با ما در ارتباط باشید: 0314566
تأثیر بک لینک در سئو

یکی از اصول مهم سئو بک لینک (Backlink) است. این ترفند رتبه سایت شما را توسط موتورهای جستجوگر مانند گوگل افزایش می دهد. از این رو بک لینک سازی توسط اکثر وب سایت ها به ویژه سایت های تازه تأسیس مورد استفاده قرار می گیرد. تأثیر بک لینک در سئو به این افراد کمک می کند که در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خود برسند.

اما نکته مهم این است که شما به عنوان مسئول سئو یک سایت روی لینک های با ارزش سرمایه گذاری کنید. زیرا این لینک ها هستند که قدرت سایت شما را به موتورهای جستجو نشان می دهد و باعث جذب مخاطب جدید می شوند. در این مقاله با ما در تیم تولید محتوای پونه مدیا همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را درباره اهمیت بک لینک برای گوگل و موفقیت سایت به شما ارائه کنیم.

مثالی ساده برای درک بهتر اهمیت بک لینک در سئو

پیش از ورود به بحث اهمیت بک لینک بهتر است که ابتدا با آن آشنا شوید. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر وجود دارند. به این لینک ها لینک های پیوندی، ورودی یا خارجی نیز می گویند. در واقع منظور از بک لینک لینک ها یا عکس هایی است که با کلیک روی آن ها کاربر به سایت دیگری فرستاده می شود. البته لینک سازی های داخلی نیز در بین صفحات داخلی یک وب سایت وجود دارد که لینک داخلی نام دارند. لینک داخلی در سئو بسیار تأثیرگذار است.

مثالی ساده برای درک بهتر اهمیت بک لینک در سئو 

برای درک بهتر تأثیر بک لینک در سئو سایت به مثال زیر توجه کنید. در صورتی که شما بخواهید در دادگاه موضوعی را به اثبات برسانید، نیاز به شاهد دارید. این شاهدان به قاضی نشان می دهند که حرف شما درست و معتبر است.

این مسئله در گوگل نیز صادق است. داشتن بک لینک هایی از سایت های دیگر نقش شاهدهای دادگاه را بازی می کند. این بک لینک ها گوگل را متوجه این موضوع می سازند که سایت شما محتوای با ارزشی برای مخاطبان دارد.

بنابراین استفاده از این اصل مزایای زیادی را برای سایت به همراه دارد که مهمترین آن ها به شرح زیر هستند:

  • بهبود و ارتقاء رتبه سایت
  • افزایش اعتبار سایت
  • امکان نمایش بیشتر سایت به کاربران اینترنت

 مثالی ساده برای درک بهتر اهمیت بک لینک در سئو

آیا همه انواع بک لینک برای سئو سایت مفید است؟

در حالت کلی بک لینک مزایای زیادی برای سئو سایت به همراه دارد، اما تأثیر بک لینک در سئو در پیوندهای مختلف به یک اندازه نیست. برخی از این لینک سازی ها برای سئو سایت مفیدتر هستند، در صورتی که از بعضی از آن ها باید اجتناب کرد. در ادامه بک لینک های دارای ارزش بیشتر و خصوصیات آن ها شرح داده شده است.

بک لینک فالو در مقابل نوفالو

صاحب سایت یا مسئول سئو باید ارزشمند بودن یا نبودن لینک ایجاد شده را تعیین کند. بک لینک نوفالو (Nofollow) ارزش و امتیازی را برای سایت مقصد به همراه ندارد. اما این نوع لینک سازی نیز به سایت شما کمک می کند که بیشتر دیده شود.

بک لینک های فالو (Follow) امتیازی معادل امتیاز سایت مبدأ را به سایت شما اضافه می سازند و بدین ترتیب موجب افزایش رتبه سایت می گردند.

آیا همه انواع بک لینک برای سئو سایت مفید است؟ 

بک لینک هایی از سایت های معتبر

اگر از یک سایت با اعتبار بالا بک لینکی دریافت کنید، معمولا ارزش بیشتری برای سایت شما به همراه دارد. این نوع لینک سازی ها سود بیشتری را نسبت به پیوندهای وب سایت های بی کیفیت، جدید یا هرزنامه ها برای سایت شما ایجاد می کنند. توصیه می شود که حدالامکان از بک لینک گیری از سایت هایی با اعتبار پایین بپرهیزید.

بک لینک های مرتبط

مرتبط بودن یا نبودن بک لینک را گوگل متوجه می شود. برای مثال اگر سایت شما در زمینه آشپزی فعالیت می کند، باید از سایت های مرتبط با حوزه کاری خود بک لینک بگیرد. اگر از سایتی در زمینه فروش لباس برای سایت آشپزی بک لینک دریافت کنید، لینک به وجود آمده بی کیفیت و نامرتبط است.

