با ما در ارتباط باشید: 0314566
چگونه مصرف CPU ووردپرس را کاهش دهیم

مشکلات استفاده از CPU نه تنها باعث می شود که کاربران شما تجربه خوبی را در سایتتان نداشته باشند، بلکه به سرعت رده شما در صفحه نتایج گوگل را نیز پایین می آورد. در این مطلب، یاد می گیریم که چگونه استفاده از CPU را به کمترین حالت ممکن در آوریم. همه راه هایی که ما در اینجا بررسی می کنیم، آسان هستند و شما به راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید.

از پلاگین های غیر ضروری دوری کنید

پلاگین ها برای اضافه کردن قابلیت های جدید به سایت شما، ارزش بسیاری را دارند؛ هر سایت به تعدادی پلاگین برای درست کار کردن نیاز دارد. با این حال، مشخص است که وقتی پلاگین هایی که نیاز نداریم را نصب می کنیم، ممکن است مشکلاتی به وجود آید. گاها، ما پلاگین هایی را برای تست نصب کرده و فراموش می کنیم که آن ها را پاک کنیم. در سناریو های دیگر، قابلیت های یک پلاگین کمی زیادی است. در هر دو حالت، باید پلاگین اضافه را پاک کرد تا مصرف CPU کمتر شود.
البته همیشه باید پلاگین ها را با توجه به راهنماها پاک کرد زیرا پاک کردن غیر صحیح آن ها می تواند برای سایت بسیار مخرب باشد و به آن آسیب بزند.

از WP Disable استفاده کنید

یک راه دیگر برای کم کردن استفاده از CPU، استفاده از پلاگین WP Disable است؛ این پلاگین، به سایت شما اجازه می دهد که چرخه های مخرب برای CPU را پاکسازی کند. برای مثال، شما می توانید اموجی ها، لینک های اضافی و غیره را پاک کنید. علاوه بر آن، این پلاگین به شما اجازه می دهد که درخواست های HTTP را کمتر کنند که می تواند بر عملکرد کلی وبسایت تاثیر مثبت بگذارد.
همینطور به کمک این پلاگین، شما می توانید شرایط را رصد کنید تا تصمیم درست را بگیرید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که هر چیز به درد نخوری را غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید که همه چیز می تواند بعدا فعال شود اما فقط در صورتی که احساس کنید لازم هستند.

بهینه سازی تصاویر مصرف CPU را کاهش میدهد

یکی از مهم ترین مسائلی که سایت های مدرن با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلات ناشی از عدم بهینه سازی عکس هاست. برای این که صفحه ای لود شود، المان های زیادی از جمله عکس ها باید آپلود شوند؛ با این حال اطلاعات متا ها نیز همراه با عکس ها باید آپلود شوند و این اطلاعات متا، همیشه روی رتبه سایت تاثیر ندارد. به همین دلیل، شما می توانید اطلاعات متا عکس های خود را حذف یا فشرده سازی کنید تا استفاده از CPU شما بهتر شود.
برای این کار، پلاگین های رایگان و غیر رایگان زیادی وجود دارند که از PNGGauntlet، JPEGmini، WP Smush.it و EWWW Image Optimizer می توان به عنوان بخشی از آن ها نام برد.

قوانین خزش در سایت ووردپرس خود را معین کنید

باور کنید یا نه، ربات های خزنده زیادی به سایت شما می آیند که اکثرا سودبخش نیستند . برخی از آن ها اطلاعات شما را می دزدند.
در شرایطی که یک خزنده به سایت می آید، چندین چرخه در CPU ایجاد می کند که برای اطمینان از عدم افتادن این اتفاق، باید آن ها را بلاک کرده و فقط به خزندگان مهم اجازه ورود به سایت خودتان را بدهید.
شما می توانید تنظیمات لازم را برای خزندگان انجام دهید که به سایت شما بار اضافی وارد نکنند و از استفاده غیر ضروری CPU دوری کنید. شما می توانید IP ادرس های خاص را بلاک کنید و سایت خود را در شرایط بهتری نگه دارید.

برای کاهش مصرف CPU خزش گوگل و بینگ را در سایت خود محدود کنید

خزش موتورهای جستجوی محبوب در سایت شما واجب است اما آن ها گاها به مناطقی از سایت می روند که نیازی نیست. خوشبختانه بدون تاثیر در رده سایتتان، می توانید این ربات ها را محدود کنید؛ همینطور تنظیم زمان خزش گوگل نیز بسیار مهم است. مثلا یک سایت خبری به تعداد دفعات خزش بیشتری نسبت به سایتی که روزانه یک مطلب بارگذاری می کند، نیاز دارد.
در این بخش، شما باید به کنسول سرچ گوگل رفته و در قسمت تنظیمات سایت، سرعت خزش را به کم تغییر دهید؛ برای موتور جستجوی بینگ نیز موارد مشابه گوگل باید انجام شود.

پاکسازی دیتابیس برای بهبود عملکرد CPU

راه دیگری برای بهبود عملکرد CPU، پاکسازی دیتابیس است. اگر دیتابیس پر از اطلاعات غیر ضروری باشد، CPUزمان بیشتری را برای انجام درخواست های ساده می خواهد و باعث کند شدن سایت و وارد شدن بار می شود.
با درخواست های همیشگی، دیتابیس اطلاعات بی فایده ای را در خود ذخیره می کند که از آن ها می توان به تغییرات پست ها و غیره اشاره کرد. همینطور، اطلاعات پلاگین ها نیز پس از غیرفعال کردن آن ها باقی می ماند که دیتابیس را شلوغ می کنند.
پلاگین های زیادی برای این کار وجود دارند که به صورت اتوماتیک، دیتابیس شما را پاکسازی می کنند.

از پلاگین هایی که استفاده زیادی از CPU می کنند، دوری کنید

شما می توانید پلاگین های زیادی را پیدا کنید که بر روی عملکرد سایت شما تاثیر می گذارند. این پلاگین ها در صورتی که مشکلات CPU دارید، باید حذف شوند. برخی از پلاگین ها وبسایت شما را کند می کنند؛ برای تشخیص این پلاگین ها، باید از GTmetrix استفاده کرده و تاثیر پلاگین نصبی بر روی وبسایت خود را رصد کنید.
اگر شما مطمئن نیستید که کدام پلاگین ها برای CPU مضر هستند، می توانید از هاست های رایگان برای استفاده از پلاگین ها استفاده کنید. سایت هایی زیادی مثل 000WebHost می توانند برای تازه کار ها هاست رایگان ارائه دهند و شما می توانید در آن ها، استفاده CPU را رصد کنید. اگر در مورد یک پلاگین همه چیز به خوبی پیش رفته بود، می توانید پلاگین را در سایت اصلی خود نصب و از آن استفاده کتید.

 

امتیازی ثبت نشده است.