با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه کانال تلگرام خود را در گوگل ثبت کنیم

چگونه کانال تلگرام خود را در گوگل ثبت کنیم. این یکی از اولین سوالاتی است که بعد از ساخت کانال تلگرام ممکن است برای شما پیش بیاید. امکان ثبت کانال تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در موتور جستجوی گوگل باعث شده است که صاحبان کانال تلگرام به فکر استفاده از نتایج جستجوی گوگل برای نمایش خود به مخاطبین جدید بیفتند. به همین علت در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم به این سوال که "چگونه کانال تلگرام خود را در گوگل ثبت کنیم" پاسخ دهیم.

شاید تصور کنید که نمایش داده شدن کانال تلگرام در صفحه نتایج، تنها باعث افزایش تعداد اعضای کانال تلگرام خواهد شد. اما حقیقت این است، زمانی که کانال تلگرام یا صفحه اینستاگرام شما در صفحه اول گوگل باشد؛ تاثیر زیاد آن روی کسب شهرت و برند سازی برای کسب و کارتان کاملا محسوس خواهد بود.  

آموزش ثبت کانال تلگرام در گوگل

آموزش ثبت کانال تلگرام در گوگل به این صورت است: " قبل از انجام هرکاری باید محتوای  کانال تلگرام خود را اصلاح کنید، به این معنی که مطالب ارائه شده برای مخاطبانتان مفید و کاربردی باشد." دلیل اصلی انجام این کار این است که موتورهای جستجو در حال حاضر به دنبال محتوایی کارآمد و مفید می باشند که بتواند نیاز جستجوکنندگان را برطرف کند. در صورتی که به محتوا توجه نداشته باشید و اقدام به ثبت کانال تلگرام در گوگل کنید؛ با این کار تنها اعتبار خود را برای گوگل کاهش داده اید. مواردی که برای بهینه سازی کانال تلگرام باید مد نظر داشته باشید عبارتند از:

  • پست های آخر کانال
  • حداقل تعداد اعضای گروه یا کانال
  • محتوای پست های منتشر شده در کانال
  • لوگو

کاربران تلگرام گوگل

ثبت کانال تلگرام در موتور جستجوی گوگل

ثبت کانال تلگرام در موتور جستجوی گوگل معمولاً به این صورت انجام می شود که: "شما اطلاعات مربوط به کانال تلگرام خود را به یک سایت واسطه می دهید تا اطلاعات مربوط به شما را به صورت یک رپورتاژ خبری  در اختیار گوگل قرار دهد. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که  رتبه وبسایت و صفحه ای که قرار است در آن معرفی شوید، تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه این کار خواهد داشت پس حتما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید." اطلاعاتی که باید در اختیار گوگل قرار دهید تا کانال شما را به رسمیت بشناسد عبارت اند از:

  •  لینک اصلی کانال ( به یاد داشته باشید که لینک جوین برای این کار مناسب نیست.)
  •  انتخاب کلمات کلیدی اصلی (باید بین ۸ تا ۱۰ کلمه کلیدی اصلی برای کانال تلگرام خود پیدا کنید.) 
  • تصویر لوگوی با کیفیت کانال تلگرام یا یک اسکرین شات از کانال
  •  توضیحات کوتاه در مورد کانال تلگرام
  •  عنوان کانال تلگرام

روش ثبت کانال تلگرام در گوگل

روش ثبت کانال تلگرام در گوگل را در این قسمت برای شما توضیح خواهیم داد. عنوان کانالی که قصد دارید در گوگل ثبت کنید، باید با موضوع کانال شما هماهنگ باشد. در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی بهتر است که تمرکز خود را روی کلمات کلیدی قرار دهید تا ابتدا از طریق موضوع کسب و کار خود شناخته شوید. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک کانال تلگرام برای فروش لوازم آنتیک دارید؛ در چنین شرایطی، تا زمانی که کانال شما دارای اعضای کمتر از ۱۰ هزار نفر می باشد، باید تمرکز خود را  روی انتخاب نام هایی مانند: "فروش لوازم آنتیک یا  فروشگاه لوازم آنتیک" بگذارید. بعد از مدتی که تا حدودی شناخته شدید کم‌کم از نام برند خود درعنوان کانال استفاده کنید. به عنوان مثال نام کانال تلگرام خود را به "فروشگاه لوازم آنتیک سزار" تغییر دهید.

 کانال نلگرام در گوگل

ثبت کانال تلگرام به صورت رایگان

ثبت کانال تلگرام به صورت رایگان در گوگل یکی از ساده‌ترین کارهایی است که همه می‌توانند به راحتی انجام دهند؛ اما نکته‌ای که در این میان باید به یاد داشته باشید این است که ثبت کانال تلگرام زمانی که بدون داشتن هیچ تخصصی انجام شود، نتیجه خاصی برای شما به همراه نخواهد داشت و با این کار شما صرفاً در فهرست نتایج گوگل قرار می گیرید یا اصطلاحاً سایت خود را ایندکس می کنید. شاید به نظر شما این یک قدم بسیار بزرگ باشد. ولی در نظر داشته باشید که کاربران گوگل هیچگاه به صفحه دوم گوگل مراجعه نخواهند کرد؛ به طوری که افراد فعال در زمینه سئو بر این باورند که  بهترین مکان برای پنهان کردن یک جسد صفحه دوم گوگل است. پس به  این ترتیب می توان نتیجه گرفت که بهترین راه برای این که در گوگل نمایش داده شوید این است که اطلاعات مورد نظر از کانال خود را به افراد متخصص بسپارید تا بتوانید به سادگی به جایگاه مناسبی در نتایج گوگل دست پیدا کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
آموزش ساخت کانال تلگرام

