با ما در ارتباط باشید: 0314566
Pingomatic چیست و آیا به سئو کمک می کند؟

پینگ! احتمالا بارها این واژه را در سطح وب شنیده باشید؛ اما آیا تا کنون به این فکر کرده اید که پینگ چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟ روزانه صفحات بسیار زیادی در سطح وب به روز رسانی یا ایجاد می شوند که ربات های گوگل فرصت آن را ندارند که تمام آن ها را در یک روز بررسی کنند. از این جهت مدت زیادی طول می کشد تا به بررسی صفحات مختلف بپردازند و اطلاعات مورد نیاز خود را ثبت کنند. در این مطلب قصد داریم تا توضیحی روشن درباره نحوه عملکرد پینگ ارائه دهیم. پس ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

پینگ (Ping) چیست؟

پینگ در واقع فرآیند ارسال اعلان به موتورهای جستجو است تا به آنها بگوید که صفحه سایت به روز شده و باید دوباره توسط خزنده های گوگل بررسی شود. معمولا، زمانی از پینگ استفاده می شود که مالک سایت اقدام به ایجاد بک لینک های تازه کرده و یا محتویات سایت خود را به روز کرده و قصد دارد آن ها را به گوگل نشان دهد.
ابزاری مانند Pingomatic شما را در ارسال این اعلان ها به همه دایرکتوری های مختلف کمک خواهد کرد؛ به طوری که به شما کمک می کند تا پیوند خود را یکجا به سایت های مختلف بفرستید.

پینگماتیک (Pingomatic) چیست؟

Ping-O-Matic یک سرویس رایگان است که با استفاده از آن می توانید به موتورهای جستجوی مختلف اطلاع دهید که وبلاگ شما به روز شده است. در واقع ربات های گوگل وظیفه دارند تا آخرین اطلاعات هر سایتی را به موتورهای جستجوی مختلف ارائه دهند. حال اگر این کار دیر رخ دهد، موتورهای جستجو از محتویات به روز شده بی اطلاع می مانند و ممکن است در نتایج خود آن ها را اعمال نکنند. موتورهای جستجوی زیر در واقع این اطلاعات را باید از ربات ها دریافت کنند:

  1. Weblogs.com
  2. NewsGator
  3. Blogdigger
  4. Topic Exchange
  5. SkyGrid
  6. Blo.gs
  7. My Yahoo!
  8. Weblogalot
  9. Google Blog Search
  10. Collecta
  11. Feed Burner
  12. PubSub.com
  13. News Is Free
  14. Spinn3r
  15. Superfeedr

ابزارهای بسیاری را در بازار وجود دارند که کار پینگ را انجام می دهند ، اما Pingomatic شناخته شده ترین ابزار بین آنها است.
پینگ یک ابزار عالی است که توسط وبلاگ نویسان برای موتورهای جستجو استفاده می شود تا پیوندهای وبلاگ خود را سریع تر ایندکس کنند.

معرفی شرکت سازنده و عملکرد پینگ

ping o matic توسط بنیاد وردپرس تاسیس شده است و توسعه دهندگان آن به طور منظم روش های مختلفی را برای به روز رسانی روند پینگ بررسی می کنند تا اطمینان حاصل کنند که خدمات هنوز قانونی هستند (کراک نشده باشند) و به درستی کار می کنند.
در نسخه جدید ping o matic ، خدمات زیادی اضافه نشده است اما آنچه به آن اضافه شده مهم ترین آنها است.
اخیرا تیم سئو پونه مدیا در حال بررسی تفاوت بین استفاده و عدم استفاده از ping o matic با یکی از وب سایت های جدید خود بوده و آمار تازه ای در این زمینه به دست آورده است.
در ماه آذر پس از ایجاد لینک در سایت، تیم ما از هیچ نوع سرویس پینگی استفاده نکرد. حتی بعد از انتشار یک پست وبلاگ نیز این کار را انجام نداد. در مقابل، در ماه دی نیز همان تلاش را برای ساخت پیوند انجام دادیم اما این بار از ابزار ping o matic استفاده کردیم.
بعد از بررسی متوجه مورد تازه ای شدیم. صفحه رتبه بندی پینگ و ترافیک آن شروع به افزایش کرد و پس از آزمایش پینگ و بررسی دو نمودار، نتایج مطلوبی ایجاد شد. میزان بازدید از سایت مورد نظر تقریبا 3 برابر افزایش افته بود.
نتیجه این که پینگ باعث شد تا لینک های تازه ایجاد شده سریع تر ایندکس شوند و موتورهای جستجو از مطالب جدید آگاه شوند. امری که موجب شد امتیاز صفحه به طرز چشمگیری افزایش یابد.

