با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت خوانندگان و گروه های موسیقی

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)، یکی از موارد کلیدی در هر کسب و کاری است؛ زمانی که شما به عنوان یکی از نتایج اصلی موتورهای جستجوگر مطرح شوید، تفاوت های زیادی بین بازدیدکنندگان شما وجود خواهد داشت. این مسئله برای موسیقیدان ها و خوانندگان نیز کارآمد است.

دلایل نیاز موزیسین ها به سئو چیست؟

مهم ترین دلیلی که می توان برای این مسئله بیان کرد، دیده شدن وبسایت یک موزیسین توسط طرفداران و حتی تهیه کنندگان است که زمینه آشنایی مخاطبان با وی را مهیا می سازد؛ مردم در حال حاضر از موتورهای جستجو استفاده زیادی می کنند و وبسایت شما باید در این موتورها، با جستجوی سبک موسیقی یا اسم شما به عنوان یکی از نتایج اصلی قرار بگیرد.
از طرف معیار مقایسه برخی از هنرمندان از نظر تهیه کنندگان و مردم، نتایج جستجوی نام آن ها در موتورهای جستجو است و شرکت های حامی موسیقی، معمولا هنرمندی را مورد حمایت قرار می دهند که شهرت کافی را داشته باشد.

عنوان سایت یک هنرمند موسیقی باید چگونه باشد

عنوان سایت شما که در نوار مرورگرتان نمایان می شود و گوگل نیز به وسیله آن، نوع سایت و کاربری آن را تشخیص می دهد؛ در نتیجه عنوان سایت شما در گام اول باید حساب شده طراحی شده و حتما شامل نام شما یا گروهی که در آن فعالیت می کنید، باشد.
اگر سایت شما عناوینی مثل "خانه" یا "اخبار" داشته باشد که اشاره ای به نام گروهتان ندارد، در بالا آمدن در بخش نتایج گوگل به مشکل برخورد خواهید کرد.

توضیحات Meta برای سئو سایت خواننده 

این توضیحات، در سایت شما نمایش داده نمی شود اما در کد HTML شما ذخیره شده است؛ باید توجه شود که در این توضیحات، چند خط در مورد شما و نوع فعالیت هنریتان ذکر شود. این متن توسط موتورهای جستجو ذخیره نمی شود اما در نتایج جستجوی شما نمایان خواهند شد و اگر مرتبط باشند، امکان ورود به صفحه شما را بیشتر خواهند کرد.
هر مقدار که ورود به صفحه شما بیشتر باشد، موتور جستجوگر صفحه شما را به عنوان یک نتیجه با کیفیت شناساتیی می کند و مکان حضور شما در صفحه نتایج بهبود می یابد.

عناوین و مطالب صفحات در سایت گروه های موسیقی

بسیاری از مردم، به جای خواندن متن ها علاقه جذابیت های بصری از جمله ویدئو و عکس های قوی دارند؛ با این حال نباید فراموش شود که محتواهای قدرتمند متنی نیز تاثیر بسیار زیادی در موفقیت وبسایت شما دارند.
دلیل این مسئله آن است که موتوهای جستجوگر به کلمات علاقه زیادی دارند؛ کلمات به یک موتور جستجوگر نشان می دهد که سایت شما در مورد چیست و چه چیزی را به مخاطب ارائه می دهد.
محتوای صفحات شما دارای دو بخش عناوین و مطالب داخلی صفحات است.
عناوین بسیار مهم هستند زیرا موتورهای جستجو به آن ها به چشم برچسب هایی نگاه می کند که محتوای صفحه را توضیح می دهد؛ پس باید تا جایی که ممکن است برای آن ها، پیش بینی جستجوی مخاطبان انجام شود؛ مثلا به جای اسم ترانه به تنهایی، اسم ترانه و خواننده یا آلبوم در عنوان ذکر شود.
در صفحات اینترنتی چندین نوع عنوان وجود دارند؛ H1 عناوینی هستند که بیان کننده مطلب گفته شده در صفحه هستند و فقط یک بار در یک صفحه استفاده می شوند. H2 زیرعنوان و H3 نیز زیر زیر عنوان ها هستند؛ این مسئله تا H6 ادامه دارد اما تمرکز شما باید روی عناوین اصلی (H1) و زیرعنوان ها باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:

 چگونه از تگ های H در جهت بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟

URLهای مشخص و لینک سازی داخلی

برای موفق شدن در موتورهای جستجو، باید URLهای مشخصی داشته باشید؛ مثلا به جای www.myband.com/1252/content/sdjgasd.php، از www.myband.com/online-store استفاده کنید. توجه داشته باشید که خط تیره اهمیت زیادی دارد زیرا موتورهای جستجو آن را معمولا به عنوان فاصله تشخیص می دهند.
زمانی که در سایت خود، لینکی به قسمت دیگر می دهید، از قراردادن لینک ها برروی جملاتی مثل "اینجا را کلیک کنید" یا "بیشتر بخوانید" خودداری کنید. به جای این کار، این لینک ها را بر روی کلمات کلیدی قرار دهید تا در نتایج جستجو به عملکرد بهترین برسید.

