با ما در ارتباط باشید: 0314566
چرا کاربران سایت شما را ترک می کنند؟

این روزها همه ی سایت ها به دنبال جذب کاربر بیشتر و حفظ آن ها به عنوان خواننده ی اصلی خود هستند. تبلیغات دو راه اصلی برای جذب بازدیدکننده سایت هستند و هدف نهایی هردو تبدیل کاربر به مشتری دائمی است. زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود باید هر دلیلی که موجب تغییر مسیر و خروج احتمالی او از سایت میشود را شناسایی و برطرف کنید. دلایل مختلفی برای ترک کاربران از سایت شما وجود دارد و ما در این مقاله به برخی از رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

1)محتوای شما برای خواندن دشوار است

همه ی سایت ها یک ادبیات مشخص ندارند بلکه باید براساس مخاطبین سایت و نوع محصولات یا خدمات عرض شده ادبیات خود را مشخص کنید.بعنوان مثال اگر مخاطبین شما در گروه سنی جوان و نوجوان هستند استفاده از کلمات دشوار و مفاهیم سنگین نمیتواند جذاب باشد و در مقابل برای سایت هایی در زمینه اقتصاد و سیاست نمیتوان از کلمات و عبارات روزمره و ساده استفاده نمود.همخوانی نداشتن ادبیات سایت شما با سلیقه مخاطب میتواند موجب بی اعتمادی در مخاطب شود، این تناقض یکی از مهمترین دلایل ترک سایت شما توسط کاربران است.

2)طراحی سایت شما قدیمی شده است

این یک حقیقت تلخ است که همه کاربران در ابتدا به ظاهر سایت شما توجه میکنند. تحقیقات نشان میدهد که بیش از 90 درصد کاربران به سایت هایی با طراحی قدیمی اعتماد نمیکنند و ممکن است به سرعت سایت شما را ترک کنند. متاسفانه این طراحی ها در سایت های دولتی هم بسیار به چشم میخورد و کاربران مجبور به استفاده از این فضاها می شوند.بنابراین بهتر است هر چند سال یکبار سایت خود را عوض کنید.

3)آزار دادن کاربر با تبلیغات زیاد

اگر برنامه کسب درآمد شما براساس تبلیغات است نمیتوانید به طور کلی آنها را حذف کنید ولی دلیلی وجود ندارد که حضور تبلیغات زیاد موجب آزار بازدیدکنندگان سایت شود. افرادی که برای تبلیغ در سایت شما هزینه میکنند انتظار دارند کاربران سایت شما را به سایت یا محصول خود جذب کنند ولی استفاده بیش از حد از تبلیغات در صفحه موجب میشود کاربر به هیچ یک از آنها توجه نکرده و به سرعت سایت شما را ترک کند. برای تاثیرگذاری تبلیغات باید از ایده های نو و ارتباط معنایی استفاده کنید. سعی کنید تبلیغاتی را در سایت خود نمایش دهید که از نظر موضوعی به سایت شما مرتبط باشند و کیفیت محصول و ارائه آن بالا باشد.

4)پایین بودن سرعت سایت

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر رتبه سایت سرعت بارگزاری صفحات است ولی این فاکتور بر تجربه کاربری نیز تاثیر بسیاری دارد.اگر زمان لود شدن صفحه طولانی باشد کاربران برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود صبر نمی کنند و به سایت یا صفحه دیگری مراجعه خواهند کرد.تحقیقات نشان میدهد که حدود 45 درصد کاربران انتظار دارند صفحه در کمتر از ۲ ثانیه به صورت کامل در دسترس باشد و هر ثانیه تاخیر در لود صفحه تقریبا ۱۶ درصد بر نرخ خروج کاربران تاثیر خواهد داشت. برای بالا بردن سرعت سایت روش های مختلفی وجود دارد که صاحب سایت حتما باید از آن ها استفاده کند.

5)مناسب نبودن طراحی سایت در موبایل(ریسپانسیو)

با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و در دسترس بودن آنها و استفاده ی همگانی از آن ها،نرخ کاربرانی که با تلفن همراه وارد سایت ها میشوند هر روز در حال افزایش است و این عدد در برخی سایت ها نزدیک به ۸۰ درصد کاربران را تشکیل میدهد.این کاربران برای دسترسی راحت و صحیح به اطلاعات صفحه،نیازمند نمایش مناسب در موبایل و تبلت یا اصطلاحا طراحی سایت ریسپانسیو هستند.اگر سایت شما هنوز استاندارهای ریسپانسیو را در خود ندارند ممکن است درصد بالایی از کاربران بلافاصله پس از ورود به آن مجبور به خروج از سایت شوند که این اتفاق میتواند تاثیر منفی زیادی بر سئو سایت شما نیز داشته باشد.بنابراین استانداردهای ریسپانسیو حتما باید رعایت شود.

