با ما در ارتباط باشید: 0314566
پادکست ها به موتورجستجو ی گوگل اضافه می شوند

در روز‌های اخیر گوگل اعلام کرد که برنامه جدیدی را عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید پادکست‌ها را گوش کنید. موتور جستجوی گوگل حالا می‌تواند پادکست‌ها را با توجه به محتوای آن‌ها به کاربران ارائه داده و بهترین‌ها را پیشنهاد دهد. در آخرین به روز‌رسانی، موتور جستجوی گوگل امکانی تازه برای کاربران فراهم کرده که با استفاده از آن کاربران گوگل می‌توانند پادکست‌ها را گوش کنند و به این ترتیب است که جدید‌ترین اخبار هم در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد. مدیر عامل گوگل، سوندار پیچای (Sundar Pichai) در آخرین کنفرانس توسعه دهندگان گوگل، در این باره سخن گفت. گوگل در سال گذشته اعلام کرده بود که قرار است با استفاده از پادکست‌ها، پوشش کامل اخبار، ممکن شود. مدیر عامل گوگل در کنفراس ذکر شده درباره برخی امکانات این برنامه صحبت کرد برای مثال اینکه حالا گوگل قادر است پادکست‌ها را بر اساس نام و محتوا دسته بندی کرده و به کاربران نمایش دهد.

 پادکست‌ها به گوگل اضافه می‌شوند

 

برنامه‌های مرتبط گوگل با پوشش اخبار

 

شاید اطلاع داشته باشید که در سال گذشته گوگل برنامه نیوز ورتیکال (News vertical) را با کمک هوش مصنوعی ارتقا داد تا با استفاده از آن پوشش کامل خبری ممکن شود. یعنی امکان پوشش دادن اخبار از مدت‌ها قبل جز برنامه‌ریزی‌های گوگل بوده است. سوندار پیچای مدیر عامل گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل توضیح داد که در طول چند سال گذشته با استفاده از هوش مصنوعی موفق شده‌اند جوانب و محتوای اصلی اخبار را درک کرده و از منابع مختلف جمع آوری کنند. درست است که محتوای جمع آوری شده دارای گستردگی زیادی است ولی به کاربران این امکان را می‌دهد که در محتوای هر خبر عمیق شوند.

هر خبر دارای سیر داستانی یا story line است که امروزه گوگل نیوز (Google News) یک دید کلی از این سیر داستانی دارد و بر همان اساس محتوای خبر را درک می‌کند و تمام رخداد‌های مرتبط را پیشنهاد می‌دهد تا کاربران آن را مشاهده کنند. قرار است تا پایان سال میلادی جاری این خصوصیت به موتور جستوی گوگل هم اضافه شود.

 گوگل پادکست

 

اضافه شدن گوگل پادکست به گوگل

 

علاوه بر این‌ها مدیر عامل گوگل درباره گوگل پادکست صحبت کرد که به خاطر اخبار دیگر کمی در حاشیه ماند و زیاد به آن پرداخته نشد. به هر حال قرار است با استفاده از برنامه گوگل پادکست، پادکست‌ها فهرست بندی شوند. البته نکته قابل توجه این است که گوگل، این پادکست‌ها را نه تنها بر اساس عنوان که بر اساس محتوای پادکست‌ها شناسایی کرده و دسته بندی می‌کند و وقتی حدس بزند کاربری به موضوع پادکستی علاقه‌مند است آن را پیشنهاد می‌دهد. اگر می‌خواهید به طور کامل با گوگل پادکست آشنا شوید می‌توانید مطلب گوگل پادکست چیست را مطالعه کنید.

اضافه شدن گوگل پادکست به گوگل

 

نکات مهمی پیرامون گوگل پادکست بوجود خواهد آمد، گفتیم که گوگل حالا می‌تواند محتوای پادکست‌ها را درک کرده و بر اساس محتوا آن‌ها را فهرست بندی کند و آن‌ها را به کاربران علاقه‌مند پیشنهاد بدهد پس مشخص است که گوگل سابقه علاقه‌مندی‌های کاربران را درباره پادکست‌ها تشخیص می‌دهد و پایگاه داده‌ای از آن می‌سازد. این نکته می‌تواند فعالیت‌های تولید‌دهندگان پادکست را تحت شعاع قرار دهد. جزییات بیشتری در دسترس نیست که برای مثال بدانیم آیا گوگل مانند فیسبوک از این پایگاه داده استفاده‌هایی جهت انتشار تبلیغات و فروش به شرکت‌های دیگر، خواهد کرد یا خیر.

امتیازی ثبت نشده است.