با ما در ارتباط باشید: 0314566
بک لینک pbn

واژه ی PBN که این روزها از زبان هر متخصص سئو می شنوید یکی از استراتژی های لینک بیلدینگ کلاه سیاه و کلاه خاکستری به حساب می آید، که با توجه به نوع ساختار لینک ها با رعایت اصول لینک سازی توسط گوگل اگر بصورت کلاه سیاه شناخته شد باعث جریمه شدن سایت می شود. اگر این نوع استراتژی بک لینک را به درستی و کاملا حرفه ای انجام دهید باعث می شود که سایت شما در کوتاه ترین زمان اعتبار بسیار بالایی را به خود بگیرد و در رتبه های بالا در گوگل قرار بگیرد. اما واژه PBN مخفف چه کلماتی می باشد؟ PBN از سه کلمه Private Blog Network تشکیل شده و به معنی لینک سازی خصوصی شبکه ای می باشد، اما ناگفته نماند که الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل بسیار قدرتمندتر شده و اگر با بی دقتی شروع به لینک سازی کنید تشخیص داده شده و همه ی زحمات شما به هدر می رود وسایت شما توسط گوگل جریمه می شود و از دور نتایج خارج می شود. پس اگر بخواهیم از روش PBN برای بک لینک سازی استفاده کنیم باید با حوصله و صبر بسیار بالا شروع به لینک سازی کنید تا بتوانیم در یک بازه زمانی مناسب به نتیجه مورد نظر خود برسیم. PBN مجموعه ‌ای از وبلاگ‌ ها و سایت ‌هایی است که با هدف تقویت سایت اصلی و لینک سازی ایجاد شده اند تا بتوانیم سایت خودمان را بسیار قدرتمند کنیم و در راس نتایج گوگل قرار بگیریم.

لینک سازی PBN

لینک سازی PBN همانند یک شمشیر دو لبه تیز بوده که اگر در این استراتژی زیاده روی کنید باعث پنالتی و اگر با دقت فعالیت کنید باعث قدرتمند شدن سایت اصلی می شود. با این هدف به این روش نگاه کنید که همانند یک تقویت کننده سایت می باشد. به طور کلی لینک سازی pbn یک نوع مزرعه لینک تکامل یافته و حرفه ای به حساب می آید و ساختار آن بصورت شبکه ای ایجاد می شود و باعث می شود تحت شرایط خاصی که ایجاد می کنید گوگل به وب سایت شما شک نکند. با بروز رسانی های الگوریتم های گوگل وب مسترها تصمیم گرفتند که یک مزرعه لینک شخصی بسازند و چیزی طول نکشید که این نوع لینک سازی یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت شناخته شد. برای ساخت این نوع لینک سازی باید یک شبکه قوی داشته باشیم که هر مجموعه بصورت غیر مستقیم به سایت اصلی اشاره کنند. بهترین گزینه برای این روش در قدم اول استفاده از وبلاگ هایی است که قدرت دامنه اصلی را به همراه دارد که فاکتورهای مهم آن دامین آتوریتی و پیج آتوریتی و اسپم اسکور سایت ها می باشد. تکنیک PBN اگرچه سخت و زمان بر است اما می توان از آن به عنوان یک منبع قدرتمند به منظور لینک سازی استفاده کرد.

لینک سازی PBN

شبکه PBN

شبکه PBN از سال 2014 توسط الگوریتم پنگوئن گوگل شناسایی شد. این در حالی اتفاق افتاد که گوگل به تازگی الگوریتم های خود را برای مبارزه با سایت هایی بروز کرده بود که از تکنیک مزرعه لینک استفاده می کردند و رتبه های بالای نتایج را در اختیار خود قرار داده بودند. پس از بروز رسانی و آپدیت پنگوئن گوگل متخصصین سئو به شبکه PBN دسترسی پیدا کرده بودند و توانسته بودند الگوریتم های گوگل را دور بزنند. با توجه به سخت گیر شدن گوگل این بار شبکه PBN جدی تر دنبال شد و با روش های جدید لینک سازی هماهنگ شد. این تکنیک بسیار زمان گیر بوده و می توان به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت بر روی آن حساب باز کرد. این تکنیک آنقدر فراگیر شد که در سال 2014 گوگل رسما اعلام کرد که سایت هایی که بصورت Private Blog Network لینک سازی کرده اند با پنالتی گوگل رو به رو خواهند شد و پس از بروز رسانی پنگوئن دو مرتبه سایت های بسیار زیادی ضربه جدی خوردند و از نتایج گوگل حذف شدند. اما یک نکته بسیار مهم این بود که درصد کمی از سایت ها رتبه خود را از دست نداند علت این موضوع و راز موفقیت آنها این بود که لینک سازی شبکه ای pbn که استفاده کرده بودند مالک اصلی دامنه ها افراد مختلفی بودند ( در اولین آپدیت الگوریتم گوگل برای مبارزه با PBN شناسایی مالکان اصلی دامنه ها بود ).

