با ما در ارتباط باشید: 0314566
جمع آوری ایمیلهای بازار هدف با لینکدین

لینکدین یک مکان عالی برای جمع آوری مشتریان جدید است، اما اگر بخواهید جهت تبلیغات و معرفی برند خود به تمام افراد مورد نظر به ترتیب درخواست دوستی و پیام ارسال نمایید پروسه ای بسیار سخت و طاقت فرسا را شروع کرده اید. دلیل این امر این است که شما به راحتی نمی توانید افراد را مجبور نمایید تا درخواست شما را پذیرش نموده یا به پیام های شما پاسخ دهند.

چرا جمع آوری ایمیل با لینکدین اهمیت دارد؟

لینکدین با 250 میلیون کاربر فعال، یکی از بزرگترین منابع داده مرتبط با کسب و کار، در جهان است. هر کسب و کاری نیز برای ارائه محصول و خدمات خود تلاش کرده است با توجه به توان خود به شکلی از لینکدین استفاده کند تا کالا و خدمات خود را معرفی نماید. علاوه بر آن لینکدین یک ابزار b2b است که در آن تعداد زیادی مشتریان علاقه مند leeds برای هر کسب و کاری وجود دارد. اهمیت لینکدین از این جهت است که بسیاری از افراد از مدیر عامل شرکت گرفته تا منشی شرکت، دارای یک اکانت در لینکدین می باشند. بنابراین لینکدین را می توان یکی از پلت فرم های جذاب در پیدا کردن مشتریان و چشم اندازهای جدید بشمار آورد.

به شخصه اغلب موارد 1 الی 3 هفته بعد از ارسال درخواست و پیام در لینکدین منتظر هستم تا جوابی را در پاسخ به اقدام انجام شده برای من ارسال نمایند. از تعداد زیادی درخواست ارسال شده تنها شمار محدودی از آنها قبول می کردند. دلیل این امر هم این است که افراد به دلیل مشغله های کاری زمان زیادی را برای ماندن در شبکه اجتماعی LinkedIn صرف نمی کنند و بیشتر اوقات در حال ارسال و پاسخ دادن به ایمیل های خود می باشند.

بنابراین بهترین و راحت ترین راه برای ارتباط با افراد می تواند ارسال ایمیل باشد. در این مطلب نیز نحوه جمع‌آوری ایمیل‌های بازار هدف با لینکدین را شرح خوهیم داد. آنچه شما در این مطلب می خوانید نحوه استخراج ایمیل های شرکتی و شخصی از لینکدین و سایت ها می باشد.

مراحل جمع آوری ایمیل شرکتی در لینکدین

قبل از شروع بهتر است با اصطلاحات استفاده شده دراین مطلب بیشتر آشنا شوید.

  • username : نام کاربری
  • email domain : آدرس دامنه ایمیل
  • email pattern : الگوی ایمیل

برای شرح سه اصطلاح بالا فرض کنید که یک آدرس ایمیل به آدرس ehsan.amidi{at}poonehmedia.com دارید سه پارامتر بالا به ترتیب شامل موارد زیر می باشند:

  • username : ehsan.amidi
  • email domain : poonehmedia.com
  • email pattern : نام.نام خانوادگی

بدون شک برای بدست آوردن آدرس های ایمیل به هر سه پارامتر بالا نیاز خواهید داشت. اما این پارامترها را چگونه بدست آوریم؟ آیا روش های خاصی برای استخراج این سه قسمت وجود دارد؟ آیا ابزارهایی هستند که فرآیند کار را بر شما راحت تر نماید؟

 با استفاده از این سه مرحله می توانید ایمیل های شرکتی را از لینکدین استخراج نمایید:

  •  آدرس وب سایت شرکت افراد را پیدا نمایید.
  • الگوی مورد استفاده برای ساخت آدرس ایمیل های شرکت را پیدا نمایید
  • الگوهای خود را تست کنید تا نهایتا با اطمینان به الگوی درست برسید.

1- پیدا نمودن آدرس وب سایت شرکت

بعد از اطمینان از عمومی بودن پروفایل فرد، اولین گام به دست آوردن آدرس سایت شرکت می باشد. پیدا کردن آدرس سایت شرکت از آن جهت اهمیت دارد که بیشتر شرکت ها آدرس ایمیلی یکسان با آدرس سایت خود دارند. برای مشاهده آدرس سایت تنها کافی است در پروفایل LinkedIn شخص مورد نظر روی نام شرکتی که شخص در آن کار می کند کلیک می نمایید. اگر فرد در چندین شرکت سابقه فعالیت داشته باشد، بر روی شرکتی کلیک نمایید که می خواهید ایمیل  آن را استخراج نمایید. در تصویر زیر می توانید درقسمت پروفایل، آدرس شرکتی را که خود در آن فعالیت می کنم مشاهده نمایید.

