با ما در ارتباط باشید: 0314566
8 اشتباه سئو که سئوکاران حرفه ای هم مرتکب می شوند

دیجیتال مارکتیگ در دنیای امروز ما مانند نواختن تنبک می باشد، همه فکر میکنند که می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. به همین دلیل افراد غیر حرفه ای مجبور می شوند که یک محتوای سنگین بنویسند که پر از کلمات کلیدی مشخص شده است و همچنین سعی دارند که به عنوان مثال از هر 5 کلمه کلیدی خود در تمامی صفحات سایت استفاده کنند. در همین شرایط شاید فکر کنیم که روند پیشروی ما بسیار خوب است و کار اشتباهی انجام نداده ایم، اما باید در نظر داشته باشید که حتی بهترین افراد فعال در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال می‌ توانند اشتباهاتی احمقانه مرتکب شوند.
شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که گاهی بهترین راه برای پیشرفت در سئو این است که به عقب بازگردید و به سراغ اصول پایه سئو بروید؛ همچنین به یاد داشته باشید همانطور که موتور های جستجو مانند گوگل روز به روز الگوریتم های خود را ارتقاء می دهند و خود را با تکنولوژی های جدید سازگار میکنند، پس شما هم باید بتوانید استراتژی های خود را ارتقاء دهید.

اما شاید همین باعث گیج شدن شما شود چرا که باید پا به پای تکنولوژی پیش بیایید و محتویات سایت خود را برای جستجوی صوتی گوگل بوسیله Google assistance، بازدید کنندگان معمولی که با سیستم های دسکتاپ از سایت شما دیدن می کنند، استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند و... بهینه سازی کنید. صد البته این موضوع می تواند در ابتدا بسیار سخت و حتی غیر ممکن به نظر برسد، اما فراموش نکنید که شما در این مسیر تنها نیستید. در این میان هرچقدر اصول رسانه ای در زمینه دیجیتال مارکتیگ تغییر کند، هنوز یک سری از اصول اساسی و پایه همچنان در جای خود باقی می مانند و دقیقا به همین دلیل شما ممکن است که بایک خطای بسیار ساده و پایه مواجه شوید. در ادامه این مطلب از پونه مدیا قصد داریم که 8 اشتباه که سئوکار حرفه ای هم مرتکب می شوند را با هم مرور کنیم تا از آنها آگاه شوید و حداقل شما آنها را تکرار نکنید.

اول: انجام لینک سازی داخلی با ساختار ضعیف

اگر وب سایت شما را به عنوان یک بادکنک در نظر بگیریم که با محتوای عالی و با کیفیت شما پر شده است، شما با محدودیت های زیادی در خصوص خطاهای ساده‌ در لینک سازی داخلی باید دست و پنجه نرم کنید. این مشکلات از ایجاد شدن محتوای تکراری (Duplicate content) در قسمت های مختلف وب سایت شروع می شود و تا ایجاد صفحاتی با خطای 404 ادامه می یابد. به نظر کارشناسان ما امروزه افراد فعال در زمینه وب به شکل وسیعی از توجه به لینک سازی داخلی چشم پوشی می کنند، این در صورتی است که لینک سازی داخلی هنوز هم نقش بسیار مهمی در استراتژی های مربوط به تجربه کاربری (UX) و سئو ایفا می کند. در ادامه این قسمت 5 کارکرد مفید لینک سازی داخلی برای وب سایتتان را برای شما بازگو می کنیم.

  • فراهم کردن مسیر مناسب به صفحات تبدیل به منظور بالا بردن نرخ تبدیل
  • تقسیم کردن اعتبار سایت بین صفحاتی که از در معرض دید شما نیستند.
  • محتوا یا صفحات جدیدی را در اختیار افرادی قرار می دهد که در حال استفاده از وب سایت شما هستند تا زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند.
  • صفحات وب سایت شما را با استفاده از متن لنگر (Anchor Text) مناسب که در آن از کلمات کلیدی اصلی استفاده شده، در دسته بندی های مشخصی سازماندهی می کند.
  • به موتور های جستجو کمک می کند که صفحاتی که برای شما مهم تر است را ساده تر پیدا کنند و به طور کلی عمل خزش (Crawling) بهتر انجام شود.
  • در صورتی که شما همزمان با لینک سازی داخلی مناسب، نقشه سایت خود را به صورت مرتب در موتور جستجو ثبت کنید، می توانید تاثیر این کار را بر روی کاهش سرعت خزش مشاهده کنید و از طرفی جایگاه صفحاتی که در اعماق سایتتان هستند را تثبیت کنید.