اهمیت لینک های خارجی در سئو سایت خواننده 

قسمت مهمی از عملکرد شما در موتورهای جستجو، سایت های دیگری هستند که به سایت شما لینک می دهند. موتورهای جستجو لینک های خارجی را به عنوان آرای سایت شما شناسایی می کند و هر چقدر که این لینک ها بیشتر باشد، سایت شما در جایگاه بالاتری در گوگل قرار می گیرد.
پس این مسئله که لینک سایت شما در سایت های دیگر باشند، اهمیت زیادی دارد؛ در همین شاخه نیز بعضی از لینک ها بهتر از برخی دیگر است. سایت هایی که خودشان لینک های خارجی بیشتری داشته باشند، آرای قدرتمندتری با لینک دادن به سایت شما برای شما خریداری می کنند.
برای مثال اگر در یکی از خبرگزاری های مهم به سایت شما لینک داده شود، گوگل سایت شما را خیلی زود به صفحه نتایج اصلی خود می برد.

هواداران خود را درگیر کنید!

بسیاری از هواداران، به دنبال راه های جدیدی برای حمایت از هنرمند یا محتوای موسیقایی محبوب خود هستند؛ اگرچه راه های ذکر شده می تواند کمک زیادی به مشهور شدن سایت شما اما هواداران در این بخش به عنوان فاکتوری کلیدی محسوب می شوند.
این کار به چندین شکل قابل انجام شد؛ از آپدیت نگه داشتن سایت به صورت مستمر تا ایجاد فروم های گفت و گو، چالش ها و مباحثه با هواداران، می تواند هواداران را با سایت شما درگیر کند و آن ها را به عنوان تبلیغات شما مطرح کند. می توان پس از انتشار یک قطعه موسیقی جدید، از هواداران خواست که قسمت مورد علاقه آن را بنویسند یا با مضمون آن ویدیو تهیه کنند و در سایت شما و شبکه های اجتماعیشان نشر دهند، این کار تبلیغی کلیدی برای شما خواهد بود.

سایت خود را گسترش دهید

اگر هنوز خیلی مطرح نشده اید، می توانید با استفاده بهینه و درست از نام افراد مشهور، به صفحات بیشتری در نتایج جستجوی گوگل رسیده و طرفداران بیشتری جذب کنید.
برای مثال، می توانید بلاگ هایی راجع به خودتان و هنرمندان مورد علاقه خود تهیه کنید و در سایت خود قرار دهید؛ دلیل این امر جستجوی بیشتر افراد مشهور توسط مردم است که می تواند به دیده شدن بلاگ شما نیز کمک کند.
با این حال، نوشتن بلاگ کار بسیار مهمی است و نباید بدون تحقیق آن را انجام دهید؛ شما باید در ابتدا کلیدواژه های مهم را بشناسید و موضوعات مرتبطی که مردم به آن علاقه دارند را بررسی کنید.
بهینه سازی سایت برای حضور بهتر در موتورهای جستجو کار سختی نیست اما به شناخت کافی در مورد کلیدواژه ها و قرار دادن آن ها در جای درست بستگی دارد.

موبایل فرندلی بودن در سئو سایت خواننده مهم است 

تلفن همراه، بیش از نیمی از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است؛ برای یک موزیسین که کارهای او معمولا با تلفن همراه شنیده می شود، داشتن سایتی سازگار با موبایل بسیار مهم است. باید برای سایت خود اپلیکیشن طراحی شود زیرا اندروید برای اپلیکیشن ها اهمیت زیادی قائل است و بازدید شما بیشتر می شود.
همینطور پلی لیست هایی از موزیکتان را در نسخه موبایل و اپلیکیشن طراحی می شود که بتوان از طریق سایت شما به راحتی به اثری که تولید کرده اید، گوش داد؛ این کار باعث توجه گوگل و علاقه مخاطبان می شود.
به طور کلی سایت های سازگار با تلفن همراه، همیشه برای گوگل محبوب بوده و در اولویت قرار داشته اند.

در سئو سایت خواننده از یوتیوب غافل نشوید!

پس از گوگل، یوتیوب یکی از بزرگترین و پربازدیدترین سایت های جهانی است که برای معرفی و شناخته شدن بسیار مناسب است؛ اهمیت یوتیوب برای هنرمندان و موزیسین ها چندین برابر است زیرا آن ها می توانند به راحتی از آثار خود، محتوای ویدیویی درست کنند و با ساخت یک کانال در این فضا، بیشتر دیده شوند.
شما می توانید صفحه یوتیوب خود را با توجه به علایق و نظرات مردم شکل داده و در جستجوی افراد حاضر باشید. باید پلی لیست هایی را تهیه کرد را گوگل به کانال هایی که پلی لیست دارند، علاقه زیادی نشان می دهد.

سایر اقدامات کلیدی در سئو سایت خواننده

از سایر اقدامات مهمی که می تواند به رشد سایت شما کمک کند، می توان به اضافه کردن عناوین جایگزین برای عکس ها، لینک دادن سایت به شبکه های اجتماعی خود و بالعکس، ساخت صفحه در ویکیپدیا و لینک دادن سایت خود در این سایت و بالعکس و بهینه سازی سئو ویدیوهای قرار گرفته در سایتتان اشاره کرد.

شما می توانید از خدمات سئو یک شرکت دیجیتال مارکتینگ نیز برای سئو تضمینی سایت گروه موسیقی خود استفاده کنید. برای اطلاع از اینکه خدمات سئو چیست با مشاوران پونه مدیا تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.