با ما در ارتباط باشید: 0314566
صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام در سال 2020

در حال حاضر، اینستاگرام محبوب ترین رسانه اجتماعی در بین سایر رسانه های اجتماعی است. طبق آمار 13٪ از مردم کره زمین عضو این اپلیکیشن بوده که 80٪ آنها برندهای مختلف را دنبال می کنند.
اگر سری به پلی استور بزنید، خواهید دید که بیش از 1 میلیارد بار این برنامه دانلود شده است. پس نتیجه این که باید این اپلیکیشن را جزو مهم ترین ابزارها برای دیجیتال مارکتینگ دانست.
طبق گفته فارستر، میزان مشارکت اعضای اینستاگرام که شامل لایک، اشتراک و نظرات می شود 4.21٪ است. این رقم 10 برابر فیسبوک 54 برابر Pinterest و 84 برابر Twitter است. رقم خیره کننده که جایگاه این برنامه محبوب را بیبش از پیش محکم تر کرده است.
اما جدای از این ارقام، چالش هایی ظاهر شده است که به کم شدن میزان بالقوه بازاریابی در اینستاگرام ختم می شود. این امر به دلیل کاهش نرخ تعامل کاربران در اینستاگرام به دلیل ظهور اپلیکیشن های جدید مانند TikTok است.
از این رو، بازاریابان فعال در جستجوی راه هایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام هستند. خود اینستاگرام نیز روز به روز در حال به روز رسانی اپلیکیشن خود است تا رقابت را به تیک تاک و امثال آن نبازد.

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا در اینستاگرام همانند تولید محتوا در وبلاگ ها شامل تولید محتوای متنی، تصاویر، ویدئو و استوری می شود.
افراد زیادی در این شبکه محبوب در حال تولید محتوا هستند و از این راه کسب درآمد می کنند.
اینستاگرام بستری راحت برای این کار فراهم آورده تا هر کس بتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را تولید کند.
بسیاری از سلبریتی ها و افراد شاخص نیز در این اپلیکیشن حضوری فعال دارند که باعث می شوند تا کاربران بیشتری به خاطر دنبال کردن آن به اینستاگرام بپیوندند.
اما اینستاگرام نیز برای خود الگوریتم هایی را در نظر گرفته است که عدم توجه به آنها ممکن است تبعات زیادی برای صاحبان پیج دربر داشته باشد.
از این رو در ادامه توضیحات جامعی در خصوص نحوه تولید محتوا در اینستاگرام در اختیار شما می گذاریم.

نحوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

مطمئنا شما نیز به دنبال روش های مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام هستید. وگرنه هرگز به این مطلب مراجعه نمی کردید. در ادامه به مهمترین روش های تولید محتوا در این اپلیکیشن محبوب اشاره می کنیم.

یک تم ثابت برای پست های خود در نظر بگیرید
یک تم ثابت در نظر بگیرید

اولین گام مهم برای راه اندازی یک حساب کاربری موفق در اینستاگرام، برنامه ریزی مناسب برای تولید محتوا است. قبل از اینکه محتوای خود را به اشتراک بگذارید، باید به تم و نمای صفحه توجه کنید. تعدادی از مهمترین نکات را در این باره معرفی کرده ایم که در ادامه آنها را خواهید دید:

  • چه رنگهایی استفاده خواهید کرد؟
  • از چه فیلترهایی استفاده می کنید؟
  • نوع محتوایی که ارسال می کنید چیست؟
  • چگونه می توانید تصاویر را متناسب با نام تجاری خود به اشتراک بگذارید؟
  • آیا با مردم عکس و فیلم خواهید داشت یا ترجیح می دهید فقط محصولات خود را به نمایش بگذارید؟
  • آیا انیمیشن نیز در صفحه خود به اشتراک خواهید گذاشت؟

شما می توانید مانند صفحه اینستاگرام دیجی کالا اقدام به ساخت قالب های ثابت برای انتشار پست های خود کنید. یا می توانید از ایده ای جدید برای این کار استفاده کنید تا جذابیت صفحه شما بالا برود.
به فرض اگر دارای فروشگاه دوربین مداربسته هستید، می توانید قالب تصاویر خود را به شکل دوربین درآورده و محتوای خود را درون آن قرار دهید.
این کار خیلی ساده است و باید توسط طراحان گرافیکی انجام شود.