تبلیغ کانال تلگرام در گوگل

تبلیغ کانل تلگرام در گوگل در کنار استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی و عضو گیری ، از روش هایی است که صاحبان کسب و کار ها به تازگی به آن روی آورده اند. اما در این میان نکته ای وجود دارد که باید حتما به آن توجه داشته باشید و آن این است که: " وقتی شما قصد تبلیغ کانال تلگرام خود در گوگل را دارید باید از طریق یک سایت معتبر و یک رپورتاژ خبری یا یک بنر تبلیغاتی انجام دهید." موضوع مهمی که در این میان وجود دارد، استفاده از سایت های معتبر با موضوع های مرتبط با کانال تلگرام شماست؛ چرا که اگر شما تبلیغات خود را در یک وبسایت بی اعتبار که موضوع آن هیچ ربطی به موضوع کانال شما ندارد منتشر کنید، نتیجه معکوس خواهد گرفت و رتبه کانال تلگرام شما در گوگل افت پیدا می‌کند.

 ایندکس کردن کانال تلگرام در گوگو

تبلیغ کانال در گوگل

تبلیغ کانال در گوگل را در صورتی که زیر سر دارید و برای این کار برنامه ریزی های گسترده ای انجام داده و بودجه زیادی کنار گذاشته اید، یکی از راه های مناسب برای شما استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز است. استفاده از گوگل ادوردز زمانی که به‌صورت عاقلانه و برنامه ریزی شده، توسط افراد حرفه ای و با تجربه انجام شود؛ بدون شک نتیجه بسیار عالی برای شما خواهد داشت. اما این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که اگر قصد استفاده از تبلیغات گوگل را دارید، باید قبل از هزینه کردن و شروع این تبلیغات محتوای کانال تلگرام  خود را بهینه سازی کنید تا هر بازدید کننده ای که وارد آن می شود، مطالب شما را مفید و ارزشمند ببیند.

ثبت رایگان گروه تلگرام در گوگل

ثبت رایگان گروه تلگرام در گوگل برای کسب و کارهایی که از کانال و گروه تلگرام استفاده گسترده می‌کنند به این صورت است که با استفاده از وبلاگ های رایگان، لینک مربوط به گروه تلگرام یا کانال تلگرام خود را در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار دهند. این روش رایگان و بسیار ساده است. بعلاوه در طولانی مدت می تواند نتایج خوبی را برای شما رقم بزند. اما باید اقدامات زیر را با دقت و به صورت مداوم انجام دهید که زمان زیادی را از شما خواهد گرفت:

  •  تولید محتوای یونیک و کارآمد برای صفحات وبلاگ
  •  انتشار مطلب های جدید در بازه های زمانی مختلف
  •  قرار دادن لینک کانال تلگرام و گروه تلگرام برای شناساندن کانال یا گروه خود به گوگل

همچنین یکی دیگر از نکاتی که در مورد ثبت گروه تلگرام در گوگل باید بدانید این است که تمام موارد مربوط به بهینه سازی عنوان کانال تلگرام را باید در خصوص عنوان گروه تلگرام نیز به کار ببرید. 

نتیجه گیری
با ثبت کانال تلگرام در گوگل، افرادی که از طریق گوگل و سایر موتورهای جست و جو برای کانال های مورد علاقه شان اقدام می کنند کانال تلگرام شما را پیدا خواهند کرد و در کانال شما عضو می شوند و شما براحتی می توانید از کانال تلگرام خود درآمد کسب کنید.

 

4.9 از 5
2 سال قبل
نظر
میخوام برای خودم یک شغل داشته باشم
محتواتون عالی بود
نمایش بیشتر
9 از 17 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
من چجوری کانالم تبلیغ کنم ؟
نمایش بیشتر
93 از 106 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • s 3 سال قبل
    تبلیغات رایگان در این گروه بدون محدودیت
    و با امکان جذب ممبر بالا
    و سین زدن رایگان
3 سال قبل
نظر
هیچ
نمایش بیشتر
14 از 20 نفر این نظر را مفید دانسته اند
3 سال قبل
نظر
راهنماییم کنید
نمایش بیشتر
15 از 20 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • نوژین 3 سال قبل
    سلام منم میخوام راهنمایی کنید???
4 سال قبل
نظر
سلام از تبریز مزاحم میشم فروشگاه اینترنتی طراحی کنید کارم فروش ماکت ماشین فلزی هزینش چقدر میشه
نمایش بیشتر
10 از 17 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • الی 3 سال قبل
    سیکتر
    • am 3 سال قبل
      یا رب مباد آنکه صدا معتبر شود
4 سال قبل
نظر
من نفرات کمی توی کانال دارم میشه برای منو تبلیغ کنید؟
نمایش بیشتر
14 از 23 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • رضا69 3 سال قبل
    تو تلگرام بهم پیام بده کارم تبلیغات هزینه کم وکارایی عالی
4 سال قبل
نظر
سلام من چطوری کانالمو ب بزارم تو گوگل
نمایش بیشتر
29 از 33 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام میخوام کانال تگرامم تبلیغ بشه شاعر نویسنده مجری تلوزيون هستم
نمایش بیشتر
10 از 15 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
میخوام در کانالم کسب درامد کنم شغلم نانوایی هس
نمایش بیشتر
5 از 7 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
شما خودتان پشتیبانی تلگرام را بر عهده می گیرید. می خواهم از کانال تلگرامم درآمد کسب کنم. شغلم هم فروش لباس هست
نمایش بیشتر
4 از 5 نفر این نظر را مفید دانسته اند
  • رضا 69 3 سال قبل

    بهم پیام بده تبلیغات