با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت موسیقی

سایت های موزیک همواره از پرطرفدارترین و پربازدیدترین وبسایت ها محسوب می شوند.این سایت ها با توجه به مطالب و اطلاعاتی که به صورت روزانه بارگذاری میکنند معمولا صفحات زیادی خواهند داشت. 

با این حال، تعداد زیاد این سایت ها بازار رقابت در این شاخه را افزایش میدهد. به همین دلیل، مدیران این نوع وبسایت ها باید با دقت بر روی بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو تمرکز کنند. زمانی که شما یک سایت موسیقی را مدیریت می کنید، باید مطمئن شوید که کاربران، با جستجوی کلیدواژه ها جذب سایت شما شوند تا بتوانید جایگاه بالاتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. در این مطلب، نحوه بهینه سازی یک وبسایت مرتبط با موسیقی و دانلود آهنگ را بررسی می کنیم.

نکات سئو سایت موزیک

قبل از هر کاری اگر سایت شما از قبل طراحی شده است باید یک آنالیز سئو سایت روی آن انجام داده و مشکلاتی که در حال حاضر در سایت وجود دارد را بررسی و آنها را رفع کنید. از جمله این موارد میتوان به بررسی لینک های شکسته، محتواهای تکراری و خطاهای صفحات اشاره کرد.

برای هنرمندان، آلبوم ها و موسیقی ها صفحات جداگانه مناسب بسازید

برای این که رنکینگ بالاتری در نتایج گوگل به خود اختصاص دهید، هر هنرمند، آلبوم و نوع موزیک (پاپ، راک، سنتی و ...) باید صفحه ای جدا داشته باشد.بهتر است در هر صفحهاز کلماتی همانند دانلود، دانلود رایگان یا اسم خواننده که سرچ زیادی می شود استفاده کنید.
این کلیدواژه ها نباید فقط به صورت گروهی در صفحه حضور داشته باشند و باید به شکلی در متن قرار گیرند که محتوای معنا داری را تشکیل دهند.

جایگاه اسم آلبوم و هنرمند نیز بسیار مهم است.
برای هر موسیقی، می توان متن شعر را به مطلب اضافه کرد تا به بازدید آن کمک کند یا سازندگان هر موسیقی یا آلبوم، در کنار اسم هنرمند اصلی ذکر شود؛ همینطور می توان برای هنرمندان کمتر شناخته شده بیوگرافی کوتاهی در صفحه قرار داده شود.
به یاد داشته باشید که تنها صفحات منتشر شده می توانند بر روی رتبه شما در گوگل تاثیر داشته باشند.

همیشه برای بروز رسانی سایت موزیک آماده باشید 

یکی از راه های جذب مخاطب بیشتر، سریع بودن در انتشار موسیقی های جدید است؛ پس باید همیشه آماده بوده و موسیقی های جدید را زودتر از رقبای خود به اشتراک بگذارید.
همچنین با کمتر کردن تبلیغات و واضح بودن صفحه، مخاطب را زودتر به هدف خود که دانلود موسیقی مد نظرش است برسانید. 

برای هنرمندان معروف، صفحه فرود بسازید

ساخت صفحه فرود (Landing Page) برای هنرمندان و موسیقی های معروف کمک زیادی به شما در گوگل می کند؛ شما باید برای این هنرمندان محتواهای دیگری نیز در کنار موسیقی هایشان تولید کنید که این محتواها می تواند شامل مصاحبه ها، نظرات منتقدین در مورد آن ها یا بیوگرافی کامل آن ها باشد. همچنین در مورد هنرمندان مطرح، قراردادن تمامی آهنگ ها (فول آلبوم) آن ها می تواند کمک زیادی به رشد سایت شما بکند.

عنوان و لینک صفحات خود را بهینه کنید

عنوانی که برای صفحه خود انتخاب می کنید، باید اطلاعات کلی از موسیقی به همراه کلمات کلیدی جستجو شده توسط کاربران را در خود جای دهد. در آهنگ های تازه منتشر شده، ذکر عبارت جدید می تواند کمک کند. شما همینطور با استفاده از کلمات کلیدی یاد شده، می توانید توضیحات صفحه خود را نیز بهینه سازی کرده تا شانس بیشتری برای حضور در نتایج اول گوگل داشته باشید.
در ساختار لینک URL صفحات خود، بهتر است که از اسم خواننده، اسم آلبوم یا اسم موسیقی استفاده کنید. منطقی است که هر لینک شما یک کد به خصوص داشته باشد اما این کدها باید در کنار یک متن قابل خواندن باشند. در بحث جدا کردن کلمات، گوگل تاکید بسیاری بر روی استفاده از خط تیره به جای آندرلاین و فاصله بین متن های توضیحات دارد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
URL چیست

چالش های سئو سایت موزیک

نکته ای که در رابطه با سایت های موزیک در ایران وجود دارد، عدم رعایت قانون کپی رایت در کشور ما است. از آن جایی که مالکیت خصوصی در ایران مورد توجه نیست، به راحتی می توان سایت موزیک زد. این یعنی شما رقبای زیادی دارید که با سئو خوب توانسته اند در صدر نتایج گوگل نشان داده شوند. همین موضوع کار شما را برای سئو کردن سایت موزیک در ایران سخت تر می کند.

مهم ترین چالشی که برای سئو سایت موزیک دارید، فعال کردن امکان جست و جوی صوتی است. باید این ویژگی را در سایت خود فعال کنید که با سرچ صوتی یک موزیک و پخش شدن آن، سایت شما به کاربر معرفی شود.

نکته دیگر در سئو سایت موزیک امکان دانلود ساده و یک مرحله ای آهنگ با سرعت بالا و بدون نیاز به ثبتنام در سایت است. رقبای شما اکثرا بدون این که اطلاعات کاربر را برای ثبتنام در سایت بگیرند، آهنگ مورد نظر را با یک کلیک در اختیار مخاطب قرار می دهند. یادتان نرود که هرچه کار با سایت شما برای کاربر ساده تر باشد، احتمال ماندگاری در نتایج برتر برای شما بیشتر است.

رقبای شما بسیار خلاق هستند. باید این سایت‌ها را به صورت کامل بررسی کنید و ببینید که چه کارهایی را برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل انجام داده اند. قرار دادن متن آهنگ در هر صفحه، امکان پخش آنلاین موزیک در کنار قابلیت دانلود دو مواردی از این دست تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند و این باعث بهبود سئو سایت شما می‌شود.

همینطور برای سایت های موسیقی ایرانی، بهتر است از هاست داخلی استفاده کنید تا دانلود ها با سرعت بیشتری انجام شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره سئو سایت موزیک خود، با پونه مدیا تماس بگیرید.

 

5 از 5