نام شرکتی که فرد در آن کار می کند.

بعد از کلیک بر روی نام شرکت به صفحه شرکت در لینکدین منتقل خواهید شد. در این مرحله برروی قسمت “Visit website” کلیک کنید تا وارد وبسایت شوید. مراحل را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

دکمه مشاهده سایت در پروفایل شرکتی لینکدین

2- الگوی ساخت ایمیل شرکت چگونه است؟

هر شرکت برای ساخت ایمیل پرسنل خود از الگو خاصی پیروی می کند. به عنوان مثال پونه مدیا برای ساخت ایمیل پرسنل خود از نام و نام خانوادگی پرسنل استفاده کرده است، که با استفاده از "." آنها را به هم چسبانده است.

رایج ترین الگوهای ساخت ایمیل در جهان شامل موارد زیر است:

  •  نام.نام خانوادگی مانند ehsan.amidi{at}poonehmedia.com
  • نام مانند ehsan{at}poonehmedia.com
  • نام و حرف اول نام خانوادگی مانند ehsan.a{at}poonehmedia.co

 الگوهای ساخت ایمیل لزوما به این سه دسته محدود نمی شوند و ممکن است 10ها الگوی ساخت ایمیل نیز وجود داشته باشد. راحت ترین کار برای پیدا کردن الگوی ساخت ایمیل های یک شرکت می تواند استفاده از توان موتورهای جست و جو باشد. توجه داشته باشید انتخاب موتور جست و جوی گوگل برای اینکار مفید نخواهد بود.

برای اینکار من از موتور جست و جوگر DuckDuckGo استفاده می نمایم. این موتور جست و جو بعد از گوگل بهترین موتور جست و جو در جهان است. به دلیل عدم نمایش ایمیل افراد در نتایج جست و جو گوگل از این موتور جست و جو استفاده می کنیم.

به سایت DuckDuckGo به آدرس https://duckduckgo.com مراجعه کرده و دو قسمت آخر آدرس ایمیل شرکتی را که در مرحله قبل پیدا نموده اید وارد نمایید به این صورت که عبارت “https://” را پاک کرده باشید و به جای www نیز علامت @ را بگذارید توجه داشته باشید که تمام عبارت باید داخل یک جفت کوتیشن وارد شود. به عنوان مثال عبارتی که وارد می کنید باید به صورت "poonehmedia.com@" باشد.

به عنوان مثال اگر دنبال ایمیل فردی می باشید که در شرکتی کار می کند که آدرس سایت آن شرکت “https://www.ey.com“ می باشد. می بایست عبارت “@ey.com” را در این موتور، جست و جو کنید.

DuckDuckGo صفجه نتایج جست و جو

علاوه بر آن در این مرحله می توانید با تغییر متن در باکس جست و جو نوع های دیگری از جست و جو را داشته باشید به عنوان مثال آدرس وب سایت شرکت را وارد نمایید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نماید الگوی نام.نام خانوادگی برای ساخت ایمیل های این شرکت استفاده می شود.

توجه: بعد از سرچ کردن در این موتور جست و جو برای راحت تر پیداکردن ایمیل های موجود در صفحه تنها کافی است دکمه های ctrl+f را وارد نموده و قسمت دوم ایمیل را وارد کنید با این کار همانند تصویر بالا،  قسمت جست و جو شده زرد رنگ می شود این کار فرآیند پیدا کردن ایمیل ها را در هر صفحه سریعتر می کند.

این صفحه اول نتایج جست و جو می باشد چندین صفحه را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که تمام ایمیل ها بر اساس یک استراکچر ساخته شده اند یا خیر؟ در قسمت زیر برخی دیگر از الگوهایی که توسط این شرکت استفاده می شود به شرح زیر می باشد:

  • نام و نام خانوادگی
  • نام. حرف اول نام خانوادگی
  • حرف اول نام.نام خانوادگی
  • نام خانوادگی.حرف اول نام

3- تست کردن الگوهای ایمیلی برای به دست ایمیل های صحیح

با توجه به اینکه الان چندین الگو برای ساخت ایمیل در دسترس دارید باید بدانید که کدام یک از موارد مناسب تر هستند در این قسمت باید از ابزارهای تست ایمیل استفاده نمایید. برخی از این ابزارها رایگان می باشند که به راحتی می توانید درک کنید که کدام ساختارایمیل ها درست هستند.

