با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابعاد دیجیتال مارکتینگ

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌وکار، اغلب به بهترین روش‌های بازاریابی محصولات و خدمات خود فکر می‌کنیم و به دلیل افزایش دسترسی به اینترنت پر سرعت و گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و در پی آن رونق صنعت الکترونیک، نیاز به استفاده از دیجیتال مارکتینگ را به شدت حس می‌کنیم. نگرانی از تعداد بی‌شمار شرکت‌هایی که برای یافتن روش‌های جدید تبلیغات محصولات، خدمات و به زور کلی کسب‌وکار خود تلاش می‌کنند نیز روز به روز در حال افزایش است، در نتیجه سرعت تصمیم گیری و اقدام برای استخدام تیم متخصص دیجیتال مارکتینگ بسیار حیاتی است. سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد این است که ابعاد دیجیتال مارکتینگ چیست و چه نوع دیجیتال مارکتینگی برای کسب و کار شما ارزش سرمایه گذاری دارد؟

ابعاد مارکتینگ چیست؟

صرف نظر از نوع کسب‌و‌کاری که در حال تحقیق، راه اندازی یا فعالیت در آن هستید، ابعاد اصلی مارکتینگ شما یکسان خواهد بود. ابعاد مارکتینگ صرفاً شامل ایجاد تبلیغات، روابط عمومی، رسانه‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌های تبلیغاتی نمی‌شود، بلکه موارد زیر را نیز در بر می‌گیرد:

  • تعریف محصولات
    اولین بعد مارکتینگ، تعریف محصول شما است که به طور کلی به معنای معرفی تفاوت‌ها و ارائه پیشنهادات منحصر به فرد در خصوص محصولات و خدمات شما می‌شود. تعریف محصول به مصرف کننده توضیح می‌دهد که در ازای تهیه محصولات شما چه سودی خواهد برد. برای رسیدن به تعاریف کاربردی محصولات شما باید بازار را با استفاده از جمعیت‌شناسی مصرف‌کننده مانند جنس، سن، سطح درآمد و مرحله زندگی تقسیم بندی کرد (به عنوان مثال، مجرد، والدین و بازنشستگان). مزایای یک محصول می‌تواند شامل گارانتی خوب، خدمات عالی به مشتری، قابلیت اطمینان، مقرون به صرفه بودن، ارزش درک شده، وضعیت، سلامت خوب یا سازگاری با محیط زیست باشد.

 ابعاد مارکتینگ چیست؟

  • بررسی استراتژی قیمت گذاری
    یکی از ابعاد کلیدی مارکتینگ، تعیین قیمت صحیح است. اگر تازه وارد یک بازار کار شده‌اید و نمی‌توانید رودررو با محصولات قدیمی‌تر و معروف‌تر رقابت کنید، ممکن است مجبور شوید فضای خود را با هزینه کمتر باز کنید. اگر تمامی رقبای شما محصولات مقرون به صرفه دارند، ممکن است به عنوان محصولی با قیمت بالاتر و برتر وارد بازار شوید. شما باید هزینه‌های تولید، فروش و سود خود را پیش بینی کرده و سپس قیمت متفاوتی را تعیین کنید.
  • تجزیه و تحلیل گزینه‌های توزیع محصولات
    اگر مشتریان نتوانند شما را پیدا کنند و با محصولات شما آشنا شوند، دیگر هیچ فرقی نمی‌کند که محصولات شما چه امتیازاتی داشته باشند. یکی از ابعاد کلیدی مارکتینگ، تحقیق در مورد بستری است که قرار است محصولات خود را در آن تبلیغ کنید. این بستر می‌تواند آنلاین، فروشگاه حضوری، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، وبسایت تجاری شما و یا از طریق نمایندگی‌های محصولات شما باشد.
  • برنامه‌ریزی ارتباطات بازاریابی
    برای برنامه‌ریزی ارتباطات بازاریابی ، اولین قدم این است که از تفاوت فروش و نوع محصولات خود برای ایجاد نام تجاری‌تان استفاده کنید. این چیزی است که شما را از رقبای سرسختتان جدا می‌کند. شما باید بیاموزید که مشتری هدف شما کجا محتوا را مصرف می‌کند (به عنوان مثال، تلویزیون، اینترنت، متون، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خاص، مجلات، روزنامه‌ها، رادیو) و بهترین گزینه‌ها را دسته بندی کرده و در نهایت برترین را انتخاب کنید.
  • تعیین اهداف فروش
    شما باید میزان فروش خود را بر اساس موقعیت‌یابی صحیح، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغ محصول خود پیش‌بینی کند. پس از شروع فروش، می‌توانید متوجه شوید که چقدر به پیش‌بینی‌های خود نزدیک هستید. اگر پیش‌بینی‌ شما با اهدافتان هم‌خوانی نداشته باشد، باید مواردی که در ادامه آمده‌اند را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است قیمت‌ها مناسب نباشند، مشتریان محلی به شما اعتماد نکنند، زمان تحویل به مشکل برخورده باشد و از همه مهمتر روش تبلیغاتی که به کار برده‌اید کارایی مناسب را نداشته باشد.

