با ما در ارتباط باشید: 0314566
آیا تعداد کلمات متن در سئو وب سایت تاثیری دارد؟

یک ایده بین سئوکاران وجود دارد که می گوید تعداد کلمات محتوا، برای سئو اهمیت دارد. جان مولر از گوگل در این مورد موضوع را روشن تر کرده است و حقیقت را در مورد تاثیر تعداد کلمات متن و تاثیر آن روی سئو را برای ما بیان کرده است. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات در باره a href="/1204-سئو-تضمینی-سایت" title="سئو ">سئو تضمین سای" هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

چه کسی به تعداد کلمات محتوای شما اهمیت می دهد؟

یک مطالعه موردی نشان داده که مخاطبان به طول محتوای شما اهمیت زیادی می دهند. از طرفی آن ها بر این باورند که محتوای طولانی رتبه بهتری در گوگل بدست خواهد آورد و لینک های بیشتری نیز دریافت خواهد کرد. اما آیا این واقعیت دارد؟ آیا یک محتوای 5000 کلمه ای بیشتر از یک محتوای 1000 کلمه ای فمورد استقبال کاربر و موتور جستجو قرار می گیرد؟

تمام اطلاعات بالا از مطالعات موردی بدست آمده و این یک مشکل برای شما بوجود می آورد چرا که این تحقیقات همیشه درست نیستند. برای مثال یک مطالعه موردی در سال 2012 اعلام کرد محتوایی که 1500 کلمه باشد برای سئو و قرار گرفتن در موتور جستجو عالی است.
با اینکه حرف بالا به نظر خیلی احمقانه می آید اما در سال 2020 هنوز هم افرادی وجود دارند که تصور می کنند تعداد کلمات متن روی رتبه تاثیر دارد به همین دلیل هم بسیاری از نرم افزار های آنالیز تعداد کلمات را به ویژگی های خود اضافه کردند. اما جان مولر از شرکت گوگل این موضوع را به طور کامل رد می کند.

آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

بخش زیادی از سئو سایت به محتوا و چگونگی آن بستگی دارد. مخاطبتان طول محتوای بلند دوست دارد یا به متن های کوتاه علاقه مند است؟ باید بدانید که هر چه مطلب پر بارتر و در ازای آن بلند تر باشد، قطعا بهتر است. در این صورت مخاطب محتوا مدنظر را می خواند، تا به نتیجه دلخواه خود برسد و جواب سوالش را دریافت کند. البته، پر بار بودن و مفید بودن از نکات اساسی است که باید رعایت شود، اگر طول محتوا برای مثال 1000 کلمه باشد و تعداد کلمات مفید آن که واقعا جواب را به مخاطب القا کند تنها 100 کلمه باشد، آن محتوا مفید واقع نمی شود و تحقیق کننده سریع سایت شما را می بندد و این یک نکته منفی در سئو به حساب می آید. طول محتوا در سئو مهم است. با توجه به موضوع مقاله شما و اینکه به چه میزان بتوانید محتوای اثربخش برای آن تولید کنید، باعث می شود مخاطب تا انتهای مطلب بالا بلند شما همراهی کند و آن را بخواند و در نتیجه زمان زیادی را در سایت شما بگذراند. در این حالت طول محتوا به سئو بسیار کمک می کند و سبب افزایش رتبه سایت و ترافیک آن می شود. بنابراین طول محتوا در سئو درواقع از مهم ترین پارامترها است و اگر می خواهید محتوای مفیدی را برای سایت خود سفارش دهید، می توانید آن را به تیم تولید محتوای مجموعه ما، یعنی پونه مدیا بسپارید و یا به سایت یک محتوا مراجعه کنید.

آنالیز تعداد کلمات برای سئو

جان مولر توئیت کرد که رساندن تعداد کلمات محتوا سایت به تعداد کلمات سایتی که در رتبه اول گوگل قرار دارد به رتبه شما هیچ کمکی نمی کند:
"داشتن محتوایی با تعداد کلمات مساوی با سایتی که رتبه اول دارد شما را به نتیجه ای بهتر نمی رساند، همانطور که اگه هزاران شارژر هم داشته باشید نمی توانید تا ماه پرواز کنید."

آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

آیا تعداد کلمات برای سئو سایت اهمیت دارند؟

همانطور که مولر گفت تعداد کلمات یک سایت برای رتبه برتر در گوگل تاثیری ندارند. با بررسی بعضی از سایت ها ما به این نتیجه رسیدیم که محتوا های طولانی بیشتر اوقات به بی راهه می زنند. افرادی که این محتوا ها را تولید می کنند به دلیل اینکه می خواهند به یک تعداد کلمه خاص دست یابند مطلبی که می خواستند توضیح بدهند را فراموش می کنند و توضیحات بی معنی می پردازند. مثلا در یک مطلب آموزش سئو توضیحی در مورد بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در مطلب خود اضافه می کند تا متن طولانی شود. 

پیشنهاد ما به شما این است که مرتبط با موضوع بنویسید. نوشتن محتوای مرتبط از تعداد کلمات یک محتوا اهمیت بیشتری دارد. قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید نتایج گوگل را بررسی کنید و ببینید هدف یک محتوا چیست، کاربر به دنبال چه جوابی می گردد و رقبا چه محتوایی نوشته اند. در آخر تنها پیشنهاد ما به شما نوشتن برای کاربر است. اگر برای کاربر محتوا بنویسید در اسرع وقت نتیجه مثبت خواهید دید. جهت دانستن آنچه که باید بنویسید میتوانید به صفحه نمونه کار سئو مراجعه و از نزدیک با پروژه های موفق سئو پونه مدیا آشنا شوید. شما همچنین می توانید از خدمات سئو تضمینی سایت پونه مدیا بهره مند شوید. با ما تماس بگیرید.

5 از 5