با ما در ارتباط باشید: 0314566
ثبت وبلاگ در 1000 موتور جستجو

تا چند سال پیش، معرفی سایت به موتورهای جست‌وجو کاری بسیار وقت گیر و بعید به نظر می رسید ولی با وجود الگوریتم های جدید موتورهای جستجو مثل گوگل این کار بسیار ساده تر شده است. به جز امکانی که بعضی از موتورهای جستجو برای ثبت سایت قرار دادند، نرم افزارهای ثبت سایت و وب سایت های ثبت وبلاگ نیز ایجاد شده است.
البته قبل از هر اقدامی باید توجه کرد که اگرچه تعداد موتورهای جستجو بسیار زیاد است ولی با وجود تحریم های کاربران ایرانی گزینه های انتخاب بسیار محدود شده است. نکته قابل توجه دیگر این که اگر سایت شما یک سایت فارسی باشد، دامنه انتخاب مخاطبان فارسی زبان معمولا به چند موتور جستجوی خاص محدود می شود، بنابراین ثبت وبلاگ در همه موتورهای جستجو عاقلانه نیست.

ثبت وبلاگ در موتور جستجو

ثبت وبلاگ در موتور جستجو شامل چند مرحله است. گام اول در ثبت وبلاگ این است که در هنگام ایجاد وبلاگ یا سایت، گزینه قابلیت جستجو و شناسایی توسط موتورهای جستجو فعال شود. گام بعدی تبادل لینک با سایت های پربازدید در جهت شناخت سایت توسط موتورهای جستجو است. گام بعدی ثبت سایت در قسمت هایی است که هر موتور جستجو برای این کار ایجاد کرده است. بعد از این اقدامات باید صبر کرد تا وبلاگ توسط موتورهای جستجو شناسایی و ایندکس شود. طبق گفته گوگل تمامی صفحات وب حداکثر هر هشت روز ایندکس می شوند و صفحات جدید شناسایی می شوند. لذا انتظار می رود بعد از این زمان تمامی سایت ها توسط موتورجستجوی گوگل شناسایی و قابل دسترسی باشند. با توجه به ایجاد و رشد سریع موتورهای جستجوی ایرانی، در گام های بعدی آشنایی و ثبت سایت های ایرانی در این موتورهای جستجو ضروری به نظر می رسد.

نرم افزار ثبت سایت در موتورهای جستجو

نرم افزارهای معرفی سایت به موتورهای جستجو کاربردهای وسیعی پیدا کرده اند. گاهی اگرچه ممکن است سایت شما از نظر محتوا بسیار با کیفیت باشد ولی توسط موتور جستجو قابل دسترسی نباشد. نرم افزارهای معرفی سایت به موتور جستجو به همین دلیل ایجاد شده اند. اساس کار بعضی از نرم افزار های معرفی سایت به موتور های جستجو به این صورت است که در نقشه سایت اثر گذاشته و لینک های شما را اصلاح می کنند، اعتبار لینک های شما را بررسی می کنند و به سایت های معتبر لینک می دهند. تجربه ثابت کرده است مهمترین معیار بررسی ارزش هر صفحه، لینک های داخلی و خارجی هر سایت است. این نرم افزارها در بهبود رتبه سایت هم تاثیرگذار است و استفاده اصولی از آن ها باعث خواهد شد ضمن شناسایی و ایندکس صفحات، این سایت ها رتبه خوبی را از نظر موتورهای جستجو پیدا کنند. این نرم افزارها در ورژن های مختلف بسته به نوع سایت به بازار ارائه شده است. نحوه کار با این نرم افزارها به این صورت است که بعد از وارد کردن آدرس سایت و موضوع آن، نام نویسنده سایت ثبت و نرم افزار شروع به کار می کند. این نرم افزارها که نمونه رایگان و ایرانی آن نیز در بازار وجود دارد، همیشه قابل اتکا نیستند. به ویژه اگر این نرم افزارها قوی و به روز نباشند توسط هوش مصنوعی موجود در موتورهای جستجو شناسایی خواهد شد. بنابراین هنوز هم سئو بهترین راه است و این روش در کنار سئو می تواند رتبه بندی سایت را در دراز مدت بهبود بخشد.