نکته ای که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که به درستی از فایل robots.txt و تگ noindex استفاده کنید، چرا اگر در این زمینه حتی یک اشتباه کوچک داشته باشید ممکن است که بخشی از سایت شما یا اگر مدیریت سایتی را بر عهده دارید سایت مشتری‌تان از دید موتور های جستجو پنهان بماند. در ضمن این قانون نانوشته، ولی مهم را به یاد داشته باشید که: "کسی که به صفحه اصلی سایت شما وارد می شود با ید بتواند با دو کلیک به چیزی که می خواهد برسد" این باعث می شود که مخاطب احساس کند که شما به زمان او احترام گذاشته اید و مطمئنا شما را ارزشمندتر خواهد دید.

اشتباه سئوکار انجام لینک سازی داخلی با ساختار ضعیف

ساختار وب سایت خود را دوباره ارزیابی کنید و با استفاده از انتخاب کلمات کلیدی جدید، صفحات سایت را بر اساس "موضوع" سازماندهی کنید. به این منظور سایت Hubspot یک راهنمای بسیار خوبی در اختیار شما قرار داده است که با استفاده از آن می توانید دسته بندی های موضوعی وب سایت خود را پیدا کنید و به این صورت با استفاده از کلمات کلیدی که تمرکزشان بر روی موضوع و معناست، موارد منتشر شده را در سلسله مراتب مشخصی قرار خواهید داد.

دوم: تولید محتوای بی هدف، فقط برای این که تولید محتوا کرده باشید.

بهترین کاری که در زمینه تولید محتوا میتوانید انجام دهید این است که شما باید محتوایی تولید کنید که باعث دیده شدن بیشتر و افزایش شما شود و در نتیجه همین موارد میزان ایندکس شدن سایت شما بیشتر شود. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که به محض رشد کردن وب سایت شما تا جایی که صدها صفحه در سایت خود داشته باشید، کار شما در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی برای هر صفحه و از طرفی پایبند به استراتژی های قدیمی تر سخت خواهد شد.
دیده می شود که برخی از دارندگان وب سایت ها به این دلیل تولید محتوا می کنند که فقط مقدار بیشتری محتوا روی سایت خود داشته باشند، این قضیه کاملا اشتباه است باعث می شود که خط محتوایی شما سمتی برود که مفید بودن خود را از دست بدهد و کم کم بی استفاده باشد که برای تولید آن منابع خود را مصرف کرده اید. در همین راستا شما باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که هیچ وقت بدون اینکه تحقیقات استراتژی در زمینه کلمات کلیدی را انجام دهید، وارد عرصه تولید محتوا نشوید. ضمناً مطمئن شوید که محتوای شما به کلمه کلیدی مورد نظر مرتبط است و برای انجام این کار به دقت تگ های H2 خود را انتخاب کنید.

تولید محتوای بی هدف اشتباه سئوکار

همچنین پاراگراف هایی که در آن توضیحات خود را ارائه می کنید به گونه ای باشند که کلمات کلید اصلی و فرعی در آنها استفاده شده باشند و معنی و مفهومی در راستای کلمات کلیدی و بر طرف کردن نیاز مخاطب خود داشته باشند. این کار باعث میشود که بتوانید منظور محتوای خود را به صورت کامل به موتور های جستجو انتقال دهید و کاربرانی که واقعا نیازمند محتوای شما هستند را در مراحل مختلف به سمت خود بکشانید. شما باید زمان لازم برای تولید محتوایی را بگذارید که بوسیله آن واکنش مخاطب را برانگیزید و همچنین محتوای شما همیشه به روز و تازه باشد تا منابع مشابه با شما نتوانند کار شما را بی ارزش کنند. فراموش نکنید که شما تولید کننده محتوا و متخصص سئو هستید و کارتان جبهه گرفتن و تحمیل نظر نیست.
نکته پایانی که در این زمینه باید به یاد داشته باشید این است که سرمایه گذاری روی تولید محتوا کار بسیار زمان بری است و ممکن است که ماهها طول بکشد تا شاهد بالا آمدن رتبه یک صفحه از سایت خود شوید؛ به همین دلیل باید مراقب این موضوع باشید هرگاه محتوای شما به جایگاه خوبی رسید، همچنان برای مخاطبان موثر و مفید باشد.

