با ما در ارتباط باشید: 0314566
اهمیت طراحی سایت به صورت واکنش گرا یا Responsive

این روزها استفاده از تلفن همراه و انواع گجت‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند بسیار گسترش یافته است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل و حتی خرید‌های آنلاین از مواردی است که کاربران به وسیله دستگاه‌های همراه انجام می دهند.با توجه به روند رشد در اتصال به اینترنت از طریق تلفن‌ همراه، بسیار مهم است که وب سایت شما به صورت واکنش گرا طراحی شده باشد.در گذشته وب‌ مسترها برای موبایل و دسکتاپ دو نوع سایت متفاوت در نظر می‌گرفتند،اما اکنون با طراحی ریسپانسیو(Responsive) نیازی به این کار نخواهد بود.

حال می خواهیم بدانیم که اصلا طراحی واکنش گرا چیست؟
طراحی ریسپانسیو به معنای نمایش صحیح یک سایت در دستگاه‌های مختلف با سایز صفحه نمایش مختلف است. قابلیت نمایش صحیح عناصر و محتوا و همچنین نحوه چیدمان آنها در کنار قابل کلیک بودن از مهمترین مواردی است که باید در این زمینه رعایت شود. این به معنی این است که لازم نیست برای دستگاه‌های مختلف نسخه‌های متفاوتی از سایت را طراحی کنید.

چرا طراحی سایت به صورت واکنش گرا مهم است؟
همان طور که گفتیم روند استفاده از تلفن‌ همراه در بین کاربران با سرعت در حال افزایش است.دسترسی سریع و ساده به اینترنت پرسرعت بر روی موبایل این امکان را فراهم کرده است که کاربران کارهای مرتبط با اینترنت را خیلی سریع و بدون نیاز به رایانه‌ها انجام دهند.برای پی بردن به این موضوع ،به آمار زیر دقت کنید:
بیش از 50% از جستجوهای گوگل از طریق تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است.
به گفته گوگل بعید است 61% از کاربران به سایتی که مشکل نمایش در تلفن همراه دارند برگردند.
48% از مصرف کنندگان کالا یا خدمات،تحقیق از طریق تلفن همراه را با یک موتور جستجو آغاز می کنند.


در حال حاضر گوگل به عنوان قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین موتور جستجو شناخته می‌شود و برخی از قوانین وب و مرتبط با وضعیت سایت‌ها را نیز گوگل تعین کرده‌ است. بنابراین اگر می‌خواهید همچنان در نتایج جستجو حضور داشته باشید و با کسب رتبه مناسب ترافیک ورودی از طریق موتورهای جستجو بدست بیاورید،بهتر است به توصیه گوگل توجه کنید و سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید.
یکی از دلایلی که گوگل این نوع طراحی را می‌پسندد عدم نیاز به ایندکس کردن مجدد محتوا و آدرس URL مختلف برای یک سایت است. همچنین از طرفی جذب اعتماد و سهولت در اشتراک گذاری مطالب نیز در این نوع طراحی ساده‌تر خواهد بود. همه اینها رضایت کاربر را به همراه خواهد داشت، چیزی که برای گوگل اولویت اول است و بسیار اهمیت دارد.
علاوه بر مزایایی که گفتیم، طراحی واکنش گرا از طریق جذب کاربران تلفن همراه باعث افزایش نرخ تبدیل می‌شود. دلیل آن هم این است که اگر یک سایت برای بازدید‌کنندگان از طریق تبلت یا تلفن همراه به خوبی نمایش داده نشود،کاربران قادر به مشاهده محصولات نخواهند بود و خرید و سفارشی صورت نخواهد گرفت!

چگونه سایت خود را Responsive کنیم؟
یکی از روش های ریسپانسیو کردن سایت ها،افزونه ها می باشد. یکی از افزونه های خیلی خوب در زمینه ریسپانسیو کردن سایت شما افزونه JetPack می باشد این افزونه بیش از ۳۳ ویژگی اصلی داره و خیلی سریع به ریسپانسیو کردن سایتتان کمک می کند.این افزونه می تواند کدهای شما رو ویرایش کند و مطابق با استانداردهای ریسپانسیو آن را برای نمایش در موبایل و یا تبلت آماده کند.همچنین افزونه سرعت زیادی به سایت شما میدهد.
برخی از ویژگی های افزونه:
ساده و آسان ، بدون نیاز به هیچگونه تنظیمات اضافی روی سرور هاست شما
قابلیت اشتراک مطالب برای سایت شما و ایجاد خبرنامه
قابلیت لایک مطالب و نوشته ها
قابلیت بررسی و مدیریت رویدادهای سایت شما
دارای ابزارک برای نمایش آخرین توئیت ها
قابلیت ایجاد گالری تصاویر تمام صفحه برای جذابیت بیشتر
و...

بنابراین همان طور که گفته شد،اهمیت طراحی سایت به صورت واکنش گرا این روزها بسیار زیاد شده است.

امتیازی ثبت نشده است.