نرم افزار ثبت سایت در موتورهای جستجو

ثبت سایت در 350 موتور

یکی از پرتکرارترین عنوان هایی که در تبلیغات شرکت های سئو به چشم می خورد، ثبت سایت در 350 موتور جستجو است. به این معنی که نیاز به در دسترس بودن و قابلیت مشاهده صفحات سایت در تمامی موتورهای جستجو به دغدغه ای برای نویسندگان سایت تبدیل شده است که حتی عدد 350 بیان می شود. عددی که دلیلی بر رد یا صحت آن وجود ندارد و مشخصا در واقعیت دسترسی به همه آنها پرهزینه و وقت گیر است. ولی با توجه به ثبت روز افزون تعداد سایت و محتواهای آنها، تعداد رقبا زیاد شده و این نگرانی تا حدودی قابل درک است.
یکی از روش های مفید که بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم، سئو و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوی معروف و پرکاربرد است زیرا رتبه بندی هر موتور جستجو روی دیگر موتورهای جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

معرفی سایت به 300 موتور جستجو

معرفی سایت به صورت یکباره به همه موتورهای جستجو ممکن نیست و بدون استفاده از سایت های ثبت سایت نمی شود به آن دست یافت. دسترسی به این سایت ها سخت نیست و بعضی از آنها توسط خود گوگل معرفی و پیشنهاد می شوند. این سایت ها که بنابر قدرت خود حتی تا توان معرفی سایت به 50 موتور جستجو را ممکن می سازند در دراز مدت می توانند رتبه سایت را بهبود بخشند. بعضی از این سایت ها از شما خصوصیات مهم مانند کلمات موضوع سایت، کلمات کلیدی، توضیحات و ... می خواهند.

ثبت سایت در موتور جستجوی ایرانی

نظر به ایجاد اینترانت ملی و محدود شدن فعالیت کاربران داخلی به موتورهای جستجوی ایرانی، سئوکاران به این فکر افتادند که ثبت و معرفی سایت را به موتور جست و جوی یوز که موتوری بومی و برای سرچ در داخل کشور بود، یاد بپیرند. این موتور جستجو الگوریتم های خاصی برای پیدا کردن سایت‌ها و نشن دادن آن ها به کاربران نداشت و از داده های سایت هایی مثل گوگل و بینگ استفاده می کرد. این موتور جستجو در خردادماه 1400 عملاً از کار افتاد و حالا امکان دسترسی به صفحۀ اول آن هم وجود ندارد.

submit Blog at 1000 Search Engine 10

 با از کار افتادن موتورهای جستجوی ایرانی، یکی بعد از دیگری، همراه اول دست به کار شد و از موتور جستجوی بومی خود که ذره بین نام دارد، رونمایی کرد. ذره بین ساز و کاری بسیار مشابه با گوگل دارد و به همین دلیل هر سایتی که در گوگل نمایش داده شود، در نتایج جست و جوی ذره بین هم جایگاه مشابهی را به دست می‌آورد. پس برای معرفی سایتتان به ذره بین، کافی است آن را برای دیده شدن در گوگل سئو کنید و همان دستورالعمل ها را به کار ببرید تا نتیجه را ببینید.

آموزش ثبت سایت در موتورهای جستجو

ثبت سایت در موتورهای جستجو به برنامه نویسی یا اطلاعات خاصی نیاز ندارید و معمولا این کار در تمامی موتورهای جستجویی که امکان ثبت سایت دارند مشابه است. برای ثبت سایت در هر موتور جستجو، کافی است وارد سرچ کنسول آن شوید. آدرس سایت و ایمیل خود را وارد کنید و بعد از آن تا زمانی که موتور جستجو به شما خبر دهد، منتظر بمانید. بسته به قدرت موتور جستجو این پروسه بین چند روز تا چند ماه طول خواهد کشید. همانگونه که پیش تر بیان شد روش های دیگری مانند استفاده از نرم افزارهای ثبت سایت و سایت های ثبت هم وجود دارد که استراتژی کلی آنها ایجاد ارتباط با سایت های دیگر و لینک دادن است که خود صاحبان سایت با یادگیری زبان Xml می توانند این کار را به راحتی انجام دهند.

