با ما در ارتباط باشید: 0314566
ربات مخرب تلگرام
ربات مخرب تلگرام

ربات تلگرامی یک برنامه است که بر روی یک سرور اجرا می‌شود و تلگرام هم یک واسط ایمن، برای تبادل بین شما و برنامه موجود در آن سرور است یا به عبارت دیگری می توان گفت که ربات های تلگرام کدهایی هستند که از طریق یک پروتکل امن متصل به یک سرور واسط عمل می کنند. از طرفی خاصیت کدباز Open Source بودن تلگرام این اجازه را به برنامه نویسان می دهد که برایش ربات بنویسند و به توسعه هرچه بیشتر و بهتر این برنامه کمک کنند.

طراحی ربات تلگرام هم لزوما کار دشواری نیست و همه ی کاربران تلگرام با طی کردن چند قدم ساده می توانند یک ربات شخصی برای خود در این پیام رسان ایجاد کنند. 

ربات مخرب تلگرام وجود دارد؟

ربات های تلگرام اصولا هوشمند نیستند و فقط کارهایی را انجام میدهند که برایشان تعریف شده باشد و شما به راحتی میتوانید یک ربات را اضافه کرده و یا آن را حذف کنید و هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی شما را نخواهد داشت.

شکی نیست که از همان ابتدا و با معرفی ربات های تلگرام بحث ها و شایعه های مختلفی در فضای مجازی بر سر خطرناک بودن این رباتها مطرح شده است اما پاسخ به این سوال را در صورتی می توان داد که ابتدا بدانیم منظورمان از فعالیت مخرب چیست و اینکه ربات تلگرام چه توانایی هایی برای انجام فعالیت مخرب دارد.

اگر ربات تلگرام را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و به خروجی های API تلگرام دقت کنیم ملاحظه خواهیم کرد که ربات تلگرام مانند دیگر کاربران تلگرام یک حساب کاربری است که طبیعتا بیشترین دسترسی که می تواند داشته باشد به اندازه دسترسی های یک کاربر عادی در تلگرام خواهد بود. بنابراین هنگامی که از یک ربات تلگرام استفاده می کنیم باید توجه داشته باشیم که ربات تلگرام هم همان اطلاعاتی را از ما مشاهده می کند که یک کاربر دیگر می بیند.

این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، شناسه کاربری یا آی دی و عکس پروفایل خواهد بود. همچنین اگر ربات مورد نظر در یک گروه به کار گرفته شود همین اطلاعات را در مورد همه ی کاربران می تواند ببیند یا اصطلاحا به موارد ذکر شده دسترسی دارد. با این اوصاف می توانیم بگوئیم ربات ها به اطلاعاتی خارج از این ها از جمله داده های گوشی، مکالمات و تماس ها، موقعیت مکانی و ... دسترسی ندارند بنابراین نمی توانند فعالیت مخربانه ای داشته باشند و حداکثر کاری که می توانند انجام دهند جمع آوری شناسه ها و پیام های کاربران یک گروه و ارسال به سرور خود ربات است.

برای اینکه بدانیم یک ربات تلگرام به چه اطلاعاتی می تواند دست یابد باید میزان دسترسی آن ربات را در نظر بگیریم. دسترسی ربات تلگرام، حداکثر به اندازه یک کاربر عادی است. بنابراین یک ربات تلگرام نه می‌تواند در گوشی شما جاسوسی کند، نه به رمزهای شما یا موقعیت مکانی شما دسترسی دارد، نه می‌تواند عکس‌های گالریتان را برای کسی بفرستد. خصوصا بسیاری از ربات‌های تلگرام سطح دسترسی محدودتری هم دارند.

ربات مخرب تلگرام

امتیازی ثبت نشده است.