آموزش ساخت PBN

برای آموزش ساخت PBN باید شرایطی را فراهم کنید که اگر این شرایط فراهم نباشد عملا محدود می شوید و نمی توانید از تکنیک لینک بیلدینگ برای پیاده سازی PBN استفاده کنید، در ادامه به یک تکنیک لینک سازی PBN اشاره می کنیم که برای شروع کار می تواند به شما کمک کند.
در مرکز تصویر همانطور که مشاهده می کنید سایت اصلی ما قرار دارد و در مجموع سه سایت PBN به سایت ما لینک داده شده است، برای تحلیل بهتر اگر یکی از پی بی ان ها را در نظر بگیریم می بینیم که در سطح اول چهار لینک به سایت اول داده شده که سه لینک آن از نوع وبلاگ می باشد ( می توانید به جای وبلاگ از سایت استفاده کنید ) و بخش دیگر توسط شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام لینک داده شده است. در لایه دوم برای هر کدام از این بخش ها به صورت جداگانه لینک سازی انبوه شده است که می تواند از نوع لینک سازی کامنتی و یا فروم ها باشد.
نکته : برای Link Building سایت هایی از نوع WEB 2.0 بسیار می تواند در روند لینک سازی به شما کمک کند و برای تقویت لینک های سطح دوم از لینک سازی استفاده کنید، در بعضی از موارد و استراتژی لینک سازی می توانید بصورت ترکیبی در سطح دوم هم از سایت های WEB 2.0 و از وبلاگ و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

آموزش ساخت PBN

لیست سایت های وب 2

  • Tumblr.com
  • Blogger.com
  • Google Sites
  • WordPress.com
  • Over-Blog.com
  • Strikingly.com
  • Diigo.com
  • Weebly.com
  • LiveJournal.com
  • Caringbridge.org

لیست سایت های SocialBookMarking

  • Twitter
  • Pinterest
  • StumbleUpon
  • Dribble
  • Pocket
  • Digg
  • Reddit
  • Slashdot
  • We Heart It
  • scoop.it

 

ساخت PBN

ساخت PBN  اصولا به دو روش انجام می شود که تقریبا هر دو روش یکسان هستند. برای اجرای لینک سازی شبکه ای می توانید از یک مسیر و یا ترکیبی عمل کنید:
روش اول : اجرای لینک سازی شبکه ای در سایت ها و وبلاگ هایی که متعلق به خودتان است.
روش دوم : اجرای لینک سازی شبکه ای در سایت هایی که متعلق به دیگران است.
هر کدام از روش های بالا مزایا و معایب خاص خود را دارند و استفاده از این تکنیک نیازمند دقت و ظرافت بسیار بالایی است چرا که این تکنیک رسما کلاه سیاه معرفی شده است اما این تکنیک می تواند کلاه خاکستری باشد اگر بصورت انحصاری و با دقت انجام شود. اصولا روش دوم جزو دسته کلاه خاکستری قرار دارد.
مزایای روش اول: شما صاحب یک PBN شخصی هستید پس هر کاری بخواهید می توانید انجام دهید مالک اصلی ۱۰۰% این شبکه خودتان هستید و هیچ محدودیتی در لینک گرفتن و یا امور دیگر ندارید.
معایب روش اول: این تکنیک کاملا کلاه سیاه است پس به این نکته دقت کنید که آهسته و کاملا طبیعی باید رفتار کنید.
مزایای روش دوم، دیگر لازم نیست سیستم را از ابتدا ایجاد کنید و می توانید از شبکه سایت دیگران استفاده کنید و آنرا مدیریت کنید. در این روش زمان کمتر و انرژی کمتری نیاز دارید و یک روش کلاه خاکستری است و امنیت بیشتری دارد.
معایب روش دوم: محدودیت بسیار زیادی دارید شما در سایت های دیگران نمی توانید به راحتی هر کاری انجام دهید و هر مقدار که می خواهید لینک بگیرید.