بک لینک های مرتبط 

محل بک لینک

یکی از نکات دارای اهمیت برای گوگل محل پیوند است. تأثیر بک لینک در سئو برای پیوندی اهمیت بیشتر دارد که در یک مقاله یا محتوای ارزشمند و با کیفیت به وجود آید.  

تعداد لینک سازی ها

لینکی که در میان تعداد بسیار زیادی پیوند به یک سایت داده شده است، ارزش کمتری نسبت به لینک های ارجاع شده در تعداد کمتر دارد. علاوه بر این مسئله در صورت زیاد بودن تعداد پیوندها کاربر به سختی می تواند لینک مربوط به سایت شما را پیدا کند. در نتیجه این نوع پیوند کاربران کمتری را به سایت شما انتقال می دهد.

انکرتکست (Anchor text) و تأثیر آن بر بک لینک و سئو سایت 

انکرتکست قسمتی از متن است که امکان کلیک کردن روی آن برای کاربر وجود دارد. این متن برای لینک دادن باید مرتبط با محتوای سایت مقصد باشد. برای مثال اگر سایتی می خواهد به مقاله ای درباره طرز تهیه ژله شیشه ای در سایت آشپزی لینک بدهد، بهتر است انکرتکست را «روش تهیه ژله» انتخاب کند.

همچنین توصیه می شود که در این زمینه از عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» برای لینک دادن استفاده نکنید.

 انکرتکست (Anchor text) و تأثیر آن بر بک لینک و سئو سایت

بک لینک با تأثیر بر کدام فاکتورها به سئو سایت کمک می کند؟

بک لینک های معتبر و با کیفیت یکی از اقدامات مهمی هستند که باعث افزایش رتبه سایت توسط الگوریتم های گوگل می شوند. تأثیر بک لینک در سئو علاوه بر بهینه سازی موتورهای جستجو به چند دلیل دیگر نیز اهمیت دارد.  

افزایش اعتبار برند شما

دریافت لینک از سایت های معتبر و محبوب امری مهم از نظر سئو است. این پیوندها اعتبار ویژه ای را برای سایت شما به همراه دارند. در واقع گرفتن لینک از یک سایت ارزشمند به کاربر نشان می دهد که محتوای سایت و برند شما با کیفیت و دارای ارزش است.

در نتیجه بک لینک هایی معتبر از سایت های شناخته شده با اثرگذاری مثبت بر سئو سایت میزان بازدیدکنندگان سایت شما را نیز افزایش می دهد.  

دایرکتوری و منابع بلند مدت

همواره در اینترنت امکان دسترسی به اطلاعات زیادی وجود دارد که دائما در حال بروزرسانی هستند. بک لینک هایی مفید از دایرکتوری های معتبر و منابع وب سایت های دیگر به هدایت ترافیک به وب سایت شما برای سال های آتی کمک می کند.

ایجاد ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) به صورت اتوماتیک

ترافیک یک وب سایت تنها از جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو به دست نمی آید. بلکه ترافیک ارجاعی نیز سهم بزرگی در این زمینه دارد. کاربران با کلیک روی لینک های ایجاد شده داخل مقاله ها و مطالب مرتبط به سایت شما انتقال داده می شوند.

لینک های ارزشمند در سایت ها با افزایش میزان ترافیک به سئو سایت کمک می کنند. همچنین این نوع پیوندها ترافیک هدفمندی را برای سایت به همراه دارند. یک لینک روی وب سایت با اعتبار بالا می تواند ترافیک زیادی را برای چندین سال برای سایت شما به ارمغان بیاورد.

بک لینک با تأثیر بر کدام فاکتورها به سئو سایت کمک می کند؟ 

تشکیل ارتباطات جدید

شما باید محتوای خوبی را تولید کنید که در آن به منبع یا تولید کننده بک لینک داده شده باشد. در این صورت هنگامی که کاربر محتوای شما را می خواند، احتمال دارد که برای یادگیری بیشتر روی لینک ایجاد شده کلیک کنند.

تأثیر بک لینک در سئو به این شکل باعث می شود که کاربر به وبلاگ یا قسمت های دیگر شما رجوع نماید. همچنین ممکن است که فرد رسانه های اجتماعی شما را نیز دنبال کند یا آن ها را به اشتراک بگذارد. در نتیجه یک لینک ساده کسب و کار و مشتری را بدون کمک رتبه بندی موتورهای جستجو با یکدیگر آشنا می سازد.

برای اطلاع از خدمات سئو در اصفهان، سئو محلی و سئو سایت های بین المللی با پونه مدیا تماس بگیرید.

5 از 5