با ما در ارتباط باشید: 0314566
بسته شدن دامنه های دات کام ایرانی

بسته شدن دامنه های دات کام ایرانی در مدت اخیر به دلیل مشکلات سیاسی و اتفاقات تلخی که رخ داد، باعث شد که بسیاری از کسب و کارها در دنیای دیجیتال از دامنه های دات کام استفاده می کردند جایگاه کسب و کارشان را کمی بی ثبات ببینند و از این نظر اظهار نگرانی کنند. از آنجایی که پونه مدیا یکی از این کسب و کارهای آنلاین است و بسیاری از مشتریان ما نیز در همین دسته قرار میگیرند، قصد داریم که اطلاعاتی را در این خصوص با شما در میان بگذاریم.
ماجرای بسته شدن دامنه های دات کام ایرانی در مدت اخیر با این خبر شروع شد که خبرگذاری فارسی که دارای رتبه 12 الکسا در ایران بود، به دلیل تحریم هایی که آمریکا بر علیه ایران وضع کرده بسته شد و گفته می شود که دلیل بسته شدن این سایت، قرارگیری آن در فهرست SDN می باشد و دستور بسته شدن آن مستقیما از وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است. همچنین باید در نظر داشته باشید که سایت های آپارات و بانک سامان نیز قبلا قطع شده بودند. دلیل بروز این مشکل دقیقا این بوده است که سایت های بسته شده از خدمات رجیستر کننده های آمریکایی استفاده کرده بودند و به همین دلیل آمریکا توانسته به راحتی این مشکل را حل کند و به راحتی سایت های ایرانی طرف قرار داد با شرکت های آمریکایی را مسدود کند. به گفته نایب رئیس شرکت ارتباطات زیر ساخت، در سالهای قبل هم این مشکلات پیش آمده بود و برای پیشگیری از بروز این مشکل به کسب و کارهای آنلاین و دارندگان سایت ها اعلام شده بود که از خدمات شرکت های اروپایی استفاده کنند تا در این زمینه به مشکلی برنخورند. با اینکه احتمال مسدود شدن دسترسی سایت های ایران به دامنه های دات کام ممکن است توسط شرکت های غیر آمریکایی نیز وجود داشته باشد، اما میتوان از این نکته مطمئن بود که کشور آمریکا به دلیل مشکلات سیاسی که با دولت ایران دارد، نمیتوان کسب و کارهای داخل ایران را به بن بست برساند.

بسته شدن دامنه کام ایرانی
راه حل بعدی که متخصصان برای حل این مشکل پیشنهاد داده اند این است که از دامنه های داخلی .ir استفاده کنند و به این صورت احتمال بروز مشکلات را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. راه حلی که مسئولین در اختیار صاحبان کسب و کار های اینترنتی که سایت هایی با دامنه .com دارند باید از شرکت های رجیستر کننده غیر آمریکایی استفاده کنند. در ضمن محمد جواد شکوری مقدم، مدیر سایت آپارات نیز اعلام کرده است که این مشکلات به دلیل گزارش هایی است که ایرانیان خارج از کشور به دولت آمریکا داده اند؛ به گفته او اگر این مشکل حل نمیشد ممکن بود مشکلات اقتصادی و مشکلات مربوط به سئو زیادی پیش بیاید، اما خوشبختانه با انجام اقدامات به موقع از بروز این مشکل جلوگیری شد.

مسدود شدن دامنه فارس نیوز

مسدود شدن دامنه فارس نیوز یکی از اخبار غافلگیر کننده برای همه افراد فعال در دنیای کسب و کار دیجیتال بود، چرا که با توجه به موارد گفته شده در قسمت بالا فهمیدن این موضوع که دامنه سایت فارس نیوز متعلق به شرکت های آمریکایی بوده، برای هر کسی که با این سایت آشنایی داشته باشد، شوکه کننده خواهد بود. مسدود شدن دامنه فارس نیوز یک اتفاق مقطعی بود و با ریدایرکت کردن این سایت روی دامنه .ir و انجام دادن رجیستر با شرکت های اروپایی این مشکل حل شده است. در حال حاضر این سایت با آدرس farsnews.ir در دسترس می باشد و با مراجعه به آدرس farsnews.com به دامنه دات آی آر انتقال داده خواهید شد.

آپارات از دسترس خارج شد!

همه افراد فعال در زمینه کسب و کار آنلاین در ایران با شنیدن این خبر که "آپارات از دسترس خارج شد!" شوکه شدند. چرا که این سایت از نظر رتبه بندی گوگل در جایگاه بسیار خوبی دارد و آمار به دست آمده نشان دهنده این هستند که بعد از گوگل سایت آپارات پر بازدید ترین سایت در ایران است و در سال 97 توانسته در لیست 100 سایت برتر از نظر الکسا قرار بگیرد.

آپارات از دسترس خارج شد

سایت آپارات مدتی قبل از سایت فارس نیوز از دسترس خارج شد. البته این مشکل نیز با راه حل گفته شده در ابتدای مطلب حل شد. سایت آپارات و فیلیمو از زیر مجموعه های گروه صبا ایده هستند و صرفا سایت آپارات به دلیل استفاده از خدمات شرکتهای آمریکایی به مدت کوتاهی بسته شد و این مشکل نیز به سرعت با ریدایرکت کردن سایت بر روی دامنه رجیستری شده توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات در اروپا حل شد.

نتیجه گیری

در زمان حال دامنه های زیادی در کشورمان به مشکل برخورده اند اما آنگونه که وزارت ارتباطات اعلام کرده است این موضوع راه حل هم دارد و شرکت های ایرانی برای انتخاب رجیستر دامینشان نهایت دقت را داشته باشند.

امتیازی ثبت نشده است.