برای اینکار به سایت www.mailtester.com مراجعه نمایید. این ابزار یکی از قدیمی ترین ابزارها در این حوزه می باشد. با مراجعه به این سایت تصویری همانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

سایت تست آدرس ایمیل

در این مرحله یکی از الگوهای ایمیلی را که در مرحله قبلی به دست آوردید را تایپ نمایید و روی دکمه بررسی کلیک نمایید. اگر خوش شانس باشید و آدرس ایمیل درست باشد پیامی را مشاهده خواهید کرد که در تصویر زیر مشخص شده است.

اعتبارسنجی آدرس ایمیل

اگر به جای پیام بالا در خط آخر پیام قرمز رنگی را مشاهده کردید به این معنی است که ایمیل وجود ندارد و الگو اشتباه است در چنین شرایطی آدرس جدید را وارد نمایید.

ادرس ایمیل اشتباه

اگر آدرس ایمیل درست پیاده نکردیم چه کنیم؟

بدون شک با تمرین در طول زمان توانایی بهتری برای پیداکردن آدرس ایمیل ها پیدا می نمایید. اگر آدرس ایمیل مورد نظر خود را پیدا نموده اید تبریک می گویم. اگر نتوانستید آدرس ایمیل های صحیحی را استخراج نمایید ممکن است ایمیل ها بر اساس الگوی دیگری ساخته شده باشند و یا راهی را که برای این روش انتخاب کرده اید روش درستی نباشد. برای این موضوع باید سایر روش ها و تکنیک ها را نیز مورد استفاده قرار دهید.

  • برخی از افراد از نام خود برای نام کاربری استفاده می کنند مانند این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • برخی افراد ممکن است حرف اول نام خود را در وسط نام کاربری ایمیل استفاده کنند ماننداین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • گاهی اوقات نیز ممکن است فرد این شرکت را رها کرده باشد ولی آدرس ایمیل پروفایل لینکدین خود را عوض نکرده باشد
  • برخی از شرکت ها ممکن است آدرس ایمیل، دامنه مخصوص به آن کشور را داشته باشند مانند @uk.ey.com
  • گاهی اوقات نیز ممکن است ایمیلی را که می خواهید تایید کنید از سمت سرور پاسخی دریافت نشود.

 نحوه پیدا کردن آدرس ایمیل شخصی در کمتراز 60 ثانیه

برای اینکار لازم است از برنامه eGrabber eMail-Prospector استفاده نمایید روند قبلی، یک فرآیند دستی و کاملا خسته کننده بود. بنابراین در سال 2009 ابزاری برای این منظور معرفی گردید که به صورت خودکار اقدام به استخراج ایمیل کاربران لینکدین با توجه به نام آنها و نام شرکت می پرداخت. با استفاده از این ابزار نیز تمام این کارها را می توانید به صورت اتوماتیک انجام دهید.

برای استفاده از این برنامه تنها کافی است نام و اسم شرکت را به برنامه بدهید و بر روی دکمه find کلیک نمایید. با زدن این دکمه تمام کارهای سخت توسط این برنامه انجام می شود و تعدادی ایمیل را در زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد.

این برنامه از 100 الگوی ساختاری برای پیدا کردن ایمیل ها استفاده می نماید و به جای اینکه وقت خود را بر روی مسائل بی اهمیت (پیدا کردن آدرس ایمیل) بگذارید می توانید در این زمان بهترین کارها را انجام دهید. 

 پروفایل لینکدین

مراحل کار با نرم افزار به صورت زیر می باشد:

  • نام و نام خانوادگی و نام شرکت را در قسمت های مربوطه وارد نمایید.
  • بر روی دکمه find کلیک نمایید

محیط برنامه eGrabber eMail Prospectorبا استفاده از برنامه eMail-Prospector می توانید ایمیل شرکتی فرد مورد نظر خود را در کوتاهترین زمان ممکن مشاهده نمایید.