ساخت PBN

چگونه در لینک سازی PBN پنالتی نشویم ؟

برای آموزش ساخت PBN اگر به نکات زیر دقت نکنید باعث می شود که سایت شما در دسته پنالتی گوگل قرار بگیرد و برای جلوگیری از آن باید به نکات زیر دقت کنید:
1- دامنه هایی که به اسم یک فرد باشد
دامنه هایی که خریداری می کنید نباید به نام یک فرد باشد این کار با بررسی اطلاعات whois توسط گوگل کاملا مشخص می شود که این دامنه به اسم چه کسی است و براحتی قابل شناسایی می باشد.
2-سایت هایی که همگی بر روی یک هاست و یا سرور قرار دارند
اگر از مجموعه سایت هایی استفاده می کنید که همگی در یک هاست و یا سرور قرار دارند از طریق آدرس ip برای گوگل قابل شناسایی می باشد، پس از این کار جلوگیری کنید تا با جریمه گوگل مواجه نشوید.
3-استفاده از اطلاعات تماس و موقعیت جغرافیایی یکسان
یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کنید نباید اطلاعات تماس و موقعیت جغرافیایی یکسانی داشته باشید برای مثال در سایت های موجود در شبکه نباید از شماره تماس و مکان یکسان استفاده کنید.
4-عدم بروز رسانی سایت ها و یا محتوای تکراری
عدم بروز رسانی سایت های موجود در PBN باعث شک کردن گوگل به سایت شما می شود و یا اغلب این سایت ها محتوای یکسانی دارند پس در امر بروز رسانی سایت ها دقت کنید و از انتشار محتوای تکراری جدا خودداری کنید.
5-سایت های موجود در شبکه به جای دیگر لینک نداده باشند
اگر سایت هایی که در شبکه PBN موجود می باشد فقط به سایت های زیر مجموعه خودتان لینک داده باشند باعث جریمه گوگل می شوید. پس برای رفع این مشکل حتما به سایت های خارجی غیر از سایت اصلی خودتان لینک بدهید که گوگل به شما شک نکند. ( برای حل این مشکل می توانید به سایت های غیر از سایت خودتان بصورت nofollw لینک بدهید ).
نکته : حتما به سایت هایی لینک بدهید که از سایت و یا وبلاگ شما بالاتر باشد این باعث می شود که توسط گوگل سایت شما اعتبار پیدا کند.
6-عدم دریافت لینک جدید و یا عدم فعالیت در شبکه اجتماعی برای هر دامنه
اگر سایت هایی که دارید در بازه زمانی متفاوت بک لینک دریافت نکند و یا در شبکه های اجتماعی فعالیت نداشته باشید باز هم توسط گوگل شناسایی می شوید.

 چگونه در لینک سازی PBN پنالتی نشویم ؟

بک لینک PBN

بک لینک PBN به مجموعه ای از سایت ها گفته می شود که دارای آتوریتی بالایی می باشند و اگر این امر توسط خود ما صورت بگیرد بسیار زمان گیر و خسته کننده می شود. ولی اگر از روش کلاه خاکستری استفاده کنید کار شما تا حدی ساده شده و فقط شبکه خودتان را روی سایت های دیگران بنا می کنید. بک لینک پی بی ان بسیار پیچیده و کمی دشوار است و مجموعه لینک ها از جمله WEB 2.0، سوشیال بوک مارک ها، وبلاگ، سایت و کامنت ها را شامل می شود که هر کدام از آنها را بصورت تبادل لینک سه طرفه و یا تبادل لینک هرمی می توانید به هم متصل کنید.
برای ساخت بک لینک می توان از الگوهای خاصی استفاده کرد که در ادامه یکی از الگوها را بررسی می کنیم این الگو دو لایه دارد:
در لایه اول در طول ۳۰ روز در سایت های خاص و با ارزش به صورت ۹۰% دوفالو و ۱۰% نوفالو با متن مرتبط لینک سازی شود.
مراحل لایه اول با IP های مختلف عملیات صورت می پذیرد.
وب سایت های لایه اول دارای PA , DA بالایی هستند.
کلیه لینک های لایه یک به وسیله ایندکسر بک لینک به گوگل شناسایی می شوند.
تمامی لینک ها با انکر تکست های مختلف ثبت می شوند :
۳۵% کلمه کلیدی اصلی
۲۵% کلمه کلیدی دوم
۲۵% کلمات کلیدی مانند ( ادامه مطلب، نام برند + ادامه مطلب، نام برند + موضوع )
۱۵% آدرس سایت بدون کلمه کلیدی

