با ما در ارتباط باشید: 0314566
اتصال دامنه به هاست

اتصال دامنه به هاست

پس از تهیه دامین و هاست، باید ترتیبی اتخاذ کنید تا زمانی که یک کاربر نام دامنه شما را در مرورگر اینترنت خود وارد نمود، به سرور میزبان وب سایت شما هدایت شده و محتویات آن را مشاهده نماید. در صورتی که برای تهیه هاست سردرگم هستید می توانید مقاله انواع هاست چیست انواع هاست چیست را مطالعه کنید.

اتصال يك دامنه با هاست آن از طريق Name Server ها صورت مي پذيرد. وب سایتها با استفاده از نام سرورها، امکان استفاده از Domain Name ها را به جای آی پی آدرس ها می دهند. درواقع DNS نشان دهنده یک تکنولوژی قدرتمند اینترنت برای تبدیلنام دامنه به آدرس IP است. وظیفه اصلی آن، یک رابط بین آدرس IP، نام سیستم کاربران وب سایت ها و حوزه های مربوطه می باشد.

 اغلب شركت هاي ارائه دهنده دامنه، پس از ارائه دامین به كاربران خود، يك پنل مديريتي نيز در اختيار آنها قرار مي دهند كه امكانات اين پنل ها بسته به شركت ارائه دهنده اين خدمات متفاوت مي باشد. در اين كنترل پنل مديريتي، اغلب امكان ثبت Name Server ها و همچنين تغيير آنها به كاربران داده مي شود.

اتصال دامنه به هاست

برنامه کار DNS مانند این است که هر بار شما نام یک دامنه را در مرورگر خود وارد می نمائید به طور خودکار در سرور DNS تبدیل به آی پی آدرس دامنه می شود، به عنوان مثال شما نام دامنه poonehmedia.com را در مرورگرتان وارد می نمائید و این در حالی است که این نام توسط سیستم DNS به IP آدرس 37.59.255.244 تبدیل می شود، در واقع با این کار از به خاطرسپردن اعداد پیچیده و همچنین ترکیبات گیج کننده برای کاربران جلوگیری می شود.

نحوه ست کردن Name Server های دامنه را می توانید در آموزش ارائه شده در لینک زیر مطالعه نمایید :

https://cp.poonehmedia.com/knowledgebase.php?action=displayarticle&id=13

 

 

امتیازی ثبت نشده است.