ایمیل پیدا شده به وسیله eGrabber eMail ProspectoreMail-Prospector برای پیدا کردن ایمیل هایی که آدرس آن را نمی دانید کارائی بالایی دارد. به راحتی می توانید آدرس ایمیل ها را پیدا نموده و با آنها ارتباط برقرار نمایید.

جمع آوری ایمیلهای بازار هدف با لینکدین به صورت دستی

راه های زیادی برای استخراج آدرس ایمیل افراد در لینکدین به صوت دستی وجود دارد. در این قسمت نیز یکی دیگر از روش هایی را که به صورت دستی می توانید اقدام به استخراج ایمیل نمایید معرفی می کنیم.

1- بررسی اطللاعات تماس

اگر فرد جزء دوستان شما در لینکدین می باشد به راحتی می توانید به پروفایل شخص مراجعه کرده و با مشاهده اطلاعات “contact info” اطلاعات تماس با وی را مشاهده نمایید.

مشاهده اطلاعات مخاطب در لینکدین

 با کلیک کردن بر روی این گزینه برخی اطلاعات مانند ایمیل، تلفن، اکانت توییتر و .... را می توانید مشاهده نمایید در تصویر زیر نیز می توانید برخی از این اطلاعات را مشاهده نمایید.

اطلاعات ارتباطی موجود در لینکدین

بیشتر افراد عمدتا این اطلاعات را تکمیل می نمایند زیرا این اطلاعات جزء اطلاعات کاری می باشد و تعارضی با حریم خصوصی آنها ندارد و بیشتر افراد این اطلاعات را با دیگران به اشتراک می گذارند. زمانیکه با فرد در رابطه دوستی باشید کار بارای شما راحت تر است و میتوانید اطلاعات موجود در تصویر بالا را مشاهده نمایید اما با افرادی که در جزء دوستان ما در این شبکه نمی باشند چکار کنیم؟؟

در لینکدین حتی اگر افراد نیز در ارتباط با شما نباشند می توانید برخی از اطلاعات را به صورت محدود مشاهده نمایید هر چند که این اطلاعات محدود هستند اما اگر از این اطلاعات محدود به بهترین شکل استفاده نمایید می توانید آدرس ایمیل مورد نظر خود را پیدا نمایید. در ادامه این مطلب نیز با نحوه استفاده از این اطلاعات محدود بیشتر آشنا می شوید.

توجه نمایید برخی از افراد از id ایمیل خود در پروفایل و اطلاعات بیوگرافی خود استفاده می نمایند. برای استخراج این چنین ایمیل هایی که در پروفایل افراد وجود دارد می توانید از برخی پلاگین های کروم مانند email extractor استفاده نمایید.

استفاده از این روش برای زمانی که به تعداد زیادی ایمیل نیاز دارید یک روش مبهم و غیر ممکن می باشد. وقتی دنبال ایمیل های جدید هستید تصور نمایید که برخی از افراد این اطلاعات را در پروفایل خود قرار داده اند هر چند که تعداد آنها محدود باشد.

اما اگر این روش کار نکرد به دنبال روش بعدی خواهیم رفت.

2- AeroLeads + LinkedIn

AeroLeads یکی از معروفترین و محبوبترین رهبران توسعه نرم افزار در اینترنت می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید به صورت دقیق به اطلاعات کاربران مانند نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات دسترسی داشته باشید. از مهمترین مزایای استخراج ایمیل با استفاده از ابزار AeroLeads این می باشد که با برخی از بهترین نرم افزارهای CRM مانند Salesforce, HubSpot, Zapier قابلیت ادغام دارد و همچنین می توانید به صورت رایگان به ارزیابی ایمیل ها بپردازید.

در هنگام استفاده از این برنامه مخاطب خود را می توانید به راحتی از طریق لینکدین و برخی از لیست ها به سایت اضافه نمایید. با کلیک بر روی لینک START FREE TRIALS می توانید به صورت رایگان به مدت چند روز از این برنامه استفاده نمایید.

AeroLeads برنامه

زمانی که در این سایت ثبت نام کنید به راحتی می توانید از تمام امکانات برنامه، به صروت رایگان برای زمان محدود استفاده نمایید. از مزایای پنل تجاری این برنامه این مسئله است که می توانید اطلاعات ایمیل افراد از لینکدین، AngelList, GitHub استخراج نمایید.

