با ما در ارتباط باشید: 0314566
نرم افزار فروشگاه ساز
نرم افزار فروشگاه ساز

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز نرم افزاریست تحت وب جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی و مدیریت آن به نحوی که در هر زمان و تنها با دسترسی به اینترنت قابلیت بروز رسانی محصولات و تعیین روشهای فروش را برای مدیریت فروشگاه اینترنتی فراهم می آورد. بدین وسیله اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات شما جهت نمایش در محیط وب و یا فروش محصولات بصورت 24 ساعته در اختیار بازدیدکنندگان وبسایت شما خواهد بود.
مواردی مانند در دسترس بودن وبسایت برای عموم و آسان بودن طی مراحل خرید, تنوع روشهای فروش, آمار بازدید ها بصورت تخصصی, سرعت بارگذاری بالا, پیروی از اصول برنامه نویسی چند لایه, رتبه های بالای موتورهای جستجو از جمله گوگل گزینه هایی هستند که یک فروشگاه ساز قدرتمند میتواند برای مدیریت آن وبسایت فراهم نماید.

انتخاب یک نرم افزار مناسب فروشگاه ساز ممکن است پیچیده باشد. می بایست ابتدا امکانات و قابلیت های این نرم افزارها را به یکدیگر مقایسه نمایید و بعد فروشگاه ساز مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در زیر لیستی از بهترین فروشگاه سازهای رایگان برای شما آورده شده است تا بتوانید راحتتر فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایید. طراحی سایت فروشگاهی توسط این اسکریپت های رایگان بسیار ساده می باشد و کافی است دستورالعمل پیاده سازی هر کدام را بروی هاست خود دنبال نمایید.

بهترین اسکریپت‌های فروشگاه ساز

1- هیکاشاپ – HikaShop

فروشگاه سازهای بسیاری در جوملا و سایر سیستم ها در دنیا طراحی شده است. اما به جرات میتوان هیکاشاپ را بهترین دنیا یاد کرد. ویژگی های مهم این افزونه را میتوان به تغییر پروسه پرداخت بر اساس سلیقه و نیاز ، همراه داشتن سرویس بازاریابی ، ایجاد طرح اختصاصی نمایش کالا برای هر صفحه مجزا، ایجاد انواع فیلدهای سفارشی و اختصاص دادن به صفحاتی چون نمایش کالا، ثبت نام، سفارشات، ارتباط میان برچسب و مدال با سرویس تخفیف ، قابلیت اختصاص فیلد سفارشی به محصولات ، مقایسه کالا و صدها امکان دیگر از جمله مزیت های این فروشگاه ساز میباشد.

2- مجنتو – Magento

مجنتو یکی از پیشرفته‌ترین و قابل توسعه‌ترین سیستم‌های فروشگاه‌ساز رایگان است که برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در ابعاد کوچک تا بزرگ قابل استفاده است.


3- ووکامرس – WooCommerce

افزونه‌ی فروشگاه‌ساز محبوب و شناخته شده برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس. ووکامرس به دلیل همخوانی زیاد با وردپرس که خود محبوب‌ترین سیستم برای طراحی سایت و وبلاگ به شمار می‌رود، توانسته محبوبیت روزافزون پیدا کند و حجم قابل توجهی از فروشگاه‌های اینترنتی با این سیستم پیاده‌سازی شده‌اند.

4- اپن کارت – OpenCart

از جمله‌ی سیستم‌های فروشگاه‌ساز با قدمت بالا و امکانات متعدد است. به دلیل ساختار قدیمی و کمتر توسعه‌ یافته‌ی اوپن‌کارت، کمتر فروشگاه جدیدی با این سیستم توسعه پیدا می‌کند با این حال تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی با این فروشگاه‌ساز برپا گشته‌اند.


5- پرستاشاپ – PrestaShop

پرستاشاپ از جمله‌ی اسکریپت‌های فروشگاه‌ساز قدرتمند و با امکانات متعدد است. امکان ایجاد سایت چندفروشگاهی و چندزبانه از جمله‌ی امکات قابل توجه این سیستم به شمار می‌رود.


6- ویرچومارت – VirtueMart

ویرچومارت یک افزونه‌ی فروشگاه‌ساز برای سیستم مدیریت محتوای جوملا است. برای فعال‌سازی و استفاده از این سیستم فروشگاهی لازم است تا ابتدا یک سایت با جوملا در اختیار داشته باشید و سپس ویرچومارت را روی آن نصب کنید.
استفاده از ویرچومارت در کنار جوملا هنگامی که امکانات فروشگاهی سایت محدود و امکانات مدیریت محتوای آن متوسط و بزرگ است، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

7- اواس کامرس – osCommerce

یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های ساخت فروشگاه اینترنتی با امکانات و افزونه‌های متعدد او اس کامرس است. بیشتر شهرت این سیستم به دلیل قدمت آن است و در حال حاضر نسبت به گذشته کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


8- دروپال – Drupal Commerce

همانند جوملا و وردپرس، برای طراحی سایت فروشگاهی در سیستم مدیریت محتوای دروپال نیز می‌توان از این افزونه استفاده نمود. همانند دروپال این افزونه نیز به خوبی قابل توسعه است و صاحبان فروشگاه اینترنتی با نصب ماژول‌های دلخواه خواهند توانست برخی عملکردها و فرآیندهای این سیستم را تغییر دهند.

امتیازی ثبت نشده است.