با ما در ارتباط باشید: 0314566
سئو و اینستاگرام، آیا بهترین محتوای شما باید در اینستاگرام قرار گیرد؟

اگر این سؤال را از سئوکاران قدیمی بپرسیم، به احتمال زیاد به ما می‌خندند و می‌گویند عقل‌مان را از دست داده‌ایم. بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال و سئوکاران بر این باورند که بهترین محتوای شما باید در سایت‌تان قرار بگیرد. زیرا وب‌سایت جایی است که برای شما ترافیک ایجاد و مخاطب را به مشتری شما تبدیل می‌کند. پس اصلاً چه لزومی دارد که محتوای خود را در جایی به‌جز وب‌سایت‌تان قرار دهید؟
درست است. وب‌سایت شما یکی از بهترین بسترها برای جلب مخاطب و افزایش فروش است. اما فکر می‌کنم کارشناسانی که در جواب این سؤال به ما می‌خندند، یک چیز را فراموش کرده‌اند: ترجیح مخاطب و این‌که او کدام پلتفرم را برای دنبال کردن برندها ترجیح می‌دهد.
یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی کارآمد این است: جایی باشید که مخاطبان‌تان آن‌جا هستند. بنابراین این‌که بهترین محتوای شما باید در چه پلتفرمی قرار بگیرد، بستگی به ترجیح مخاطبان شما دارد. اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران مجازی است که نقش پررنگی در رونق اقتصادی کسب‌وکارها داشته و دارد. بنابراین شاید لازم باشد انتشار بهترین محتواهای خود در اینستاگرام را به‌عنوان یک استراتژی سئو جدی در نظر داشته باشید. در صورتی که مشتاق کسب اطلاعات درباره سئو سایت هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در زمینه a href="/تعرفه-سئو-سایت" title="قیم">قیمت سئو</a> " جزئیات آن در اختیار شما قرار خواهند داد

اینستاگرام برای انتشار بهترین محتوای چه کسانی بهتر است؟

فرض کنیم که شما یک شرکت B2C یا برندی هستید که محصولات و خدمات مختلفی را به مشتریان خود می‌فروشید و با مردم عادی در ارتباطید. در این صورت مخاطبان و مشتریان شما از دو طریق به دنبال شما می‌گردند:

  • جست‌وجوی محصولات، خدمات یا نام تجاری شما در گوگل
  • جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی

خوب حالا بیایید فکر کنیم که چند درصد از مشتری‌ها و مخاطب‌های شما از طریق گوگل شما را جست‌وجو می‌کنند. بسته به این‌که مخاطب‌های شما چه کسانی هستند و چه خدمت و محصولی را از شما می‌خرند، جواب این سؤال متفاوت است. برای مثال اگر شما صاحب یک بوتیک باشید، احتمالاً تعداد کمی از مشتریان‌تان را از طریق جست‌وجوی گوگل به‌دست می‌آورید. این روزها بیشتر کسانی که قصد خرید پوشاک را دارند، این فروشگاه‌ها را از طریق صفحه‌های اینستاگرامی پیدا می‌کنند.
البته فراموش نکنید که این به این معنا نیست که شما نیازی به سایت ندارید یا این‌که می‌توانید از محتوای سایت خود غافل بمانید؛ ابداً. منظور من این است اگر مشتری‌ها و مخاطب‌های شما بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، باید به تولید محتوای اینستاگرام‌تان توجه ویژه داشته باشید و بهترین محتوا را برای آن تولید کنید. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات درباره a href="/1204-سئو-تضمینی-سایت" title="سئو ">سئو تضمینی سای" هستید با کارشناسان پونه مدیا تماس بگیرید، مشاورین ما با کمال میل اطلاعاتی کامل در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین شرح خدمات سئو پونه مدیا را می توانید در مقاله درج شده مطالعه کنید.

سئو و اینستاگرام

طریقه قرار دادن بهترین محتوا در اینستاگرام

با یک جست‌وجوی ساده در هشتگ‌های مربوط به حوزه‌ی کسب‌وکارتان، می‌توانید بفهمید که مخاطبان شما اینستاگرام را دوست دارند یا نه. اگر نتیجه‌ی این بررسی مثبت بود، نوبت آن می‌رسد تا برندتان را در اینستاگرام بسازید و بهترین محتوا را برای مخاطبان این پلتفرم شگفت‌انگیز تولید کنید. من در این قسمت بهترین راهکارهای برندسازی در اینستاگرام و تولید محتوای حرفه‌ای برای آن را به شما یاد می‌دهم. آماده‌اید؟

1. به هر طریقی که بلدید، Engagement پست‌های‌تان را افزایش دهید.

Engagement یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اینستاگرام است که عدد آن نشان‌دهنده‌ی میزان تعامل مخاطب با برند شماست. هرچه میزان این فاکتور بیشتر شود، یعنی مخاطبان صفحه‌ی شما فعالیت بیشتری را در صفحه‌ی شما داشته‌اند.
شما باید تمام تلاش‌تان را بکنید تا نرخ Engagement را بالا ببرید. چطور؟ محتوایی تولید کنید که مخاطب تشویق شود درباره‌ی آن اظهار کند، آن را با دیگران به اشتراک بگذارد، آن را لایک کند و ... مخاطب را نسبت به تعامل با صفحه‌تان ترغیب کنید و فعال و پویا بمانید. آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

2. صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را از حالت شخصی خارج و آن را به پروفایلی تجاری تبدیل کنید.