مطالب اینستای خود را به طور موثر طبقه بندی کنید

پس از این که نمای کلی صفحه خود را انتخاب کردید، نوبت به انتخاب و طبقه بندی محتوای واقعی می رسد. قبل از شروع حتما به اهداف خود فکر کرده و محتوای خود را متناسب با لحن برند و محصولات خود منتشر کنید. برای این کار سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا به دنبال افزایش فروش بیشتر هستید؟
  • آیا هدف شما تعامل بیشتر کاربران با نام تجاری شما است؟
  • آیا فقط می خواهید دنبال کنندگان خود را افزایش دهید؟

این اهداف بسیار مهم هستند زیرا آنها به محتوایی که در اینستاگرام منتشر می کنید رنگ و بو می بخشند. این موضوع باید بر روی برنامه ریزی روزانه پست ها و همچنین محتوای کلی سالانه متمرکز شود. یا به عبارتی باید بر وری تصاویر، فیلم ها، داستان ها، عکاسی و هر چیز دیگری تمرکز کند.
تمام اقدامات فوق باعث می شود تا محتواهای شما متنوع از باشند. به طوری که اینستاگرام شما را جالب و پر جنب و جوش در نظر می گیرد و همچنین از عدم تکراری بودن محتوای شما مطمئن می شود. امری که معمولا منجر به افزایش تعامل دنبال کنندگان شما می شود.
برند Madewell یک مثال عالی برای الهام گرفتن از محتوای باکیفیت است. محتوای آنها همواره متناسب با فصول مختلف سال است؛ به گونه ای که هم از نظر خود لباس و هم از نظر تنوع رنگی که در عکسهایشان استفاده می کنند این مسئله مشهود است. درواقع توجه به جزئیات به آنها کمک می کند تا در طول سال آپدیت باقی بمانند و مردم را با محصولات مناسب در زمان مناسب سال هدف قرار دهند.

در پست های خود از هشتگ های درست استفاده کنید
از هشتگ های درست استفاده کنید

هشتگ ها قسمت بسیار مهمی از اینستاگرام هستند، زیرا هشتگ های مناسب همراه با تعداد دقیق می توانند به شما کمک کنند تا به سرعت به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کرده و دنبال کنندگان بیشتری جذب کنید. هنگام شروع کار، باید هشتگ های مرتبط با موضوع خود را بررسی کرده و آنها را بع تعداد مناسب در پایین پست خود درج کنید. شما با تمرین مداوم خیلی زود می توانید هشتگ های مناسب را برای نام تجاری خود پیدا کنید.
بهتر است قبل از استفاده از هشتگ ها اقدام به تحقیق کنید و فراتر از موارد مرتبط گام بردارید. اگر تعداد هشتگ های مرتبط با هشتگ های شما در فضای اینستاگرام زیاد باشد، خیلی زود هشتگ های شما بین آنها گم می شوند. مانند هر چیز دیگری در اینستاگرام نیز استفاده از هشتگ باید به صورت ترکیبی باشد و از انواع مختلفی نظیر هشتگ های پرکاربرد بهره برد.
سعی کنید از هشتگ های اورجینال و تک استفاده کنید. البته استفاده از این نوع هشتگ ها باید در کنار نمونه های محبوب و پرکاربرد باشد. مثلا اگر هشتگ زنده باد مارادونا هم اکنون بیشترین میزان استفاده را دارد، شما باید در کنار آن از هشتگ های کمتر استفاده شده نظیر مارادونای فقید و ... نیز استفاده کنید.

به کیفیت تصاویر پست های اینستاگرام خود توجه کنید

واضح است به دلیل تمرکز اینستاگرام روی ظاهر پست‌ها، هر آنچه که در صفحات قرار می دهید، باید بسیار با کیفیت و از نظر بصری جذاب باشند. این شامل همه چیز است، از نور عکس و نوع دوربینی که استفاده می کنید گرفته، تا افکت هایی که به پست های خود می دهید.
در صورتی که محتوای شما از استاندارد خیلی بالایی برخوردار نباشد، کاربران فقط در پست های شما پیمایش می کنند و رقبایی با محتوای جذاب تر پیدا می کنند.
ارائه محصولات خود با کیفیت برتر نه تنها جذابیت بیشتری به محتوای شما می دهد، بلکه باعث جذابیت صفحه اینستاگرام برند شما نیز می شود. از این رو، قطعا ارزش این را دارد تا کمی بیشتر وقت خود را صرف این کار کنید.
تصور کنید تصاویر شما بی کیفیت و فاقد هارمونی خاصی باشند. در واقع محتوای شما هیچ فرقی با محتوای یک صفحه معمولی و غیر تجاری ندارد. باید به دنبال ارائه یک چیز جدید در سطح اینستاگرام باشید تا خیلی زود نام برند خود را بر سر زبان ها بیاندازید.