سوم: سرمایه گذاری نکردن روی محتوا با ارزش لینک بالا

همانطور که میدانید کمیت و کیفیت ارجاعاتی که از دامنه های دیگر به شما شده یا به زبان ساده تر مقدار و کیفیت لینک های داده به شما؛ یکی از مواردی است که برای گوگل بسیار مهم است و باید به آن دقت داشته باشید. لینک سازی برای شرکت های سئو و آژانس هایی که در این زمینه کار میکنند گزینه بسیار مهمی است؛ اما استفاده از پست مهمان برای تولید لینک خارجی بالا، خرید لینک و استفاده کردن از اینفلوئنسر مارکتینگ علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن بودجه شما می شود، ممکن است که رتبه سایت شما را به خطر بیاندازد. بهترین راه برای گرفتن لینک خارجی این است که شما محتوایی با کیفیت و خاص تولید کنید که مانند یک اهرم بتواند افراد واقعی را به سمت منتشر کردن لینک شما هدایت کند. به همین دلیل به جای این که زمان زیادی بگذارید و چیزی در حدود 100 پست مهمان بی کیفیت آماده کنید؛ تمرکز خود را بر روی تولید محتوایی بگذارید که بتواند کاربرانتان را ترغیب کند تا لینک شما را به اشتراک بگذارند.
یکی از مثال های بسیار مناسب برای شما در این زمینه می تواند سایت Hubspot باشد؛ این سایت هر ساله محتواهای با کیفیتی در زمینه آمار و اطلاعات معتبر از منابع مختلف را در زمینه دیجیتال مارکتینگ جمع آوری کرده و مطالبی را تحت عناوینی مانند: "آمار مهم کسب و کارهای دیجیتال بزرگ در سال 2019" منتشرر میکند و افراد زیادی این گونه مطالب را به عنوان منبع مورد استفاده قرار می دهند که همین باعث میشود محتوا خوب این سایت اهرمی برای جذب لینک باشد.
یکی از نکاتی که در صورت رعایت کردن آن می توانید به لینک های خارجی واقعی و با کیفیت دست پیدا کنید این است که بر روی تولید محتوایی سرمایه گذاری کنید که با گذشتن زمان ارزش بیشتری پیدا کند. برای اینکه به چنین محتوایی برسید باید سعی کنید که فرم های مختلف محتوایی مانند اینفوگرافی، متن، سوال و جواب و راهنمایی هایی که در طولانی مدت نیز می توانند مفید باشند را امتحان کنید و سعی کنید که انرژی لازم برای گرفتن لینک های خارجی را صرف تولید محتوایی خاص، پایدار و هدفمند کنید.

چهارم: داشتن ضعف در زمینه دسترسی به مشتری بوسیله محتوا

در ادامه بخش های قبلی شما باید در نظر داشته باشید که محتوا باید به صورتی باشد که وقتی کاربر آن را می بیند، مطالعه می کند و... تاثیر آن را بر روی خود احساس کند و بتوانید به این وسیله او را ترغیب به انجام کاری مانند استفاده از خدمات و یا خرید محصولاتتان کنید. در دنیای امروزی اگر شما صاحب یک کسب و کار دیجیتال هستید باید برای ارتقاء محتوا به همان اندازه ای هزینه کنید و انرژی بگذارید که برای تولید و ارتقاء محصولات خود این کار را میکنید. امروزه همه شرکت ها و سایت هایی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که منتشر کردن بخشی از محتوای یا حتی یک محتوای بسیار ناب در شبکه های اجتماعی کافی نیست و شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که حتما برای ارتقاء پست های خود خود باید از سیستم های پرداختی استفاده کنید.