 استخراج کننده ایمیل چیست؟

استخراج کننده های ایمیل یا همان Email Extractor نوعی برنامه یا نرم افزار می باشند که آدرس ایمیل ها را پیدا می نماید و آنها را در یک لیست ذخیره می کند در لیست به دست آمده در هر خط  یک ایمیل مشاهده می کنید. این لیست شامل صدها آدرس ایمیل است که برخی از آنها نیز ممکن است تکراری باشند.

5 تا از بهترین برنامه های استخراج ایمیل برای گوگل کروم

 EmailDrop

EmailDrop یک ابزار کارآمد برای استخراج ایمیل است. این برنامه بر روی مرورگر کروم شما نصب می شود و زمانیکه که از صفحات سایت ها و برخی شبکه های اجتماعی دیدن نمایید ایمیل ها را استخراح کرده و در یک فایل ذخیره می کند.

نحوه کار EmailDrop (پلاگین کروم) به این صورت است که تمام ایمیل های موجود در صفحه را تشخیص داده، استخراج کرده و با یک پیام که به صورت popup می باشد این اطلاعات را به شما نمایش می دهد که به راحتی این ایمیل ها را می توانید در یک فایل text مشاهده نمایید.

با استفاده از ابزار EmailDrop شما دیگر نگرانی برای استخراج ایمیل های موجود در یک صفحه نخواهید داشت

Email Extractor

Email Extractor، دومین افزونه قدرتمند کروم برای استخراج ایمیل است. نکاتی که هنگام استفاده از این ابزار باید به آن توجه نمایید این مسئله است که این افزونه برای مقاصد بازاریابی طراحی نشده است بنابراین برای مصارف شخصی می توانید از این ابزار استفاده نمایید.

Email Extractor نیز از نظر ویژگی همانند AutoVisit و Autosave می باشد.

شما می توانید لیستی از آدرس صفحات AutoVisit را به عنوان ورودی به این برنامه بدهید تا با بازدید از آنها اقدام به استخراج ایمیل های موجود در آن صفحه نماید.

این افزونه با توجه به الگوهای شناسایی ایمیلی که، استفاده می نماید ایمیل های صحیح را از صفحاتی که شما بازدید کردید استخراج می کند، در نهایت نیز می توانید خروجی را به صورت فایل متنی یا csv دریافت نمایید. علاوه بر آن در این برنامه می توانید از میان انبوهی از آدرس ایمیل های موجود در برنامه یک آدرس ایمیل خاص را جست و جو نمایید. بنابراین این افزونه می تواند یکی از ابزارهای توامند برای استخراج ایمیل به شمار آید.

برنامه استخراج ایمیل

Email Address Extractor

Email Address Extractor، هم مانند دو افزونه دیگر برای استخراج ایمیل مورد استفاده قرار می گیرد، با این تفاوت که این ابزار مختص گوگل می باشد و تمام آدرس ایمیل های موجود در اکانت جیمیل شما را استخراج کرده و ذخیره می کند و آن را در قسمتی از گوگل درایو شما ذخیره می کند. این برنامه برای جیمیل و Google Apps کارائی دارد.

با استفاده از این ابزار می توانید تمام آدرس های ایمیل موجود در اکانت جیمیل خود را استخراج نمایید و یا اینکه بخش خاصی از این اطلاعات را استخراج نمایید. به راحتی می توانید آدرس ایمیل هایی را که برای آنها فقط پیام ارسال کرده اید و یا فقط پیام دریافت کرده اید مشاهده نمایید. از مهم ترین ویژگی های این ابزار می توان به این امر اشاره کرد که این افزونه این قابلیت را دارد که موضوع و متن پیام ها را نیز مورد بررسی قراد دهد. این ابزار تنها بر روی حساب کاربری جیمیل شما طراحی می شود و به هیچ وجه اطلاعات شما را در جای دیگر آپلود نمی کند.

Email Exporter

Email Exporter، یک برنامه ساده و آسان برای استخراج ایمیل های موجود در سایت است. خروجی ایمیل های ذخیره شده در قالب یک فایل متنی از ویژگی های این برنامه می باشد.

برای استفاده از این افزونه تنها کافی است آن را بر روی مرورگر خود نصب کنید و بعد از نصب بر روی تصویر افزوه کلیک کنید تا تمام آدرس ایمیل های موجود در آن صفحه سایت را برای شما استخراج نماید. Email Exporter علاوه بر استخراج ایمیل یکی از ابزارهای قدرتمند استخراج شماره تلفن نیز می باشد.

 افزونه Email Exporter

 

امتیازی ثبت نشده است.