به طور مداوم پست های خود را به اشتراک بگذارید
به صورت مداوم فعال باشید

برندهای تجاری برای جذب فالوور و افزایش نرخ تعامل باید فعال باشند - اما چقدر فعال است؟
طبق مطالعات، بهترین میزان فعالیت 1-2 پست در روز آن هم به طور ثابت است. به این ترتیب محصولات شما تازه و مرتبط باقی می ماند و شما فرصت بیشتری برای جذب فالوور دارید. دانستن اینکه بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام چه زمانی است نیز بسیار مهم است، به خصوص در هنگام برخورد با جدول زمانی الگوریتمی اینستاگرام که اهمیت ویژه ای برای آن قائل است.
باید پست های خود را متناسب با پرسونای مخاطب خود به اشتراک بگذارید. یعنی اگر صفحه شما یک فروشگاه لوازم کوهنوردی است، باید یکی پست های خود را در بازه زمانی 6 صبح الی 9 و دیگری را زمان بازگشت آنها از کوهنوردی یعنی 9 شب به بعد منتشر کنید.
اما اینستاگرام زمان اوج فعالیت کاربران را بسیار مهم می داند. پیک فعالیت کاربران در اینستاگرام 7 غروب الی 11 شب است. شما باید در این زمان فعالیت زیادی داشته باشید.
برای مثال به پیج های FashionNova و National Geographic نگاه کنید. FashionNova، یک خرده فروش آنلاین مد جهانی، به طور متوسط 30 بار در روز پست منتشر می کند - این یعنی هر 30 دقیقه یک پست! این امر ممکن است به نظر بیش از حد برسد، اما به نظر نمی رسد که طرفداران این برند 17.3 میلیون نفری چنین تصوری داشته باشند.
یعنی اگر فالوورهای این پیج تصور می کردند که تعداد پست های آن بیش از حد خسته کننده است، قطعا آن را آنفالو می کردند.

از استوری اینستا برای تولید محتوا استفاده کنید

بهتر است همزمان با انتشار پست از استوری نیز استفاده کنید. زیرا ممکن است پست های شما در میان صدها پست دیگر گم شود یا مخاطب حوصله نکند تا به پست های قدیمی مراجعه نماید.
در عوض بخشی از پست خود را استوری کنید و لینک آن را نیز در استوری درج کنید.

از کپشن های جذاب استفاده کنید

سعی کنید کپشن های جذاب بنویسید تا کاربران با تصاویر و کلیپ های شما ارتباط بیشتری برقرار کنند.
بهتر است کپشن ها شماره گذاری شوند. تجربه نشان داده است که کپشن های طولانی و بدون فاصله تاثیر منفی روی مخاطب گذاشته و حوصله آنها را سر برده است.
به هیچ عنوان در کپشن های فارسی از اعداد، نقطه، اموجی، کلمات انگلیسی و علائم نگارشی استفاده نکنید. در غیر این صورت محتوای شما بر عکس شده و جملات پس و پیش می شوند. این یک باگ بزرگ در اینستاگرام است که هنوز برطرف نگردیده.

استفاده از پست های ورق زدنی 

به جای انتشار 10 پست پی در پی، بهتر است پست های خود را در قالب پست های ورق زدنی قرار دهید. این گونه نه دیگر کاربران از پست های پرتکرار شما اذیت می شوند و هم فرصت بیشتری برای انتشار تعداد پست های مختلف است.
مثلا اگر قرار است روزانه 10 پست منتشر کنید، این گونه انگار 100 پست منتشر کرده اید.

انتشار پست های UGC
انتشار پست های UGC

پست های تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین روش ها برای معرفی برند است. این کار کاربران تشویق می کند تا خود اقدام به تولید محتوا برای سایت شما کرده ودر پیج خود منتشر کنند.
برای این کار می توانید یک کمپین ایجاد کنید و به پست های برتر جایزه بدهید. شک نکنید روزانه بیش از صدها پست توسط کاربران برای افزایش محبوبیت برند شما منتشر می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
محتوای UGC چیست؟

انتشار پست ها در قالب IGTV

زمانی که اینستاگرام از قابلیت تلویزیون خود موسوم به IGTV رونمایی کرد، بسیاری از برندها فرصت این را یافتند تا محصولات خود را با جزئیات بیشتری معرفی کنند.
برای این کار سعی کنید ابتدا یک استوری جذاب یا تصویر بحث برانگیز به اشتراک بگذارید و در کپشن سوالاتی را مطرح کننید. آنگاه به کاربران بگویید که برای دریافت پاسخ سوالات مطرح شده ادامه کلیپ را در IGTV تماشا کنند.

