با ما در ارتباط باشید: 0314566

تحریم هایی که بر علیه ایران وضع شده بخش های زیادی از کسب و کارهای مختلف را مختل کرده است، از سوی دیگر خدمات اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین که مجبورند با مفاهیمی مانند سئو، تبلیغات گوگل یا گوگل ادز (گوگل ادوردز) و… درگیر باشند بخش زیادی از این محدودیت را به شدت احساس میکنند و از طرفی نمیتوان از آثار منفی آن بر روی کسب و کارهای آنلاین غافل بود. اما این مورد را باید در نظر داشته باشید که این محدودیت ها برای افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ از ابتدا وجود داشته و با این وجود نمیتوان چنین موانعی را بهانه کرد و مسیر پیشرفت کسب و کار دیجیتال را بسته دید. امروز ما در این مطلب از پونه مدیا قصد داریم در مورد اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز صحبت کنیم، چرا که به دلیل وجود تحریم ها نمیتوان به سادگی شماره کسب و کاری را در گوگل ادوردز ثبت کرد و برای انجام این کار شما باید ترفندهایی که در این زمینه وجود دارد را بدانید و از آنها استفاده کنید. از آنجایی که برای انجام این روش از اسکریپت استفاده میکنیم باید در نظر داشته باشید ابتدا ما توضیحاتی را در خصوص اسکریپت در اختیار شما قرار میدهیم و سپس به سراغ نحوه اجرای یک اسکریپت در گوگل ادوردز می رویم.

اسکریپت گوگل ادز چیست

تا اینجای کار توضیح دادیم که برای اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز باید ابتدا اسکریپت ها را بشناسیم، در صورتی که با این موضوع آشنایی کافی دارید می توانید سراغ بخش بعدی بروید. در غیر این صورت با ما همراه باشید تا توضیح مختصری در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.
اسکریپت یک قطعه کد است که ممکن است طول آن چند خط تا چندین هزار خط باشد (این موضوع به پیچیدگی کاری دارد که اسکریپت میخواهد برای شما انجام دهد) و برای کد نویسی آن از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده می شود. اسکریپت ها برای انجام کارهای مدیریتی صرفاً در طول زمان تکرار می‌شوند و بر خلاف برنامه های ویندوزی به هیچ وجه تفسیر نمی شود. به عنوان مثال با استفاده از اسکریپت شما میتوانید دستورات مورد نظر خود را در قالب یک فایل بنویسید و آن را بر روی یک سرور قرار دهید و به این صورت شاهد دستوراتی باشید که در قالب اسکریپت به آن سرور داده اید. در نظر داشته باشی که اجرای این دستورات بدون دخالت نیروی انسانی است. معمولا کلمه اسکریپت بیشتر در برنامه هایی که از زبان های برنامه نویسی تحت وب استفاده می کنند استفاده می شود، اما باید در نظر داشته باشید که اسکریپت هایی هستند که در زبان های برنامه نویسی به جز برنامه نویسی وب مورد استفاده قرار میگیرند. اما هدف ما در این مقاله که اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز می باشد، و نیازی به دانستن آنها نمی باشد.

اسکریپت گوگول ادز برای ثبت شماره ایران

روش اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز

تبلیغات گوگل یا google adwords از زمانی که در ایران مورد استفاده قرار گرفت به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی پر بازده و مورد اعتماد شناخته شد و شاهد استقبال کسب و کارهای مختلف از این روش تبلیغاتی بودیم. اما بعد از بالا گرفتن اختلافات سیاسی بین دولت های ایران و آمریکا شاهد این بودیم که تحریم هایی علیه ایران وضع شد و وضعیت همه کسب و کارها و زندگی ها را تحت تاثیر خود قرار داد و در این مورد خاص، استفاده کردن از امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار داده به دلیل تحریم ها سخت تر شده است. یکی از کارهایی که انجام آن با استفاده از روش های مشخص شده توسط گوگل نمی توانید انجام دهید، اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز است و در صورتی که بخواهید این کار را انجام دهید باید از ترفندی که در ادامه به شما آموزش میدهیم استفاده کنید.اما قبل از هر چیز باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که برخی از شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی این کار را به روش غیر اصولی انجام میدهند و به این صورت شما شاهد این موضوع خواهید بود که تبلیغات شما تایید نمی شوند یا گاهی گوگل شما را برای اقدام به عمل غیر اصولی جریمه خواهد کرد.
البته این موضوع را هم باید به یاد داشته باشید که اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز برای کسب و کارها می تواند تا 20 درصد افزایش فروش را به همراه داشته باشد. در ادامه اسکریپت های مورد نظر را در اختیار شما قرار میدهیم:

function main() {
// Create a phone number builder.
var phoneNumberBuilder = AdWordsApp.extensions().newPhoneNumberBuilder();
// Create a phone number operation.
var phoneNumberOperation = phoneNumberBuilder
.withCountry(“IR”) // required
.withPhoneNumber(“03136631641”) // required
.withMobilePreferred(false) // optional
.build();
// Optional: examine the outcome. The call to isSuccessful()
// will block until the operation completes.
if (phoneNumberOperation.isSuccessful()) {
// Get the result.
var phoneNumber = phoneNumberOperation.getResult();
} else {
// Handle the errors.
var errors = phoneNumberOperation.getErrors();
}
}

اسکریپتی که در قسمت بالا در اختیار شما گذاشتیم برای زمان هایی استفاده می شود که شما قصد اضافه کردن یک شماره را دارید، این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد اضافه کردن چند شماره به گوگل ادز را داشتید باید از اسکریپت بالا استفاده کنید، با این تفاوت که در قسمت var Numbers این کد، سایر شماره تلفن های خود را قرار دهید که نمونه آن به صورت زیر برای شما قرار داده ایم:

var Numbers = [“03136631641” , “03136631641” , “03136631641” , “03136631641”];

روش اضافه کردن شماره ایران به گوگل ادز

قدم بعدی برای تکمیل اضافه کردن شماره به گوگل ادوردز مراحل زیر را انجام دهید:
در مرحله اول شما باید وارد اد گروپ یا کمپین مورد نظر خود شوید و از منوی سمت چپ گزینه Ads & Extensions را انتخاب کنید.
بر روی آیکون (+) کلیک کنید تا وارد پروسه ساخت افزونه تبلیغاتی شوید.
در لیست افزونه ها، روی قسمت Call Extension کلیک کنید و از قسمت Add to، اد گروپ یا کمپین مورد نظر خود را پیدا کنید.
از بین گزینه هایی که پیش رویتان قرار دارد، گزینه Use existing را انتخاب کنید.
از بین شماره هایی که با استفاده اسکریپت به اکانت خود اضافه کردید، یکی را انتخاب کنید و در پایان گزینه SAVE را انتخاب کنید.

نتیجه گیری:
گوگل ادز یک سیستم تبلیغاتی است که توسط شرکت گوگل راه اندازی شده است که از این طریق می توانید محصولات و خدمات خودتان را در معرض دید کاربران خود قرار دهید. با توجه به تحریم های بین المللی که برای ایران لحاظ شده است هنگام استفاده از گوگل ادوردز نمی توانید از شماره های ایران برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. با تکه کد یا اسکریپتی که در اختیار شما قرار داده ایم می توانید هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی از شماره های ایرانی استفاده کنید.

امتیازی ثبت نشده است.