داشتن ضعف در زمینه دسترسی به مشتری بوسیله محتوا اشتباه سئوکار

اما این موضوع به معنی این نیست که اگر توانایی هزینه کردن برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی را ندارید، استفاده از آن برای شما بی استفاده است، چون بالاخره شما پست خود را در فضایی منتشر میکنید که تعداد بازدید کننده بسیار زیادی دارد، اما استفاده هزینه کردن برای تبلیغات در این فضا به شما کمک می کند که احتمال دیده شدن شما به صورت تضمینی بالاتر برود. برخی از مهمترین استراتژی های مورد استفاده در شبکه های اجتماعی عبارتند از:
• راه اندازی و هزینه کردن برای کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی
• هدف گرفتن کلمه کلیدی مورد نظر شرکتتان به عنوان هشتگ و بهینه سازی این کلمه یا کلمات
• استفاده از قدرت اینفلوئنسر ها برای ارتقاء محتوا
• لینک سازی
ارتقاء محتوا به لینک سازی شما نیز بسیار کمک می کند، به این صورت که شما کمک میکنید که محتوای ناب و با کیفیتی که تولید کرده اید با روش های مختلف به دست مخاطبان بیشتری برسد و از طرفی احتمال اینکه از سایت های دیگر که متعلق به آن هاست لینک بگیرید بیشتر خواهد شد.

پنجم: بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباه

اگر شما زمان و انرژی لازم برای تولید محتوای مناسب، طولانی و حرفه ای را گذاشته باشید و ترافیک زیادی که انتظار داشتید را به سمت خود نکشیدید و از طرفی بازدید کنندگانی که وارد سایت شما می شوند زمان زیادی را در سایت شما نمیگذرانند؛ به احتمال زیاد کلمات کلیدی اشتباهی را برای بهینه سازی انتخاب کرده اید. این در حالی است کهخ تقریبا همه می دانیم که انتخاب کلمه های کلیدی طولانی چقدر برای ارائه اطلاعات در زمان جستجو مهم است، ولی با این وجود باز هم دچار اشتباهات ساده‌ای می شویم که در ادامه این موارد را با هم بررسی میکنیم:

  • ضعف در بخش مربوط به در نظر گرفتن حجم رقابت در منطقه جغرافیایی
  • تکیه کردن بیش از حد به اصطلاحات و کلمات کلیدی غیر قابل تبدیل
  • تمرکز کردن همزمان بر روی منابع مختلف برای ارائه کلمات کلیدی مانند متن قلاب لینک های داخلی، لینک های خارجی و...
  • اهمیت ندادن به نرخ تبدیل یا CTR
  • سعی بر داشتن درخواست های زننده که با اهداف محتوا یکی باشد.
  • اهمیت ندادن به اهمیت تبلیغات گوگل یا همان Google AdWords
  • مشخص کردن کلمه کلیدی اصلی برای یک محتوای نامربوط

بهینه سازی کلمات کلیدی اشتباه اشتباه سئوکار

نکته ای که شما در این میان باید به یاد داشته باشید این است که هرگاه قصد پیدا کردن کلمه کلیدی را دارید تحقیقات خود را در برای منطقه جغرافیایی خاص و بدون در نظر گرفتن منطقه جغرافیایی انجام دهید، همچنین به عنوان تحقیقات با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و با آنها صحیت کنید و دقیقا از آنها بپرسید که: "اگر قصد خرید محصولات یا استفاده از خدمات من را داشته باشی، عبارتی که در اینتر نت جستجو می کنی چیست؟" مطمئناً استفاده از کلمات کلیدی که بر محوریت مشتری انتخاب شده مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت.
برای انتخاب صحیح کلمه کلیدی شما می توانید از ابزار های انتخاب کلمه کلیدی مانند Google Keyword Planner یا SEMrush استفاده کنید تا به ایده های جالبی برای کلمات کلیدی مورد نظرتان برسید؛ همچنین این کلمات کلیدی پیدا شده را جستجو کنید و ببینید که وضعیت رقیبانتان در صفحه اول گوگل چطور است.

