با ما در ارتباط باشید: 0314566
ابزارهای سئو گوگل

اگر در ابتدای راه آموزش سئو هستید یکی از سوال هایی که ممکن است برای شما پیش آمده باشد این است که بهتر است از چه ابزار سئو استفاده کنید؟

ابزارهای سئو مختلفی در فضای وب وجود دارند اما یک دسته از بهترین ابزارها توسط شرکت گوگل ارائه شده است در این مطلب ما این ابزارها را برای شما معرفی میکنیم. در نظر داشته باشید که یادگیری این ابزارها به طور حرفه ای امری زمان گیر است و در اینجا هدف آموزش استفاده از این ابزارها نیست بلکه آشنا کردن شما با آنهاست. 

ابزارهای سئو گوگل

گوگل به عنوان پیشرو در کار سئو ابزارهای مختلفی را معرفی کرده است. که در این مطلب تصمیم داریم که ابزارهای گوگل را به صورت تفکیک شده ارائه دهیم. 

ابزار Google Analytics 

یکی از ابزارهای رایگان گوگل که برای سئو سایت استفاده می شود گوگل آنالیز یا همان گوگل آنالاتیکس است. از این ابزار برای مانیتور کردن بهتر سایت استفاده می شود. که با توجه به فیلترهایی که در اختیار کاربران سایت می گذارد استقبال زیادی از آن شده است. این ابزار قادر است که به صورت آماری یک گزارش سئو کامل را در اختیار شما قرار بدهد. گزارش های تولید شده در این ابزار می تواند بر اساس نوع منطقه و مرورگر و حتی سیستم عامل به دستگاههای مختلفی تقسیم کرد. شاید بتوان گفت که یکی از ابزارهای کامل گوگل برای آنالیز وضعیت یک سایت است.

ابزار Google Webmasters 

با استفاده از این ابزار شما قادر خواهید بود که تعداد و نوع لینک های ورودی ، خطاهای سایت وضعیت صفحات و ... را بررسی کنید. حتی هنگام بروز پنالتی گوگل توسط این ابزار می توانید وضعیت پنالتی شدن خود را مشاهده کنید. گوگل وبمستر یا گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای مورد نیاز هر سئوکار است.

ابزار Google Trends

یکی از ابزارهای مورد علاقه سئوکاران google trend است ىر اين  ابزار با سرچ یک کلمه می توانید گزارش جامعی از میزان سرچ آن کلمه ، شهرهایی که بیشتر آن کلمات را سرچ می کنند و حتی دیگر سرچ هایی که به این سرچ نزدیک است را به شما نشان می دهد.

ابزار Google Adwords 

با ورود کلمه کلیدی کسب و کار خود گوگل تمام کلماتی که به این سرچ نزدیک است و توسط اشخاص سرچ شده است را نشان می دهد. از مزیت های این ابزار می توان به جامع بودن , مشخص کردن میزان سختی کلمات و ایجاد نقشه راه برای کلمات بعدی اشاره کرد.

ابزار Google PageSpeed Insights

گوگل در سالهای اخیر اعلام کرد که سرعت سایت نقش بسزایی در سئو سایت دارد بنابراین ابزار PageSpeed Insights که یکی از ابزارهای محبوب است را برای بررسی سرعت سایت معرفی کرده ایم.

ابزار Google Consumer Surveys

با استفاده از این ابزار شما می توانید نظرات ، میزان علاقه و رضایت مشتریان خود را بابت سایت بپرسید به نظر من خیلی خوب است که سوالاتی را در مورد شیوه ی خدمت دهی از کاربران خود بپرسید.

Google Places for Business

یکی از دیگر ابزارهای سئو برای کسب و کار ها برای استفاده از سئوی محلی و هدایت ترافیک نتایج جست و جو در سرچ های معرفی به سمت سایت شما کاربرد دارد.

این موارد از ابزارهای سئو گوگل هستند. که برخی از این ابزارها پولی و برخی دیگر رایگان بوده است. بهتر است به عنوان سئوکار از این ابزار سئو گوگل برای پیشبرد و اندازه گیری اهداف سئو خود استفاده کنید.در مطلب بعدی تصمیم داریم شما را با ابزارهای سئو سایت که شرکت های دیگر ارائه داده اند آشنا کنیم.  

امتیازی ثبت نشده است.