با ما در ارتباط باشید: 0314566
ترکیب بندی در طراحی سایت

ترکیب بندی در طراحی سایت کار کاملا تکنیکی و دارای ترفندهای خاص خود است که می تواند طراحان سایت را دچار مشکل کند.انتخاب رنگ و ترکیب رنگ مناسب می تواند نوید بخش تمایز و نشان دهنده تفاوت های چشمگیری باشد.مطمئنا انتخاب ترکیب رنگ در طراحی سایت،طراحی لوگو،دکوراسیون محل کار و دیگر ملزومات برندینگ یک فعالیت نو یکی از سخت ترین چالش های پیش روی شما خواهد بود.وقتی وارد یک وب سایت می شویم اولین چیزی که مورد مشاهده قرار میگیرد. قالب و نوع رنگ بندی پیرامون وب سایت است.نکته قابل توجه اینجاست که چگونه از رنگ ها استفاده کنیم که هم به اندازه باشند و هم هنگام دید مخاطب جذابیت خود را حفظ کنند.

معیارهای اساسی برای انتخاب رنگ بندی:
رنگ بندی سایت باید برند سایت را به خوبی نشان دهد.
طبق هدفی که سایت دارد،طراحی سایت و رنگ بندی باید ترکیب بندی را انتخاب کرد.
ترکیب رنگ شما باید با انتخاب عکس ها هماهنگ باشند.درواقع عکس ها و تصاویر می توانند منبع بزرگی برای انتخاب رنگ ها باشند.
وقتی می خواهید یک سایت تبلیغاتی،تفریحی یا فروشگاهی را طراحی کنید از رنگ بندی ها و ترکیب رنگ های جذاب و رنگ هایی که میان مردم طرفداران بیشتری دارد انتخاب کنید،همچنین بخاطر داشته باشید یک سایت تجاری یا شرکتی حتما باید از رنگ های اصیل و رنگ هایی که برند و مجموع اعمال شرکت رو منعکس میکنند استفاده کنید.

انواع رنگ بندی:
در رابطه با طراحی سایت و آماده سازی ترکیب رنگ مناسب،بهتر است انواع ترکیب بندی را هم بشناسید.

رنگ بندی منوکرومیک یا تک رنگ:
رنگ بندی مونو کرومیک درجات مختلف یک رنگ را نشان می دهد.رنگ بندی های هارمونیک همیشه احساساتی مثل ظرافت،پاکی و آرامش را به همراه دارند.لازم است که این رنگ ها همیشه با رنگ سیاه یا سفید خالص ترکیب شوند تا حس خسته کنندگی و کسالت به بیننده وب سایت غلبه نکند.

رنگ مجاور:
این رنگ ها در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند.(مثل سبز و زرد و سرخابی) ویژگی این رنگ بندی این است که یکی از رنگ ها مقداری از رنگ دیگر را در خود دارد.این رنگ ها را می توان به عنوان رنگ های هماهنگ و همه کاره نیز تعریف کرد.البته نباید در به کار بردن این رنگ ها نیز زیاده روی کرد.

رنگ بندی مکمل یا تریادیک:
در چرخه رنگ به رنگ های رو به روی هم،رنگ های مکمل گفته می شود.اگر می خواهید وب سایت شما حالت دراماتیک تر،چشم نواز تر و جذاب تری پیدا کند از این رنگ ها استفاده کنید. یک رنگ بندی که بیشتر هنرمندان از آن استفاده می کنند رنگ بندی تریادیک است.رنگ بندی تریادیک به سه رنگی که در چرخه رنگ در فاصله مساوی نسبت هم قرار دارند گفته می شود.

رنگ بندی تترادیک:
اگر 4 رنگ از رنگ های چرخه رنگ که جفت جفت با هم مکمل باشند را انتخاب کنید، شما یک رنگ بندی تترادیک به دست خواهید آورد.این برای وب سایت هایی که الهام بخش و القاکننده انرژی و تحرک و شادابی هستند بسیار مناسب است،چون دارای تنوع رنگ است. اما حقیقت این است که برقراری تعادل در قسمت پایین چرخه رنگ مشکل است.

رنگ بندی مکمل های متساوی الساقین:
اگر در زمینه طراحی وب سایت تازه کار هستید بهترین گزینه برای شما استفاده از رنگ بندی مکمل متساوی الساقین است. این رنگ بندی از رنگ های مشابه و رنگ بندی مکمل ساخته شده است بنابراین یک تصویر بسیار زیبا را نمایش می دهد.شدت و پویایی این رنگ ها کمتر است اما به راحتی توجه را به خود جلب می کنند.اگر چه سایز و سازماندهی آنها مشکل است اما دارای کنتراست بالایی هستند و هماهنگ سازی آنها سخت است.

معرفی برخی سایتهای مهم برای ترکیب بندی رنگ در طراحی سایت:

Kuler

Colourlovers

Colorblender

Colorexplorer

Colorschemer

Colortoy
و...

امتیازی ثبت نشده است.

سوالات متداول بازاریابی سئو

بازاریابی سئو چیست؟

سئو شامل یافتن یا ایجاد تقاضا است و محتوا این تقاضا را پاسخ می‌دهد. سئو یکی از مناسب ترین راه حل ها برای بازاریابی برند و کسب و کار است. از این طریق می توانید برندتان را بیشتر در معرض دید قرار دهید و بنابراین فروش خخود را افزایش دهید. 

نقش سئو در بازاریابی چیست؟

سئو وظیفه دارد که ورودی وب سایت شما را افزایش دهد و جایگاه شما را بالاتر از سایر رقبای تان نگه دارد. سئو بازدید وب سایت، ترافیک کاربران، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه را افزایش می دهد. با افزایش نرخ ورودی سایت، مشتری های بیشتری را به دست می آورید و بنابراین سود شما از کسب و کارتان چند برابر می شود. 

چه ابزارهایی برای بهبود بازاریابی سئو وجود دارد؟

بهترین ابزار هایی که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند، ابزارهایی مانند گوگل ترند، گوگل آنالیتیکس و … هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بستر مناسب برای پیاده‌سازی سئو خود را کشف یا ایجاد کنید. سایت الکسا نیز به شما کمک می کند که وب سایت‌های رقیب در هر زمینه کسب و کاری را مورد بررسی قرار داده و فعالیت ‌های خود را بر اساس آن بهبود دهید.