با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو سایت های بازی

صنعت بازی های ویدیویی، در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین صنایع دنیا هستند؛ مخاطبان این صنعت را عموما نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند اما تنوع در این صنعت، باعث ایجاد رقابت زیادی می شود پس لازم است که سایت های دانلود بازی یا تولید کننده آن، مخاطبان خود را جذب و به شکل درستی سایت خود را از لحاظ seo بهینه سازی کنند.
طبعا سایت هایی که بازی های جدید و حتی قدیمی را برای دانلود می گذارند، می توانند از این بازار قدرتمند استفاده کرده و کسب و کار خود را پیشرفت دهند؛ با این حال باید به نکاتی برای بهتر دیده شدن این سایت ها اشاره کرد تا بتوانند در نتایج جستجو در جایگاه بالاتری قرار گرفته و به موفقیت برسند.
از طرف دیگر، سایت هایی نیز که قصد انتشار و رشد بازی خود را دارند، باید با شناخت مخاطب هدف و استفاده از روش های بهینه سازی، آن را در سرچ گوگل و البته اپ استورها به جایگاه بالاتری برسانند تا بازیشان مورد استقبال قرار بگیرد.

چرا برای سایت های بازی نیاز به سئو داریم؟

دنیای بازی در سالهای اخیر، رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر حتی از دنیای سینما نیز پیشی گرفته است؛ به علاوه، با پرسرعت تر شدن اینترنت ها و پیشرفت امکانات، موقعیت های بیشتری در این صنعت وجود دارد که آن را گسترش خواهد داد.
وقتی شما به صنعتی با این پتانسیل نگاه می کنید، سایت های بازی نباید در فضای مجازی ضعیف باشند زیرا این سایت ها روز به روز محبوب تر می شوند و این محبوبیت، رقابت سخت تری را به وجود می آورد. در نتیجه این اتفاق، بهبود وضعیت سئو تضمینی سایت بازی شما باید حتما در دستور کار قرار بگیرد.

برای سئو سایت های بازی مخاطب هدف خود را مشخص کنید

دنیای بازی سبک ها و تنوع بسیار زیادی دارد پس این مسئله اهمیت دارد که مخاطب خود را بشناسید. این مسئله به شما اجازه می دهد که از کلیدواژه ها و عنوان های درست برای مخاطب خود استفاده کنید و در جستجو کلمات مرتبط با این مخاطبان، رشد کنید. برای اینکار میتوانید از موتور جستجوی گوگل کمک بگیرید. برای مثال اگر شما بازی فکری در سایت خود دارید مخاطب شما ممکن است در دسته های زیر قرار بگیرند.

game site seo

برای سایت بازی خود محتوای ویدیویی بسازید

بیشترین بازدیدهای در مورد بازی در فضای مجازی، مربوط به استریمرهای یوتیوب و Twich است که محتوای ویدیویی راجع به بازی ها به اشتراک می گذارند.
کسانی که به دنبال بازی هستند، نیاز دارند که فضای آن را ببینند که در مورد بازی کردن آن تصمیم گیری کنند. وقتی شما به دنبال تولید محتوا برای یک بازی ویدیویی هستید، ویدیوها اهمیت زیادی خواهند داشت. در نتیجه اضافه کردن یا تولید ویدیو به محتوای سایتتان می تواند ترافیک شما را با افزایش چشمگیری رو به رو کند. البته ویدیوهایی که بر روی سایت قرار می دهید نیز باید بهینه سازی شده باشند.

در سایت بازی انجمن های گفت و گو بسازید

بحث پیرامون بازی ها، یکی از موارد مورد علاقه بازی دوستان است پس اگر شما در کنار قراردادن محتوایتان، فضایی را برای گفت و گو و بحث پیرامون آن شکل دهید، مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کنید.
در کنار این که شما می توانید این کار را انجام دهید، فروم های بزرگ بازی وجود دارند که شما می توانید به کمک آن ها و قراردادن لینک های خارجی در آن سایت ها به سایت خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

شبکه های اجتماعی یک از بهترین راه ها برای جذب مخاطب است؛ همینطور این پلتفرم ها امکان نظردهی و اشتراک گذاری را به مطالب شما می دهند که هر دو بسیار مهم هستند.
برای سایتتان صفحات مجازی در فیسبوک یا اینستاگرام بسازید؛ این کار تاثیر بسیار خوبی در ترافیک شما خواهد داشت. توئیتر نیز یک شبکه اجتماعی مناسب برای خبرهای فوری یا آخرین اتفاقات است.