نحوه استفاده از Pingomatic

  1. به Pingomatic بروید.
  2. نام وبلاگ خود را وارد کنید (مثلا: poonehmedia)
  3. URL وبلاگ خود را وارد کنید. (https://poonehmedia.com)
  4. اگر آدرس اینترنتی RSS خود را دارید، آن را وارد کنید. 
  5. سرویس هایی را که می خواهید Pingomatic برای پینگ انتخاب کند را انتخاب کنید. توصیه ما انتخاب تمامی گزینه ها است.
  6. روی "Send Pings" کلیک کنید.
  7. انجام شد ...!

البته، اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید فرایند این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.

نحوه استفاده از Pingomatic

آیا Pingomatic واقعا تاثیری روی سئو دارد؟

هم بله هم نه!
استفاده از ابزار پینگ به طور مستقیم رتبه بندی شما را بهبود نمی بخشد، اما به موتورهای جستجو از وجود پیوندهای جدید صفحه وب شما خبر می دهد تا صفحه شما سریع تر ایندکس یا خزیده شود.
بنابراین اگر مطلب جدیدی منتشر کرده اید یا مقاله ای را تازه به روز کرده اید، می توانید گوگل (یا موتور جستجوی دیگری) را سریع تر در جریان بگذارید.
وقتی این کار انجام شود، قاعدتا رتبه بندی شما بهتر می شود. گوگل امتیاز ویژه‌ای برای محتواهای به روز شده قائل است. چرا که حس می کند مطلب جدیدی به آن اضافه شده که می تواند برای مخاطب سودمند باشد.
با این حال، اگر پیوندهای معتبر و قانونی (از پیش ایندکس شده) دارید، دیگر نیازی به پینگ ندارید - موتورهای جستجو بدون نیاز به انجام کاری ، پیوندهای شما را به راحتی پیدا خواهند کرد.

آیا پینگ پیامدهای منفی هم دارد؟

همیشه سعی کنید گوگل را یک انسان تصور کنید. چراکه توسعه دهندگان این موتور جستجوی هوشمند هر روز در حال هوشمندسازی و به روزرسانی آن هستند؛ به طوری که ربات های آن مانند یک متخصص و کارآگاه به طور ثانیه ای در حال رصد کردن صفحات سایت ها هستند. پس در این کار زیاده روی نکنید؛ قطعا شما نمی خواهید توسط گوگل به عنوان یک هرزنامه شناخته شوید.
این مسئله مثل تماس با یک دوست است - سعی نکنید روزانه 50 بار با دوست خود تماس بگیرید، حتی بهترین دوستانتان نیز از این حرکت شما اذیت می شوند. گوگل هم قطعا از چنین کاری خوشش نمی آید!

در واقع مجبور نیستید کاری انجام دهید!

پینگ اتوماتیک

اگر از وردپرس استفاده می کنید، در بخش " Settings > Writing" وردپرس به طور خودکار هر چیزی را که ارسال یا ایجاد می کنید به Pingomatic اطلاع می دهد.
بنابراین از نظر فنی، شما مجبور نیستید به صورت دستی مقالات خود را پینگ کنید، وردپرس به طور خودکار Pingomatic را برای شما فعال می کند.
اگر به صورت دستی این کار را انجام می دهید حتما از تعداد دفعاتی که از پینگ استفاده می کنید، مطمئن شود. نهایتا 2 الی 3 بار این کار را انجام دهید. حتی خیلی از سئوکاران نیز معتدند 1 بار کافی است.
امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همیشه سعی داشته باشید که جدیدترین روش ها را برای سئو سایت خود به کار ببرید تا از رقیبان خود عقب نمانید.

امتیازی ثبت نشده است.