در نوع پستی که مینویسید تنوع ایجاد کنید
در نوع پست خود تنوع ایجاد کنید

هیچ گاه پست های خود را تنها در قالب تصاویر یا صرفا ویدئو منتشر نکنید. سعی کنید به صورت یکی در میان از تصاویر و ویدئو استفاده کنید.
اینگونه دیگر حوصله کاربر سر نمی رود.
همچنین روزانه رنگ تصاویر و قالب محتوای خود را تغییر دهید. بهتر است برای هر روز هفته یک قالب مخصوص در نظر بگیرید. مثلا برای روزهای جمعه که کمی کسل کننده است از قالب های شاد و پرنشاط استفاده کنید.

هایلایت کردن پست های جذاب با کاور زیبا و یکنواخت

قطعا شما نیز وارد صفحاتی شده اید که دارای هایلایت های فراوان با کاورهای زیبا هستند. سعی کنید هایلایت های خود را دسته بندی کنید.
اینگونه مخاطب می داند که مضمون هایلایت ها و پست های درون آن حاوی چه محتوایی است.
تصاویر کاور را نیز به درستی انتخاب کنید. به طوری که مرتبط با موضوع محتوای شما باشند.

استفاده از عناوین چالشی و جذاب

عنوان ها حرف اول را در تولید محتوای اینستاگرام می زنند. این عناوین هستند که توجه مخاطب را به پست های شما جلب می کنند.
مثلا به عنوان های زیر توجه کنید:
• رونالدو از لیست یوونتوس خط خورد: رونالدو قطعا به دلیل مصدومیت یا استراحت ممکن است که از لیست بازی امشب یوونتوس خط خورده باشد. اما عنوان نوشته شده طوری است که مخاطب تصور می کند ورنالدو برای همیشه از لیست خط خورده و بلافاصله از خود واکنش نشان می دهد.
• لیونل مسی فوت کرد: البته لیونل مسی شمع های تولید خود را فوت کرده است. اما شما با این عنوان چالش برانگیز توجه کاربر را جلب می کنید.

از جملات پرانرژی برای محتواهای اینستای خود استفاده کنید

همیشه اول صبح استوری کنید و با کلمات پرانرژی به دنبال کنندگان خود صبح بخیر بگویید.
بهتر است این کار را با استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط انجام دهید. این کار تاثیر مثبتی روی ذهن مخاطب خود گذاشت.

پست های خود را طبقه بندی کنید

اگر امروز صبح درباره لباس یقه اسکی مطلب گذاشته اید، بهتر است تمام روز را درباره جزئیات و لباس های این چنینی مطلب بگذارید. این کار باعث می شود تا ذهن مخاطب روی یک موضوع معطوف شود.
ارتباط داشت هر پست با پست قبلی می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.
اگر به پست های درون اکسپلورر اینستاگرام دقت کرده باشید، خواهید دید که آنها ارتباط خاصی با هم دارند. کافیست وارد یکی از پست ها شوید و با اسکرول کردن به پست های بعدی سر بزنید، 90 درصد آنها به هم مرتبط هستند.

داستان سرایی کلید موفقیت محتوای اینستاگرام

به جای نصیحت کاربران اقدام به داستان سرایی کنید. اغلب افراد علاقه ای به نصیحت شدن ندارند.
اما اگر شما در قالب یک تصویر اقدام به داستان سرایی کنید، مطمئنا توجه کاربر را به پست خود جلب خواهید کرد.
مثلا بنویسید این فرد فلانی است و در سال 2000 بی خانمان بود. اما اکنون با فریلنسری توانسته زندگی خوبی برای خود دست و پا کند و تنها با ایجاد یک صفحه اینستاگرام کلی کسب درآمد کند.
او صبح تا شب برای پیج خود محتوا تولید کرد و پس از 2 سال موفق به جذب 1 میلیون دنبال کننده شد. او اکنون برای هر پست تبلیغاتی بیش از 10 میلیون دستمزد می گیرد.
شما در پست بالا خیلی نامحسوس مخاطبان خود را نصیحت کردید.

  • اینکه تلاش کنند
  • این که پشت کار داشته باشند
  • این که ثروتمندان آدم های معمولی اما با ایده های نو هستند
  • و ...

سخن پایانی
تولید محتوا در اینستاگرام هر ساله قوانین جدیدی به خود می بیند. چراکه هر سال این اپلیکیشن ابزارهای جدیدی ارائه می دهد.
در سال 2015 هنوز قابلیت استوری در اینستاگرام وجود نداشتو کلیپ ها همگی 15 ثانیه ای بودند. هنوز تلویزیون IGTV ایجاد نشده بود و هشتگ ها محدود بودند.
اما اکنون با اضافه شدن ابزارهای فوق رنگ بوی جدیدی به محتواهای اینستاگرام افزوده شده است.

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم
امتیازی ثبت نشده است.