه را بارگذاری کنید - تصویری از داخل کامپیوتر یا Google Drive ، ویدیویی از YouTube یا تصویر Google Maps.

درج محتوا در برنامه ساخت سایت در گوگل

گام بعدی بعد از ساخت صفحه درج محتوا در سایت می باشد. برای اضافه کردن محتوا آپشن های مختلفی دارید از جمله محتوای متنی، تصویر و .... هر محتوایی را که به سایت خود اضافه کنید ، می توانید با کشیدن و رها کردن ، آن را در سایت جا به جا کنید. همچنین می توانید عناصر محتوا را به سادگی و با کلیک و کشیدن روی لبه ها ، تغییر اندازه دهید.

محتوای سایت را وارد کنید

مدیریت سایت گوگل سایت

قبل از انتشار وب سایت جدید ، بهتر است تنظیمات سایت خود را پیکربندی کنید. بر روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا سبک منوی پیمایش را اصلاح کرده و در صورت داشتن لوگو، آن را اضافه کنید. همچنین می توانید سایت خود را به Google Analytics متصل کنید تا بتوانید میزان ترافیکی را که دریافت می کنید ردیابی کنید.

مدیریت سایت گوگل سایت

کنترل دسترسی های ساخت ساخته شده در گوگل سایت

به طور پیش فرض ، سایت تازه منتشر شده شما برای همه قابل دسترسی خواهد بود. اما ، شما همچنین می توانید دسترسی به وب سایت خود را فقط به افراد خاص یا کسانی که دارای لینک مستقیم هستند محدود کنید. برای دعوت از افراد خاص برای مشاهده سایت خود ، روی نماد اشتراک گذاری کلیک کنید و ایمیل ها را در کادر با عنوان افزودن افراد و گروه ها وارد کنید.

به اشتراک گذاری با افراد خاص

پیگیری و برگرداندن تغییرات 

اگر می خواهید به مرور زمان در وب سایت خود تغییراتی ایجاد کنید. Google Sites تغییراتی را که ایجاد می کنید به طور خودکار ردیابی می کند تا در صورت لزوم در هر زمان بتوانید آنها را بارگذاری کنید.

برای دیدن همه نسخه های گذشته وب سایت خود ، روی سه نقطه کلیک کنید و تاریخچه نسخه را انتخاب کنید. برای لغو تغییرات اخیر و بازیابی نسخه قدیمی وب سایت خود ، نسخه مورد نظر را انتخاب کرده و روی بازیابی این نسخه کلیک کنید.

پیگیری و برگرداندن تغییرات

ساخت سایت رایگان با پسوند com در گوگل

گوگل سایت یکی از سرویس های رایگان گوگل برای ساخت سایت می باشد که در مطلب اموزش ساخت سایت در گوگل سایت سعی شد نحوه ساخت یک سایت در این ابزار به صورت تصویری آموزش داده شود، بنابراین دیگر ساخت سایت رایگان با پسوند com در گوگل یک رویا نیست.

5 از 5
2 سال قبل
نظر
چرا گوگل سایت چند وقته قطه
نمایش بیشتر
1 از 1 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
خوب بود خیلی
نمایش بیشتر
9 از 11 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
خیلی خوب بود ممنون. ولی دقیقا هنوز کار میکنه یا نه!!؟؟؟؟
نمایش بیشتر
6 از 6 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام
ممنون از مطالبتون
نمایش بیشتر
4 از 4 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
شما قبل از ساختن و شروع بکار با جیمیلتون آن رو بروز رسانی کنید که معمولا حود برنامه از شما سوال میکنه
نمایش بیشتر
2 از 4 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
یعنی پول نمیخواد ؟
نمایش بیشتر
6 از 9 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
من وقتی میخوام از سایت ساز گوگل استفاده کنم ارور آپدیت بهم میده مشکل کجاست؟
نمایش بیشتر
3 از 4 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
گوگل سایت ایرانو فیلتر کرده میشه وب ساخت؟
نمایش بیشتر
7 از 8 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
خیلی خوب بود
نمایش بیشتر
2 از 6 نفر این نظر را مفید دانسته اند