نکات مهم در ثبت سایت در موتور جستجو

  • شناسایی و ثبت کامل و ایندکس صفحات وبلاگ به طور میانگین بین دو هفته تا سه ماه بعد از ثبت صورت خواهد گرفت.
  • برای رتبه بندی بهتر، زمانی اقدام به ثبت نمایید که حداقل 5 مطلب در سایت خود داشته باشید تا موتورجستجو بتواند سایت شما را خوب جستجو و شناسایی نماید.
  • قبل از ثبت سایت، لینک های خوبی ایجاد کرده و زمانی اقدام به ثبت سایت نمایید که سایت شما توسط سایت های خوب لینک داده شده باشد.
  • از ثبت مکرر و پشت سر هم سایت در موتورهای جستجو خودداری نمایید اگر با گذشت 10 ماه از ثبت اولیه هیچ ایندکسی صورت نگرفته بود آنگاه اقدام نمایید.

 ثبت سایت در یاندکس 

ثبت سایت در یاندکس بسیار راحت است. این موتور جستجو ملی کشور روسیه است که مانند موتورهای جستجوی دیگر امکانات زیادی مانند جستجوگر متن، تصویر، ویدئو و نقشه دارد. یاندکس از سرویس ایمیل هم بهرمند است. این موتور جستجو نیز برای رتبه بندی صفحات وب، قسمت وبمستر تولز دارد که امکان بررسی ترافیک ورودی سایت و بهبود رتبه سایت را ممکن می سازد. اگر سایت از نوع وردپرس باشد، به راحتی و با افزونه معروف سئو یعنی Yoast می توان  به یاندکس معرفی و متصل شد.

ثبت سایت در وب مستر یاندکس

ثبت سایت در وب مستر یاندکس

ثبت سایت در وب مستر یاندکس بسیار شبیه ثبت سایت در دیگر موتور های جست و جو می باشد. با ثبت سایت خود در این موتور جستجو می توانید کاربران زیادی از کشور روسیه پیدا کرده و ترافیک سایت خود را زیاد نمایید. وب مستر یاندکس برای بهبود رتبه بندی سایت، کنترل ترافیک سایت، جستجوگرهای وارد شده، کلمات جستجوی هدف و کلمات کلیدی و موارد دیگر مناسب و کاربردی است. اگر سایت شما ورد پرسی است می توانید برای معرفی آن به یاندکس مانند Bing Webmaster ثبت نمایید.

مراحل ثبت سایت در یاندکس

با ساخت اکانت در وب سایت این موتور جستجو شروع کنید. بعد از آن با ورود به سایت وردپرس خود و ورود به افزونه Yoast SEO سایت خود را ثبت کنید.
بعد از ساخت اکانت وارد وب مستر یاندکس شده و دکمه add new site را انتخاب کنید. آدرس سایت خود را وارد کنید. فقط توجه کنید که اگر از پروتکل امنیتی https در سایت خود استفاده می نمایید حتما باید در آدرس ثبت شده ذکر نمایید. بعد از آن یک کد امنیتی دریافت می کنید. مرحله دوم وارد کردن کد دریافتی از وب مستر در کنترل پنل سایت وردپرسی است.
برای این کار وارد افزونه Yoast SEO شده و این کد را وارد کنید. مجددا به وبمستر یاندکس برگردید و دکمه Check را بزنید تا جستجوگر یاندکس کد را بررسی کند.

ثبت سایت در موتور جستجوی بایدو

ثبت سایت در  موتور جستجوی بایدو نیز راحت و آسان است. موتور جستجوی ملی چین با نام بایدو بسیار معروف و شناخته شده است و درصد زیادی از جستجوهای این کشور از این طریق صورت می گیرد.
با توجه به جمعیت بالای این کشور و سهم زیاد بازار این کشور از بازار های جهانی، کاربران این کشور برای بسیاری از شرکت ها و سایت ها مهم و استراتژیک هستند. این موتور جستجو حدود ۷۵ درصد از ترافیک اینترنت چین را دارد. برای معرفی سایت خود به این موتور جستجو می توانید با ساخت اکانت یا حتی به صورت ناشناس این کار را انجام دهید.