ششم: استفاده نکردن از تبلیغات پرداختی در رسانه ها

در حال حاضر دنیای سئو بر روی به دست آوردن سر نخ هایی برای پیدا کردن مشتری و بزرگ کردن و پرورش دادن این سرنخ تمرکز دارد، در این میان تبلیغاتی که بوسیله پرداخت در رسانه های مختلف انجام می دهید به شما کمک می کند که سرنخ های بیشتری را به دست بیاورید و از آنها استفاده کنید. اما اگر ما این تمرکز انبار شده در دو قسمت بازاریابی را به قسمت های کوچکتری تقسیم کنیم و بوسیله آنها یک سری پیام به هم پیوسه درست کنیم که وظیفه آنها هدف قرار دادن مشتری در طول روند آشنایی با شما باشد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
اگر شما یک شرکت سئو هستید و می خواهید برای مشتریان خود نمونه کار سئو سایت ارائه دهید باید به این سوالات پاسخ دهید که: "پیام تبلیغاتی مشتری من چیست و از چه کلمات کلیدی استفاده می کند؟ آیا شما صفحات مربوط به همان محصول یا خدماتی را ارتقاء می دهید که کلمات کلید مربوط به آنها در تبلیغات پرداختی استفاده شده است؟"

استفاده نکردن از تبلیغات پرداختی در رسانه ها اشتباه سئوکارهمانطور که می بینید موارد بسیار زیادی هستند که برای سئو باید در نظر گرفت، به عنوان نمونه‌ای کاربردی شما باید در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی هر صفحه با صفحه اصلی یا Landing page ارتباط داشته باشند و بتوان گفت که هدف هر دوی آنها پیشروی در یک مسیر است. علاوه بر این شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و... پلتفرم های بسیار خوبی برای تبلیغات با بازده بالا هستند و به همین دلیل است که متخصصین سئو پیشنهاد می دهند که حتما از آنها استفاده کنید تا علاوه بر جذب مشتری، بتوانید مشتریان خود را بهتر بشناسید و بتوانید ارتباط کسب و کار با مشتریان را بهتر مدیریت کنید. زمانی که شما بر روی فرستادن پیام های مشخص به مشتریان خود تمرکز می کنید و نتایج آن را با متخصصین سئو سایت خود در میان میگذارید، این امکان را به آنها می دهید که بتوانند کلمات کلیدی بهتر و تاثیرگذارتری را انتخاب کنند و جایگاه شما را در صفحه نتایج گوگل ارتقاء دهند.

هفتم: اهمیت ندادن به سئو محلی

به روزرسانی گوگل که در آن الگوریتم کبوتر معرفی شد، باعث شد که به طور کلی شاخه های جدیدی در زمینه سئو محلی پیش روی صاحبان کسب و کار و متخصصین سئو باشد. بین فهرست نظرات در مورد کسب و کارهای محلی، درست کردن یک صفحه برای کسب و کار خود در گوگل و مشخص کردن جایگاه کسب و کار در منطقه جغرافیایی؛ سئو محلی دارای ارزش بسیار زیادی است و گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری می باشد. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید

  • 50 درصد از جستجوهایی که بوسیله یک تلفن همراه انجام می شود سر انجام به یک کسب و کار محلی می رسد.
  • 50 درصد جستجوهایی که بوسیله موبایل و در مورد منطقه جغرافیایی خاص انجام می شود در مورد کسب و کارهای محلی در آن منطقه است.
  • قبل از هر خرید اینترنتی و یا انتخاب یک مکان برای خرید، تقریبا 80 تا 90 درصد افراد به دنبال خواندن نظرات سایر افراد هستند.
  • 85 درصد از افرادی که نظرات افراد مختلف در مورد کسب و کارهای مختلف را مطالعه میکنند، این نظرات را مانند پیشنهاد های شخصی در نظر میگیرند.

با توجه به مواردی که گفته شد، باید برای سئو محلی کسب و کار خود برنامه ریزی کنید و زمانی که قصد مشخص کردن بخش های مختلف کلمات کلیدی خود هستید، این موضوع را در نظر بگیرید. اگر خدمات مربوط به سئو محلی را آماده کرده اید، محتوایی تولید کنید که بر روی استفاده کنندگان محلی تمرکز داشته باشد، مثلا در محتوای خود نام شهر یا منطقه مورد نظر را بیاورید و در نظر داشته باشید کهک نام منطقه جغرافیایی هم در کلمات کلیدی و هم در متن محتوا موجود باشد. این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که تمرکز شما بر روی یک کسب و کار گسترده نباید از کارکردن روی سئو محلی جلوگیری کند.