 ابعاد مارکتینگ چیست؟

ابعاد دیجیتال مارکتینگ چیست

ابعادی که در دیجیتال مارکتینگ مورد توجه قرار می‌گیرند در شکست و پیروزی روش دیجیتال مارکتینگ شما موثر هستند. این ابعاد شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سایت تجاری
    مهم نیست که چه نوع کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، برای اینکه مردم به شما دسترسی داشته باشند باید یک وبسایت داشته باشید. متخصصان دیجیتال مارکتینگ معتقدند رسانه‌های اجتماعی تنها تکیه‌گاه شما برای دستیابی به مشتری بیشتر نیست. یک وبسایت تصویر واضح‌تری از دیدگاه شما و اطلاعات بیشتری را در مورد محصولتان به مردم انتقال می‌دهد. اینجا مکانی است که می‌توانید به مشتریان خود بگویید که چرا باید از کسب و کار شما نسبت به رقبای شما استفاده کنند. اینجاست که می‌توانید مهارت‌های خود را از طریق عکس‌ها، ویدیوها، توصیفات و غیره به نمایش بگذارید. و حتماً مطمئن شوید که وبسایت شما با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند سازگار باشد. ما در پونه مدیا به شما کمک می کنیم تا با طراحی سایت حرفه ای و پیاده سازی اصولی آن اولین گام ها را برای موفقیت بردارید.
  • بهینه سازی موتور جستجو
    حالا که دارای یک وبسایت مناسب و کاربردی هستید، باید برای حضور در نتایج جستجوی گوگل اقدام کنید. با توجه به اینکه سئو یک فرآیند است، بنابراین بهتر است زودتر کارتان را شروع کنید. هدف نهایی برای این کار این است که گوگل به اندازه کافی وبسایت شما را معتبر شناسایی کند تا وقتی کسی کلمات کلیدی کسب‌وکار شما را جستجو می‌کند، به او پیشنهاد داده شود.
  • بازاریابی محتوا
    دیجیتال مارکتینگ طی سال‌ها فعالیت نشان داده است که بازاریابی محتوا بسیار موثر است. شما با کمک متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از طریق کلمات کلیدی، عکس‌ها و ویدیوهای آموزشی و سرگرم‌کننده مخاطبان فراوانی را به وبسایتتان هدایت کنید و بازدید سایتتان را افزایش دهید.

ابعاد دیجیتال مارکتینگ چیست 

بدیهی است که ابعاد دیجیتال مارکتینگ به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود. با توجه به اینکه دیجیتال مارکتینگ یک تخصص رو به رشد است و تحت تأثیر تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های مختلف به‌روزرسانی می‌شود، فرصت‌های فراوانی را برای درخشش مشاغل و افراد ایجاد می‌کند که هرگز با رویکردهای سنتی اتفاق نمی‌افتاد. کارشناسان ما در پونه مدیا آماده اند تا با در نظر گرفتن همه ابعاد دیجیتال مارکتینگ و با طراحی بهترین استراتژی های آن، شما را برای رسید به اهداف تجاری تان راهنمایی کنند. با ما تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است.