اینستاگرام در ابتدای راه‌اندازی و تا مدتی بعد از آن به این پیشرفتگی نبود. رفته‌رفته با گسترش و افزایش محبوبیت آن در بین کاربران، اینستاگرام امکانات جدیدی را برای کاربران خود در نظر گرفت تا با تکیه بر آن‌ها بتوانند این اپلیکیشن را به بستری برای کسب درآمد و مدیریت بهتر حساب کاربری‌شان تبدیل کنند.
با‌این‌حال اینستاگرام این امکانات را برای صفحه‌های تجاری‌اش درنظر گرفته. با تغییر حالت صفحه از شخصی به تجاری می‌توانید به این امکانات دسترسی داشته باشید و مثلاً ببینید مخاطبان شما در چه ساعت‌هایی از شبانه‌روز بیشترین میزان تعامل را با شما داشته‌اند یا می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای ارتباط با مخاطبان اضافه کنید و ...
به‌طور کلی حالت تجاری به شما این امکان را می‌دهد تا صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را با اصول بازاریابی حرفه‌ای راه‌اندازی و مدیریت کنید.

3. یک بیوی حرفه‌ای برای صفحه‌تان درست کنید.

قسمت بیوی اینستاگرام شما به مخاطبان نشان می‌دهد که شما که هستید و چه کار می‌کنید. این قسمت معرف هویت برند شماست و بخش مهمی از محتوای اینستاگرامی شما به حساب می‌آید. سعی کنید به‌طور مختصر و خلاصه خود و نام تجاری‌تان را در بیو معرفی کنید و راه‌های ارتباط و دسترسی با خودتان را هم به مخاطب بگویید.
نکته‌ی بسیار مهم درباره‌ی بیو این است که حتما لینک سایت خود را در آن قرار دهید تا مخاطبان بتوانند به‌طور مستقیم از طریق آن به وب‌سایت شما هدایت شوند.

4. از هشتگ‌ها استفاده کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که صدای خودتان را در اینستاگرام به گوش مخاطبان برسانید، استفاده از هشتگ‌های مرتبط با حوزه‌ی کاری‌تان است. از هشتگ‌های مرتبطی استفاده کنید که معرف پست شما باشند. همچنین هنگام استفاده از هشتگ به این نکته دقت کنید که هشتگ‌ها به‌روز و داغ باشند.

5. مسابقه برگزار کنید و برای برندگان‌تان هدیه درنظر بگیرید.

همه‌ی ما دوست داریم جایزه ببریم یا هدیه بگیریم. این ویژگی مخاطب‌های‌تان را در جهت جلب توجه‌شان به‌کار بگیرید تا با برند شما وارد تعامل شوند. یک مسابقه‌ی ساده با هدیه‌هایی مثل کد تخفیف یا چیزهای کوچک و زیبایی که خودتان تولید می‌کنید، می‌تواند حسابی مخاطب‌های‌تان را سر کیف بیاورد و نرخ تعامل صفحه‌تان را بالا ببرد.

6. فعال و پویا باشید.

سعی کنید افراد و برندهای مشابه را در اینستاگرام پیدا و آن‌ها را دنبال کنید. هرچه دایره‌ی ارتباطات حرفه‌ای‌تان را گسترده‌تر کنید، صفحه‌ی موفق‌تری خواهید داشت. خوب است که دیگران را لایک کنید، برای‌شان کامنت بگذارید، برندها و اینفلوئنسرهای مرتبط را در پست‌های خود تگ کنید و ...

7. برای خودتان شریک تبلیغاتی پیدا کنید.

یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی در اینستاگرام این است که افراد یا برندهای مرتبط با خودتان را پیدا کنید و با آن‌ها قرار بگذارید که یکدیگر را در صفحه‌های هم تبلیغ کنید. به‌این‌ترتیب مخاطبان شما دیگری را خواهند شناخت و تبادل و تعاملی سالم و حرفه‌ای میان‌تان شکل خواهد گرفت.

8. اینفلوئنسرمارکتینگ را جدی بگیرید.

با اینفلوئنسرها برای هدایت مخاطب به صفحه‌های‌تان همکاری کنید. مخاطبان این افراد بنا به اعتمادی که به آن‌ها دارند، به شما هم اعتماد و شما را دنبال می‌کنند.

9. انواع مختلفی از محتوا را تولید کنید تا محتوای مورد پسند مخاطب را پیدا کنید.

شاید در ابتدای کار فهمیدن این‌که کدام محتوا برای مخاطبان شما بهترین محتواست و بیشترین بازخورد مثبت را از آن‌ها می‌گیرد دشوار باشد. اما کافی است صبور باشید و کمی آزمون‌وخطا کنید تا بهترین نوع محتوا را پیدا کنید.

10. از عناصر بصری جذاب و فریبنده استفاده کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام در وهله‌ی اول بر پایه‌ی جذابیت‌های بصری بنا شده. پس اگر می‌خواهید صفحه‌ی اینستاگرام‌تان را به محلی برای کسب درامد تبدیل کنید، باید آن را جذاب و فریبنده کنید. از تصاویر باکیفیت و زیبا و اینفوگرافیک‌های حرفه‌ای و رنگ‌های شاداب و مهیج استفاده کنید تا چشم‌های بیننده از دیدن صفحه‌تان برق بزنند.

در صورت تمایل به صفحه قیمت سئو و نمونه کارهای سئو مراجعه و از نزدیک وضعیت پروژه های انجام شده و تعرفه خدمات سئو پونه مدیا را بررسی فرمائید. 

 

شاید این مطلب هم برای شما جالب باشد:
چگونه پیج اینستاگرام را در گوگل ثبت کنیم

منبع:

بهترین محتوای خود را در اینستاگرام قرار دهید

امتیازی ثبت نشده است.