6)مناسب نبودن منوی سایت و عدم دسترسی آسان به آن

احتمالا شما هم تا به حال با این قضیه برخورد کرده اید که وارد یک سایت شوید و به دنبال اطلاعات خاصی در آن باشید ولی نتوانید مسیر مناسب برای دسترسی به آن را پیدا کنید.در این شرایط احتمالا فکر میکنید طراح این سایت هیچ تفکر و تجربه ای در ساخت آن نداشته است و منوی مناسب طراحی نکرده است.سعی کنید گزینه های موجود در منوی سایت شما کاملا شفاف و قابل فهم و قابل دسترس بیان شده باشند و از عباراتی بهره بگیرید که در تجارت شما و در میان کاربران رایج است.استفاده صحیح از ابزارهای جستجو در کنار منو میتواند شانس دستیبابی کاربران به محتوا را افزایش دهد.

7)ویدئوها و آهنگ های خودکار

هنگامی که کاربر صفحه سایت را باز می کند و ناخودآگاه ویدئو و آهنگی با صدا پخش می شود،اولین واکنش کاربران در این موارد بستن صفحه در سریعترین زمان ممکن است و این به معنی از دست رفتن یک مشتری بالقوه است.
همچنین بسیاری از کاربران از طریق تلفنن همراه خود وارد سایت ها میشوند و عموما با سرعت پایین یا حجم محدود وارد سایت شما میشوند. زمانیکه متوجه شوند به دلیل وجود ویدیو یا آهنگ صفحه شما سنگین است ممکن است ترجیح دهند محتوای مورد نظر خود را در صفحه ای دیگر جستجو کنند و این یعنی شکست در سایت.

8)استفاده از تکنولوژی های قدیمی و بروز نشده

از مدت ها پیش استفاده از Flash Player  منسوخ شده است در حالی که تا همین چند سال پیش بعنوان یکی از تکنولوژی های پرطرفدار محسوب میشد. اما هنوز سایت هایی وجود دارند که بخش هایی از محتوا یا المان های آنها با استفاده از فلش در سایت نمایش داده میشوند.این تکنولوژی هم اکنون در بسیاری مرورگرها غیرفعال شده و برای استفاده از آن نیاز به اجازه مستقیم کاربر است.همچنین حجم صفحاتی از این دست بسیار بالا بوده و زمان بسیاری برای نمایش محتوا به کاربر نیاز دارند. در حال حاضر پیشنهاد میشود برای پخش ویدیو و آهنگ در سایت خود از HTML5 استفاده کنید.

9)سایت شما هک شده است

فکر کردن به سایت شما بدون هک شدن حتی بدون دانستن ممکن است دیوانه کننده باشد.اما طبق گفته جیمز لین،حدود 30000 سایت هر روز به خطر افتاده است. چند بار این هک ها به اندازه کافی پیچیده شده اند که علامت ها همه توجهشان را به خود جلب می کنند، اما مهمترین آنها از مدیران وب است. با پرداختن به این مسائل در وب سایت خود، باید عملکرد اصلی وب سایت خود را به دست آورید. اما این تنها عوامل نیست که می تواند بر توانایی شما در تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان تاثیر بگذارد.

10)مزایای محصول شما مشخص نیست

اگر شما ویژگی های محصول خود را با مشتریان به وضوح در وب سایت خود به اشتراک نمی گذارید، قطعا به ضرر شما خواهد بود.مورد کلاسیک اصل ipod اپل را در نظر بگیرید. در اینجا دو روش مختلف که ipod در وب سایت آنها دیده می شود وجود دارد:

16

خریداران اولیه اپل در مورد 1 گیگابایت یا MP3 مورد توجه قرار نگرفتند .آنها در مورد توانایی گرفتن هزاران آهنگ با آنها در هر کجا که رفتند، مراقبت کردند.این چیزی است که به عنوان مزایای فروش به جای ویژگی ها اشاره شده است. این یک مفهوم بسیار مهم برای درک (و پیاده سازی) است زیرا شما تلاش میکنید مشکلات مربوط به تبدیل در وبسایتتان را تشخیص دهید.

11)پیشنهادات شما جذاب نیست

ایجاد یک پیشنهاد قانع کننده یک چیز است، اما آیا به مخاطبان شما مربوط است؟ اگر چنین است، آیا شما آن را به گونه ای نشان می دهید که برای بازدیدکنندگان جذاب است؟ شما باید برای جذب کاربر در سایتتان حتما پیشنهادات گیرا و جذاب برای حفظ کاربر داشته باشید.

12)سایت شما فاقد شخصیت است

شخصیت نام تجاری در وب سایت شما و در مبارزات بازاریابی شما اهمیت دارد.آژانس Millward Brown متوجه شد که "رابطه بین مارک های تبلیغاتی در کشورهای مختلف و قدرت روابط مصرف کننده آنها ایجاد شده است." در زیر نموداری از کلمات خاصی است که برای توصیف شخصیت مرتبط با کشورهای مختلف در سراسر جهان استفاده می شود.

17

در حالی که ویژگی های شخصیتی که "ایده آل" در نظر گرفته می شوند، از کشور به کشور متفاوت است، به سادگی داشتن یک شخصیت ثابت، بخش مهمی از موفقیت کسب و کار است. اگر وبسایت شما مانند هر کسی می تواند آن را نوشته باشد، می خواهید مشکل اتصال با مشتریان بالقوه داشته باشید. فروش شما بدون آن اتصال رنج خواهد برد.

این ها از جمله موارد مهمی بودند که باعث می شدند کاربر سایت شما را ترک کند.

امتیازی ثبت نشده است.