 بک لینک PBN

خرید بک لینک PBN

برای خرید بک لینک PBN سایت های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها بصورت گروهی لینک PBN خریداری کنید که اکثر این سایت ها هزینه های بسیار بالایی از مشتریان خود می گیرند. نکته مهم این است که در هنگام خرید بک لینک باید به اسپم بودن سایت ها توجه کنید. اکثر افرادی که عمده کار آنها فروش بک لینک می باشد همواره سایت های بسیار ضعیفی دارند. پس دقت کنید و قبل از سفارش بک لینک ها از قدرتمند بودن سایت ها مطمن شوید که اسپم نباشند. بیشتر اوقات بک لینک هایی که خریداری می کنید بصورت موقت قرار می گیرند و اگر هزینه ماهیانه برای آنها پرداخت نکنید همزمان همه ی این بک لینک ها حذف می شود و به یک آن سایت اصلی اعتبار خود را از دست می دهد و با افت شدید و پنالتی روبه رو می شود. پس برای خرید بک لینک PBN به نکات زیر توجه کنید:
1 – بک لینک ها بصورت دائمی قرار بگیرند.
2 – شبکه PBN به تعداد سایت با قدرت بالا لینک باشد و اگر از سایت برای بک لینک سازی استفاده می کند مالک هر کدام از دامین ها متفاوت باشد.
3 – سایت هایی که قرار است از آنها لینک بگیرید اعتبار بالا و اسپم اسکور زیر 20% داشته باشند.
4 – از هاست اشتراکی استفاده نشده باشد ( برای این منظور می توانید لیست سایت هایی که برای لینک دهی آماده هستند آدرس ip آنها را چک کنید که متفاوت باشد )

نتیجه گیری نهایی

اگر تصمیم گرفته اید که برای خودتان یک شبکه PBN شخصی بسازید، به روش های کلاه سیاه و کلاه خاکستری بسیار دقت کنید. روش هایی که در این مقاله برای شما عزیزان توضیح داده ایم جزو روش های جدید و بروز می باشد که این روزها بیشتر سئو کاران از آن استفاده می کنند ولی اگر توان ارتباط با دیگران را دارید پیشنهاد پونه مدیا این است که از روش دوم استفاده کنید. زیرا امکان پنالتی شما توسط گوگل تقریبا به صفر نزدیک است نکته مهم اینجاست که تمامی موارد باید بصورت کاملا طبیعی و بلند مدت انجام گیرد.
نکته : هیچ وقت به سایت های فروش بک لینک اعتماد نکنید تنها در شرایطی می توانید اعتماد کنید که تمامی موارد مهم سایت هایی که قرار است از آن بک لینک بگیرید را چک کنید از جمله فاکتورهای مهم آنها میتوان به پیج آتوریتی، دامین آتوریتی و اسپم اسکور آنها دقت کنید.

5 از 5
4 سال قبل
نظر
مقاله جالبی بود به نظرم اگ کسی تازه کار فقط سراغ سئو کلاه سفید باشه بهتره اما اگ بلد باشه همه رو انجام بده بهتره ( منظورم سیاه سفید خاکستری ) فقط با برنامه جلو بره که مشکلی پیش نیاد .مخصوصا الان ک الگوریتم های گوگل رور به روز دارن هوشمند تر میشن
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
زمان گذاشتن لینک ها هم مهمه؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
سلام میخواستم بدونم آیا این نوع لینک سازی pbn که توضیح دادید از روش لینک سازی طبقاتی هم استفاده می شود؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
من در زمینه سئو تازه کار هستم، لینک سازی داخلی مهم تره یا خارجی؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ممنون مفید بود برام
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
آیا قرار دادن کامنت در سایت های انگلیسی بک لینک محسوب میشه؟ اگر من بخام این کار را انجامک بدم چه نکاتی را رعایت کنم بهتره؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
[quote name="سپیده سعیدی"]ممنون از مطلب خوبتون
شما بک لینک PBN را در خدمات سئوتون انجام می دهید؟[/quote]
سلام دوست عزیز
بله، متخصصین ما بسته به نیاز سایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو، انواع لینک دهی را انجام می دهند.
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند
4 سال قبل
نظر
ممنون از مطلب خوبتون
شما بک لینک PBN را در خدمات سئوتون انجام می دهید؟
نمایش بیشتر
0 از 0 نفر این نظر را مفید دانسته اند