موتور جستجوگر بایدو به کاربران زبان فارسی خدمتی را ارائه نمی کند. به همین دلیل تنها در صورتی سایت خود را به این موتور جستجو معرفی کنید که خدمات و محصولاتتان را در کشور چین و به کاربران چینی زبان ارائه می‌کنید. در غیر این صورت برای ثبت سایت در بایدو هزینه و زمان بیهوده صرف نکنید.

submit Blog at 1000 Search Engine 11

ثبت سایت در وبمستر بایدو

برای ثبت سایت در وبمستر بایدو در ابتدا باید یک اکانت در بایدو بسازید. بعد از وارد کردن اطلاعات، یک ایمیل تایید حساب به ایمیل وارد شده فرستاده می شود. بعد از دریافت این تاییدیه، وارد اکانت خود شوید. این موتور جستجو برای دو حالت دسکتاپ و موبایل تعریف شده است. سپس به قسمت وبمستر رفته و حالت خود را مشخص کنید. بعد از آن وارد قسمت استفاده از بایدو شوید و از امکانات این وب مستر برای سئو و مدیریت سایت خود استفاده نمایید. این موتور جستجو تنها به زبان چینی است و از این نظر محدودیت هایی خواهد داشت. این مطلب نحوه ثبت سایت در موتور جستجوی بایدو را آموزش داده است. نتایج این موتور جستجو با جستجوی مایکروسافت بسیار شبیه است و این امر می تواند ناشی از استفاده این موتور جستجو در هنگام جستجوهای انگلیسی باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
سئو وبلاگ

اضافه کردن سایت در بایدو

اضافه کردن سایت در بایدو با وارد شدن در به وب مستر شروع می شود. ابتدا وارد قسمت مدیریت سایت شوید. گزینه اضافه کردن سایت را انتخاب نموده و آدرس سایت خود را وارد کنید. این آدرس باید دقیق باشد و حتی داشتن یا نداشتن www از نظر موتور جستجو متفاوت است. پس از این مرحله وارد صفحه دیگری خواهید شد تا صحت سایت چک شود.
وب مستر موتور جستجوی بایدو به طور خودکار سایت های شما را به قسمت مدیریت اضافه می کند. این سایت ها در هر زمان قابلیت حذف دارند. مدیریت لیست، تمام سایت های ثبت شده شما را نشان خواهد داد. وب مستر بایدو ویژگی خاصی دارد که کد احراز هویت برای هر سایت با کد سایت دیگر متفاوت خواهد بود.

نتیجه گیری

برای نمایش وب سایت شما در موتور های جستجویی همچون گوگل، یاندکس و بایدو لازم است سایت خود را در این موتور های جستجو ثبت کنید. آموزش ثبت سایت در این موتور های جستجو بصورت کامل توضیح داده شده است. در صورتی که در این زمینه به مشاوره نیاز دارید می توانید با متخصصین پونه مدیا در ارتباط باشید.

5 از 5
1 سال قبل
نظر
چگونه باید وبلاگ به مرورگر ذربین یا بقیه مرورگرهای داخلی معرفی کنیم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
سلام ممنون از مطالب خوب و مفیدتون لذت بردم تشکر
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
بسیار ممنونم از خدمات خوب وب سایتتون سماسگذارم
نمایش بیشتر
2 از 4 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
بسیار عالی استفاده کردیم....
نمایش بیشتر
1 از 3 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
خوب بود مرسی
نمایش بیشتر
0 از 2 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
آیا روشی برای پاک کردن سایت از گوگل و موتورهای جستجو وجود داره؟
نمایش بیشتر
2 از 3 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
بسیار عالی سپاس موفق باشید
نمایش بیشتر
3 از 4 نفر این نظر را مفید دانسته اند