به محتوای خود شخصیت دهید

مثل ویدیو، اضافه کردن شخصیت و کیفیت به مطالبی که بارگذاری می کنید، می تواند نظر مخاطبانتان را جلب کند. این نوع مقالات که نظرات در آن دخیل هستند، شما را بیشتر در فضای اینترنت مشهور می کنند و ترافیک بیشتری را به سایت شما اضافه می کنند. بررسی بازی ها، خبرهای جدید و آنالیز آن ها از مطالب بسیار مورد پسند در سایت های ورزشی هستند. اگر این اطلاعات با کیفیت بالایی نوشته شوند، نظرات موافق و مخالف را به داخل سایت می کشانند و باعث پیشرفت بیشتر سایت می شوند.

موارد کلی سئو سایت را فراموش نکنید

به غیر از موارد اختصاصی ذکر شده، نباید موارد کلی در مورد موفقیت سئو یک سایت را فراموش کرد. برای مثال، عنوان صفحه خود را به شکل خلاقانه با تعداد حروف کمتر از 70 طراحی کنید؛ از عباراتی مثل دانلود بازی یا دانلود بازی جدید در کلید واژه ها استفاده کنید، URL سایت خود را به درستی و مطابق با سئو طراحی کنید.
یا به عنوان های اصلی و زیرعنوان ها توجه کنید زیرا یک مطلب با این عناوین در موتورهای جستجو شناسایی می شوند. به پاراگراف اول متن خود توجه بسیار زیادی داشته باشید؛ وقتی یک موتور جستجو به صفحه شما می آیند، از این پاراگراف برای شناسایی مطلب استفاده زیادی می کند که با توجه به آن، باید کلید واژه ها را به طور مناسب و معنادار در آن قرار دهید.
برای مطالب خود حتما عکس بگذارید و برای عکس ها متن جایگزین اضافه کنید؛ این مطلب علاوه بر جذابیت بصری مطلب شما باعث می شود که در بخش جستجوی عکس نیز در جایگاه بالاتری باشید و از ان طریق نیز ترافیک ورودی به دست آورید.
به لینک ها داخلی و خارجی (همانطور که اشاره شد)، دقت کنید و از قراردادن کلید واژه های زیاد و یا بی معنی به شدت اجتناب کنید؛ این عمل باعث ایجاد صفحات مشابه در سایت شما می شود که گوگل آن را جریمه می کند.
اگر سایت دانلود بازی دارید، حتی المقدور برای بازی ها و یا شرکت های بازیسازی معروف، صفحات جداگانه تهیه کنید و تمامی اطلاعات موجود درباره آن ها را به عنوان محتوا تولید کنید؛ همینطور برای بازی های پرطرفدار جدیدی که مخاطبان قطعا به دنبال آن خواهند بود، گوش به زنگ باشید تا در اولین فرصت آن ها را بر روی سایت خود قرار دهید.
سعی کنید هاست سایت خود را داخلی کنید تا اگر لینک دانلود در سایتتان موجود باشد، دانلود با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود؛ مخاطبان به سرعت سایت و سرعت لینک های دانلود داخل آن اهمیت بسیار زیادی می دهند.
اگر بازی شما به شکل نرم افزار تلفن همراه است، به ASO توجه کنید
اگر قرار است که یک بازی در اپ استورها قرار دهید، باید برای این شبکه ها آن را بهینه کنید. ASO یا بهینه سازی اپ استورها، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ با این که تفاوت های نسبی در بهینه سازی بازیتان در اپ استور گوگل در مقابل اپ استور اپل است اما استراتژی های کارآمد مشابهی نیز برای آن ها می توان متصور شد.
برای این کار، همچنان بازار هدف، کلید واژه ها و توضیحات نرم افزار شما ارز اهمیت زیادی برخوردار است؛ عنوان و متن توضیحات شما باید شامل کلیدواژه های مفید و جستجوشده توسط کاربران باشد تا در جستجوی کاربران بالاتر بیاید.
در رده بندی اپ استورها یکی از فاکتورهای بسیار کلیدی، نظرات کاربران و نمراتی است که به اپلیکیشن شما می دهند، هرچقدر که شما نظرات مثبت دریافت کنید یا نمره میانگین بهتری داشته باشید، برای اپ استورها محبوب تر خواهید و بازی شما به صفحات بالاتری خواهد آمد.
فراموش نکنید که لینک های خارجی حتی در این قسمت هم مهم هستند و لزوم توجه به آن ها در این بخش هم حضور دارد.

در کل، برای دیده شدن گیمی که طراحی کرده اید مسائل مربوط به ASO (App store optimization) در کنار مسائل Seo باید رعایت شود تا بازدهی بهتری را به خود اختصاص دهند.

امتیازی ثبت نشده است.