اهمیت ندادن به سئو محلی اشتباه سئوکار

هشتم: سایت خود را معمولا تحلیل و بررسی نمی کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است همه افراد حرفه‌ای در زمینه سئو مرتکب شوند این است که در مسیر پیشرفت خود، دست از بهینه سازی سایت بردارند و به مشکلاتی که ممکن است به مروز زمان بوجود بیاید اهمیتی ندهند. بررسی دقیق سایت کار بسیار مهمی است، به خصوص زمانی که شما تغییراتی ایجاد میکنید یا یک پلاگین جدید بر روی سایت خود نصب می کنید. مشکلات فنی که معمولا به مرور زمان برای وب سایت رخ می دهد عبارتند از:

  • بوجود آمدن محتوای تکراری (Duplicate Content): این مشکل می تواند به دلایل مختلفی بوجود بیاید که معمولا به صفحه بندی و آدرس شناسایی هر صفحه ارتباط دارد. برای برطرف کردن خطاهای بوجود آمده در URL صفحات، به منظور برطرف سازی محتوای تکرای باید در نظر داشته باشید که از یک چهارچوب مشخص برای تولید آدرس صفحات استفاده کنید. این کار باعث می شود که بتوانید مشکلات را زودتر تشخیص دهید و با برنامه ریزی درست از تاثیر گذاشتن این موارد روی صفحه اصلی جلوگیری کنید.
  • بوجود آمدن لینک های خراب: لینک های خراب باعث می شوند که مخاطب و موتور جستجو به قسمت هایی از سایت شما بروند که هیچ محتوایی وجود ندارد، به همین دلیل شما باید به یاد داشته باشید که از دستور ریدایرکت 301 برای صفحاتی که قصد دارید محتوای آنها به چشم نیاید استفاده کنید تا به محض مراجعه به آن لینک، موتور جستجو یا کابر به صفحه اصلی ارجاع داده شوند. همچنین در نظر داشته باشید که اگر می خواهید این کار را به صورت موقت انجام دهید، باید از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

اشتباه سئوکار آنالیز نکردن سایت

  • کاهش سرعت سایت به دلیل استفاده از عکس هایی با حجم بالا یا استفاده نادرست از JavaScript: شما باید مطمئن شوید که CSS و JS مورد استفاده برای طراحی سایت سازگار با موبایل را به اندازه کافی کوچک سازی کرده اید، همچنین از تصاویر بهینه شده در قسمت های مختلف سایت استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی در طراحی، سرعت بالایی داشته باشید
  • استفاده از متا تگ های بهینه سازی نشده: از متا تگ ها به صورت درست و اصولی استفاده کنید، در قسمت مقالات سایت ما می توانید با جستجو به مقالات متنوع و مفیدی دست پیدا کنید که شما را در این راستا راهنمایی خواهند کرد.
  • یکی دیگر از مواردی که برای تحلیل و بررسی باید به یاد داشته باشید این است که آیا در مدت زمان مشخص شده توانسته ام به اهدافی که در استراتژی مشخص کرده ام برسم یا خیر! در صورتی که موفق نبوده اید باید دلایل را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

شما می توانید از مدل های آماده استفاده کنید و به این صورت مشاهده کنید که بعد از اضافه کردن یک قسمت جدید یا یک محصول چه اتفاقی خواهد افتاد، از طرفی وقتی در واقعیت این کار را کردید باید یک محتوای درست به آن قسمت اضافه کنید تا به مخاطب و موتور جستجو بفهمانید این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه این نکته را به یاد داشته باشید که هراز چندگاهی، به خصوص بعد از ایجاد تغییرات در قسمت های مختلف کسب و کار خود، تحقیقات مجددی برای یافتن کلمات کلیدی انجام دهید.

نتیجه گیری

همه افراد فعال در عرصه سئو ممکن است که چنین اشتباهاتی را مرتکب شوند و بهترین راه برای جبران آنها، مشورت گرفتن از افراد متخصص و با تجربه است. همچنین پیشنهاد ما به شما این است که همیشه هوشیار باشید و به دنبال اطلاعات جدید بگردید تا در صورت مشاهده هر مشکلی بتوانید آن را تشخیص دهید و در راستای برطرف سازی آن اقدامات لازم را انجام دهید، در ضمن به یاد داشته باشید که گاهی برای برطرف کردن یک مشکل شما باید یک قدم به عقب برگردید، مشکل را مشاهده کرده و بعد از اینکه آن را شناختید نسبت به برطرف سازی آن اقدام کنید.

 

امتیازی ثبت نشده است.